En riktigt bra match av MODO. Visst, det görs en del misstag, t ex Hedmans misslyckade utspel i samband med 2-2. Men överlag är vi stabilare än HV, vi gör precis som vi ska på bortaplan.
Pappan Hasse J såg mycket lugnare ut än tidigare. Hedin gör en bra och stabil insats. Kurvinen gör nog sin bästa match. Och Timmy och Hedman är bra, även om de även gör en del misstag.
Framåt är det bara att buga och bocka för Susse. ES bästa spelare, just nu. Skröder gör sin bästa match för säsongen och övriga kedjor gör inte bort sig. Att som MorganaLefay döma ut tredje och fjärde kedjan tycker jag är helt fel. Tobbe Forsberg är rivig. Warg gör en av sina bästa matcher i MODO-dressen. Molinder, Enström och allt vad de heter gör stabila insatser.
Och en sak till. Nu spelar Werner som jag vill. Inne i PP, längst ut på bänken övrig tid.
MorganaLefaey: 2-2 efter två perioder mot regerande mästarna. Vi gör nog säsongens bästa bortamatch, totalt sett. Och du gnäller som om vi gjort en ny Luleå-match.
Jag hyllar vårt spel, jag.
spud: Jag kontrar med att säga att modo har inte spelare för en 3e och en 4e formation. Fy sjutton vad tillintetsägande spel det är så fort de är inne.
Sen förstår jag inte hur man kan spela helt ok, med en hel del tur och sen spela helt värdelöst sen. Fortsätter man spela på det här viset så är det missat slutspel som gäller.
Modoante: "jag kan sätta min högra arm på att hvs svit att släppa in det första målet i matcherna bryts ikväll."
Ska du runka med vänstern, från och med nu?
spud: Med andra ord är Snellman inte helt okej i ryggen.
Roligt att få se Wargh spela i A-laget. Man har ju sett han spela lite i J20 nu senaste veckorna och han sticker ju ut med sin rutin och blick för spelet. Inte så att han dominerar totalt, tar pucken och bara gör mål utan mer att han ser ut som att han flera sekunder till godo i alla situationer.
16. FORSBERG, Tobias | 29. MOLINDER, Andreas | 9. WERNBLOM, Magnus | |||||||||
4th Line | 2. WESTIN, Jens | ||||||||||
| |||||||||||
34. WARGH, Tommy | 79. WARG, Fredrik | 20. STEEN, Oscar | |||||||||
3rd Line | 4. KURVINEN, Mikko | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
| |||||||||||
15. SALOMONSSON, Andreas | 39. SVARTVADET, Per | 11. ENSTRÖM, Thomas | |||||||||
2nd Line | 5. JONSSON, Hans | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| |||||||||||
10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | |||||||||
1st Line | 41. HEDMAN, Victor | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| |||||||||||
Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
30. ZAJKOWSKI, Mikael | |||||||||||
|
Hur såg Hållberg ut? Trollade Aasen något? Hur var Hasse och Timmy? Håller Salle fortfarande?