1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507382 inlägg · 4105 ämnen

HV71-Modo

« · 1590658 Till forumet

Sv: HV71-Modo

ULTIMAVICI:  Du har varit medlem här i någr dagar och håller redan på att trollar. Logga ut, gå klart skolan sen kan du komma tillbaka när du mognat på dig lite va, eller vad säger du!?   

Kommentera

Berka: Lägg ner!
Kommentera

Berka: Ulttimavici visar mognad, förstår sig på hockey och har vett att bete sig på ett forum......Han vill jag ska stanna
Kommentera

Berka: Skolan gick bra tack! 3 år på högskolan i Gävle gjorde att jag fick min Ekonomexamen, 3 år ytterligare på Linköpings universitet och jag blev utexaminerad statistiker! Känns det som att diskussionen är låg så ber jag om ursäkt att jag gått ner till din nivå!
Kommentera

Berka: Kul att sidan lever igen. Förstör  inte detta med en massa påhopp på varandra. Det var just det som fick många att lämna. Håll nivå grabbar.
Kommentera

ULTIMAVICI:  så källkritiken har med storleken på urklippet att göra, okay det var nått nytt,

Å de dummaste var ju att de klipp du postade knappast var till din fördel haha

Men som sagt ultimavici, nu avslutar jag denna  diskussion för vi kommer inte längre, OK?

Kommentera

Vill även tillägga att jag verkligen inte vill skapa meningslös pajkastning men kommer ändå inte backa från påhopp! Anledningen att jag skrev in mig här är att jag ville vädra och dela mina tankar angående laget jag hoppas ligger närmast hjärtat på alla som är här!
Kommentera

Berka: Ja faktiskt! Svårt att skapa sig en uppfattning om en mening, taget ur en hel diskussion/ framläggning
Kommentera

ULTIMAVICI: Så du menar att du inte begrep vad jag menade när jag kopierade in den delen, det vi snackat om i 24 timmar nu?, sorry jag trodde du hade koll på det, speciellt du som suttit hemma och vevat just den sekvensen fram och tillbaka X antal gånger, men sorry jag ska kopiera in hela stycket nästa gång för att eliminera eventuella tveksamheter

Sen ber jag om ursäkt om du kände dig påhoppad när jag kallade dig för "lille vän", stort av dig att göra narr av mig och delge din syn på min meningsuppbyggnad. 

Kommentera

ULTIMAVICI: Förstår inte riktigt hur det går till, men på något sätt verkar alla diskussioner landa i Berka på en sida och alla andra på den andra. Förut var det agurra, men nu är det Berka.
Kommentera

Berka: Avslutar gärna diskussionen! Men vad du menar med din meningsuppbyggnad förstår jag inte! Men antar att du läste fel! Och varför jag menar att det är viktigt att ta med ett helt stycke är ju bara för att en mening säger väldigt lite om vad en person menar, när personen i fråga inte själv lyckats förklara det med bara en mening!
Kommentera

ULTIMAVICI: Dessa hör till hans meningsbyggnad som avslutas med att målet skulle dömts bort!

Du ser fin ut
Det ser ut som att solen skiner idag
Det ser inte ut som att det är speciellt trevligt att bli påkörd av en lastbil

Dessa är meningar som du försöker tränga in 
Det ser ut som att solen går ner i havet borta i horisonten
Solen ser ut som en apelsin

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Jo jag förstår det, men i ett hett ämne och i en speciell sekvens som denna så hoppade jag över några stycken mest för att inte fylla rutan med massa (onödig) text. Men som sagt, vi skiter i detta nu, det är dömt mål och tyvärr vinner nog hv på just det.

Vi får kanske hoppas att vi har den turen med oss i en annan match, inte för att jag på nått sätt vill ha till ett till feldömt mål men va fan vi har ju en upp på domarna ;)

Kommentera

ULTIMAVICI: exakt domarchefens!
Om du tar åt dig när jag skriver han så säger det mer om dig än mig! Som sagt diskussionen är väl över?
Kommentera

ULTIMAVICI: JAHA, då ber jag om ursäkt, jag trodde det var mig du menade, iofs var det ju lite det men nu är jag med.. 
Kommentera

Berka: Vi får hoppas på det!
Kommentera

Berka: Yes! Inte meningen att du skulle ta åt dig av det!
Kommentera

Huge: "En fråga: vad gäller ifall videodomaren mha sina bilder INTE kan avgöra om målet ska godkännas eller underkännas?"

Nu är det ju så att det är EFTER att domarna dömt mål som det sker en videogranskning, videodomarnas uppgift är att titta på video och se om något skett som skulle kunna göra att målet bör underkännas. I situationen som diskuteras här så dömde domaren först mål, sedan ringde han videodomaren och frågade om det var offside i målgården eller spark. När  videodomaren såg varken offside i målgården eller någon spark så valde domaren att ej underkänna målet.

När det gäller din fråga så är det nog generellt så att om inte videodomaren hittar något fel så kvarstår målet. Om videodomaren får frågan om pucken är inne eller ej och svarar vet ej så underkänns vanligen målet.

Kommentera

« · 1590658