1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507618 inlägg · 4105 ämnen

Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00

« · 368159 · » Till forumet

Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Riksman spelar lysande. Fick för mig att Modo spelade med en man mer, men det kanske var fel.
Kommentera

NuMo: Jo. Majo tappar pucken på blå, och de Tirkkonen fick friläge.
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag förstår inte att de släpper frilägen så ofta när man spelar powerplay. Man måste ha missuppfattat något.
Kommentera

NuMo: Ja, det är RÄTT onödigt. Kunde varit en rejäl invit där i matchen för Linköping.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Var det du? Man får gratulera. Jag fick helt enkelt stryk av en bättre tävlare idag. :)
Kommentera

Vallin: Tackar. Ska det bli 3 poäng? 1.30 minuter kvar! :)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Brunflo IK? Har du nått förflutet i Ösd eller?
Kommentera

Vallin: Visst har jag det. Där kommer jag ifrån. Men du kan fråga om det i chatfönster.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Förlåt mig. Blev så till mig att jag tappade... tråden...? :)
Kommentera

Vallin: Det gör ingenting. DET BLEV JU VIIIIIIIIIIINSSSSSSTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

AudibleGiraffe:
en lagseger dessutom, de va på tiden.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Det blev det verkligen! Fan vad viktigt!
Kommentera

Grattis till 3 poäng.
Kommentera

AudibleGiraffe:

3 sköna poäng! LHC verkar passa oss bra, 9 poäng av 9 möjliga.
Kommentera

jenza:åhh va skönt...o Janne gjorde 2 mål hoppsan! Högardh fortsätter att spela bra.
Kommentera

Söderberg var ganska vinglig när han fick hjälp av banan. Dock ej av samma banan som kastades in mot Djurgårn borta.

Ett härligt kämande Modo idag.

Konfetti är ett begrepp i Kempis numera.

Snygg-Janne var nummer 2 i Modo idag. Riksman nummer 3. Nummer ett var naturligtvis Högardh. Kungen på banan.

Tilläggas kan att Kingen hade ett assist framåt och ett assist till ett friläge bakåt. Men det var när redan matchen var avgjord så det räknas knappast.

-Vi dominerar Sverige, Canada och USA!
Kommentera

Frisco: Intressant att det kastas så mycket konfetti i kempis. Tokstollar. De vet ju att det är förbjudet.

-Vi dominerar Sverige, Canada och USA!

Sedinarna gjorde ett flygande anfall i natt. Först sköt den ena i ena stolpen, tvillingbrorsan ville inte vara sämre, så han sköt returen i andra stolpen.

Jag längtar tills de kommer hem och roar oss i Sverige.
Kommentera

Är det för sent för Hedman att bli nominerad till Årets Rookie? Han har ju visserligen inte spelat så många matcher men han imponerar ju å det grövsta.
Kommentera

NuMo: Janne var konfettikung i Kempis. Han hade nog en hel säck på sig sammanlagt. 90% av detta hade fastnat i håret på honom. Han tyck te det var jobbigt när han fick en näve papper i kaffekoppen. Kommentaren från honom då -Tur att det var rent kaffe i muggen.
Kommentera

Rubriken på aftonbladet.se: Modo skrällde mot Linköping

Det är väl att ta i lite...
Kommentera

Frisco: Hehe. Jag fick ju höra att det kanske inte alltid var det, för han var otroligt glad efter 1-0. I direktsändning via mobilen sjöng de för "full" hals.
Kommentera

jenza: Klart det var en skräll. Modo hade ju bara 5 raka utan förlust mot LHC före denna matchen;-)
Kommentera

NuMo:

Heta rykten på Kempis i dag vill göra gällande att konfettiförbudet är hävt. Man får dock inte börja kasta förrän ljuset tänts och matchen skall till och börja.

I övrigt en riktigt viljeseger, Högardh kung, Janne Öberg stark och Mika en bjässe i försvaret. Dessutom fortsatt beröm för Oscar Hedman som spelar mycket moget och stabilt.
Kommentera

Poffa: Haha! Ja, det var på tiden. Tänk om de aldrig tänder lyset då, bara för att jävlas med publiken?
Kommentera

NuMo:

Då får vi väl be flickorna i Red Flames att tindra med ögonen.
Kommentera

Poffa: Ja, fast för Janne blir inte det någon skillnad. Han tar inte bort blicken från dem under hela matchen oavsett hur mörkt det är.
Kommentera

Poffa:

Och så ska man tänka på att trots att det är roligt att kasta papperstussar så är de små och kan fara in på isen, vilket är farligt. Jag tror att speakern sa "Frisco och scim" före han kom med den uppmaningen också, men jag är inte säker.

För övrigt är jag nu säker på att vi slipper kval, för det har oraklet skrivit till mig. Samma orakel som skrev "Idag vinner vi" på morgonen innan FBK-matchen, samma orakel som sa "Snygg-Janne gör ett till" strax innan tredje perioden idag.

Ja, och så tycker jag att en bra bild på matchens målgörare vore på sin plats i gästboksbannern.
Kommentera

knaskamilla: Snyggoraklet förutspådde Janne ett mål alltså. Härligt. Sen tycker jag som poffa; att alla som kastar in konfetti på isen borde bäras ut ur arenan omedelbart. Idioter är dom. Konfetti är hårda, Modospelare är sköra och mjuka.
Kommentera

Poffa:

Är helt och hållet upp till varje klubb (eller arenabolag) att bestämma själva ...och ta eventuellt grinande från domare ifall det kommer in ngt på isen.

Är ju faktiskt en viss skillnad på att kasta konfetti på en 40-gradersläktare och en hall med grundläggande arkitektur från 1963.
Kommentera

Björn VII: Enda anledningen att inte poffa kastar in konfetti i programbladsstorlek är att han sitter så långt ifrån. poffa är den argaste människan av dem alla på sitt, sanna mina ord. Förra matchen jag var på så var han så arg för att modo spelade dåligt att han inte såg på hela andra perioden. Då var det lugnt och skönt på läktaren.
Kommentera

NuMo:

Vad är det för superkrafter han begåvats med, det där oraklet?

Dagens konfetti var...intressant. Bild kommer senare, när kamerabatterierna behagat laddas lite.
Kommentera

Björn VII:

Faktiskt var det ett gemensamt beslut från förbundsmötet att man skulle förbjuda konfetti. Men efter ett tag han man nu hävt detta beslut och sagt att det är upp till arenaansvarig att bestämma vilken linje man vill följa.
Kommentera

NuMo:

Nu snackar du skit. Jag kommer aldrig någonsin att kasta in saker på isen. Det är så dumt och patetiskt så man kan kräkas åt det.
Kommentera

NuMo:

Jag tycker som du, att det hemskaste med program-kastare är i grund och botten [f]vad[/f] de kastar in på isen, ett litet stycke hockeyhistoria och en hel del Hasse-svett som behandlas med ytterst liten respekt.

F.ö. är konfetti så pass försvinnande litet och kastandet något man gör tillsammans med andra, relativt vuxna, män så att just detta skulle ha något med imp*t*ns att göra har iaf jag avskrivit helt och hållet.

Den ensamme, galne, programkastaren däremot - tafasthan!
Kommentera

Frisco:

Kom igen nu, uppdatera gästboksbannern!
Kommentera

Poffa: Du kastar ju glåpord hela tiden.
Kommentera

NuMo: Grattis till vinsten.Kan tänka mig att det är lite positivare tongångar här nu än efter Hv-matchen.
Kommentera

Poffa:

Ok, jag sätter mig ner i Herr Poffas klassrum :-)
Kommentera

NuMo:

Men inte in på isen.
Kommentera

Portello: Som du ser haglar de dåliga skämten, åtminstone från min sida. Glamm är det här. Inte blev man HV-positiv förra matchen inte. Nu är det positiv överallt.
Kommentera

Portello:

Oftast roligare med segrar än med förluster... ;) Nu väntar vi bara på att scim ska komma hem till sin dator så att vi får veta om han kommit ut ur mörkret än.
Kommentera

Poffa: Nä, men på Larsa! Jag fattar fortfarande inte vad det gör att domarna får åka omkring och plocka upp några programblad i spelavbrotten.
Kommentera

knaskamilla: Noterbart för kvällens omgång. Tre av åtta målvakter håller nollan.
Kommentera

jenza: Äh. Det ska vara bannerfritt nu. Eller vad säger ni andra?
Kommentera

Frisco:

Ja, jag har ju redan sagt min åsikt...
Kommentera

knaskamilla: Du borde akta dig du. Det verkar finnas konkurrenter.
Kommentera

Frisco: Måste man nu teckna medlemskap i MoDo Hockey inför varenda match framöver för att de ska fortsätta vinna, eller räcker det om jag lovar att inte ta på mig Canucks-tröjan?
Kommentera

Frisco:

Äh, det där var ju ofarligt. Vilken ful banner, förresten...

Johan:

Absolut verkligen inte det minsta lilla! Släktskap avslöjas oftast mer i efternamnet än i förnamnet dessutom... ;)
Kommentera

Paddan:

Menar du att det är Canucks-tröjans fel att de förlorat? Själv upptäckte jag efter ungefär halva första perioden idag att jag inte hade någon MoDo-tröja på mig, så jag tänkte att det kanske kunde ha inverkat...
Kommentera

knaskamilla:

Snygg-Janne och Naken-Janne, är inte det samma efternamn?

Nu mot TV-soffan och se MODO dominera USA. Foppa vs. Dallas
Kommentera

« · 368159 · »