1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507599 inlägg · 4105 ämnen

Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00

« · 368296 · » Till forumet

Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Poffa: Från sittplats till TV-soffan. Akta dig så du inte tar ut dig helt på vägen dit.
Kommentera

knaskamilla: Tja, det är då vad Salle påstår. Om han sen har rätt eller inte går väl att diskutera.
Kommentera

Poffa:

Möjligtvis samma mellannamn. Det vet väl alla att Snygg-Janne heter Öberg i efternamn, ena halvan av bröderna Öberg i MoDo?
Kommentera

Canuckströja, ingentröja, vadsomhelst, själv var jag klädd i #30 och #konfetti och det verkade funka bra!
Kommentera

Björn VII:

Kan meddela att varje konfettibit är liten, men idag var det MÅNGA små bitar. Plexi hade väl ungefär en vanlig matchranson i sina kallingar.

Reflextion över dagens Pirro-insats: lysande! Gick runt på manarna föredömligt, även blind höna finner korn alltså.

Dagens förändring: Salle! Lagspelaren (!) Salomonsson visade grynde härföraregenskaper, dirigerade sina medspelare på bästa Lars Jansson manér och peppade grabbarna friskt i båset. Bytena var över 15 sekunder även när det inte funkade och inget hängande med huvudet. Det kommer mera, hoppasw vi alla.
Kommentera

Lumber Jack:

Instämmer verkligen, speciellt angående plexi!
Hursomhelst var dagens match väl genomford, man blir nästan rörd till tårar, lite konfetti innanför underkläderna är smällar man gladeligen tar.
Kommentera

scim: Oerhört skön seger och en väldigt väl genomförd match av MoDo-spelarna. Gästrin fick ju också äntligen chans att spela center och som han spelade!

Riktigt imponerande spel över hela laget och en otrolig tändning och inställning, till skillnad från LHC som mest verkade ägna sig åt att gnälla på den där mindre lyckade domaren Ulf Gyllander vid varje avblåsning.

Ruggig tackling som Tomas Johansson försöker att hoppa in på Wennerberg i tredje perioden. Himla tur att han missade, annars hade vi nog definitivt haft ännu en spelare skadad.
Kommentera

Paddan: Hyfsat hjärnsläpp Johansson fick där. Kom inflygande med armbågarna först. Frågan är om en människa skulle överlevt ett sånt påhopp?
Kommentera

Paddan: En missad tackling som domaren inte missade. Synd att han missade på så mycket annat.
Kommentera

Salle: Tja, käften såg ut att glappa för jämnan på Gyllander, så jag undrar om han hade problem med sina demoner idag.
Han missade anmärkningsvärt mycket utvisningssituationer, ibland snudd på rena överfall, trots att han ofta befann sig mindre än en halvmeter från händelserna.
Kommentera

Paddan: Demoner? Menar du såna som Pavel såg i matchen mot Zippers när han fått en smäll på hakan eller något annat? Kanske hade han IMS, eller vad nu den manliga motsvarigheten till PMS hette.

I övrigt låter det som Ryheds insats. Tydligen är crosscheckingar och trippingar en meter från mål helt okej när den skyldige spelar i det lag som ligger sist i serien. Han kunde ha tagit säkerligen 20 utvisningar innan han tog den första.
Kommentera

Kickan: Jaså, han ser demoner när han får en smäll på hakan. Undrar just vad Söderberg såg efter att han blev knockad idag. En massa kall is och ett grått tak, antar jag.
Han såg då i varje fall ut att ta in oerhört mycket synintryck med tanke på hur svårt han hade att fokusera blicken rakt fram.
Kommentera

Paddan: Det var Jesses uttalande det där med demoner. Han försökte prata med Pavel efter smällen, "men Pavel verkade bara se demoner". Själv tror jag att det bara var Zippers på hemmais han såg, det är ungefär samma sak som demoner.
Kommentera

Verkar som om TT äntligen fattat att Riksman inte är så dålig som alla gjort gällande nu på slutet. Man får i alla fall den uppfattningen efter att ha läst detta som TT fått publicerat i båda kvällsdrakarnas nätblaskor:

"Målvakten Juuso Riksman utmärkt, förstås - som han faktiskt varit länge. Den kritiserade burväktaren har kommit igen starkt efter en svag inledning, det är definitivt inte hans fel att Modo haft det så tungt."

www.expressen.se/index.jsp?a=95694

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,417376,00.html
Kommentera

Poffa: Det är ju mest TV4-sporten och dess statliga efterapare som påstått det på slutet. De andra har ju tittat på statistiken och insett annat.
Kommentera

Salle:

Var det inte i AB det stod för några dagar sedan att en ny målvakt med stor sannolikhet snart skulle dyka upp i Övik (något som någon på modohockey.se tog som fakta, har jag dessutom för mig...)?
Kommentera

Salle:

Efter matchen mot FBK skrev väl en av kvällsdrakarnas sportkrönikörer att vi skulle förvänta oss att en ny målvakt snart skulle landa i Övik. Detta trots att Riksman enligt rapporterna gjort en mycket bra match nere LLA.
Kommentera

knaskamilla:

Det stod i AB att det troligtvis skulle köpas en målis till Modo, alltså rena spekulationer, som vanligt i AB. Också sant att det var en på Åffissijälla som undrade när den där målvakten MoDo värvat enligt AB skulle komma.
Kommentera

Poffa:

Äh, ska det vara så här pass glatt och uppåt härinne är det dags att ta ner stämningen litegrann...

Jag hoppas att nästa års satsning mot ett SM-guld i MoDo inbegriper en av seriens fem bästa målvakter, både sett till siffror och agerande över en hel säsong. Riksman hör efter två säsonger i MoDo inte till de fem bästa i serien, men han har tagit några utvecklingssteg framåt och är varken någon akut säkerhetsrisk eller någon stor orsak till att MoDo ligger där man ligger.

Vidhåller dock att i en kvalseriesituation, med kontringsinriktade motståndare (väl?) så skulle jag vilja ha en målvakt som hoppar upp ytterligare ett par %-enheter jämfört med den nivå Riksman ligger på nu.

Hoppas att jag inte får Kjell Höglunds "Häxprocessen" reciterad i textform för mig nu...
Kommentera

Björn VII: Om vi redan ska titta framåt mot nästa säsong så har jag redan klart med mitt målvaktsdrömpar. En av dom har rötterna i Finland medan den andra har sina rötter i Polen. Nej, nej och åter nej varken Vesa eller Riksman platsar då....
Kommentera

Martin S: Stefan Liv och Miika Kiprusoff. Ja varför inte.
Kommentera

Frisco: Jag skulle inte tacka nej till Liv men har har ju sagt att det bara är HV som gäller i Sverige. I och för sig trodde man ju en gång i tiden att även Micke P hade ett klubbhjärta som klappade för MODO....
Kommentera

Martin S: Liv är nog iofs tillräckligt korkad för att helt blunda för de pengar som kan tänkas erbjudas.
Kommentera

Martin S:

Han med roten i Polen vet jag vem det är. Men vem är finnen som du vill ha?
Kommentera

Poffa: Salo såklart.
Kommentera

Poffa: Finnen är bara ett rykte som uppkom någon gång i somras. Om jag säger Lillehammer 1994. Tror nog att han skulle vara en perfekt mentor åt våran polack. Om inte finnen kommer så är jag dock helt lugn med allas våran Polack som första målvakt också.

Förresten ingen som har ca 20.000.000:- över så att bygget av hallen kan komma igång snart?
Kommentera

Här är en bild på konfettin från idag:

[bild]www.ornsat.com/kamilla/konfetti.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla: Jag förstår plötsligt varför man inte skall kasta in konfettin på isen.
Kommentera

knaskamilla:

Så bra att du valde en pytteliten bild ;)
Fan jaghar ju fulla tröjan med konfetti ser jag nu, både på utsidan och insidan, ahrg!
Kommentera

knaskamilla:

Det var en väldans stor konfettibit, men välklädd det måste man medge.
Kommentera

knaskamilla: Jag ser bara ett rött kryss, jag.
Kommentera

scim:

Bilden är sådär stor för att konfettin ska synas. Förresten var den jättemycket större i original.

Har du konfetti kvar, fast du fick hjälp att leta efter sådan?

www.ornsat.com/kamilla/hlinka.jpg
Kommentera

knaskamilla: Jahaaa, det var konfetti. Jag som trodde att det var rester av en uppäten chokladboll. Jäklar vad fel jag hade.
Kommentera

knaskamilla:

"I believe I can fly..."
Kommentera

knaskamilla: Hmmmm
Kommentera

Hälge: Inte nu längre...
Kommentera

Hälge:

Mm...komma här och klaga, nu när jag inte ens använder mig av Passagen längre! Hmpf.
Kommentera

knaskamilla: Hmm, om man drar i det där snöret på ryggen börjar scim då att tala och röra på sig?
Kommentera

knaskamilla: Inte klagade jag heller, jag bara informerade.
Kommentera

Paddan:

Nej, då faller byxorna ner.
Kommentera

Paddan: Den dagen du får en ÄKTA tröja så kan du testa.
Kommentera

Frisco: Äh, vadå, det är minsann sånt där snöre på min tröja också.
Fast det är klart, det gäller att inte vara så fruktansvärt snål som jag ifall man ska få sig en äkta matchtröja.
Kommentera

Paddan: Tur att du inte är luling.Då skulle matchtröjorna vara ännu dyrare.
Kommentera

tg:

Jag undrar om de säljer sådana där popcorn i Kempis som de gör på biografer i England, med alkohol i?

[bild]www.ornsat.com/kamilla/popcorn.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla: Den där fyrkanten skulle du ha lagt framför munnen så vi inte kunnat se att han stoppar i sig vita grejjer.
Kommentera

knaskamilla, NuMo, Poffa m fl:

Äh, sluta nu att trakassera tg: jag begriper vad han skriver även om ett och annat ord är rättstavat.

Gläd er istället åt att det kommer en ny modoit och skriver i er gästbok. Skulle ni bara tillåta att de ångermanlänningar som är läs- och skrivkunniga att få yttra sig så kommer det aldrig bli fler än ni ca 10 st som skriver här.
Kommentera

westerlind:

Jag tror att vi andra också begriper ungefär vad han skriver. Förresten får man tåla att bli trakasserad om man är så vis som han.
Kommentera

westerlind: Nä, nu är det dags att gå och lägga sig. Gääääsp! Godnatt med er, alla modoiter.
Kommentera

NuMo: detsamma...godnatt!! alla.
Kommentera

knaskamilla: Jaså, på så vis.
Kommentera

« · 368296 · »