1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494276 inlägg · 4086 ämnen

Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

1477093 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Ingen tror på oss ikväll. Då vinner vi.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Wayne Gresky:Ja besvikelsen är fortf enorm, efter en match där ena laget verkar vänta på att få börja vårrusta båtarna.Wernblom längtade ju till fjällrödingarna på sin tid, när han crosscheckat Jämtin 7-8 ggr.

Verkar som alla drabbats av MoDö-ligt-sjukan, även twinsen, Edler o grabbarna på andra sidan?

Funkar Pandemrix? Eller får de alla sömnsjuka då?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av Skellefteå och konstaterar att de passar oss extremt illa. Skellefteå är antagligen det lag i serien som spelar smartast, samtidigt som vi spelar mest på känsla och individuell skicklighet.

Om man sett en match mellan lagen så skulle man kunna tycka att det var tur att det alltid står fria skellefteåspelare framför mål och skyfflar in returer, samtidigt som de alltid råkar ha minst tre spelare framför eget mål när det hettar till. Faktum är dock att de hela tiden lyckas ska dessa överlägen och att MoDo inte gör ett piss för att hindra det. I match efter match så får Skellefteå stå 2-1 eller 3-2 framför mål i power play. Inte konstigt att det ringer varannan gång.

Nej, jag säger som många andra här. Igelkottsförsvar och utnyttja den individuella skickligheten när tillfälle bjuds. Plocka bort spelare som är svaga i markeringsspelet (Hedman).

Det var inte mycket positivt igår om man inte fann något nöje av att titta på Skellefteås taktiska finesser, men jag tycker ändå att Hari visade klass i första halvan av matchen genom att flytta pucken snabbt istället för att som de flesta andra satsa på åttor och fastlimning i sarghörnen. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

J F K: För övrigt så anser jag att Hedman är för dålig i egen zon för att tillföra någonting. Det kanske imponerar på vissa att han sätter in ett antal hårda tacklingar, men när man vet att det kostar i egen zon så tycker jag inte att det är värt det. Kalus är ju betydligt bättre hemåt.

Överlag så tycker jag att den taktiska skillnaden var monumental. Modo har verkligen inte lärt sig försvarsspel ordentligt. Kan någon överhuvudtaget begripa varför Modo är det enda laget där toppforwarden jagar ned bakom motståndarens mål när han inte har någon som täcker upp? Madsens, Axelssons, Hedmans och några tills försvarsspel i egen zon är dock värst. De vet ju inte var de ska vara. De åker lite planlöst omkring och raggar puck, istället för att ta bort sin kille. Hedman satte in en snygg tackling framför eget mål, men varför i hela helvetet var han där? Samtidigt så stod en back exakt hur fri som helst så hade killen fått fram passnignen så hade det varit 3-0 redan där. Lehtivouris fösvarsspel vid 3-0 var horribelt. Ritola tog för ovanlighetens skull exakt rätt markering så vår gode finne hade bara att plocka bort Holloway, men inte då. Istället så åker Lehtivouri och dubbelmarkerar Ritolas markering. WHY??? Schremp och Westin går på samma kille så att vid ett enkelt 2-2läge så kan de spela sig fria.

Nej, det här duger inte. Inte i år och inte nästa år. Vi måste få en skicklig taktiker in i båset. Jag gillar verkligen Samuelsson på många sätt och vis, men komplettera honom med någon snubbe som är skicklig på den taktiska biten. Ungefär som Brithén hade Pirro. Pirro var då inte den positivaste eller mest gillade av spelarna, men så länge som han drog åt samma håll som Brithén så kunde han styra upp de taktiska bitarna, medans Brithén gjorde det han var bra på. Ställa krav på spelarna och få ut max ur dem. (När det sedan krockade mellan tränarna så föll Modo ihop som ett korthus).

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Har själv väldigt svårt för Wernblom som ungdomsledare. När jag diskuterade med honom så ansåg han att det var viktigare att vinna matcherna än att lära sig grunderna. Dvs, hellre icing än att försöka slå en vettig passning när man är stressad. Jag tycker att vem fan som helst lära sig att slå en icing, men att lära sig att spela sig ur trängda lägen är betydligt svårare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Gerdin:

Tur du skrev ta bort Hörnen och inte Hörnett eller Örnen, då hade folk gått bananas här.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Paddan: "Fast vi har ju iofs också Schremp som ger bort puckeln på löpande band"

QuasiMODO Schremp?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Salle: Nu fattar jag vad du menar med "Poffa-tours"

Nej, jag har inte varit upp dit av den anledningen. Men jag har varit där för att pojken hade hockeyturnering där när det var match en gång. Men det var liksom inte en nöjesresa. Kul ändå att se när Magnus Wernblom satte 10-åringar längst till höger (petade) för att vinna matcher mot andra tioåringar. (-99) det var en debatt om det efteråt i Allehandsn. De föäräldrar som hade barn som fick vara med, var för, de som hade barn som blev petade var emot. Modo Hockey hade svårt att argumenteraför sn sak och försökte låta bli.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Gerdin: Du som genomsnittspublik har själv svarat på problemet.  20 mils resa. För vad då?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Nyss hemkommen från centret. 20 j*vla mil åkte jag för att se kvällens skitmatch! Tydligen hade många redan räknat ut att det skulle bli förlust då det endast var 5800 i publiken, uselt!

Tankar kring matchen:

-Bedrövligt försvarsspel som redan nämnts. Det blir inte direkt svårt att göra mål när man får finta och styra fritt framför vår keeper utan att någon ens rör en fena i försvaret. Tycker synd om våra två målvakter som har ett försvar som inte har kraften att styra undan motståndare, låsa klubbor etc framför kassen.

- Det skjuts för lite skott PÅ MÅL och när de väl träffar mål så finns ingen framför beredd att styra och skymma (kan kanske bero på att SAIK inte är lika benägna att släppa in någon på mål)

- För mycket cirklande i hörnen från våra forwards, TA BORT HÖRNEN på planen :)

Bäst jag inte skriver något mer för jag är så jäkla irriterad! Dessvärre har man ju skaffat biljetter till fredagens match men jag funderar starkt på att sälja bort dem om de inte tänker visa bättre kämpaglöd i ett slutspel än detta. Jag har annat jag kan hitta på en fredagkväll än att åka upp till Övik och se ett viljelöst lag.

Sådär nu har jag gnällt som aldrig förr....

Hälsningar en mycket MISSNÖJD supporter

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
supertr?tt: Det är en fråga som stötts och blötts i många år. Jag vet många, till och med vänner till mig, som undrat samma sak. Om du köper de här klistermärkena från Cancer- och Båttrafikskadades förening så lovar vi att tillsätta en utredning.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Paddan: Du som är lärare, kan en räka gå kräftgång ?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Varför plockade man ut en av de som vågade spela fysiskt, Anton Hedman och satte in tråk-Fredrik och varför får Skinner överhuvudtaget speltid. Fast vi har ju iofs också Schremp som ger bort puckeln på löpande band och en Danielsson vars formsvacka närmar sig Challengerdjupet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Salle: Det var resa det. Klackfria skor iz da shit, som den yngre generationen skulle sagt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

bj21: Jag kommer inte ens ihåg varför vi bestämde vad vi bestämde, men det borde fullföljas. Vi kanske kan dokumentera det med video?

P.S Jag har svårt att inte göra det jag lovat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
yngwie: Vi har härdats betydligt längre än er, men det är lätt att glömma det, det förstår jag. Att detta sedan gör att det blir nån dans på rosor, det säger jag inte. Men jag personligen ser helt ärligt bara positivt på spel i kvalserien.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
yngwie: Ja men snälla du. Vi älskar det här.
Det ingår i den rödvita själen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo:Vad är det som gäller i år? Blir det en cykeltur om vi går vidare eller är det Le Mat som krävs? ;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Dream Team:

Det är bra ni gör det. Det kommer behövas nerver av stål. Det jag ville ha sagt var att jag inte skulle vilja byta. Men jag hoppas ni fixare så vi kan får nya derbyn nästa år.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Jag tror faktiskt inte det är omöjligt, man såg ju hur laget kunde störa SAIK i förra matchen, när man satte hård press på dem. Men sedan tappade man det där mentala övertaget och det blev duttigare spel. Så även om man inte vänder det här så kan man åtminstone störa SAIK och göra match av det igen, om de mentala spärrarna släpper.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
yngwie: Varför det? Det är väl status quo som jag ser på saken. Vi har väl som lag en hel rad med intressanta umaningar framför oss. Både Modo och Timrå har enbart möjligheter att se fram emot. Fast jag vet ju inte hur ljust ni ser på tillvaron i nuläget. För min högst privata del så är ser jag fram emot det som komma skall med stor tillförsikt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

yngwie: Nej. Vi trivs.

Vi är inte lika veka som ni.

Vi fruktar inte utmaningar som modoiter. Vi älskar utmaningar.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Salle: Nuförtiden verkar jag mest vara på plats när jag jobbar. Hoppas att jag hinner med en match innan det är över. Då tar jag en lördagsöl, oavsett vilken dag på veckan det är.

Hmm? Nästa match är väl snart.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

NuMo:

Dax att damma av en klassiker.

Det kanske inte är så hemskt toligt att vara Modoit just nu, men ha i åtanke att det kunde varit värre, man kunde varit Timråit.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Har du åkt upp efter Poffa-tours resa häromlucia?
Då Morgan vurmade för  Loafers och Scim skrålade nåt om en blå måne?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
bj21: Vi ses i Golschöö.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo:Nej men Schtaan då, om det ska vara så jävla noga! ;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Petey21: Jag hoppas att du har rätt, för det skulle innebära att vi kan vända på det här bara på mental kraft.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

bj21: Tycker inte alls att SAIK imponerade nämnvärt utan det var snarare Modos totala avsaknad av kämpaglöd som avgjorde matchen. Hade man ens ett enda vettigt skott på mål? Målvakten i SAIK behövde knappt duscha efter matchen, för han behövde inte direkt stå på tå om man säger så.

Så kan man komma upp i den standard som man visat glimtvis att man besitter, tror jag man kan göra match av den här matchserien, helt klart. Men man måste göra något för att tagga laget, som kanske ta en fight med Goren som någon nämnde. Eller vad som helst, bara man väcker laget. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
bj21: Senast jag åkte till Scthaan (stavas det vekligen så?) för att se Modo så spydde jag så mycket på hemresan  så att jag fortfarande funderar på om det var under den resan kulorna försvann.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Monno:Nä det var inte roligare senast! MoDo vs TIK 0-5!

Vilken jäkla fart SAIK hade under rören idag. Jag trodde verkligen vi hade chansen att rubba dem i den här serien. Tvivlen har ökat en del kan jag säga! Känns verkligen kul att åka till Scthaan och se tredje matchen på onsdag.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Otroligt harmoniskt här inne måste jag säga.

Nä nog var det roligare sist man var på slutspel. Match 5 emot LHC 2007.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Spela mer avslappnat nästa match. Koppla av litegrann, lé, ha skojj. Då kommer det av sig själv!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Nåja. Vi tog oss till slutspel :) Djurgården spelar kval och Malmö floppade! Man kan ju inte vara allt för bitter. 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

J F K:

Nu måste de försöka skapa lite kaos. MoDo kan omöjligt vinna detta på klass.

Låt Hedman provocera Goren tills det rinner över för honom. Känns inte omöjligt att få till en fight där. Forechecka Klingberg med två spelare hela tiden. Låt spelare "ramla" över Joacim Eriksson.

Skellefteå är det bättre laget, men det är ju lite sorgligt att de inte ens försöker sätta käppar i hjulen.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Patrik Källstr:

Blir 4-0 i den här kvartsfinalserien.

Vi får ta nya tag till nästa år.

Sorry Uffe, jag ville ge dig en rejäl chans men du är helt enkelt en för dålig taktiker. Du ser inte misstagen som sker på banan. Hejdå, du kan coacha juniorhockey i USA istället.

Att Peter Andersson var totalt värdelös som coach visste jag redan sen tidigare då han var med och sänkte både Lövens J20 och A-lag till gärdsgårdsnivå. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Berka: Jo, sant...

I slutändan förlorar jag dessutom hellre med 4-0 i matcher än 4-3, det kan nog varenda Tik hålla med om.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Patrik Källstr: han borde straff-intervjuas av Hasse Andersson :)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Ja tack, alltid nått possitivt ;)
Nämen klart det är trist att förlora... Men komigen, Modo vs saik haha Modo ska vara ruskigt nöjda om man vinner i match.

Som sagt, spela av dessa lite snabbt nu så får pöjka semester de har dom förtjänat
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Tycker att Modos hemsida ska skippa analys av matchen och skriva om Berkas 4-0 tipp istället
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Lite typiskt. En teckning långt utanför hamnar på högkant och svänger in. Sluta med den offensiva hockeyn nu. Spela försvarsspel och kontra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka: Yeeeeeeeeeeeeessssss. Fan va gött
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka: Kul att se när det går bra för folk :) 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka:Grattis eller nåt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka: Där satt den!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Fan ja trodde att Danielsson gjorde mål där från blå men de var bara smuts på skärmen som var i målet :(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Kom igen nu saik, häng en i tom kasse!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Det enda positiva med matchen är att fjanten Goren blev totalägd:)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Nu ger Uffe Tolle en dolk med sig ut på isen
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Jag vet ju att Modo förlorar men likt förbannat så vågar jag inte spela en krona på matchen ändå!
Kommentera

1477093 · »