1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511847 inlägg · 4110 ämnen

Kvartsfinaltråden

« · 846813 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinaltråden
Mats Edström: Är det Ok om jag dumpar dig och Wayne i typ Häggdånger eller Kittjärn?
Kommentera

Mats Edström: Säg du ska inte till Sundsvall sen på något sätt?
Kommentera

MODOJohan: Det finns fler som kan tänkas haka på en sådan lift, jag t ex.
Kommentera

Poffa: "Hej får jag åka la me du?" är inte att träffas. Att fått förhöra henne om vilken back som är sämst i Modo är att träffas!

Hon har ruggig tur, ser ut som att hon tar sista platsen i min bil just nu.
Kommentera

Poffa: Sitter Svarten på ditt bankkort? Men, se till att flytta på honom då...
Kommentera

MODOJohan: Fan. 14 år för ungdomsbiljetter. I Timrå är det minsann 18..
Kommentera

Poffa: BURN! You burn and then you die!!
Kommentera

Poffa:

Aha!
Ett sånt har jag också! :)
Kommentera

shinzawai: Blinddejtarn!

Modolider.. hmm, det där uttrycket känner jag igen och det är från en timråtattare. Så träd fram.. ditt as! ;)

Nåväl, jag brukar trots allt plocka upp några vänner på vägen upp. Plocka upp främlingar, ja det gör jag också.
Kommentera

shinzawai: Seså, hon är trevlig. Dessutom träffade du henne i fredags. :-)
Kommentera

MODOJohan: Vilket bekymmer ni har med biljettsläppet. Skönt att man har ett plastkort med Svarten på.
Kommentera

MODOJohan: Vi Modolider måste ställa upp för varandra. :) Jag transporterar nån tjej jag aldrig träffat till matchen på Torsdag exempelvis hehe.
Kommentera

shinzawai: Måndag, måndag....Om Wayne ber mig snällt så ska jag fundera på det =)
Kommentera

MODOJohan: Förresten, måndag då? Ta en tripp till Söndsvall och hämta upp Wayne också!
Kommentera

shinzawai: Det är inte ofta man stannar hemma från jobbet med en liten förkylning, men med en stor baktanke ;)
Kommentera

MODOJohan: 20 min and counting...
Kommentera

MODOJohan: Peppeppepp, härligt!
Kommentera

Så var det bestämt att jag ska definitivt ha en ståplatsbiljett till på torsdagsmatchen. Och bannemej, jag kan inte vänta. SLÄPP PLÅTARNA, För fan!
Kommentera

Paddan: 30 min...
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, vadå, så snart som Kuusela eller Skröder sätter in en klockren tackling så är det ju bara att börja "kazooa" loss i Anslagstavlans signaturmelodi.
Kommentera

Paddan: Jag har svårt att se att det kan slå ett tut-tifo i Rosenlundshallen under en HV-utvisning (vilken som helst) i mitten av 80-talet...
Kommentera

orion: Den tänkande läsekretsen håller ju på MoDo, so what's the problem?
Kommentera

Gidde: Eftersom det var ett litet flärptifo, eller vad man ska kalla det, i sista matchen mot Mora så måste det väl snart vara dags för ett mäktigt kazoo-tifo i Swedbank Arena. Tänk vad härligt enerverande det skulle vara...
Kommentera

Paddan:

Min var slutsåld redan förra våren! :)
Kommentera

shinzawai: 3-5 minuter?
Fast det skulle juh innebära ett hockeyintressen i Ö-vik? Det snackas väl bara melodifestival fortfarande. ;-)
Kommentera

shinzawai: På min plats var det slutsålt redan förra veckan...
Kommentera

Det ska bli intressant att se hur stort trycket efter slutspelsbiljetter är nu när de släpps om lite drygt 90 minuter. Vad tror vi, slutsålt redan idag?
Kommentera

orion: Jag gillar TÅ:s tänk. Vill man läsa om Timrå så köper man ST
Kommentera

MODOJohan: Tre mil till Timrå, elva mil till Ö-vik... Härnösand är kluvet mellan MoDo och Timrå, med övervikt Timrå. TÅ:s policy att om Timrå får en spalt ska MoDo ha en helsida är ju inget annat än förakt för en tänkande läsekrets.
Kommentera

orion: Men vi kan ju för he. inte skriva om Medelpadsk ishockey när det är en Ångermanländsk tidning. Dessutom har dom där snubbarna på TÅ insett att det är roligare att vara Modoit.
Kommentera

DJ Hemp: Bytte inte hon till Skellefteå?
Kommentera

hellge: Det enda som kan stoppa mig är om jag inte får tag på biljetter. En tråkig trend är dock att vi alltid torskar när jag är där och kollar...
Kommentera

Jag vill bara säga er att jag ser mycket fram emot detta möte. Vi har aldrig tidigare mötts på den här nivån så oavsett utgång kan det komma att handla om en derbyklassiker att minnas i all framtid. Som ni kanske tidigare har läst är MoDo ett hockeylag som jag högaktar och hoppas därför kunna ta en eventuell förlust mot er som den man jag är, det vill säga att jag önskar er fortsatt lycka i jakten på SM-bucklan. MEN i skrivande stund vill jag bara att vi ska krossa er och särskilt då för att Maud "kärringen utan hals" Olofsson är Modoit. MoDo Hockey, ni är ännu mina vänner men FORZA TIMRÅ IK!
Kommentera

jävlar hur MoDoitisk Tidningen Ångermanland har blivit! Under mina späda år i Härnösand visste Västernorrlands Allehanda jävligt väl att merparten av Härnöborna spanar neråt och inte uppåt när det gäller hockey!
Kommentera

Wayne:

Du då, du som bor i Medelpad, ska inte du följa våra hjältar i fiendeland?
Kommentera

Paddan:

Då så, va bra, då får man lite tid att fundera, övertala mina ointresserade kumpaner.
Kommentera

renen:

Elände, då måste jag bestämma mig innan 10 i mornbitti.
Kommentera

renen: Nepp, det står... och jag citerar direkt ur annonsen på sid 31 i lördagens ÖA "Måndag 5/3 kl 10.00 släpps biljetter till... Kvartsfinal 1 i E-on Arena"
Kommentera

hellge: japp! Ticnet kl 10.00
Kommentera

renen:

Vad stod det där? Att alla släpps imorn måndag?
Kommentera

hellge: Dagens Öa eller va den nu heter!! Vi får ju tik nyheter i vår gammla blaska..
Kommentera

renen:

Verkligen?

Så här står det på Timrås officiella:

"Biljetterna till den andra kvartfinalen släpps på onsdag den 7 mars kl. 11.00."

Om de då menar andra kvartsfinalen eller deras andra match hemma framgår ej. Jag tror att de menar den andra kvartsfinalen som spelas i Eon, alltså den tredje kvartsfinalen.

www.timraik.nu/nyheter/?nid=1893

Antingen har de smuttat på champagnen i förtid eller så kanske Dalan eller nån har varit och kissat på servern eller nåt, otydligt.
Kommentera

hellge: Måndag släpps biljetterna::
Kommentera

shinzawai:

De flesta verkar spara sig till på Lördag. Eventuellt ska jag på den matchen och kommer då i så fall söder ifrån. Haha, jag ska på något så otippat som melodifestivalfinalen. I så fall har jag med mig 3 st. som man måste förklara icing och offside för.

De biljetterna släpps på onsdag om jag förstått rätt.
Kommentera

hellge: Jag måste ha en ride t/r Umeå, jag måste hinna tillbaka till jobbet till onsdag. Ett alternativ hade ju varit att forsla arslet till Ö-vik, haka på Modo Support och sen slagga i Ö-vik, men.. AAAH!
Kommentera

shinzawai:

Tar du dig till Ö-vik?
Kommentera

Poffa: Hade jag fått med mig en eller två så..
Kommentera

shinzawai: Men så åk då. :-)
Kommentera

ARGH! Jag vill åka ner på tisdag!
Kommentera

hellge: Poffa vill bara visa att han är vip.
Kommentera

« · 846813 · »