1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504802 inlägg · 4100 ämnen

Linköping HC - MoDo Hockey 2011-10-27

« · 1419541 · » Till forumet

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 2011-10-27
Sawchuk:

"Modo vann skotten klart i första perioden och andra perioden, hade lika många skott som Linköping i tredje och vann skotten klart i förlängningen"

Vart har jag påstått något annat. Läs vad jag skrev igen och försök att förstå.

Jag skrev ju att största delen av modos 40 skott kom i första och i början på andra eftersom man var det bästa laget just då. Sedan ändrades förutsättningarna i och med LHC's 2-1 mål. Linköping fick energi och började ta över matchen, sedan får dom sin kvittering turligt. I tredje ska vi vara nöjda att dom inte sätter 3-2 på sina 3 raka PP.

Det är det jag menar att matchen är 60 minuter och att vi ska vara nöjda med 1p med tanke på hur den gestaltade sig (läs: att vi klarade 3 raka BP med 10 minuter kvar i tredje).
Kommentera

Bad_Brett: Räkan är här för att avgöra matcher så vi slipper lägga straffar, men det klarar han inte av. Och straffen idag var lik hans spel i matchen, långsam och ofokuserad puckbehandling.
Killen är inte iform, och har inte lärt sig detta spel. Om det enda han är ute efter att skapa youtube klipp så bör Näsan leta en ny klubb åt honom.
Kommentera

Sawchuk:

Tar vi i snitt en poäng på bortaplan mot Linköping, Frölunda, HV 71 och Skellefteå, då är jag mycket nöjd.
Kommentera

Gbg:

Använder vi HS ekvation att vi ska vara nöjda med 1 poäng varje gång vi möter ett på pappret och i tabellen bättre lag än oss blir det inte många pinnar till i år.
Kommentera

spud:

Klart Räkan ska lägga, det är ju därför han är här. Det var dessutom inte långt borta att han satte dit den.

...Och trots att Räkan har varit så usel, har han gjort dubbelt så många mål som Skröder, näst flest i laget efter Danielsson.
Kommentera

Berka: Frågan är varför dommarna tillåter Jämtin härja på det här sättet? Men den mest relevanta frågan är den du ställer; när ska Schremp börja leverera?
Kommentera

Rytter:

Ska du argumentera kan du väl använda dig av fakta och inte hittepå i varje fall.

Modo vann skotten klart i första perioden och andra perioden, hade lika många skott som Linköping i tredje och vann skotten klart i förlängningen.

Modo hade dom klart bästa lägena. I tredje tar man massa dumma utvisningar och ger där Linköping en chans att vinna matchen dessutom. Nu kom vi undan det med en pinne men att vara nöjd med det är som att ha huvudet i ugnen och fötterna i frysen och tycka att i genomsnitt är det ganska skönt.

Men visst 1 poäng, jättefantastiskt och likt förbannad blir vi mer avhängda i botten. Halleluja!
Kommentera

Bad_Brett: På vilka grunder då?
Jag tycker att heta spelare ska lägga straffarna. Susse Skröder och Lehtovouri(?) hade kanske varit mitt val.

Räkan hade inte ett rätt idag, han låg dessutom bakom 1-2 reduceringen.
Kommentera

Berka: Förut sattes utvisningsnivåerna efter hur HV 71 spelade. Nu sätts den efter hur Jämtin spelar för honom och sedan är det flytande skala för övriga. För att citera NuMo: "Elitseriedomarna är konsekventa, konsekvent inkonsekventa." 

Idag gör vi dock två bra perioder och försvara oss hyfsat därtill. Fortsätter det så här så blir det bra. Tyvärr är det bergochdalbana som gäller även denna säsong.

Kommentera

spud:

Hade jag fått välja, hade jag lagt upp det såhär:

1. Hari
2. Schremp
3. Hannula
Kommentera

Gustafsson: Poäng mot lhc borta är starkt de ska man komma ihåg.
Sättet vi tappar 2 poäng är mer bittert i smaken men tyvärr är det så i ibland!
Att domarna olika nivå i perioderna var ytterst osmakligt och de måste vara grymt frustrerande för spelarna, jämtin slachar, brottas, slåss, klänger utan att få en enda utvisning medans andra åkte på betydligt billigare förteelser.

När ska rob börja leverera??
Kommentera

Bad_Brett: Att schremp fick slå en straff öht tycker jag är värdelöst. Killen hade ju inte kontakt med pucken under hela matchen.
Kommentera

Sawchuk: Du måste ha ett väldigt roligt liv när du medvetet lyfter fram det allra mest negativa ur alla situationer.
Kommentera

Sawchuk:

Det är väldigt typiskt för de bra lagen att kunna vinna den här typen av matcher. De är helt under isen i nästan två perioder, får några slumpmål och borde egentligen ha avgjort under ordinarie tid.

Det är inte tur, det är inte en slump att motståndarmålvakterna alltid tycks ha sin livs match mot just MoDo och det är inte en slump att puckarna går in via Timanders haka eller Tollefsens ben.

Det handlar om styrka, speciellt psykisk styrka. När de börjar inse att det kan gå vägen, släpper de koncentration och får direkt utvisningar mot sig. När de sedan är garanterade en poäng, släpper hämningarna och de kan återigen äga spelet.

Vad som är viktigt nu, är att de kan bibehålla detta spel i match efter match. Då kommer självförtroendet komma tillbaka och poängen kommer börja strömma in.

En liten detalj som jag inte förstår bara. Varför envisas MoDo med att använda det starkaste kortet SIST i straffläggningarna? Potentiellt sett kan ju straffläggningen vara avgjord innan Schremp fått chansen. Dessutom innebär det såklart ett mentalt övertag att göra mål tidigt i en straffläggning.
Kommentera

Gustafsson:

Personligen skiter jag fullständigt i vilka vi tar poäng av och hur man gör det. 3 poäng mot Linköping eller Växjö är lika mycket värda men just nu tar vi inte 3 poäng av någon och i dag vann vi inte en pinne utan vi förlorade två...
Kommentera

Sawchuk:

"Är man efter hur denna match gestaltade sig nöjd med ett poäng är man fan, ja jag tror inte jag ska skriva det här"

Men nu får du ju lugna dig. Du som påstår att du kan så mycket om hockey borde ju veta att en match är 60 minuter och inte 30 minuter.

För det första kom flertalet av Modos skott i första och början av andra när man var det bättre laget. Sedan svänger matchen i och med LHC's slumpmål, dom sicker upp i ett av deras första anfall i andra och sätter pucken. Klart som fan dom får energi av det och sedan kommer kvitteringen riktigt oturligt.

Och i tredje perioden klarar vi av tre raka BP sista 10 minuterna. Som matchen gestaltade sig så tycker jag verkligen vi ska vara nöjd med 1p, vi hade lika gärna kunnat få åka hem med 0p.
Kommentera

Väldigt nöjd med oavgjort efter ordinarie tid, dock har vi ju verkligen inte turen med oss i varken förlängningen eller straffläggningen. Tänker på Susses jätteläge, Hannulas ribbträff och Schremps oförmåga att lyfta in pucken.
Kommentera

Bad_Brett:

Håller helt med dig. Bra att ta en poäng borta mot LHC. Sedan måste man ju säga att spelet i första och fram till LHC's 2-1 mål var ett stort fall framåt jämfört med tidigare.

Vi förlorar poäng på en tveksam situation och ett jävla flytmål, tycker att Jämtin sliter och drar i Meyer och vinner pucken, sedan ser det ut som en klockren interference på Schremp av Jämtin när Schremp jagar puckföraren.

Starkt att klara 3 raka BP i slutet av matchen.
Kommentera

Bad_Brett:

Är man efter hur denna match gestaltade sig nöjd med ett poäng är man fan, ja jag tror inte jag ska skriva det här.

40-27 i skott och en tappad 2-0 ledning.
Kommentera

Bad_Brett: hahaha ok
Kommentera

arnio:

Jag tippade dem etta inför säsongen. Sedan vad puckade journalister har sagt bryr jag mig inte om. :)
Kommentera

Berka: Poäng förtjänar man inte poäng tar man.
Kommentera

Berka: Jämtin är ett jävla kräk
Kommentera

Bad_Brett: LHC är väl knappast en guldfavorit? Bra med en pinne i alla fall
Kommentera

Sawchuk: Bestulen på 2 pinnar
Kommentera

Sawchuk:

Skönt med en poäng borta mot en av favoriterna till guldet, det får vi vara riktigt nöjda med.
Kommentera

Bad_Brett:

Bara så less att man slösade bort en bra match och tre poäng. Även om vi vinner straffarna kommer man vara lite besviken.

Innan matchen hade jag lugnt varit nöjd med två pinnar dock...
Kommentera

När det är 1 min kvar av en förlängning och vi får en tekning i offesiv zon, då borde det vara läge att vara lite offensiv. Rent turordningmässigt var det kanske Andersson-Danielsson tur att spela. Men när Skröder-Susse varit giftig hela matchen ska de naturligtvis få chansen där och Danielsson på en backplats.
Kommentera

Sawchuk:

Jahapp, hur ska det här gå då?

Schremp har varit värdelös, men lägger rimligtvis en. Frågan är om man vågar testa Hari också.
Kommentera

Sawchuk:

Fan va jag gillar Lehtivouri.
Kommentera

yngwie:

Sjukt vad man får hakas i svensk hockey nu för tiden...
Kommentera

yngwie:

Men hur i hela friden misslyckas man med att sätta pucken där?!
Kommentera

Det är tamefan helt otroligt, två lägen som skulle vart mål av Susse!
Kommentera

En poäng iaf, men med tanke på hur det såg ut med två raka bp i tredje får vi vara jävligt nöjda. Så förbannat onödiga utvisningar. Sen borde vi avgjort matchen i början av andra.
Kommentera

arnio:

1 poäng är tyvärr värt bajs, det räcker helt enkelt inte. Man får inte ge bort en 2-0 ledning på det här sättet.

2pinnar ok 1 pinne bajs.
Kommentera

arnio:

Det där får vi vara otroligt nöjda med. En poäng borta mot Linköping är riktigt bra.
Kommentera

Bad_Brett: det kan gå vägen
Kommentera

Gusse:

Bra jobbat Danielsson, två utvisningar i offensiv zon.
Kommentera

Bad_Brett: inte ett dugg, varför skulle jag?
Kommentera

Gusse: Blir lite böter i lagkassan efter denna match
Kommentera

Berka: Vaaa fan Danielsson ...Vill dom förlora eller?
Kommentera

Bad_Brett:

Starkt å klara av två raka bp med tanka på att orken saknas. Så tar vi en tvåa i offensiv zon. Detta är ju patetiskt.
Kommentera

Berka:

Frustrerad?
Kommentera

spud: Du är ju fan dum på riktigt haha
Kommentera

spud:

Spelarna visar bedrövlig diciplin nu. En poäng borta mot Linköping hade varit ett bra resultat, synd att man kastar bort det hela nu.
Kommentera

yngwie: Utvisning efter utvisning, snart sitter den.Verkar som orken tagit helt slut.När man anfaller så är man trötta och måste byta
Kommentera

Berka:

Vi behöver inte värva Brendl, men han kanske kan komma och visa spelarna hur man skjuter?
Kommentera

Jämtin har på egen hand vänt över denna match till LHC, han har med sin energi mot våra spelare gjort oss ofokuserade och trötta. När våra spelare blir frustrerade vänder vi det likt berka mot domarna. Jämtin riktar energin mot motståndarna, oavsett vad man tycker om honom så har han varit LHC´s viktigaste spelare denna match.
Kommentera

Bad_Brett: Alltså jag blir tokig på dommarjävlarna, nästan lika tokig på att vi ALDRIG träffar mål när vi skjuter!!!!!
Kommentera

Bad_Brett:

Hatar verkligen Jämtin över allt annat!
Kommentera

« · 1419541 · »