1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MoDo 2007-01-11

« · 813164 · » Till forumet

Linköping - MoDo 2007-01-11
Kommentar

Harald Lückner:
Snart är marginalerna på vår sida
Efter tre raka förluster gäller det förstås för MODO Hockey att komma in på banan rejält igen. Närmast väntar nu bortamöte med Linköping HC torsdag.
- Förhoppningsvis blir det en match där vi har marginalerna på vår sida igen, säger coachen Harald Lückner. Vin har inte haft något direkt flyt de senaste omgångarna.
Överhuvudtaget är det väldigt upp och ner i elitserien just nu. Titta bara på Linköpings 3-8 i Malmö, trots ledning 2-0.
- Det finns inga givna matcher. Alla lag är kapabla att slå vilket lag som helst i den här serien. Givetvis kommer vi möta ett heltaggat hemmalag, sedan de åkt på överhalningen i Malmö. Men samtidigt kanske det blir en hockey som passar oss bättre än den defensiva som Brynäs och HV spelat mot oss.
Senaste mötet lagen emellan i Cloetta Center ledde MODO med 2-1 intill slutminuterna. Två snabba hemmamål förstörde kvällen och sedan kom ytterligare ett i tom kasse.
- Senast hemma vände vi ju i stället 1-2 efter två perioder till seger 5-2. Vi har spelat bra alla tre gånger mot Linköping i vinter. Men vi ser att det svänger fort i den här serien. För drygt en vecka sedan var vi tio poäng före Timrå, nu skiljer bara en.
- Det gäller att minimera dipparna och även om jag tycker vi gjort spelmässigt sett bra matcher på sistone har vi gjort misstag i egen zon som vi inte gjorde tidigare. Något som också elva baklängesmål på tre matcher talar för.
Skadade Pierre Hedin är åter, vilket kanske tätar försvaret lite mera. Just nu ?bara? Andreas Salomonsson på skadelistan, men att han behövs har sannerligen märkts.
- Visst är det så. Salles rehabilitering fortgår och det går bra. Han är med på träningarna, men inte i kampmomenten.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh (långtidsskadad), Andreas Salomonsson (axel).
Noterbart 2: Tidigare möten med LHC i vinter (MODO:s siffror först): 1-0, 2-4, 5-2.
Noterbart 3: Matchen Linköping- MODO Hockey sänds direkt i PPV.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
38 Adam Andersson
6 Tobias Enström ?
3 Mattias Timander
35 Pierre Hedin
8 Oscar Hedman
5 Hans Jonsson.

Forwards:
12 Justin Morisson
24 Niklas Sundström
10 Per-Åge Skröder ?
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
59 Robert Döme
18 Peter Öberg
20 Oscar Steen
19 Mikael Pettersson ?
29 Andreas Molinder
4 Mattias Hellström
33 Johan Nilsson.
Extraspelare:
43 Niklas Öman.
Kommentera

Sv: Linköping - MoDo 2007-01-11
Frisco: Frågetecknen borde vara - istället skulle jag tro.
Kommentera

Frisco: Med tanke på de två lagens formidabla försvarsspel på sistone torde slutresultatet landa på en si sådår 9 -14 eller så. Det kan bli ett målfyrvekeri av sällan skådat slag. Med andra ord är det upplagt för att backhatarklubben ska få svettningar, blodtrycksfall och stämbandsinflamtion. Underhållande för närvarande.
Kommentera

Lumber Jack: Det gäller väl att ställa The Chess Maniac schack matt, eller att se till att Mattknytarpojken blir ordentligt bortkollrad. Fast, det är klart, då finns det ju två stolpar och en ribba att träffa också... Huvvaligen
Kommentera

Frisco: Skulle sitta fint med en vinst i morrn.. =)
Kommentera

Berka: Jo. Bara vi kan förbättra pp-spelet och göra minst 4 där så...;-)
Kommentera

Berka: Skulle verkligen sitta fint med en 3 poängare. Men det kommer inte bli någon lätt uppgift att vinna över Linköping på deras hemmarink. Samt ska vi ens ha en chans så måste vi tillbaka till det spel vi hade tidigare.
Kommentera

Frisco: 4 ja eller 11 skulle funka de me =)
Kommentera

Cyklob: mmm håller med... chansen finns iaf..
Kommentera

Dagens bortaspöken:
RÖNNMARK, Ulf SVENSSON, Per
CARLMAN, Fredrik
Kommentera

Till viktigare saker. Vinner vi idag?
Kommentera

shinzawai:

KAN VI KLARA DET?
KLART VI KAN!!

Byggare Bob har aldrig fel! ;-)
Kommentera

Gidde: Vi måste tydligen ha flyt, inte spela bättre. Har vi flyt idag?
Kommentera

shinzawai: Det skadar inte att spela lite bättre.
Kommentera

Mano: Jag tycker att spelet i de 3 senaste har varit sämre än fjolårets frustrationsorgier, men det är jag det. Vi får hoppas på snabbare uppspel och högre fart så vi faktist ta oss in i zon idag.

On another note så ska 30,000 personer se hockey ikväll i Schweiz:

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=604495
Kommentera

shinzawai: Jag håller me dig... lätt besviken på spelet dom sista matcherna.. men som en vän sa till mig i morse..alla lag har en svacka under säsongen..bättre ha den nu än i ett ev. slutspel =) vi tar dom ikväll ;)
Kommentera

shinzawai: Det beror väl på hur försvarspråmarna och BOJan Krizaj i målet agerar
Kommentera

Paddan:

Javisstja!

Grattis BOJan på namnsdagen! :)
Kommentera

Berka: Visst är det tillåtet och till och med att räkna med att ha en eller två svackor under en säsong, men vid en torsk ikväll har denna varat lite väl länge, och framförallt har spelet varit alldeles för dåligt den senaste tiden med FBK-matchen som undantag.

Vinst ikväll och vi är på rätt spår igen och har två bra chanser att skaffa oss andrum i toppen. Torsk och det ser jobbigt ut.

LET'S GO MODO, klappklappklappklappklapp.
Kommentera

shinzawai: Sant.. jag tycker faktiskt att spelet varit ganske dåligt sen skellefteå borta (före jul) så de måste börja vända snart.. tror mycket sitter mentalt. nja ikväll tv-match å allt skulle vara skönt att se modo tvåla dit linköping.. =)
Kommentera

Berka: Typ. Matchen i Mora där Modo förlorade med 3-2 tyckte jag dock var rätt bra. Där hade vi verkligen inte marginalerna med oss och skapade chanser för en seger med, säg, 5-2.
Kommentera

shinzawai: jo ok...de e jag böjd att hålla med om... klart att marginalerna har inte varit med modo under en tid nu.. men som man säger ett bra lag har tur å modo e ett bra lag så varför inte visa de ikväll ellerhur ;) RÖD,VIT,GRÖN
Kommentera

Berka: Röd, vit, svart är väl snarare våra färger numera. Bring back the grön!
Kommentera

shinzawai: hahaha jo iofs. =)
Kommentera

Elitserielagens klubbmärken är oerhört svåra att rangordna, främst för att det finns så många jämnfula. Topp fyra är dock näst intill klockrena.

1. Djurgården
2. Skellefteå
3. Brynäs
4. Mora
5. Färjestad
6. Luleå
7. Frölunda
8. Linköping
9. MODO
10. Malmö
11. HV71
12. Timrå
Kommentera

Hawerchuk: Rankar du Linköping som åtta så är du blind. Rankar du Timrås sist - efter er egen logga till och med - så är det för att det är just Timrå och du är Modiot. Vilket bevisar att själva uppgiften är omöjligt.
Kommentera

El Maco: Örn som i Örnsköldsvik.
Kommentera

hellge: Ett förslag är att ni övertar örnen, ni ska väl ändå göra ert vanliga byte av klubbmärke och klubbfärger till nästa säsong. Vi har tallskölden och behöver inte örnen.
Kommentera

Bara 3,5 timme kvar till nedsläpp i Cloetta Center, känns som att det kommer bli en riktigt tuff match idag. Men kan vi bara få till försvarsspelet samt fortsätta på den inslagna vägen i pp från förra matchen ska vi kunna skrälla.
Kommentera

El Maco: Har inte Timrå två loggor som läget blivit nu? Okej, den ena, örnloggan, är alltjämt aningens mer officiell än den andra och bättre tallskölden. Så vi kan väl säga att vi har en och en halv logga då. Fast klubben vill väl fortfarande inte kännas vid skölden då den tyvärr enbart finns med i bakgrunden som logga på brev och annat.

Cowards, the whole bunch!
Kommentera

Cyklob: instämmer =)
Kommentera

El Maco: Tror örnen redan är tagen av Örnsköldsviks Sk om jag inte minns fel. Personligen tycker jag att MoDo ska gå tillbaka till det klubbmärke man hade säsongen 93/93.
Kommentera

Cyklob: Ska givetvis stå säsonge 93/94 :)
Kommentera

El Maco: Nej, det är för att jag har ett designtränat öga, vilket du uppenbarligen inte har. Vilka lag som står bakom de olika klubbmärkena är ointressant och orelevant.
Kommentera

Hawerchuk: Om du har ett designtränat öga kan du förklara storheten med Linköpings lejon (framförallt den!) och exempelvis modologgan. Modo och Timrå har fått sina skapelser ritade av någon art director som i likhet med dig torde ha "designtränade ögon". Exempelvis Brynäs som alla gillar har väl ritats av någon idealist och Link Ping har ritats av en glad amatör i modern tid.

Var inte rädd för att använda facktermer när du förklarar.
Kommentera

El Maco: Det finns inga likhetstecken mellan art director och kunnande. Likväl som det inte finns mellan hockey och Timrå. ;) För det var väl det som du som en sann patriot reagerade på? Att jag rankade Timrås örn sist?
Kommentera

Hawerchuk: Läs vad jag skrivit i ämnet från början igen.
Kommentera

shinzawai: [Röd, vit, svart är väl snarare våra färger numera. Bring back the grön!]

Kolla lite noggrannare på nuvarande matchtröjan.
Kommentera

Frisco: Vad vill du med detta inlägg?

Hemmastället har mest rött, näst-mest svart, näst-näst-mest vitt och sen grönt.
Kommentera

shinzawai: Jag hade för övrigt gärna avlägsnat allt svart och ersatt med grönt. Men då hade vi väl blivit för lika Mora och Frölunda.
Kommentera

shinzawai: Bara göra dig uppmärksam på att det finns ett par gröna ränder.
Kommentera

Frisco: Jojo, men det är inte av våra tre dominerande färger längre, det var det jag menade. Det gröna är numera mest detaljer.
Kommentera

Om jag ska se på klubbmärkena lite opartiskt blir det:

1. TIMRÅ

//

12. mODo
Kommentera

Bragd-Birger: Men orka surra om dessa klubbmärken... en klubbs marknadsvärde stiger ju fler säsonger man spelat i högsta ligan...
timra har en bit kvar upp till dom stora lagena... fortfarande lille lille bror
Kommentera

Tror minsann det är dags att sparka igång tvättmaskinen...
Kommentera

Vinner vi ikväll?
Kommentera

Hawerchuk: INTE EN DJÄVLA CHANS I HELVETET. Så därför ja.
Kommentera

Ingen webbradio?
Kommentera

« · 813164 · »