1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507068 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30

« · 919575 · » Till forumet

Sv: Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30
åsiktstjafset bryr jag mig inte om för det är ju vad det här går ut på, men personangreppen kommer inte att tolereras.
Kommentera

Salle: Jo denna match, såg jämn ut i 5 mot 5 men det är i utvisningsbåset vi förlorar denna.
Kommentera

Salle: Tacklingen tar ju i skallen och då kan det bli att kroppen blir lealös så att när benet tar i sargen eller isen så fins det ingen muskel som tar upp smällen.

Kommentera

Rytter: Kan ju även säga så här att hade inte Skröder halvlyft från isen så hade det heller inte hänt något, nu ser man ju klart och tydligt att han reser på sig och lyfter upp armen för att få en högre träff.

Men Skröder kanske är lika missuppfattad som Fanny ;-)
Kommentera

Tror man ger upp det här nu. Finns roligare saker att titta på än ett lag som inte orkar ta i något mer i den här matchen.
Warg skjuter sönder plexit. Är väl det närmaste skjuta hål på LHC modo kommer i kväll.
Kommentera

Enligt experterna i C+ studion är det en helt schyst tackling. Frysta bilder, armbågen är nere, och bägge föttrna nere i isen i tacklingsögonblicket. Helt ren tackling enligt Calle och Arto. Och jag håller med nu när jag sett det.
Kommentera

65selander: Har du sett samma match eller? ..
Kommentera

Rytter: Skörder fick till och med lite berömm för att han undviker att sätta in den i ryggen. Men tacklingen tar olyckligt på Junlands knä och därför blir han skadad.
Kommentera

Rytter:

Jo jag håller oxå med efter att ha sett den situationen några gånger.

Första anblicken av situationen såg ju helt annan ut,reprisbilder är riktigt bra;)
Kommentera

MorganaLefaey: Wargs skott är helt klart matchens höjdpunkt så här långt tillsammans med wernbloms vänsterkrok.

14 insläppta i BP hittills under säsongen. Det känns inte helt stabilt. Linköping har släppt in 10 i den spelformen. Inget annat lag har annars släppt in fler än 7.
Kommentera

Bissett19: Om det är sant det Skröder säger att det är ny bedömmning och man ska få matchstraff för att spelaren blir skadad är det ju helt sjukt. Skröder gör en bra tackling och Junland har otur.
Kommentera

Gusse: Som Bissett skriver så ser man bättre när C+ visar upp sekvensen i paus. Jag har fel helt enkelt. Svårare än så är det inte att erkänna ett fel.
Kommentera

Som de säger... Han har armbågen rakt ner efter kroppen och båda grillorna i isen. Men kan det verkligen stämma som de säger att man får Game om en spelare blir skadad vid en utvisningssituation? Låter knepigt värre.
Kommentera

65selander: Nej fel kan man alltid ha, och det är större att kunna erkänna det än envist hävda motsattsen. Var inte helt säker jag heller innan C+ körde sina frysta bilder. Tråkigt med Junlands skada i situationen dock.
Kommentera

Rytter: Håller med om det. Hoppas att Skröder sa det lite ironiskt.

Otur för honom och MoDo med den där utvisningen. Ja, Junland hade otur även han.
Kommentera

Vem är det som dömmer matchen?
Kommentera

MoDoFille: Tydligen en mindre än brukligt nu.

En linjeman nere för räkning av nån orsak? Fast han kunde visst fortsätta trots allt.
Kommentera

Rytter: dagens glädjeämnen,

Timrå sköt ett skott på en hel period hemma.

Noterbart, 4 av 5 LHc mål av gamla modoiter.

I övrigt svart.
Kommentera

Salle: Fick en puck på knäet/benet
Kommentera

65selander: Ja vad kul vi får spela 3-5 igen.
Kommentera

Rytter: Och sådär går det då. 6-0 nu.
Kommentera

Rytter: Ni kan ju trösta er att ni förankrar oss på KS plats ;-)
Kommentera

spud: "dagens glädjeämnen,

Timrå sköt ett skott på en hel period hemma."

Å jag som tyckte att Modos insats idag var pinsam...Men men, vad kan man förvänta sig av supportrar till ett lag som är så pinsamt att man måste fokusera på grannlaget.
Kommentera

mikenomad: 7-1 nu werner kom igen nu erner bara 6 st till nu då.
Kommentera

Modoante: 7-2 Jonasén. Bara 5 kvar med dryga 5 kvar så detta går nog vägen...
Kommentera

Rytter: "Som jag sa hellre förlora en match nu än att tappa två raka i en kvartsfinalserie. Fortfarande bitter?"

Uttrycket "Som jag sa" borde fler än du ha använt sig av i detta ämne. Upprepningarnas tid är då verkligen långt från förbi..
Kommentera

Modoante: Jag tror inte att bortalagens fans får möjlighet att stifta bekantskap med "Le Mat", då åtminstone de som nu åker med någon organiserad bortaresa väl lotsas både in och ut genom någon nödutgång på baksidan. Vid nästa besök ska jag nog ta mig en titt. Om jag nu hittar, vill säga..
Kommentera

Modoante: Vilekt skitsnack av dommaren när han skulle försvara matchstraffet på Skröder. Ännu mer skit att man ska ge matchstraff bara för att LHC-backen blir skadad som tydligen de nya reglerna säger.
Kommentera

Rytter: Nu sa domaren att "om det tar illa så ska det vara en femma".

Jag fattade dock inte om det gäller allt eller om han bara svarade för denna situation.
Kommentera

Modoante:
"Det måste verkligen svida att le mats pokal nu står i entrehallen i Swedbank arena.Eftersom du hatar oss så mycket så måste det ju vara så."

Nu är det ju inte det som det handlar om, utan att det har varit ett jeffla tjat om någon kvart förra säsongen i ett halvårs tid nu. Dom flesta släppte slutspelet några dar efter match7. Ny sässe, många nya spelare, ny tränare nya mål (Maxmål för Krizans del).

Det är nog tjatet man är less på.
Kommentera

Hälge: Jo men en femma är automatiskt matchstraff också, man kan väl inte längre "bara" ge en femma. Eller har jag helt fel? Har för mig att det är en ändring i den regeln, men jag är inte helt säker.
Kommentera

Rytter: Nej, det stämmer nog. Jag reagerade bara på att om det tar illa så ska det vara en femma. Om grejen är schysst då ?
Kommentera

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Men matchstraffet på skröder är horibelt, jag köper att han kunde fått 2 minuter för någonting men inte matchstraff. Sedan mycket intressant och se dommar intervjun efter matchen där dommaren själv inte vet vad han tog ut han för samt om det var eller var inte utvisning. Annrs så är det bara så att man vinner inge matcher i utvisningsbåset. var det 5-6, 5 mot 3 lägen för linköping?. Nä ska man hitta något positivt i matchen är det väll att man i alla fall försöker kämpa på fast man ligger under så grovt.
Kommentera

Hälge: Ja det är det som är frågan. De flesta tyckte att denna tackling var schysst. Så då är frågan fick han matchstraff för att LHC spelaren blev skadad. Isåfall är det en jävla skit regel, otur kan man ha i alla situationer och bli skadad även om det inte är ett regelbrott.
Kommentera

Rytter: Ännu mer tråkigt att den utvisningen blev nog ganska matchavgörande. Säger inte att LHC inte förtjänar att vinna, för dom var totalt sett bättre. Men den utvisningen gav LHC ett långt PP där dom kunde rycka ifrån med tre mål.
Kommentera

Rytter: Exakt min tanke.
Kommentera

Rytter: Skröder fick ju inte ens reda på varför han fick matchstraff. Och dommarn verkar ju inte veta varför han gav han matchstraff.................
Kommentera

Salle: Är du säker på att det var de "senaste" åren som avsågs? Jag kan nämna Anders Wikberg och Matti Pauna som under tidigt -80-tal både försvann till er och hann med att komma tillbaka till moderklubben. I Wikbergs fall var det dock helt fel i tiden (början av -90-talet). Jag tror dock att Brynäs är den största "tjyven" vad gäller detta i de exempel som ges.
Kommentera

Cyklob: Han såg helt enkelt inte situationen bra, och när lhc spelaren verkade skadad så tog han ut Skröder på matchstraff för att vara säker att inte ha gjort bort sig "om" det skulle ha varit en ful tackling. Det är min åsikt i det hela iaf =).

Roligt och se intervjun med honom efteråt här han skulle kommentera bilderna, han hade inte mycket och säga och tycker nog i efterhand att det var fel att visa ut honom.
Kommentera

Rytter: Nej han kan ju inte sett situationen bra alls. Men då får han ju inte dömma ut ett matchstraff om han är osäker. Han skulle tagit hjälp av sina linjemän i frågan men han pekade bara rakt ut och utan att ge en förklaring vad han gav han matchstraff för. Jag skiter fullständigt i att Modo förlorade matchen men sådana där saker retar mig när dommarna delar ut idiot straff och inte kan förklara sig i ärendet om varför han delade ut straffet.
Kommentera

Cyklob:

Jo det var riktigt svagt agerat av honom. Men det är bara att glömma nu. Som denna matchen såg ut så var det en match vi bara inte skulle vinna. Kolla t.ex. målet som styrs in på timmys skridsko, man vet att det är kört när man får sådana mål emot sig. =)

Å andra sidan kan man ju spekulera i vad som inte hade hänt ifall han dömt riktigt och inte tagit ut skröder. Som det blev nu så kunnde ju lhc rycka ifrån med 3 mål i de efterföljande 5 mot 3 och 5 mot 4 lägena. Hade lhc då kunnat vinna matchen?

Ja det tror jag att dom ändå hade gjort men inte med några 7-2 iaf.
Kommentera

Salle: hoppas inte på för mycket
Kommentera

Rytter: "Spekulera i vad som hade hänt" ska det så klart stå.
Kommentera

Rytter: Jag tror inte heller att Modo skulle vunnit matchen idag, dels för att man inte var tillräckligt hungriga och verkligen ville vinna sedan så tar man många korkade ut visningar som han dömmer helt korrekt på. Men matchstraffet är bara för mycket för mig allså, sedan att karln inte ens kan förklara sig varför han tog matchstraff och vad han såg i situationen är bara för mycket. Men men det kommer nya matcher och det är väll tur det, jag hoppas personligen för dommarens skull att det inte var ett matchpenalty matchstraff så han stänger av skröder för då blir det liv i luckan.
Kommentera

Domarintervju! Spännade. Karln var helt mållös. Till skillnad från LHC...
Kommentera

Cyklob: Nej han sa i intervjun att det var bara denna matchen det gällde, så det var alltså ett "GM". Så han borde inte vara avstängd i nästa match.
Kommentera

Rytter: Ok. jag missade väll det i min ilska :D
Kommentera

Cyklob: Domaren sa ju faktiskt att i "nuläget" så blir det ingen vidare avstängning och att man ska sätta sig ner och kolla situationen på film. Så det var inget match penalty, och tur var väl det.

Fast det kändes som en felaktig utvisning, båda skridskorna i isen, inga armbågar inblandade, inte för hög hastighet och inte en tackling i ryggen utan mer mot sidan/armen, en situation som händer massor av gånger i varje match. Men backen får skylla sig själv som sjunker ihop som en säck potatis innan han får tacklingen, en back måste ju alltid vara redo att bli tacklad i såna situationer och inte sjunka ihop och slappna av.
Kommentera

Rytter: Men samtidigt är man inte direkt överaskad att Modo släpper in så mycket mål. Så har det ju varit i alla matcher förutom mot brynäs då. Jag brukar personligen inte vara den som ropar efter att det måste hända något men nu måste endå fan Ecke agera, för det här spelet håller inte.
Kommentera

Petey21: Det var ingen utvisning och visst jag köper det att dommarna gör fel i bland. Men att dela ut ett felaktigt matchstraff är väll endå att ta i tycker jag.
Kommentera

« · 919575 · »