1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30

« · 919750 · » Till forumet

Sv: Linköping - MODO Hockey 2007-10-06, kl 18:30
Cyklob: nån som vet om Zacke stod hela matchen eller bytte man?
Kommentera

Modoante: Zacke stod hela matchen, han ville bli utbytt men han fick stanna kvar i målet.
Kommentera

Cyklob: Misstänker att Harald kommer att ha en lång taktik genomgång hur man skall lira Box play imorgon ....

Undra vem som vågar stå i mål på Måndag?
Kommentera

Gusse: Krizan kommer garanterat att stå i mål igen. Men det är ju varken han eller Zackes fel att punkarna studdsar in hela tiden. Har man inget försvarsspel är det mycket svårt att vara målvakt.
Kommentera

Nä nu tittar vi framåt mot måndagens match mot Södertälje i stället. Nu ska jag ta en öl och koppla av ett tag.
Kommentera

Cyklob: Sö`tälje. Bling´em down!
Kommentera

Cyklob: Precis ..en öl och en titt på svejsaren Svartnegger..i rovdjuret på 6an ....Nu är det bara en och en halv månad kvar till W.a.sp. i östersund ...
God Kväll
Kommentera

Modoante: Ett Södertälje som slipper att möta Skröder. Efter ett par år med Christian Sjögren och Magnus Nilsson i laget vet man ju hur det känns när en spelare inte kan tygla sig.

Kommentarer på Skröders andra matchstraff på fyra matcher någon?

Utan hänsyn till hans tre matchstraff förra säsongen.
Kommentera

Johan J: ?

Skröder kommer inte vara avstängd nästa match.
Kommentera

Johan J: Han är inte ens avstängt mot SSK. Angånde detta matchstraff. Löjligt att ta ut honom.
Kommentera

Johan J: Tror inte vi behöver säga så mycket. Alla i studion tyckte det var felaktigt dömt av domaren samt då att WG redan skrivit ner hur ställningen såg ut mellan lagen och då de flesta i er GB verkar tycka att ni spelar så snällt så måste vi väl få försöka få upp antalet 10or och 20or till den nivå ni har under elitserietiden.

Man får svälja tre gånger och pusta ut en riktig gång så är den här matchen glömd i morgon.
Kommentera

2,66 insläppta i BP i snitt per match. Har någon kommenterat detta faktum eller har den sakliga diskussionen helt kommit bort efter de sinnessvagas invation i GBn?
Kommentera

gud: Kul att 2 pinnar hemma mot Skellefteå känns bra för dig.
Kommentera

Wayne Gresky: Vaddå, Timmy gjorde ju tre mål idag.
Kommentera

shinzawai: Timmy var riktigt vass idag! :)
Kommentera

Wayne Gresky: Domarbasen säger att domen är korrekt utan att ha sett situationen.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag uppfattar det som om han pratar om boarding i allmänhet och sen tar för givet att det var en boarding. Dumt av journalisten.
Kommentera

MorganaLefaey: Ovanligt att dommarbasen försvarar sina dommare. Nej gör som i fotbollen och ge dom den kritik dom förtjänar och stäng av dom i någon/några matcher.
Kommentera

Rytter: (Jag såg heller inte tacklingen, jag förmedlar enbart vad som står i länken som nyss postades)

Men om regelverket säger att han nu gjort rätt, vad ska då kritiken baseras på, menar du?

Domarbasen Peter Andersson:
"- Nu såg jag visserligen inte tacklingen själv. Men regelmässigt så har domaren två alternativ när en skada uppkommer i samband med boarding. fem minuter+game misconduct eller matchstraff. Det är vad som står i regelboken."

En åsikt vilken stämmer helt överens med domarens uppfattning om situationen:

Domaren Mikael Lindqvist:
"- Smällen tar riktigt illa och enligt regelboken så ska vi döma matchstraff där. Man måste visa respekt. Alla situationer där man blir skadad så är det fem minuters utvisning och game misconduct, säger Lindqvist till Canal Plus."
Kommentera

Dream Team:

Andersson säger ju:

"Men regelmässigt så har domaren två alternativ när en skada uppkommer i SAMBAND med BOARDING. fem minuter+game misconduct eller matchstraff. Det är vad som står i regelboken"

Frågan är då, var det en boarding? Nej tycker de flesta, och anser att det var en helt schysst tackling. Han fick ju till och med beröm för att han väntade med att sätta in tacklingen så att den inte hamnade i ryggen.

Dommaren felade alltså när han tog beslutet att bedömma en helt korrekt tackling som en boarding. Det är det han ska få kritik för menar jag.
Kommentera

Dream Team: Fast nu var det här ju mer en regelrätt tackling, inte en boarding.

Det är ju den enda missbedömningen som gjordes. Självklart skall domaren döma som om det vore en boarding om han tycker att det var det.

Men det var inte det.
Kommentera

Rytter:

Sedan kan man ju fråga vad dommaren menar med att "Visa respekt". Var precis det skröder gjorde som undvikte att tackla honom i rygen och väntade och satt in den i sidan istället. Att han sedan blev skadad är ju bara otur (och till viss del LHC-backens eget fel) och det kan ju skröder inte lastas för eller?
Kommentera

Dream Team:
Det du inte förstår är att domarbasen försvarar sina undersåtar oavsett vad de gjort för fel.
Att Lindqvist gör fel är beklagligt men fullt förståeligt när det går fort och man kan inte ha rätt jämnt. Att Peter Andersson kan lägga sig i och försvara ett feldomslut är faan så mycket värre.
Kommentera

Rytter & NuMo: Här var det väl kanske så, i likhet med vad som hände under själva matchen här på HS, att det först vid reprisbilderna riktigt gick att se exakt vad som hände och att tacklingen var mer harmlös än vad domaren noterade då det inträffade. Det var väl ett flertal härinne som ändrade åsikt efter att ha sett reprisbilderna. Från att närapå ha dömt ut Skröder så ursäktades han omedelbart. Liknande saker händer väl rätt så ofta, att domaren missar "solklara "saker som vi TV-tittare ser som övertydliga och självklara m.h.a just reprisbilder.
Kommentera

supertrött:

Kunde inte sagt det bättre själv. Är beklagligt att se att en dommarbas inte våga kritisera en dommare om han gjort en dålig match. Alla såg hur fel han gjorde i denna situation, men jag tror inte vi får läsa att dommarbasen erkänner det i någon tidning.
Kommentera

supertrött:
Glömde en sak...
Fruktansvärt könlöst av kalle att först såga dommaren för sina utvisningar och sen berömma densamme när de intervjuar honom.
Kommentera

Dream Team: Skillnaden är att han inte ens ändrade sig när han fick se reprisbilderna. Utan höll kvar vid sin åsikt, hade det varit lite stake i honom hade han ursäktat sig och sedan promenerat in till modos omklädningsrum och snackat lite med skröder. Något jag definitivt inte tror att han gjorde.
Kommentera

supertrött: Ja håller med, Till och med ankan tyckte ju att dommaren höll en extremt konstig nivå.

Som när werner åker på en tvåa för sin vänsterkrok (den före 2-0 målet), visst det är en tvåa men kolla vad backen gör också. Dessutom blev ju hela deras kedja fasthållen i offensiv zon i 1 minut. Konstigt att han inte lyckades hitta en holding där.
Kommentera

Rytter:
Man kan bara hitta det man vill hitta...

Nu tror jag LHC vunnit denna match även utan tveksamma domslut.

Det tråkiga med den här matchen blev bekräftelsen att dommaren har alltid rätt, även när han har fel, och ska försvaras till det bittra slutet.
Kommentera

Rytter: Ja han har det lite tungt just nu.
Kommentera

supertrött: Jo självklart. Jag sa det tidigare också att jag tror att LHC hade vunnit ändå. Men inte med 7-2 iaf. Den konstiga utvisningen på Werner eller rättare sagt oförmågan att hitta en LHC utvisning i det läget samt den på Skröder gjorde så att LHC kunde göra tre snabba mål och döda matchen.
Kommentera

Rytter:
Skicka ditt inlägg till Peter Andersson.
Hade han sagt det du skrev skulle han öka på trovärdigheten för hela dommarkåren.
Man kan inte kräva att de ska vara hunraprocentiga men att man ska erkänna när det blivit fel och vad de felen orsakat är väl ganska rimligt.
Kommentera

Aj. Mina ögon blöder. Jag har bara en sak att säga: det stavas domare. Domare! Ett m, alltså.

Eller, en sak till förresten: det verkar inte som att man missade något när man var på fest i stället för såg på hockey.
Kommentera

supertrött: Fämmämisst.

Nä, nu drar vi bara ett streck över alltihop, åsså kör vi som vanligt en France Gall. Det gör vi nästan alltid i ûber-Sollefteå.

www.youtube.com/watch?v=Qk2jepguO_Y
Kommentera

PS. Minst 67% av moderatorerna ser sexet utan att det blir bärgningsbil plumpt.
Kommentera

Lumber Jack: Hur gör man för att bli avstängd här? Skulle hemskt gärna vilja bli det =)
Kommentera

73Sjöbba: JA, du får nog ta i... ;-)
Kommentera

Lumber Jack: Vilken hemsk otur att jag råkade vara på bröllop och missade matchen, femton raderingar senare lyckas jag äntligen stava rätt till "matchen". Hade jag varit er hade jag sökt ersättning för psykologiskt lidande hos MoDo Hockey eller C+. 7-2, jäklar vilken dålig stämning det lär sprida hos Zacke och resten av laget. Men själv mår jag prima...

MÄrkligt nog så är det så att den enda säsongen som jag regelbundet kommer att missa matcher i hemmaarenan så läcker MoDos försvarsspel värre än en Jan Guillou med talfel.

(Wow, tio minuter senare håller jag fortfarande westerlindtempo på inläggen) ;)
Kommentera

Skröder verkar tro att detta är nån slags jävla amerikansk fotboll för han gör ju för fan nått fult i varje match :(
Kommentera

källan: Men vad fan, börja inte du också nu. Du såg tydligen inte matchen så spara den där kommentaren till ett tillfälle den är befogad.
Kommentera

källan: Suck. Leta längre ner så får du se att det där har avhandlats, och nästan alla har samma åsikt angående det. Dvs att det var ett oerhört löjligt matchstraff för en helt korrekt utdelad tackling.
Kommentera

Rytter: Kanske stämmer men vi kunde nog ha vänt matchen annars !!
Kommentera

Nu kan man tydligen rösta på säsongens flopp i Expressen. Vi leder! En poängmässigt delad tredjeplats är tydligen tillräcklig för den titeln. Snacka om att folk har förväntningar på laget. Att tidningen sedan har en sådan omröstning efter sex omgångar i en serie där alla slagit illa är iofs inte ett nytt lågvattenmärke men så otroligt korkat att man bara kan skratta åt det! Haha!
Kommentera

Wayne Gresky: Inte ofta jag skulle erkänna det men nu håller jag faktiskt med dig! Att dra några som helst slutsatser redan nu, särskilt som årets säsongsinledning sett ut, är stenkorkat.
Kommentera

Wayne Gresky: Äsch, journalisterna har höga krav på oss och bedömmer oss hela tiden efter hur vi spelade i vinst matcherna under slutspelet. Alla tycks glömma att vi spelade som om vi hade kramp under stora delar av förra säsongen också.

Inget att bry sig om.
Kommentera

spud:Från Öa

" - Det är surt att släppa in sju mål, men med lite tur hade det kanske gått bättre. "Timmy" (Mattias Timander) sa att han styrde in tre."

Kommer bara på en som timmy styrde in och det var ett av Staals då en back sköt och det snuddade Staals klubba och bytte riktning på Timmys.

De skriver även att de tränade en hel del boxplay idag vilket kanske inte är så oväntat efter en sådant där match.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag såg alla tre. Den du borde komma ihåg bäst är skottet som tog på Timmys skridsko och for rakt upp i nättaket.
Kommentera

shinzawai: Snacka om selektivt minne. Kommer inte längre ihåg något annat mål än det jag sa samt det som tog i ribban och ramlade ner bakom Zacke.
Låter bra det, då är det väl inte så länge kvar tills man glömt bort hela matchen.

Kommentera

MorganaLefaey: Jag har inga problem att glömma matchen. Jag har svårare att förlåta domarsvinet.
Kommentera

« · 919750 · »