1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2011-02-24

« · 1352692 · » Till forumet

Sv: Linköping - MODO Hockey 2011-02-24
spud: Challe kunde inte låta bli att småflina efter tacklingen så han var nog inte så missnöjd som du inbillar dig.
Kommentera

NuMo:

Det får gärna svida lite, men det är aldrig roligt när spelare blir skadade... Förutom i vissa undantagsfall.

Jag skulle gärna se Tollefsen vinna på knockout mot Per Ledin eller se Anton Hedman mosa Nichklas Torp. Råttan Wallin får gärna utgå med en lårkaka eller dylikt. Fanny Lindström får gärna bli borta i några månader. Tollefsen får gärna knocka Martin Laumann Ylven också.

Hmm... Jag kanske har lite aggressioner inom mig trots allt.
Kommentera

NuMo: Hur mår du? Har du fått för dig att tacklingen syfte är att skada motståndarna?
Syftet med att tillåta kroppskontakt är för att vinna pucken, då pucken var i en annan zon när Anton närmar sig PP kan det knappast vara det syftet han hade.
Nån jävla respekt får man fan ha.
Kommentera

spud: Ja, jag måste vara dum. Det du menar är alltså att så fort en spelare blir skadad så ska det bli utvisning. Okej, var står detta i regelboken?
Kommentera

Poffa: Vad som är fel? Är du dum eller? PP fick ju hjärnskakning och tölparna menar att den var bra..
Den är sen och den ger upphov till skada. Dessutom helt jävla onödig.
Kommentera

spud: Det är kanske framtidens hockey att åka omkring och titta åt ett annat håll än det håll man åker. Det gör ju spelaren oantastligt.

Skall man tackla så skall man tydligt deklarera att nu skulle jag vilja tackla dig, kan du vara god och bli beredd? Sen tacklar man inte förrän motståndaren stålsatt sig och gett tummen upp.
Kommentera

spud: Ja, jag har rätt. Tillsammans med de allra flesta andra. Men eftersom du vet, förklara då vad som är felet med tacklingen. Gärna utförligt.
Kommentera

Poffa: Ja, eller du.
Domarn challe Nyström och jag har fel. Poffa har rätt.
Kommentera

spud: Nu trollar du mer än vanligt.
Kommentera

Poffa: Det är väl korrekt, gör man en så jävla oborstad tackling ska man ha skit. Klarar man inte av att kontrollera sig ska man inte vara på isen, det förstod challe och det förstår nog också Anton.
Kommentera

Bad_Brett:

Nu svär jag i kyrkan lite. Men vid ett eventuellt slutspel så är det hyperviktigt att Anton fortsätter att fullfölja dessa rena tacklingar.

Så länge han däckar folk med dessa ärliga tacklingar så för han något som andra "hårdingar" misslyckats med i åratal.

Det är moralöjare som får med båda lag och publik och som får motståndarna att känna sig lite halvskraja. I alla fall enligt mig.
Kommentera

Bad_Brett: Jag är inte säker men jag tror faktiskt att jag sparade tacklingen på K-fop.
Kommentera

Gustafsson:

Nu när Nyström är på hugget igen så vore det intressant ifall du kunde skrapa ihop en video som både innehåller Hedmans tackling och tacklingen på K-Kop.
Kommentera

Poffa: Alla utan för Ö-vik, och Växjö då kanske, verkar ju hata Hedman. Och vet ni vad? Jag gillar det.
Kommentera

Magnus Nyström fortsätter korståget mot tacklingar i allmänhet och Anton Hedman i synnerhet. Vad är det med dessa, så kallade, förståsigpåare?
Kommentera

Poffa:
Jo, vi får vara beredda att käka upp vår hatt, och vårt paraply..plus några bandiljärer och en o annan matador!..
Beställa bettskena??
Kommentera

Martin S: Man skickar in Svarten, Susse, Ante, Timmy och Hasse sen får dom lösa resten..haha
Kommentera

Martin S: Båda lagen tar ut målvakten?
Kommentera

Poffa: Lek med tanken att det står 2-2 med en minut kvar på Hovet i omgång 55. Båda lagen behöver tre poäng för att gå till slutspel, med en poäng hamnar man i kvalserien. Vad gör man i det läget? Två poäng räcker till ingemansland.
Kommentera

Har det någonsin i modern tid varit så här otroligt tätt från sista slutspelsplatsen till sista platsen i ES? Tre poäng med fyra matcher kvar måste vara unikt, känner jag. Det är långt ifrån en högoddsare att den sista omgången kan bli helt avgörande.

Snacka om nagelbitare det kan bli.

Kommentera

bj21: Och här är bilderna som SVT kablade ut. Notera Staffan Lindeborgs uttal på Jan Hlavac. Fantastiskt. Byron Ritchie uttalar han riktigt fint också.
Kommentera

Atjoo91: Här är den!
Kommentera

Nikki Nine:
Ja, till skillnad från mitt livs mest påtagliga "nära döden" upplevelse i lördags, så känner jag samma: MODO!!
Fattar att inget är klart förrän sista omgången..
Aftonbladet idag: Känner du störst lycka över VM-guldet, eller är du mest nöjd med att vi tvålade dit Petter??

Skitlarvigt, men jag är så fett nöjd över att vi fick Norrena ur balans!
Vinsten är fetviktig! Löjlig glädje hos mej, att han har dålig dag på jobbet!!..
Kommentera

Hur gåre för hockeyligan.se att få fram matchen... VILL SE VÄNDNINGEN!!!
Kommentera

Lumber Jack:

Hehe, nej, faktiskt inte. Om sanningen ska jag fram så missade jag när det hände, utan såg bara reprisen, där man (iaf på min dåliga webbsändning) inte ser ordentligt att han precis har dumpat pucken. Eftersom idioten till kommentator svamlade om hur Petterström inte var puckförande, tog jag för givet att han hade spelat iväg pucken för länge sedan.

Nu när jag fick se situationen ovanifrån så ser det ut som en klockren tackling.
Kommentera

Lumber Jack: "ytterst tveksamma ingripanden."
Testa totalt felaktiga så smakar det bättre i munnen.
Kommentera

Åh dra åt helvete, rent ut sagt.
Kommentera

Bad_Brett: Stort och ödmjukt!

Kan revideringen ha påverkats av att Wikegård ansåg det vara en onödig utvisning? ;-)

I övrigt är nog domarparet ganska nöjda med hur matchen trots allt slutade. Det kan inte ha känts bra när det stod 3-0 efter 2 mål gjorda i PP tillföljd att ytterst tveksamma ingripanden.

Kommentera

Gustafsson:

Jag backar och erkänner att jag hade fel. Det är inget fel på den där tacklingen.
Kommentera

NuMo: Jag var för urflippad för att ens komma ihåg Hockeykväll. Sas det något intressant?
Kommentera

Lumber Jack: Tänk att spela typ 100-poängsmatcher nästan varje match tills grundserien är färdigspelad. Imponerande.

Bara för att det ska svida riktigt hårt så blir det Oscar Steen som skickar ner MoDo i kvalserien med ett mål på straff i sista matchens slut

Kommentera

Lumber Jack: Helt sant. Folk har sagt det länge nu, men det KOMMER verkligen att avgöras i den sista omgången. Borta mot AIK, huvva huvva!
Där kan man snacka ångest och räserbajs ett par dagar innan!
Kommentera

NuMo: Tycker tacklingen är helt enligt regelboken, men jag har väl mononkel antar jag.
Kommentera

Lumber Jack: Agree
Kommentera

MorganaLefaey: Jag citerar mig från i lördags efter Jyvrgårdsmatchen:

"Sawchuk: HV och Linköping skrämmer mig inte mer än något annat. Idag kan Dif åka upp och spela snortight då man inte behöver vinna och lyckas på så sätt neutralisera MoDo. Cluben och framförallt HV spelar inte defensivt på samma sätt vilket snarare gynnar oss. Det är värre att vi har AIK kvar..."

Kommentera

MorganaLefaey: Håller med dig! Hur ska vi kunna vinna mot SSK på lördag nu? Spelarna börjar väl tro att de är The Top of The World igen.
Kommentera

Poffa: Ja det känns som det hänt förut och risken är stor att det kan hända igen. Jag vill egentligen känna en likgiltighet redan nu så man slipper grina när man missar slutspel/hamnar i kval i sista omgången.
Kommentera

Gustafsson: Säg inte så där. Jag är oerhört rädd för att man nu blir lite för kaxiga och därför tar lätt på dessa "enkla" matcher, förlorar mot bottenlagen och därför får spela kvalspel.
Kommentera

Gustafsson: Ser bara ett fel på den tacklingen. Det är att spelaren beundrar sin egen passning i stället för att titta framåt där Anton kommer.
Kommentera

Gustafsson:

Potentiellt 260.

Det här är verkligen sjukt. Snacka om att kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag undrar hur Timrå-fansen mår nu. Måste vara mentalt påfrestande att ha ett sådant försprång, för att nu bara ha två poäng ner till kval.
Kommentera

Gustafsson: Att vi möter botten lag gör mig faktiskt mer nervös. Måste vinne matcher mot dåliga lag är inte modo's adelsmärke.

Men gör man bra ifrån sig så är det ju kirrat och klart.
Kommentera

Poffa: Nu har vi i princip saken i egna händer igen. SSK, Frölunda och AIK kvar att möta, kvalserie eller slutspel?

Det återstår 240 minuter stenhårt jobb av säsongen.
Kommentera

Tror jag drömmer. Kommer hem och ser att Modo vänt 0-3 till 5-3 :) Starkt!
Kommentera

Vi skänker en tacksamhetens tanke till Thörnberg som satte båda sina straffar och därmed fixade så att Frölunda bara fick en poäng.
Kommentera

PontusJ: Jag trodde verkligen att det var helt, totalt, absolut kört. Helt otroligt.

Hedmans tackling: (Om någon orkar bry sig efter det här)
www.youtube.com/watch?v=oRx-hR5dZZg

240 minuter kvar!
Kommentera

Bravo Hv!
Kommentera

Brööööööl! Vred ryggen konstigt när jag flög upp från soffan vid Ritchies mål, det var väl onödigt. Argh.
Kommentera

Modoante: Hahaha, så sjukt, så sjukt
Kommentera

yngwie: Så jävla underbart jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Kommentera

« · 1352692 · »