Har det någonsin i modern tid varit så här otroligt tätt från sista slutspelsplatsen till sista platsen i ES? Tre poäng med fyra matcher kvar måste vara unikt, känner jag. Det är långt ifrån en högoddsare att den sista omgången kan bli helt avgörande.
Snacka om nagelbitare det kan bli.
Bad_Brett: Stort och ödmjukt!
Kan revideringen ha påverkats av att Wikegård ansåg det vara en onödig utvisning? ;-)
I övrigt är nog domarparet ganska nöjda med hur matchen trots allt slutade. Det kan inte ha känts bra när det stod 3-0 efter 2 mål gjorda i PP tillföljd att ytterst tveksamma ingripanden.
Lumber Jack: Tänk att spela typ 100-poängsmatcher nästan varje match tills grundserien är färdigspelad. Imponerande.
Bara för att det ska svida riktigt hårt så blir det Oscar Steen som skickar ner MoDo i kvalserien med ett mål på straff i sista matchens slut
MorganaLefaey: Jag citerar mig från i lördags efter Jyvrgårdsmatchen:
"Sawchuk: HV och Linköping skrämmer mig inte mer än något annat. Idag kan Dif åka upp och spela snortight då man inte behöver vinna och lyckas på så sätt neutralisera MoDo. Cluben och framförallt HV spelar inte defensivt på samma sätt vilket snarare gynnar oss. Det är värre att vi har AIK kvar..."