1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504837 inlägg · 4100 ämnen

Lukko Rauma - MODO Hockey 2011-08-26

« · 1395173 · » Till forumet

Sv: Lukko Rauma - MODO Hockey 2011-08-26
Icing-Ove:

Dagens sanning. Den svider dock för vissa.
Kommentera

Icing-Ove: Går faktiskt rykten om att folk från medelpad är de som oftast klickar på MODOnyheter hos de stora tidningarna. Det förstärks ju bara av hur det ser ut här, där paddorna allt som oftast pratar om oss.
Kommentera

spud:

Har hört det jag med.
Kommentera

spud:
Ja, Allehanda Sport införde ju nyligen Hillbillystopp vad gäller kommentarer på webbsidan. Antalet inlägg från Tratten och Finkel har ju gått ner sen dess...
Kommentera

spud: Ni har missuppfattat en del.
Kan bara hänvisa till det här inlägget:

"Icing-Ove: Jag ska en gång för alla förklara för er modoiter varför ni framstår som jordens mittpunkt, i era egna ögon:

Den generella modosupportern är inte något speciellt hockeyfan utan uteslutande modofan. I modokretsar cirkulerar således bara diskussioner som involverar det egna laget och inte hockey i största allmänhet. Just därför ter det sig väldigt annorlunda för en modoit när andra fans talar om andra lag än deras favoritlag men eftersom en modoit filtrerar bort allt snack som inte har med modo att göra så lyssnar denne bara då det råkar pratas om modo. Just därför framstår det, för modoiten, som att alla andra hela tiden bara pratar om modo.

Slutsats: Den generella modosupportern är inte speciellt intresserad av själva sporten ishockey men kompenserar detta med ett väldigt introvert intresse för den egna klubben.

Så, nu vet du varför du är så förbannat enögd och varför modofans rent generellt uppfattas som ganska rabiata supportrar ;)
Olle Kommentera +4 [Gilla : 9 röster] [Ogilla : 5 röster] 2011-08-24 19:51"
Kommentera

Icing-Ove: De kan inte ha det lätt i dessa tider, stora alkohol razzior i Sundsvall och möjligheten att kommentera MODO stryps. Bara inte frustrationen går ut över deras gode män eller vad de nu kallas för.

Dessutom verkar det som om att deras sjuka "nöjeslya" nu har stängt ner. dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.3843251-stanken-fran-lagenheten-fick-grannen-att-flytta

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo:
Du är här och skriver poesi om MoDo Hockey, det gillar vi!
Kommentera

Glöm inte bort att matchen i eftermiddag börjar klockan 16 svensk tid.
Kommentera

Någon som vet hur man går till väga för att beställa matchen?
Kommentera

Målvakt:
Mikael Tellqvist (Anton Forsberg).

Backpar:
Joonas Lehtivuori - Ole-Kristian Tollefsen.
Jonas Ahnelöv - Thomas Pöck.
Jens Westin - Patrik Hersley.

Kedjor:
Dick Axelsson - Fredric Andersson - Nicklas Danielsson.
Per-Åge Skröder - Niklas Sundström - Henrik Samuelsson.
Anton Hedman - Kristian Forsberg - Morten Madsen.
Anton Byström - Janos Hari - John Westin.

"När det gäller dagens laguppställning så kommer Mikael Tellqvist in i kassen. På backsidan utgår Ludvig Byström och Eddie Larsson. In istället Jens Westin och Patrik Hersley. In i laget kommer även Morten Madsen och utgår bland forwards gör Jesper Olofsson. Johan Ryno som kände sig hängig igår kommer inte heller till spel idag."

Har vi kanske sett det sista av Ryno i Modotröjan?
Kommentera

Gustafsson: Ser helt okej ut.När räkan kommer så petar jag helst Anton Hedman.
Men det känns fortfarande som att vi måste ha nyckelspelarna friska.
Kommentera

Poffa: Samma här. Härligt!
Kommentera

Gustafsson: Jag tror inte vi kommer få se Ryno i premiären. Han har helt enkelt inte visat tillräckligt. Tycker han ser loj ut på träningarna. Ibland tar han i och skapar något men för att vara en producerande forward/center för de två första formationerna så är han på tok för osynlig.
Likaså Eddie Larsson. Han tycker jag är totalt menlös. Inte speciellt bra på någonting. Som Oscar Hedman, fast sämre.
Kommentera

Bittesehr:
Jag hoppas verkligen att MoDo söker efter ytterligare back+forward.
Kommentera

Nikki Nine: Ifall någon inte känner för att betala/inte kan se matchen har jag åtminstone tänkt försöka "filma" lite höjdpunkter och lägga upp på youtube.
Kommentera

Icing-Ove: Alltså, efter att ha sett matchen mot SkAIK så tänkte jag att vi behövde två backar. I dagsläget är det vår akilleshäl, om du frågar mig.

På målvaktssidan är jag väldigt lugn. Tellqvist ser stabil och säker ut, blir väldigt stor i målet och har lugnet. Dessutom duktig med klubban. Lägg därtill Anton Forsberg som övertygar på försäsongen och som får mängder med lovord av Masken och övriga tränare.

På forwardssidan har vi, vid skadefri trupp, en relativt stark uppställning. Vi har två produktiva kedjor, en hårt arbetande tredjekedja som dessutom kan hitta målet och vi har en avlastningskedja som kan gå in och spela 0-0.

Axelsson - Schremp - Danielsson
Skröder - Sundström - Samuelsson
Hedman - Andersson - Madsen
Byström - Kfop - Hari/Westin

Men backsidan ger mig lite skrämselhicka. Tollefsen och Pöck ser starka ut och kommer bli oerhört viktiga. Meyer borde klara sig bra, men det lär nog ta en stund med omställningen till stora rinkar. Ahnelöv agerar, låt oss kalla det yrt, i egen zon. Stiger gärna ut på spelare, men missar ofta och hamnar på efterkälken. Hersley har offensiva kvalitéer, men i egen zon ser han bara såååå bortkommen ut. Westin är ingen direkt klippa och blandar bra och dåliga insatser. Eddie Larsson bör vi skicka iväg omedelbart och ge hans plats till Ludvig Byström eller Bohman. Lehtivuori kändes inte som en som tillför något.

Nä, jag hade nog prioriterat backsidan just för tillfället. Fernholm, Strålman, Skrbek eller varför inte fråga Hasse J om han vill spela för småpengar?

Kommentera

Poffa:

Skrämselhicka får jag däremot när jag tittar på Luleås backtrupp:

Wallin
Sandström
Kihström
Fransson
Fälth
Jaakola

...Vilken tur att de har Rautio i mål.
Kommentera

Poffa: Håller med i stora drag då det gäller forwardssidan men tycker att det är aningen konstigt att göra en analys av hur backarna sköter/skött sig efter som i Ahnelövs fall EN spelad träningsmatch. För jag antar att du inte var på plats igår och såg matchen mot Lukko Rauma.

Jag personligen tror att Ahnelöv kommer tillhöra våra absolut bästa backar då det gäller defensiven, om han nu bara får hålla sig hel vill säga.

Dock vill jag nog ändå att man lägger sista krutet på en riktigt stor och stark pjäs till försvaret.
Kommentera

Nu är matchen bokad och i väntan slängde man in ett spel på MoDo på fina 2.70 gånger pengarna.
Kommentera

lawless: Matchen betald och klar nu är det bara att vänta på nedsläpp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Modoante: Vad går matchen på?
Kommentera

yngwie: 5 euro, typ 46 kronor.

Vad har vi för nummer att känna igen som inte är normala?

29 Axelsson
9 Samuelsson
3 Lehtivuori
48 Hari
36 Byström
6 Hersley
81 Ahnelöv
79 Tollefsen
Kommentera

Nikki Nine: Tack! :)
Kommentera

Modoante:
Mycket smidigt köp av matchen, blir att koppla till tv:n...
Kommentera

Icing-Ove: Samma här. Hoppas på bra kvalla bara.
Kommentera

yngwie: Frågan är om man orkar stå ut med finska kommentatorer...
Kommentera

Poffa: Håller med om att backsidan borde prioriteras just nu, dock tror jag att det borde räcka med en, hyfsat stabil back till.

Samuelsson - Schremp - Danielsson
Skröder - Sundström - Axelsson
Madsen - Andersson - Westin
Hari - K-Fop - Byström

OKT - Pöck
Ny - Meyer
Ahnelöv - Westin
Byström, Hersley
Kommentera

qwertas: En match, ja. Men ett antal träningar också. Dessutom har han ju varit den typen av spelare under hela sin karriär.

Skulle Ahnelöv vara en av våra absolut bästa backar defensivt den kommande säsongen så beror det isf på att Pöck, Meyer och Tollefsen alla varit skadade i 45 omgångar var.

Kommentera

Nikki Nine: Bilden var väl sådär på 55".....
Kommentera

yngwie: Har sändningen börjat? För mig har det då inte kommit igång.
Kommentera

Poffa: Den började och slutade. Man fick se typ fem minuters uppvärmning.

Funkar nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Och nu ser man lite värmning igen.
Kommentera

Poffa: Vääärldens jävla åskoväder har dragit över här de senaste två timmarna.. det får gärna ge sig nu!

Har ljud, men ser bara en bild med loggorna för de båda lagen. :/

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Sami Blomqvist, född 1990, i Pelicans är född i Örnsköldsvik. Är det med andra ord sonen till Timo Blomqvist?
Kommentera

Nikki Nine: Samma här.
Kommentera

Nikki Nine: Vad säger dom? ;)
Kommentera

Nikki Nine: Den där finska kommentatorn kommer att bli jobbig att lyssna på i tre perioder. Ok han pratar svenska där ser man

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Ja, vi får väl se om 25-30 omgångar vem som hade rätt i den frågan. Vet att Uffe som såg till att han kom hit också tror att han kan tillhöra hela ligans bästa defensiva backar.
Kommentera

yngwie: Lyssna nu, han pratar svenska (nåja...) just nu.
Kommentera

Modoante: Men snällt att slänga in lite svenska :)
Kommentera

qwertas: Jag hoppas du har rätt, men isf är Ahnelöv grym på att mörka sina defensiva kvalitéer.
Kommentera

Poffa: Imponerande svenska där!
Kommentera

Poffa: Snubbe på LJ's forum länkade till en gratis stream som verkar fungera OK än så länge.
Kommentera

Gustafsson: Typiskt, letade tidigare men gav upp :(
Kommentera

Gustafsson: Är ju den typen av stream som man får när man betalar. Det stod att om fem IP-adresser eller mer användes till respektive länk så skulle den sluta funka.
Kommentera

Poffa: WESTIN! Vilket skott!
Kommentera

Poffa: Westin! WTF! VIlken jävla backhand :)
Kommentera

Poffa: snyggt modo
Kommentera

« · 1395173 · »