1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Luleå - MODO Hockey 2008-01-28

« · 974042 · » Till forumet

Sv: Luleå - MODO Hockey 2008-01-28
ajon: Så där ja
Kommentera

källan: håll tätt nu i bp.
Kommentera

ajon: TYcker modo ser yra ut långa långa stunder.... måste vara glöggen i pausvilan
Kommentera

Berka: Lule lär skjuta över 50 skott ..når man 60 skott!?
Kommentera

Gusse: Pinsamt som modo uppträder nu... utv. på utv. för man hänger ju inte med
Kommentera

Berka: kämpa nu Modo dom sista sju min.
Kommentera

Berka: Jo, utvisningarna kommer ju på löpande band. Sedan lite drygt tolv minuter in i andra perioden har det ju varit hela... tre... utvisningar.
Kommentera

Berka: Måste du skriva en massa junk?
Kommentera

ajon: snälla håll det här nu.
Kommentera

shinzawai: Junk??? Du kanske tycker modo spelar bra??!! De e du nog ensam om i såfall
Kommentera

Modos 3 senaste vinster är med 4-2... på väg att bli en ny 4-2 vinst.
Kommentera

källan: tydligen inte :(
Kommentera

källan: Synd, jag var nära att få in mitt antitips där...
Kommentera

Berka: Fan, skaffa en blogg. Du skriver så djävulskt mycket skräp. Om vi ville veta precis vad du tänker hela tiden hade vi stoppat in en HDMI-kabel i örat på dig.
Kommentera

källan: Snacka om spännande i slutet
Kommentera

Man får tacke för att ni såg till att Lule kammade noll...
Kommentera

Knegare: tack fk för hjälpen.
Kommentera

shinzawai: ok.. Då kan vi ju göra de!! Alt. 2 e ju om du loggar ut från hockeysnack om du inte gillar vad folk tycker å tänker kring hockeyn å modo!
Kommentera

shinzawai: Verkar som att Zacke lyckades packa ner rätt kartong i trunken. Ordentligt bombardemang från Luleå, förstår jag, om man kollar skottstatistiken.
Kommentera

Berka: Eller att du försöker a) läsa igenom det du skrivit och sätt in lite svenska mellan de felstavade orden och b) frågar dig själv om du hade varit så hemskt intresserad av att läsa "fan modo pinsamt förr fannn!!" 9/10 inlägg av andra.
Kommentera

Paddan: Mkt var plockpotatis för Zajkowski....
Kommentera

Huge: Han var faktist bra, otroligt nog.
Kommentera

shinzawai: Ah ok.. ska tänka på de då! jag är glad för 3 pinnar iaf. 49-19 i skott till luleå, Zacke får jobba hårt!
Kommentera

shinzawai: Riktigt bra, skulle jag vilja säga. Mkt var som sagt plockpotatis men han gjorde också ett par riktigt svettiga räddningar.
Och det tackar vi i brynäslägret för....
Kommentera

shinzawai: Tänk att MODO-boken här på HS helt plötsligt blivit som Brynäs-boken är under pågående matcher. En massa skitinlägg, bara. Två sidor med i princip bara skräp.
Kommentera

MorganaLefaey: Den därna tipsmaskinen fick ju klockrent in TIK-SSK.

Bra match av MoDo förutom en minut där när dom kunde reducera. På andra är ju hela laget nedanför teckningpunkterna när uppspelet till back kommer. Slarvigt.

Kul för Zacke. Nog för att han inte är nån Krizan men. Han kan inte lastas för nåt av målen.

Varför ställde inte hockeykvälls reporter nån fråga till Timmy angående skadan när han hade han i intervju? Måtte det vara nåt lindring.

Kommentera

Poffa: Och att läsa Timråboken är ungefär som att läsa ett tvärsnitt ur Lars Noréns dagboksanteckningar eller liknande.
Kommentera

Salle: Jo man skämms lite måste man väl säga, men hade riktigt svårt att tro att Timrå hemma med Hahl tillbaka (om jag inte fattat fel) skulle gå mållös ur en match.

Börjar bli ganska ruskigt tätt i kampen om de 3 platserna som finns kvar med fördel av hemmaplan i kvarten.

2 Färjestad BK 40 +16 67
3 Timrå IK 42 +1 67
4 MODO Hockey 41 -3 67
5 Linköpings HC 41 +6 64
6 Djurgårdens IF 42 +4 61
7 Frölunda HC 41 +2 60

Helt otroligt egentligen att vi ligger där och fightas om den platsen med tanke på hur man tycker att de har spelat. Man hoppas ju på att bli 2a så man kan komma ut i europa om HV plockar SM-guldet, men tror det kan bli ganska svårt speciellt då målskillnaden skiljer en del jämte FBK. Iofs så är det fortfarande en hel del poäng att spela om och med lite flyt och bättre spel så kan man kanske klara något av målen i alla fall.

Tänk vilken pina det vore om man vore supporter till något av dessa lag som måste sitta och se sitt lag från ena gången va på slutspelsplats för att sedan en omgång eller två befinna sig på 11e plats.

8 Södertälje SK 42 -3 54
9 Brynäs IF 41 -3 53
10 Skellefteå AIK 41 -13 51
11 Luleå HF 42 -14 50

Egentligen borde man väl inte plocka bort Mora, men kan inte se något som borde medföra att de skulle få en kick och klättra i tabellen. Lite synd vore det om de åkte ut för jag tycker det är imponerande att de kunnat hålla sig kvar med den snittpublik de haft.
Kommentera

Salle: Eller frågade honom om det där tecknet på mössan betydde "Enström"
Kommentera

MorganaLefaey:

Grattis till klockrent tippad Timrå-match!

Synd att Luleå fick in det där tredje målet. Jag tyckte kommentatorn sa något om att de var på väg mot rekord i ineffektivitet innan det.
Kommentera

Paddan: "Och att läsa Timråboken är ungefär som att läsa ett tvärsnitt ur Lars Noréns dagboksanteckningar eller liknande."

Hehe...

Ja, den får t.o.m Brynäs GB i motgång att framstå som ett under av objektivitet och nyans. :-)
Kommentera

Paddan: Livet är inte lätt sägs det. Det är väl det som återspeglas...
Kommentera

Paddan: Den är riktigt snygg. Ska nog beställa en sådan. En svart.
Kommentera

Hälge: Det mest gåtfulla måste väl vara hur ert lag kunnat plocka 67 poäng om det nu är fel på backarna, alla värvningar är misslyckade, man har inga målvakter som fungerar och tränaren vet inte hur man gör för att träna ett lag.

Då är det mycket lättare med vetgirig. Där får man bara femton rapp av oxpiskan från wayne gresky och sedan så vill det till att tacka och bocka och ta sig an de sjuhundra matcher per dag som man måste ställa upp i.
Kommentera

Paddan: Det är lite knepigt, det där. Jag tror inte att vi ligger där vi ligger i tabellen, åtminstone om man lyssnar på experterna på läktaren och här på HS.

Men jag får väl ta den smällen när jag äntligen inser detta.
Kommentera

Paddan: Vill du bli petad? Är det det du vill??? :)
Du ska vara glad över äran att få spela ihop med det här fina gänget.

Måste säga att Zackes skorpionräddning var riktigt läcker. Oegoistiskt av Öberg som inte gjort mål på hela säsongen att passa till Wernblom vid 4-2 när han mer eller mindre hade öppet mål själv.

Bra att bara Warg blev uttagen till Sweden Hockey Games. Utvilade spelare inför slutspurten brukar vara ett lyckat framgångsrecept i slutspelet.
Kommentera

Så, då var den beställd.

Skönt att vi vann i kväll. Såg så stabilt ut i två perioder. Sedan väljer MODO att sova i fem minuter och på en gång är det match igen. Vore skönt om vi kan slippa sådana dippar i någon match.

Stort plus till Zakke som knappt spelat match i år och ändå gör det så här bra. Men som vi sa i TV-soffan, det är otroligt vilken skillnad det är på den hjälp Zakke får, jämfört med Krizan.
Kommentera

Paddan: Som jag tidigare sa, så har Zakke sina 'mindre bra 2 minuter', så även ikväll. När dessa väl hade passerat, o endast 2 mål inkasserats, så var jag trygg igen!!
Nästa gång, får Harald ta TO så fort Zakke släpper in ett mål, o sen snacka o ha sig, så de 2 minutrarna förlöper! Målen kunde fö inte ens Krizan gjort så värst mycket åt!
Kommentera

Poffa: Skillnaden mot Brynäs-boken är ffa att här citerar vi inte varandra i det oändliga, men ändå bråkar om att vi blivit felciterade. Samt, det är inte femtioelva olika läger, som ALLA slåss mot varandra!!
Typ MoDo-Syd, MoDo-Sydväst, MoDo SydSydväst, MoDo Härnta, MoDo Därnta o MoDo Hittan&Dittan. Hur många 'fan-clubar' HAR BIF egentligen?
Kommentera

Igår var det den sista måndags matchen denna grundserie.
Kommentera

källan:

Japp!

Och ingen onsdag, fredag eller söndag är det kvar heller...
Kommentera

källan: Vad jag kan se är det minst åtta matcher kvar som spelas på en måndag.
Kommentera

Poffa: Han är tidigare borgmästare i Chula Vista och har gått på samma highschool som Tom Waits.

(Se två profiler ned på länken.)
Kommentera

Paddan: Lars Norén, vilken hjälte.
Kommentera

Paddan: Förresten, vem 17 är Lars Norén?
Kommentera

Hahl Bundy: En författare vars pjäser hämtar näring ur Timrås GB efter Timråförluster.
Kommentera

Lumber Jack: Aha Spud?
Kommentera

« · 974042 · »