1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507153 inlägg · 4104 ämnen

Mästarcupen

« · 408717 · » Till forumet

Sv: Mästarcupen
Frisco: Jag tror att det är både och.
Fast med tanke på alla idolvykort som hans mamma inhandlar så är nog den uppgiften snart intjänad.
Kommentera

Paddan: Är det tröjan eller Wilde som kostar $200.00
Kommentera

Paddan: Stackare, du är illa däran. Sitter och letar Wildeprylar 24-7.

Fast jag antar att mysteriet med tröjan på trycket är löst i och med allt femmande.
Kommentera

Kickan:
Ja järnspikar, där har vi det.
Nu var problemet löst, himla bra.
Kommentera

Kickan: Hmm, Wilde och 5 stämmer tydligen på mer än ett sätt.

www.falconsahl.com/detpages/merchandise1919.shtml
Kommentera

Sannes: Paddl menar du nog.
Kommentera

Kickan:
Eller varför inte Stafrin, nej attans det var för många bokstäver.
Kommentera

Paddan: Kanske Grättsky! Fast det var fler bokstäver än 5. Gäsky?
Kommentera

Frisco: Jag förstår att ni trånar. Han är ju rätt amerikanskt collegekillesnygg.
Kommentera

Frisco: Hmm, kan de inte va så att de e Lemjö som de kontrakterat?

Förresten, apropå Brylkreem så såg jag en Blektslingka i utvisningsbåset, åså nåra Slovaker som blev sura på Påhlsson för att han ska spela i Frölunda...
Kommentera

Kickan: Han skulle behövas!:-)
Kommentera

Frisco: 5 bokstäver. Det kanske - isf till Paddeländets stora glädje - är Wilde ni får tillbaka : )
Kommentera

Poffa: Jag glömmer aldrig historien. Jag tycker att det är nögvändigt att minnas den.
Kommentera

Poffa: Sånt där med punkter och mellanrum mellan för- och efternamn kan tydligen vara svårt. Vid minst ett tillfälle i websändningen från Rocklunda kunde man höra "...och MoDo erövrar pucken genom Jöberg..."
Kommentera

Frisco:

Se inte bakåt, se på det som komma skall.
Kommentera

Poffa: Nögvändigt eller inte med ett H vet jag ej men så var det förr i tiden.
[bild]home.swipnet.se/~w-58690/images/sedin.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco:

Värst vad du är kinkig då. Sedin skall det stå, något H eller D är inte nögvändigt.

Från Mästarcupen har det nu kommit uppgifter om att Wennerberg mest troligt brutit nyckelbenet och att Jansson skadat knät. Gästrin spelade inte matchen då han var förkyld.

Detta kommer från en internetlös knaskamilla som (tror jag) fått uppgifterna från sin mor som var/är på plats.
Kommentera

Poffa: H SEDIN är 6 bokstäver långt + ett mellanslag.
Kommentera

Paddan: Steen ska bara ha ett nummer och det blir inte 20. Om tröja #20 är på tryckning för ett namn som innehåller fem bokstäver så är tröja #12 på samma ställe.
Kommentera

Poffa: Men...Steen har ju redan en tröja, eller ska han spela i två olika tröjnummer?
Kommentera

Paddan:

Meeen, det förstår du väl att nummer 20 är på väg till tryckeriet för att få ett namn på sig. Ett namn som är fem bokstäver långt och börjar med ett S.
Kommentera

Poffa: Hmm, Niklas ska ju ha #20, för de har väl inte ändrat tröjnummer efter matchen mot Ässät. #24 var ju Pär Edbloms tröjnummer innan han fick kliva av truppen.
Kommentera

Mano:

Vem tog centerplatsen av Steen och Warg? Låter ju som Warg i det du säger, men var det tänkt så eller var det något som skedde automatiskt?

I övrigt stort tack för infot. Kan 24 vara Nicklas Johansson kanske?
Kommentera

Poffa: Alltid trevligt att få inleda säsongen och kolla in grabbarnas status. Största tillfredställelsen ligger onekligen i att se Jocke Lindströms samspel med Alexander Steen. Enastående förståelse för varandras rörelser gör att de Sedin-spelar en aning - vilken idag gjorde att Fredrik Warg fick agera tredje hjulet och sällan rörde pucken i anfallzonen. Hur som helst var de rinkens mest sevärda kedja och skapade ytor i så gott som varje byte.

Zajkowski gjorde en strålande första period då Modo hade svårt med positionerna och ofta släppte upp Leksand i farligt kontringsspel. Resten av matchen hade grabbarna under kontroll och Zakke behövde sällan förta sig.

I sista perioden slutade Leksand helt att åka skridskor och drog på sig en hög enkla utvisningar för allehanda klumpiga klubbhanteringar. Modos power play var stelt och med dålig fart på pucken, men det gav åtminstone en strut när Salle vallade in 3-0 i en situation då han i själva verket såg att söka Svarten med en diagonal passning. Både Svartvadet och Salle såg för övrigt ut som att "det här med försäsong har man ju gjort förr och det är inte utan att man kan spara sig lite". Hasse Jonsson gjorde inte heller någon av sina mer minnesvärda 60 minuter.

Bra matcher gjorde annars Oscar Hedman, Mattias Wennerberg, Peter Öberg (sånär som på svartögat i slutet då han gick på en billig provokation och började fäktas) och nr 24 som jag aldrig lyckades identifiera. Samtliga juniorer gjorde för övrigt godkända insatser.
Kommentera

Paddan:

Inte bara på skotten har det gjorts fel. Även på utvisningarna så finns det ett stort fel.

"Utv. MoDo 14x2 1x5+20 Leksand 8x2 1x5+20"

Men räknar man efter så skall det vara tvärtom. Jag tror webmastern fortfarande är lite bakis efter kräftskivan som han hade i fredags.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Vi får väl se. Jag fortsätter att hävda att jag anser att MODO:s målvaktspar är bland de tre-fyra bästa (ja, jag skrev tre förut, men som vanligt så glömde jag av Malmö) i ES.
Kommentera

Hmm, uppenbarligen var inte matte en av de starka ämnena hos den som skrivit matchfakta från matchen MoDo-LIF.
17+7+11 borde väl bli 35 och inte 25 skott.

...och där gjorde Calle Steen 1-0 till FBK i matchen mot BIF.
Kommentera

Poffa: Några matcher på försäsongen förändrar knappast något.
Faktum är ju att Zajkowski inte ens var förstemålis i Piteå, den senare och viktigare delen av säsongen, då Forslund var bättre.

MODO tillhör inte ett av de tre lag som har bäst målvaktspar. Däremot en förstemålis som tillhör top 3 bästa målisar i elitserien.
Kommentera

Poffa: Om jag tolkar tabellen i länken rätt så räcker det med att Färjestad vinner mot Brynäs för att MoDo ska vinna cupen, på målskillnad.
Kommentera

Poffa: Tja, vad tror du, det är ju MoDo vi talar om. Ett lag som de flesta tycker låter som ett väldigt dåligt skämt...

Nog för att det än så länge bara är försäsong och lagen är i olika stadier av nedträning, men jag tycker att det ser otroligt lovande ut inför seriestarten. Bara att hoppas att det offensiva spelet fortsätter att ge utdelning.

Imponerande av Jocke också, 3 mål och 2 assists på 3 matcher i Mästarcupen. Bara att hoppas att han nu inte får nya axelproblem.
Kommentera

Förresten, vad krävs för att MODO skall gå om Brynäs i Cupen? Jag menar, vi vill ju helst att Brynäs vinner Cupen så att vi med säkerhet vet att de är det andra kvallaget från ES. Mora är ju helt klart det första.
Kommentera

Paddan:

Ja, Zakke verkar göra lika bra ifrån sig i år som han gjorde i Piteå i fjol. Om jag i hastigheten och tröttheten räknat rätt så släpper han in 5 mål på 117 skott nu under Mästarcupen. Det gör att han hade 95,7 i räddningsprocent. En siffra vilken målvakt som helst skulle vara jättenöjd med.

Måste vara enormt skoj för Zakke att få visa att han verkligen vill käpa med Salo om platsen som förstemålis. Naturligtvis så är väl platsne vikt för Salo, men vi behöver inte vara oroliga. Skulle Salo bli skadad eller bara behöva någon match vila så har vi en kanonmålvakt som backup.

Flera skrattade åt mig då jag påstod att vi är ett av ett par, tre lag som slåss om att ha bästa målvaktsparet. Undra om de skrattar ännu?
Kommentera

Poffa: Hmm, antar att Leksingarna känner sig förföljda av Rönnmark, för de var säkert inte alls värda så många utvisningar...

Kul att Zakke fick hålla nollan. Ett riktigt hyfsat facit för honom så här långt på försäsongen.
Kommentera

Peter Öberg och Göran Hermansson vardera 5+20 för roughing.
Kommentera

Poffa:

Ja, nu är det 14 tvåor och 3-0. Salle på pass av Jocke Lindström.
Kommentera

Lirarnas lag Leksand, som numer verkar vara allt annat än lirare har hittills dragit på sig 13 tvåminutare.
Kommentera

Igår vaskades det rätt friskt med kedjorna, tommy Enström var inne med svarten lite då å då. Så det är nog inget som är exakt idag heller.
Kommentera

Martin S:

Okej. Man hade alltså Steen tillbaka i sin ursprungsposition som center. I dag verkar ju Warg spela med Steen och Jocke, vem av Steen och Warg har då centeruppdraget, någon som vet?
Kommentera

Poffa: Igår spelade Tommy Enström iallafall med Steen/Lindström.
Kommentera

Måste säga att ni verkar få ett riktigt bra målvaktspar i höst, Zajkowski verkar riktigt het.
Kommentera

3:31 2-0 Jesper Damgaard utan ass.
Kommentera

Prosten:

Vem spela tillsammans med Steen och Jocke Lindström? Var det Warg eller?
Kommentera

Paddan: Wennerbergs kedja var Modos bästa i matchen Brynäs, riktigt jäkla bra faktiskt.
Kommentera

Verkar som att modohockey.se ligger nere.
Kommentera

JanT: Det var en välförtjänt brynäs vinst igår, de spelade bättre och var hetare. Kanske klarar sig från kval Om Tomas Jonsson får dem att hålla ihop som ett lag.

"Zacke" var bra, "jocke" och Peter Öberg likaså. Steen glimrade till emellanåt. Svarten försökte men hade inte riktigt flytet på sin sida. Nicklas Johansson(kanske hette nåt annat men för mig heter han så..) var bra och han kommer lätt att få en plats i MODO inom ett par år. Kanske skulle vara nyttigt att få lite istid i ett superallsvenskt lag!?
Jansson och Wiklund hade problem när de skulle spela i egen zon. Jansson kommer få sitta längst ut på bänken rätt mycket denna vinter. Wiklund kanske skulle behöva spela med en rejälare back som tar för sig lite mer med kroppen.

I övrigt kunde man kanske ana att MODO var lite slitet, det syntes att Brynäs var lite hetare.
Kommentera

YaQoP:

Slut på andra perioden nu, 1-0 till Modo och inte mindre än 17 tvåminutare utdömda.
Kommentera

Falken87:

6:56 1-0 Alexander Steen ass. Joakim Lindström/Fredrik Wargh
Kommentera

Fortsätt som ni gör nu, för spelar ni oavgjort mot Leksand så är Nya Mästarcupen vunnen! Heja Brynäs!
Kommentera

84 Norberg:

Ja det här känns tungt, förlusten igår kommer sätta sig i skallarna på Modospelarna ända in på vårkanten skulle jag tro.
Kommentera

JanT:

Se på Brynäs, där har du ditt empiriska bevis. Vann allt på försäsongen och även de tre första matcherna i serien. Sedan strykgäng och kvalserien.
Kommentera

« · 408717 · »