1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507717 inlägg · 4105 ämnen

MODO - Brynäs

« · 169728 · » Till forumet

Sv: MODO - Brynäs
Frisco:

Okej. Skönt att få det utrett av ngn som vet... ;)
Kommentera

observant: Inte tycker jag att den vita Brynäströjan är snyggare än den svarta heller.
Kommentera

westerlind: Skämt åsido nä men det var befogat för Brynäs spela skit då men dom har verkligen tagit sig i kragen o blåstället o visar den jävlaranamma som vi gapa efter då!!Nu var det iofs en skitförlust idag med en stor skopa otur.Sjödin är KUNG!!
Kommentera

knaskamilla: Jo iofs men -99 känns som igår vet inte varför men faan vad härligt det känns än idag,nästan lika glad som då när den sista Finalmatchen spelades uppe i Ö-VIK.Jag vill inte såra er men jag njuter än idag tills nästa GULD kommer för det gör den o den närmar sig för var dag som går ;-)
Kommentera

observant:

Du som verkar tycka om att svara på frågor, kan du inte svara på vem du citerade också?

För övrigt kan du knappast såra någon med att tala om för oss att du fortfarande njuter av ett SM-guld som ni tog för snart fyra år sen. Själv njuter jag fortfarande av den avgörande semifinalmatchen i Kempis i våras.
Kommentera

observant: Du säger att Sjödin är kung. Trots det har Brynässupportrarna en tvåpinnsflagga där det står att Anger är kung. Hur hänger det ihop? Jag som bara trodde att han hängde ihop med en prins på ett eller annat sätt.
Kommentera

knaskamilla: Semifinal är semifinal men GULD är alltid GULD liksom pricken över i.et ;-) Vilket menar du att jag citerade?
Kommentera

knaskamilla:

MoDo har lika många SM-guld i hockey som Brynäs har i fotboll.

Själv njuter jag av
1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999

Mmm, aaaah, trevligt.
Kommentera

westerlind:

Talang har inte lönat sig i ES sedan 1979...

Däremot vet jag ett gäng talanger som är väl lönade i NHL, och ingen av dem är från Gävle...

Det var förövrigt ett mycket rättvist resultat i kväll...

...
Kommentera

observant:

Final är final.

Jag undrar vem du citerade i ditt inlägg där du skrev ett antal ord inom citationstecken, för jag förstod inte det.
Kommentera

Frisco: Det hänger ihop med att vi kommer ifrån Kungarnas rike så simpelt var det!!Det hänger klasar med SM-GULD i våra halsar det börjar kännas tungt vet du ;-)
Kommentera

westerlind:

Fanken, du har ju levt när de flesta av de där gulden togs, till och med!

Själv är man ju född ett år för sent...ett år och några månader, till och med...
Kommentera

knaskamilla: Det jag tänkte på där var dom rafflande finalmatcherna -99 inom citationstecken jag bara satt o njööööööt i fulla drag var inte ett dugg nervös vi hade ju Lillhonken då!!!!
Kommentera

observant:

Grrr... Men vem citerade du???????????
Kommentera

knaskamilla: Hahaha bli inte arg nu jag citerade hela säsongen -99!!
Kommentera

observant: Jag säger bara detta århundrade och våren 2000. Sedin 2, Sedin 2 och Weinhandl 2. tack och godnatt Brynäs.

ZZZZZ z z z z z z z........
Kommentera

observant:

Hur kan man citera en säsong?
Jag tycker att du ska vara lite sparsam med dina citationstecken i framtiden! (Svenskcoachen har talat.)
Kommentera

Frisco: Ja men vi har ju några år kvar på detta århundrade o ni har inte tagit GULD på 1,2,3,4,5,6,7,8,9 äh jag orkar inte räkna så många år sen o vad hette den där tränaren nu igen var kom han ifrån ;-) GODNATT FRISCO HI HI!!
Kommentera

knaskamilla: Det är inga problem man kan citera flera säsonger ja typ 12 st!!!!
Kommentera

Lumber Jack: "Talang har inte lönat sig i ES sedan 1979..."

Det där är som vanligt mycket kloka ord från dig - men 1980, 1993 och 1999 har det tack och lov gjort det. Runt hela Sverige har hängivna hockeyälskare länge prisat dessa årtal. Sen var det lite kul att surströmmingsgänget från Domsjö blev framlotsade till ett SM-guld -79 genom lite U-hjälp från landets hockeyhuvudstad - grattis.

Jaså, var det ett rättvist resultat ikväll? OK, du har rätt, om man ser det med rosa glasögon. Till och med den ohängde golfaren från Ludvika medgav att MoDos vinst ikväll var en skänk från ovan. Att även du skulle medge det skulle nog vara litet för mycket även för mig.
Kommentera

observant:

Men snälla du...man kan bara citera saker som uttalar sig (i skrift eller tal). En säsong gör knappast det. En säsong är inte ens ett ting som går att ta på.

Norstedts:
"cita´t subst. ~et = ordagrant återgivet (kortare) avsnitt av text el. tal e.d."
Kommentera

knaskamilla: Citera=hänvisa till,anföra,åberopa,men haka inte upp dig på det du!!
Kommentera

Frisco: "(citat av Karin)" Boje? Och vem är Anger?
Kommentera

observant:

Men det är väl klart att jag hakar upp mig! Hur skulle världen se ut om ingen tog ansvar för att upplysa de oupplysta om saker och ting? Pah.
Kommentera

knaskamilla: Bra sagt, upplys då NuMo om att den författarinna han försöker att göra sig märkvärdig med antagligen heter Boye.
Kommentera

westerlind:

Jajust. Varför satt jag bara och irriterade mig på det alla tio gånger jag läste det, utan att göra ngt åt det? Vad dum jag är!

NuMo:

Hon heter Boye, den författarinna du syftar på.
Eller, tänkte du på reklamfilmen med Kaj och Boje? Jag tror nämligen att den Boje är av manligt kön och faktiskt heter Boje som förnamn.
Kommentera

Frisco: Till hela MoDo från oss alla från Sverige

Minns ditt -99.

Skämt åsido jag vet att Nu, Knas är polare med Westerlind samt
att du Frisco är polare med Lindström, det vore kul att få se er live någon gång.

Tveka inte att gå fram till en glad kille med en matchtröja med nr 65 på och Selander på ryggen som står och skriker på sitt lag.

Vet ni det att Werna har eller vid denna tid har haft en sportkåk i grannbyn!. (Vemhån)

Werna var en man hatade under slutspelet -99
han spelade tufft och brutalt och med mördarblick och efter varenda byte så tryckte han upp hjälmen mot bakhuvudet.

En spelare som alla skulle vilja ha i sitt lag.
Kommentera

westerlind: Jag gråter inte direkt över den förlorade pinnen. Ska kanske fila på en limerick till imorgon. Jag råder dig att göra nåt liknande. Väntar på ny julpoesi. Helst i samma klass som förra gången :)

Nu så ska jag... zzzZz zZZz zZZ zzzZZ zZz zzz
Kommentera

samjo: Tråkigt, jag som såg fram emot din ödesmättade poesi.
Kommentera

westerlind: Okej då. Bara för din skull då westerlind...

Brynäs är ett häftigt gäng
ändå åkte dom på däng
Staffan var en stalledräng
Nu så ska jag gå i säng
Kommentera

westerlind: hm.. från Sollefteå
då är han säkert portad fron Orren!
Kommentera

65 Selander:

Innan detta ärovördiga ställe somnade var man stammis som gled förbi kön i bästa dokusåpastil, det är viktigt att få in kunderna som handlar mest.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tycker inte om MoDo. Usch.
Kommentera

westerlind:

Det gör däremot jag, för jag har en förfinad smak.
Kommentera

westerlind:
MoDo hade tur! Vi fick igen för vårt flyt -99!
Kommentera

65 Selander: Själv har jag en Modotröja med #27 (Kung Martin) Johansson.

Jag räknar mig som polare med Westerlind också. Det var skönt att få ringa till honom direkt efter slutsignalen igår och tala om att Söderberg avgjort i sudden=) Lindström var inte så uppåt igår efter slutsignalen, men som han brukar säga: -DET LÖSER SIG.
Kommentera

Frisco: En fanbild från gårdagens match=)
Kommentera

Frisco: Och en läktarbild.......
Kommentera

Frisco:

Mot Husum!
(Städa skrivbordet)

westerlind:

Finns du?
Kommentera

Björn VII:
Intressanta existensiella frågor du tar upp: Hur ska jag kunna svara på det?
Kommentera

knaskamilla: På svenska ja. Jag skrev hennes namn på danska som sig bör. För där stavar man det Boye precis som man ska men uttalar det Boje så att det går att stava det Boje så att det blir begripligt.
Kommentera

Matchen enligt mig:

Brynäs var riktigt usla. Inte riktigt så usla som Modo, men tillräckligt usla för att det uslare Modo skulle kunna vinna utan problem egentligen. Nu blev det problem ändå och det bevisar bara hur usla Modo faktiskt var. Egentligen borde det ha varit omöjligt att inte kunna göra hyfsade anfall mot Brynäs så usla som de var, men inte för Modo som hur otroligt det än kan låta var uslare än Brynäs, som jag tidigare berättat. Man var så usla så att man gång på gång lät bli att bry sig om förvirrade Bryningar som plötsligt ställdes ensam mot en storspelande Riksman. (Den enda som inte var riktigt usel.) Trots det var det usla ingrepp av Riksman som gjorde att usla Brynäs tillslut lyckades göra mål på ingenting egentligen. I andra perioden så lyckades usla Modo i stort sett inte komma över halva planen, Det enda som gjorde att laget slapp storstryk då var att Brynäs trots stort spelövertag spelade ännu uslare, trots att man var överlägset bättre. I tredje perioden så fortsatte Modo på den inslagna vägen att försöka överträffa Brynäs i uselhet, ett försök som nästan gick hem. Uselt försvarsspel tvingade Söderberg att ta en onödig utvisning vilket visade sig vara nyckeln till att vinna denna match. Direkt från utvisningsbåset fick Anton pucken till Brynäs stora förvåning. Under en hel halv planlängd sökte Söderberg passningsläge men beslutade i sista tiondelen att sprätta upp pucken i Brynäskassen. Ett uselt avslut blev till en lyckad chip över målvakten som gjorde sin bästa insats för dagen, eftersom det i stort sett vara hans enda. Utfallet blev dock uselt eftersom chippen omöjligt kunde läsas. Modo vinner för att man gjorde mål på mer än sina chanser. Brynäs förlorade för att man inte kunde sätta sina. Summa sumarum: Två usla lag som visade sig från sin värsta sida. Modo förde kampen att vara uslast, men man förlorade även den kampen. Som tur var.
Kommentera

knaskamilla: Fel, fel, fel, fel, måsen i reklamen heter Böje. Det trodde jag alla visste. Det hörs ju om inte annat.
Kommentera

Innan det kommer konstiga svar: Faan vad jag älskar MoDo.
Kommentera

sorken:

Det kan man tro. Det trodde jag också väldigt länge, tills någon förklarade för mig att den faktiskt visst hette Boje. Det var visst ngt ordvitsigt med kopplingar mellan typ kaj, boj, båt, vatten etc.
Kommentera

65 Selander:

Jag lovar att hälsa tillbaka om du kommer fram och hejar nästa gång du är i Kempis.
Kommentera

knaskamilla: I så fall hade den personen fel.
Kommentera

sorken:

Coolt! Det innebär ju att jag har haft rätt hela tiden, medan alla andra har haft fel! (Som vanligt, iofs.)

För övrigt heter nog Karin Boye Boye i efternamn än vilket land man är i. Eller vad tror du, sorktok?
Kommentera

knaskamilla: Du rätt? HAHA. Är det inte så att du har väldigt svårt att erkänna att du har fel?
Kommentera

Frisco:

Nej, det tror jag inte. Jag har ju aldrig fel.
Kommentera

« · 169728 · »