1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Cowboys 4/11-06

« · 779718 · » Till forumet

MoDo - Cowboys 4/11-06
MoDo Hockey vs Frölunda Wild West Cowboys.

Biljettläget:
2006-11-04 Frölunda Sitt 391 st Stå 717 st Idag 15:50

Fullsatt igen? Ja, det tror vi på.
Kommentera

Sv: MoDo - Cowboys 4/11-06
Frisco: Det vore helt sjukt med fullsatt. SJUKT SA JAG!
Kommentera

Frisco: Världen är, som Tony Tiger (och NuMo?) skulle sagt: Grrreat!

Likaså bannern, med vår förste målskytt.
Kommentera

Över 7000 i alla fall, det hoppas jag på :)
Kommentera

Gidde: Jag har svårt att vänja mig vid tanken att vi har över 7000 pers på en seriematch i Oktober. Nyp mig will ya?
Kommentera

Frisco: Två mycket vackra tröjor i bannern och förhoppningsvis blir det också en trevlig match på lördag. Vissa Frölundasupportrar skyller dock på jobb på lördag för att slippa stå och deppa på läktaren även i Swedbank Arena.
Kommentera

Det verkar som att det finns risk för att det blir trångt i sportbarerna på lördag när man ser hur mycket biljetter som finns kvar till matchen mot Frölunda.

Sittplatser:
Ståplatser:
Uppdaterad:
43 st
693 st
Idag 13:25

Kommentera

Fast, det är klart nästa lördagsmatch i arenan blir ju inte förrän i början av februari medan man mellan november och februari hinner avverka sju lördagsmatcher på bortaplan.

Kommentera

Några förändringar blir det i laget som spelar match mot Frölunda imorgon.

Morrison och Horava byter kedjor, Gästrin får nöta bänk igen då Molinder går in i fjärdekedjan.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Mattias Erlander)

Backpar:
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund

3 Mattias Timander
43 Niklas Öhman

38 Adam Andersson
6 Tobias Enström

Kedjor:
12 Justin Morrison
24 Niklas Sundström
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava
15 Andreas Salomonsson
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen
20 Oscar Steen
18 Peter Öberg

29 Andreas Molinder
4 Mattias Hellström
19 Mikael Pettersson

Extraspelare:
40 Magnus Gästrin
33 Johan Nilsson

Kommentera

Paddan: Du glömde Lückners kommentar inför match

Kommentar

MODO Hockey fick med sig en poäng från torsdagsmatchen borta mot Skellefteå. Ett resultat som coachen Harald Lückner inte var speciellt nöjd med:
- Första tio minuterna tycker jag att vi spelade grymt bra. Sedan lurades vi tyvärr in i Skellefteås sätt att spela hockey och det innebar att vi tappade vårt grundspel och att vi tvingades jobba hårt i fel positioner.

En match återstår nu innan Elitserien tar sitt första uppehåll för säsongen. MODO Hockey ställs mot Frölunda HC. Så här ser Lückner på den uppgiften:
- Det kommer att bli en tuff och svår uppgift. Vi möter ett Frölunda som vill uppåt i tabellen. De har haft en något turbulent höst och kommer att göra allt för att få med sig ett bra resultat in i uppehållet. Men det vill även vi. Det gäller att ta ut det sista ur samtliga kroppar nu. Med publiken i ryggen så hoppas jag att vi ska nå ett bra resultat.

Inför matchen mot Frölunda ligger MODO Hockey sexa i tabellen. Lückner kommenterar säsongsinledningen så här:
- Tittar jag tillbaka på den här hösten så tycker jag att vi är bättre än vad antalet poäng visar. Vi har en bättre kapacitet än vad utfallet blivit. Vi har spelat hyfsat långa stunder. Jämför man med förra hösten så tog vi fler poäng då, men prestationen var sämre. Vi har inte haft samma medstuds den här säsongen. Vi har inte heller varit tillräckligt effektiva. Vi måste bli giftigare i det offensiva spelet.

Under uppehållet kommer MODO Hockey förbereda sig på bästa möjliga sätt för att kunna nå bra resultat nästa "etapp".
- Efter matchen mot Frölunda kommer vi att vila kropparna ett par dagar för att sedan köra på igen. Vi kommer inte att köra stenhårt utan det kommer mer att handla om att gnugga på detaljer. Försöka få ihop det fullt ut för att nå bra resultat fram tills nästa uppehåll i december.

Förändringar i laget jämfört med i torsdags?
- Vi byter plats på Morrison och Horava. Sedan kommer Molinder in i fjärdekedjan istället för Gästrin, avslutar Lückner.

Noterbart om laget

Skadade: Mikael Zajkowski (ljumske), Hasse Jonsson (ljumske), Per Svartvadet (knä) och Tommy Wargh (axel).

Landslagsuppdrag: Karol Krizan. Tobias Enström, Per-Åge Skröder och Andreas Molinder åker i väg kommande vecka för spel i sina respektive landslag. Mattias Timander har tackat nej till spel i Karjala Cup.

Förra mötet
MODO Hockey besegrade Frölunda tidigare under hösten med 2-1 i Scandinavium. Hans Jonsson och Miloslav Horava såg till att MODO Hockey skaffade sig en tvåmålsledning innan Tomi Kallio reducerade i slutet

Kommentera

Paddan: Synd på Johan Nilsson som jag tycker visade härlig speed och kämpaglöd då han spelade. Jag tycker att Hellström för tillfället borde ersättas av Molinder och att Nilsson får platsen som ytterforward.

Morrison med Sundström och Skröder kan bli roligt att se. Kanske kan Skröders fysiska spel dra med sig Morrison så vi får se honom anävnda sina kilon fullt ut.

Kommentera

Poffa:

Håller med om att Molinder fått alldeles för lite chanser...
Gillar hans stil...
Kommentera

Poffa: Jomenvisst, Johan Nilsson visar en härlig energi på isen, tyvärr påminner han lite för mycket om Milo. Han är ungefär lika sprättig i sin stil, lite som en hoppjerka,  och uträttar ungefär lika mycket/lite som Milo på isen. Det som väl är på plussidan hos Nilsson är att han inte tvekar att försöka använda kroppen, även om det ibland betyder att han går bort sig ordentligt.
Kommentera

Paddan: Men sätter man då Nilsson med smarte Molinder så gör det inget att han satsar lite extra. Molinder och Micke P brukar sköta hemjobbet.

Nilsson är inte alls lika "sprättig" i J20 utan där utnyttjar han sin skridskoskicklighet till att åka ifrån backarna. Det vill jag se även i ES och tyvärr har han fått alldeles för lite chanser att visa upp det.

Milo har förresten kommit igång på slutet. Okej, det blir inte mycket poäng men nu skapar han i alla fall.

Kommentera

Gidde: Nu var det ju Nilsson jag ville ge chansen, Molinder har ju redan en plats i morgondagens startande trupp.
Kommentera

Poffa: Vet inte om den där "sprättigheten" kan ha att göra med att han vill alldeles för mycket på isen och därför hoppar runt på skridskorna som en yster hund på lekhumör.

Jo, ommöbleringen i formationerna verkar ha gjort Milo gott. Dessutom tycker jag att Pasi och Oscar ser bättre och bättre ut för varje match, särskilt Oscar. Salle blir jag dock inte riktigt klok på, än vilka kedjekamrater han får så ser han lika vilsen ut på isen och blandar geniala passningar med femtielva blindpass och soloåkningar som inte leder till något annat än att han blir avfintad pucken.

Kommentera

Poffa:

Håller med om att Milo verkar lite på G!

Däremot vill jag nog hellre ha Hellström-Molinder än Nilsson-Molinder trots att jag gillar Nilssons speed.
Tyvärr saknas det teknik för honom, men helt klart är han en coming man :)
Kommentera

Paddan: Nä, Salle är, precis som du säger, väldigt upp och väldigt ner just nu. En högre lägstanivå krävs av honom, annars har vi ingen nytta av honom. Förstår heller inte varför Harald envisas med att spela honom i PP. Mot Skellefteå blev det uppenbart hur fel det är.

Där Salle stod skulle vi haft en rightare, tex Tummen eller Milo. Nu stod Salle där med klubban ut från banan och kunde inte direktskjuta, vilket innebar att det bara fanns ett alternativ så fort han hade pucken, nämligen pass bak till back.

Det hela slutade med att Salle tröttnade och försökte sig på pass rätt genom boxen som enkelt bröts och sedan kom PP-spelet helt av sig.

I PP så ser jag bara en lösning på det hela. Överge allt passande fram och tillbaka, börja spela på backskott istället. Vi har Adam som kan träffa mål och vi har Enström som ryckt upp sig rejält skottmässigt. Låt dessa stå för skott samtidigt som vi skickar in spelare som Morrison, Skröder eller P Öberg framför mål. Skott och retur, det kan inte bli sämre.

Kommentera

Poffa: Morrison är ju tacksam att använda i PP då han inte tvekar att ge sig in och kubbas framför motståndarmålet. Men det förutsätter också att det faktiskt finns spelare som går på avslut och inte att man passar pucken runt runt runt tills man blir av med pucken.

Det känns som att så fort Salle kommer in i PP så går tempot i passningsspelet genast ner väldigt avsevärt. Iofs så tycker jag att Döme heller inte är särskilt lyckad i PP. Försöker sig på alldeles för svåra passningar, som oftast bryts av en motståndare och leder till en kontring.

Kommentatorerna på webradion i Skellefteå tyckte att det var märkligt att MoDo så sällan kommer till avslut från backplats i sina PP, jag funderar på om det är så att backarna inte riktigt litar på sin egen skottförmåga eller att man i sådana situationer blir alldeles för osjälviska och väljer att passa pucken istället för att försöka sig på ett avslut på mål.

Kommentera

Paddan: Vi är tydligen helt överens. Great minds think alike. Men det är inte speciellt roligt att föra en diskussion där båda parter har samma ståndpunkt. NuMo, var är du när du som bäst behövs? Släpp vindunken nu och börja säga emot, även om det innebär att du har fel (vilket iofs inte är speciellt ovanligt).
Kommentera

Poffa: Jag tror att NuMo väntar på svar från förbundet ifall hans flärpar är godkända eller ej.
Kommentera

Paddan: Det finns två problem som jag ser det med backskotten i PP. Och ingen av dem handlar om att vi har dåliga bössor. Utan som jag ser det så tar det alldeles för lång tid där uppe på blå när de väl får chansen. Det ska läggas upp, serveras och knytas näsduk innan avtryckaren går av. Och sen är det ju så att med Salle inne så får de aldrig några pass överhuvudtaget. Han passar runt lite till kompisen bredvid och skjuter sen själv, alt. försöker sig på ett idiotpass mitt i banan. Adam kan ju skjuta, låt han göra det enda han är bra på.

Horava förresten. Jag tycker inte alls det ser bättre ut. Snarare sämre. Han bränner lägen fortare än Reinfeldt byter ministrar. Stackars stackars kedjekamrater. Vi hade nog haft tio mål till framåt med annan på hans position.
Kommentera

Hawerchuk: EN annan ska det vara. Inte Kofi alltså.
Kommentera

Hawerchuk: En fördel med Adam, jämfört med de andra backarna, är ju att han faktiskt kan skjuta direktskott. Men pricksäkerheten kanske inte är den bästa, dessutom är han ju också en säkerhetsrisk på blå då han ofta blir överspelad av framstötande motståndarspelare som får honom att stressa iväg passningarna helt i blindo.

Det märkliga med Horava är att jag tycker han ser bättre ut på träningarna än under matcherna, han går mer rakt på mål, har bättre fart under skridskorna och har i regel inga större problem med avsluten.

Kommentera

Hawerchuk: Jag önskar att han skulle våga gå rakt på mål istället för att, i nästan varje anfall, vika av mot ena sargen och göra en "Antos-vändning" inåt banan halvvägs in i zon... där han ofta blir av med pucken.
Kommentera

Äh, kom igen nu allihop i kör:

"Susse, brusse, mandelmassa
Vi vill se när Salle passa´"

"OE OER
Vi är Örnsköldsvikare"

Buuu...

Kom igen nu!

Kommentera

Paddan: Jag har märkt hans "Antos-vändningar" också. Han gör dem minst ett par gånger per match när han kommer ensam mot backen strax efter anfallsblå. När han sen blir av med pucken blir han ivrig och tokkör mot puckförande spelare och blir överspelad. Det blir lite P11-varning.

Kanske är det bara att det inte stämmer just nu, eller också stämmer varningsignalerna man fick redan förra året. Han håller inte på den här nivån.
Kommentera

Hawerchuk: Antos är en fining. Flirtigaste lintotten av alla i Schtaan iaf om än det var Prochazka som frågade om han fick sitta bredvid mig på flyget (och det fick han). Det var inte alltför otrevligt. Han hade fina lårmuskler som jag kunde ägna delar av flygturen till att studera : )
Kommentera

Poffa: Jehapp! Då har jag kommit fram till en sak. Det behövs inget måttband på vintetran. Den innehåller tre liter, sen är det slut. - Nog med förslag.

Sen till PP-problematiken. Morrison ställer sig Just framför mål och då vägrar backen att skjuta. Antagligen tänker han att någon jävel ställt sig i vägen. När Justin klivit åt sidan så kommer skottet som på beställning, så långt ifrån en möjlig retur som möjligt. Backarna måste börja tänka om, det spelar ingen roll vad de heter.

Jag sa det innan serien började när Jimmi "klyftan " Hoffa, anal-yserade Modos lagenheter och kompetens. Modo har inget bra PP, har aldrig haft och kommer inte att få något i år heller. Vi saknar spelare som är övertygade om att ett PP är ett gratisläge att få göra mål. Det finns ingen kåthet i laget. Det är impotenta spelar ei PP.

Alla som tror att det bara finns en lösning. Sälla er till Harald Lückner och hans hårda pojkar.

Det som gäller är innovativitet. Det måste finnas flera lösningar. Ta in en tränare som kan ingjuta mod i spelarna. Kan vi göra mål i 5-5 så kan vi naturligtvis göra mål i 5-4 eller framförallt 5-3. Det är ju bara att åka fram och kruta in pucken! Eller hur? Att man över huvud taget tvivlar på att man kan det innebär att man inte skall spela PP.
Kommentera

NuMo: inovativitet, eller hur det stavas.
Kommentera

NuMo: Jag är övertygad om att var och en utav er skulle göra ett bättre jobb som tränare för Modo. Vilka duktiga supportertränare vi har.
Kommentera

MODOJohan: Jag inser att du inte förstått ett grand av det jag talat om.
Kommentera

NuMo: Ja håll me dig, ja. MODOJohan har på intet sätt begripit din storhet och med vilken enorm precision du levererade ditt inlägg.
Kommentera

Poffa: Och inte du heller, det förstår jag ju, men det var mer automatiskt.

Det hela handlar om en filosofi.

Jag vill inte ha ett PP som innebär att 4/5-delars enda uppgift är att leverera till en back eller till ex. Salle som skall göra resten.

Alla fem skall vara ett dödligt vapen och de skall vara så övertygade av självförtroede att det är så så att de skall bli bittert besvikna varje gång de inser att de måste passa en puck i onödan i ett PP.

På det sättet skapas en flexibilitet som gör det svårt för motståndarna att förutse PP-uppsättningens drag.

Jag menar att PP är ett så viktigt spelmoment att det borde finnas plats för et tränare som endast koncentrerar sig på det, inget annat. det skall vara en fantasifull person som har innovativa lösningar och som förstår att få hela formationen att jobba åt ett håll, men som samtidigt måste få varje spelare att förstå att de faktiskt kan trycka in pucken, just för att det är så jäkla mycket enklare än i spel fem mot fem.

Jag menar på fullt allvar att det är fel att spela med spelare som tvivlar på att det är möjligt att göra mål när man är överlägsen. Har man inte fått spelarna att inse att möjligheterna att göra mål i PP är mycket större än i spel när man är lika i antal spelare, ja då har man misslyckats.

Sen för ju MODOJohan tycka annorlunda om han vill. Som jag ser det så verkar han ju tycka att Modo redan spelar ett perfekt PP-spel.

Modo saknar inte skickliga spelare, de saknar självförtroende och en rejäl uppfattning om sin egen förträfflighet.

Har jag fel i det, ja då är vi redan förlorade.
Kommentera

NuMo: Sen tränar jag fortfarande på ordet inovativ. Stavning är jag värdelös på. Det stavas trots allt innovativ. Jag hade rätt när jag hade fel.
Kommentera

Poffar och Gidder och diverse andra sportfånar:

Min teori när det gäller Gästrin, Molinder, Nilsson och Hellström är att Harald varierar dessa och när sen någon av dessa har kommit ifatt Krizan i poängligan så får de fler chanser.

0 poäng har de allihop den här säsongen. 0 poäng är dåligt i en sport där man kan få passningspoäng genom att sitta i båset.

Hellström hade 0 mål och 10 assist förra säsongen. Världens sämste målgörarcenter? Ja troligen.

Johan Nilsson 1 assist förra säsongen. Han borde kanske satsat på speedskating. Något som Gästrin..... äh ni fattar. Fast Gästrin hade i alla fall 4+14 förra säsongen. Katastrofalt numera.

Molinder spalade bara 4 matcher i elitserien förra säsongen och gjorde 1 mål. Molinder och Krizan ligger lika i elitseriens skytteligamarathontabell.
Tilläggas kan att Gästrin gjorde mål i slutspelet.

Extra: Morten Green hade under förra säsongen lika många poäng som Tummen.
Kommentera

Frisco: Varför släppte vi Green? Varför? VARFÖR???
Kommentera

NuMo: Äh, jag tycker du överdriver. Alla spelare behöver inte vara dödliga vapen, just nu nöjer jag mig med att en eller två spelare är det. Det skulle förbättra vårt PP med ca 200%, vilket skulle innebära att vi hamnar över 12% i PP igen.

Kommentera

Poffa: För att han krävde en dräglig elitspelarlön, är mitt tips.
Kommentera

Lumber Jack: Varför gav vi inte honom det då, och skickade iväg Gästrin? Varför? VARFÖR???
Kommentera

Poffa: Troligtvis har det med barsebäck, nitritfyllda korvar och knätofsar att göra.
Kommentera

Poffa: För att Svartens son skulle ha de gröna klubborna.
Kommentera

Sittplatser: 0 st
Ståplatser: 249 st
Uppdaterad: Idag 12:50
Kommentera

Hawerchuk: VA, bara 249 åskådare på matchen, det var det värsta...

May the Crocs be with you, Timmy!

Kommentera

Hawerchuk: Det innebär att det finns färre än 250 platser kvar. Dock får man inte boka i puben.
Kommentera

Paddan: Äh, det är väl ingen som vill se det där sillstrypargänget.
Kommentera

Frisco: Då var det dags att montera av biljettbuntsmotorn från klädnypan och gå och få sig lite mat.

Frölundaaaaa... eller var det Frölunaaaatt

Kommentera

Hawerchuk: Alla vill se Frölunda borta nu för man räknar 100% att vi torskar :)
Kommentera

mok: Hoho. Jag sniffar göteborgshumor. ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Se så roligt vi blir en full buss (ja vi är fulla också) från Härnösand. Det är inte illa. Hur ser biljettläget ut just nu?
Kommentera

« · 779718 · »