1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492442 inlägg · 4084 ämnen

MoDo - Damlaget

« · 2395269 · » Till forumet


Sv: MoDo - Damlaget
grimiss: Damlaget sköt 53 skott idag. Motståndarmålisen hade 94,34% i räddningsprocent..
Hon ska vara rätt nöjd på bussen hem trots förlust..
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
M Horava: Hon hinner inte ens hem, det blir puckregn för henne mot MoDo i morgon med :)
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
M Horava: Det blev ännu en svettig kväll för Göteborgs målvakt. 53 skott igen, men 6 insläppta
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2: 88.68% bättre än Nygrens 81.82%
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
M Horava: Verkar som det blir Klasen för Djurgården. Äcklig förstärkning det..
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Nucky: ..till damlaget? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
För MoDoiter med abstinens visar stats-TV MoDos damer idag, med matchstart 16.00
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2:

2-0 Modo efter 1:a
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
jonsson: 4-2 med 12 minuter kvar. Oerhört bra insats hitentills
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2: 4-3 slut!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2: 4-3 borta mot Brynäs är bra det,.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2: 4-0 borta mot Leksand , godkänd helg för damerna. Nu är det dags för herrarna att steppa upp i morgon.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2: Göteborg HC drar sig ur SDHL. Dags för sportchef att värva? Två-tre svenska talanger och en amerikan hade varit perfekt för att få in större konkurrens i laget men också bygga på sikt.
hockeynews.se/articles/26233/
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
M Horava:
Självklart skall det köpas!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Dras alla poäng bort i matcherna mot Göteborg?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
hanzon: så borde det bli va?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
M Horava: Leksand slipper en förlust, annars händer inget dramatiskt, dock sorgligt att högsta serien drabbas av detta
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Alexa McMillan ny från Göteborg
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2:
Skulle väl säga att det påverkar rätt mycket, 1 förlust för Leksand försvinner medan MoDo som fått möta Göteborg många matcher redan kommer tappa 3 vinster.

Om dom nu inte ändrat regeln.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2:
Modo tappar 9 poäng och åker ner ett par steg i tabellen.
Målvaktens nollor försvinner och påverkar hennes räddningsprocent.
Våra poängspelare tappar en massa poäng i poängligan!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Silly: Vi åker tillfälligt ned en placering och troligen hade nog Göteborg inte tagit så många fler poäng så förutom att Leksand slipper en förlust lär det inte påverka tabellens slutställning så värst. Värre om ett lag som vunnit en del matcher hade försvunnit.

Dock sorgligt för en högstaserie att detta sker.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
puffe2: Jo Absolut, instämmer.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Silly: Ett till lag att plocka russinen ifrån?
Rädda talangerna, låt dem forsätta att lira!
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Silly: Almtuna spelar inte i SDHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
hanzon: Jag vet, Kan dom inte vara talanger för det?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Silly: du vet? Men ändå la du upp att dom drar sig ur sdhl. Dom spelar i div 1 vilket står i länken^
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Robin Moberg: Jag vet inte hur du tolkar?
Men jag har inte påstått dom spelade i i SDHL.
Jag flaggade för att ett till damlag har lagt ner sin verksamhet,
Och att Modo kanske k6nde hitta några talanger där, kanske tvillingarna till deras juniorverksamhet?

Att sedan Aftonbladet har skrivit SDHL kan väl inte jag hjälpa?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Robin Moberg: Läser du bara länkrubrikerna?
För om du hade öppnat länken så står det där att dom spelade i DIV 1,
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Silly: du trollar? Jag skrev ju att det står div 1 i länken.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Robin Moberg:
Är det nåt att tjafsa om. Tror senare att det är du är som vill hitta fel, vilket ligger närmare ”Trolla” än Sillys länk.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Robin Moberg: Kan det helt enkelt inte varit så att då man länkar till en artikel, och det står fel text i rubriken så är det inget man som skribent på detta forum kan påverka om man länkar till just den artikeln?
I detta fall har rubriksättaren skrivit SDHL istället för Ettan. Och då är det ju inte skribenten i detta forums fel att rubriken är fel som man länkar till, utan rubriksättaren för de som skrivit artikeln.

Bara som ett inspel i denna mycket viktiga diskussion.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
TickledDonkey: Kul att vi matchar serieledarna en period åtminstone, om vi pratar hockey
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Vinst borta mot LHC med 2-1. 35-14 i skott för MoDo.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Icing-Ove: skapligt i J20 också, vinst igår mot Skellefteå o idag förlust mot samma gäng i förlängning, 4 pinnar, imorrn Lule, samtliga matcher borta, är nog därför a-laget saknat avbytare.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Damerna köttar på bra mot Brynäs. 3-3 efter första.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
På väg mot semifinal...

41:44 4-2 (EQ) MoDo 22. Magwood, Jaycee (3)
53. Wakefield, Jennifer
34. Pribylova, Vendula
40:28 3-2 (EQ) MoDo 22. Magwood, Jaycee (2)
53. Wakefield, Jennifer
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Måste säga (off topic) att det är lite coolt att DIF kan ha så bra ungdomslag (oftast) och aldrig ta in spelare i HG utanför Stockholmsområdet. Men samtidigt så är det ju Stockholm och stort utbud på spelare finns…
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Rödluvan: Dom har ju ett upptagningsområde med mer folk än hela norrland typ.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
hockey_21: Det är klart och det skrev jag också. Men om de vill så har de chansen att ta in grymma spelare från andra områden också. Bra koncept iallafall även om det inte är möjligt för oss andra.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Rödluvan: Ingen vettig spelare vill väl flytta dit? Sämsta förutsättningarna av alla. Långt mellan skola, hall och boende (hur hittar man boende som inflyttad ungdom?). Mycket resande där de flesta hockeygym har grymma förutsättningar. Man kan väl inte anvönda samma hall hela tiden ens, utan byta ibland.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
J F K: Förlåt, men avskyr verkligen att anta sånt. ”Ingen vettig spelare” tycker inte man ska stämpla dem. Det är dem som spelar hockey och de väljer vad de tycker känns bäst och gör det av en anledning. Men en diskussion vi redan haft.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Rödluvan: På vilket sätt är det imponerande?😆
1,8 miljoner vs. 55.000 i upptagningsområdet.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Rödluvan: Någon som har koll på var man kan se U16:s resultat?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Nucky: Sa inte att jag tycker det är imponerande, skrev att jag tycker det är ett bra koncept oavsett vad.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Rödluvan: Berätta gärna för mig då varför man skulle välja att flytta till Stockholm för att gå hockeygym?
Hur tänker du att man löser boendet, vet du vad det kostar och hur svårt det är? Vet du hur spelarna flyttas runt gällande träningarna?

Jo, man måste nog vara lite tokig om man flyttar in till djurgårdens hockeygym. Nästan alla i branschen förstår varför så oerhört många Stockholmsungdomar åker till andra hockeygym där förutsättningarna är mycket bättre.

Hur gick det för Hedqvists polare som följde med till Luleå? Också några ströminuter i A-laget där?
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
J F K:
Är så hård på tråddisciplin men damlagets tråd bör respekteras.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
J F K: För att vara tydlig. Det enda jag vänder mig emot gällande Stockholm är utanför hockeyn. De verkar ha bra träningar och bra folk, men allt runtomkring är suboptimalt för hockey.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Rödluvan:
Stat Swehockey välj region norr
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
J F K: Berätta gärna för mig om du känner spelarna som flyttar dit? Jag tycker bara det är så korkat att vara besserwisser angående det här.
Nu tar ju Djurgården faktiskt inte in spelare utifrån Stockholmsområdet men om de hade gjort det och haft killar/tjejer som verkligen vill så går det säkert att lösa. Vi har ingen aning om varför de väljer hockeygym men en sak är säker och de är att de gör det för att de dras dit. Alla är inte som du. Tur att de inte tar åt sig från vad JFK på Hockeysnack tycker och tänker. Det viktigaste är vad de själva vill.
Kommentera

Sv: MoDo - Damlaget
Rödluvan: Sista svaret i den här tråden.

Jo, man vet MYCKET väl varför spelare som Timashov, Muzito-Bagenda osv valde MoDo. Man vet varför oerhört många spelare går till Leksand och andra lags hockeygym. De flesta är tydliga med att förutsättningarna för hockeyn i Stockholm är för dåliga gällande träningsmöjligheter.
Kommentera

« · 2395269 · »