NikkiNine:
En formsvacka som uppenbarligen försvann temporärt i Tre Kronor...
Bad_Brett:
Eller, ELLER, så har han bara en formsvacka...
J F K:
Känslan jag får är att Danielsson redan har fått ett saftigt kontrakt i KHL som han åker omkring och tänker på.
Man kan berömma Näslund för mycket, men han har misslyckats ganska fatalt med en av de stora målsättningarna, nämligen att MoDo skulle spela med hög fart. Det syns tydligt när vi möter lag som Färjestad och Skellefteå.
Av de tongivande spelarna är det ju egentligen bara Danielsson som kan få upp farten. Ritola är väl en tekniskt duktig skridskoåkare, man han håller ju i pucken så länge att han drar ner tempot något enormt.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Patrik Lundh. Där har vi en spelare som Näslund ska rycka i. Jag tror att han skulle passa som handen i handsken i MoDo.
J F K:
Att en kedja har några dåliga matcher tycker jag inte är något konstigt. Desto jobbigare är det att övriga laget inte kan ta tag i det.
NuMo: HUA!
Att "göra en slät figur" har man inte många fina jämförelser där ute i cyberspace.
Men vill man ha bra förslag på vad de betyder så har vi ett perfekt underlag.
Spelarna åker omkring och visar brösthåret mot publiken, ingen är imponerad, men spelarna förstår inte.
De har spelat bort en fantastisk chans att förföra sin publik. Med tanke på det så är det otroligt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
J F K: Nu håller vi alla på TIK ikväll, med eller mot deras vilja. Det finns ju fortfarande några kuperade hyndor i deras gäng.
Heje haja Timrå IK! - Gör ett mål.
J F K: Man måste tillåta ej perfekta räddningar hos målvakter, det är så små marginaler. En snabb handledare i ett läga där en motståndare egentligen inte borde tillåtas ta ett avslut. Klart att man för vara nöjd med goda reflexer.
Själva avgörande räddingen tillskrivs däremot målvakten. Så länge pucken inte går in så får vi vara nöjda med målis.
spud: Susse var fantastiskt bra förra matchen enligt mig.
Men det är något i sinnet som saknas. Typ, att det är liv eller död, när det faktiskt inte är det. Motivation alltså.
Berka: Fy fan vilken fart färjestad tillåts komma med. Tellan gör en fantomräddning tillslut i ett anfall.
Vi kan inte anfalla på det sättet i den här matchen med tanke på vår höga utgångsposition, men vi måste komma med spelare på spelare i uppföljning. Det gör vi inte. Vi får inget tryck.
Redigerad kommentar
J F K:
Färjestad är rätt bra på att ha sina spelare tätt på Nihlstorp och eftersom vi inte har folk på kassen så blir det svårt att göra mål. Känslan är att FBK har saker och ting under kontroll.
FBK bra, Modo dåliga är väl en bra sammanfattning av de två första perioderna.
NuMo: Tja, jag följer varje Modomatch och ibland åker upp 90 mil enkel för att se en match men har blivit kallad för medgångssupporter för att jag har varit kritisk till lagets insats ngn match...
J F K: 4 utv med oss gjorde sitt i andra.
Känns som FBK har kontroll över händelserna. Vi gör ingen vidare bra match och offrar oss inte till 100% vilket hade behövts för att kunna utmana FBk om poängen idag.
Det jag såg av första var ju otroligt imponerande, FBK spelade ut oss totalt.
Men vi har fortfarande chansen att få med och några poäng. Jobba in 2 enkla kassar nu!
Paddan:
Jag tycker att det är lite märkligt att de matchar Ahnelöv och Tollefsen i samma backpar. Det påminner lite om Hardys idiotiska idé med offensiva och defensiva backpar. Varför inte bara skapa ett ordentligt förstabackpar med Tollefsen och Pöck?
Sedan undrar jag hur det egentligen är ställt med Westin. Jag är lite tveksam till om Cedergren och Skinner.