1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Färjestad 120218

« · 1468456 · » Till forumet

Sv: MoDo - Färjestad 120218

Paddan:

Jag tycker att det är lite märkligt att de matchar Ahnelöv och Tollefsen i samma backpar. Det påminner lite om Hardys idiotiska idé med offensiva och defensiva backpar. Varför inte bara skapa ett ordentligt förstabackpar med Tollefsen och Pöck?

Sedan undrar jag hur det egentligen är ställt med Westin. Jag är lite tveksam till om Cedergren och Skinner.

Kommentera

Monno: Skinner kan de skicka tillbaks till finska ligan. Fast idag när MoDo knappt var tia på pucken så är det väl svårt att säga att någon var bättre än någon annan. Färjestad vann fullständigt rättvist, medan hela MoDo imiterade Axelsson. Gled omkring på skridskorna och spred puckar omkring sig i blindo.
Kommentera

Bad_Brett: Var mer söderberg som var dominant och danielsson följde som med. Tycker inte han var jätte bra i landslaget, inte dålig men inte bra heller, typ:-P
Kommentera

Bad_Brett:

Eller började efter...

Kommentera

NikkiNine: I likhet med tidigare år är vi för beroende av första kedjan. Mindre i år än tidigare år, men ändå sjukt beroende.

Och vad tycker vi om skinner då? Själv hopas jag att meyer kunde hitta nån mirakel kur:-(
Kommentera

NikkiNine:

En formsvacka som uppenbarligen försvann temporärt i Tre Kronor...

Kommentera

Bad_Brett:

Eller, ELLER, så har han bara en formsvacka...

Kommentera

J F K:

Känslan jag får är att Danielsson redan har fått ett saftigt kontrakt i KHL som han åker omkring och tänker på.

Man kan berömma Näslund för mycket, men han har misslyckats ganska fatalt med en av de stora målsättningarna, nämligen att MoDo skulle spela med hög fart. Det syns tydligt när vi möter lag som Färjestad och Skellefteå.

Av de tongivande spelarna är det ju egentligen bara Danielsson som kan få upp farten. Ritola är väl en tekniskt duktig skridskoåkare, man han håller ju i pucken så länge att han drar ner tempot något enormt.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Patrik Lundh. Där har vi en spelare som Näslund ska rycka i. Jag tror att han skulle passa som handen i handsken i MoDo.

Kommentera

J F K:

Att en kedja har några dåliga matcher tycker jag inte är något konstigt. Desto jobbigare är det att övriga laget inte kan ta tag i det.

Kommentera

Monno: Danielsson har inte varit bra på länge, men han har räddats av Skröder och till viss del Sundström. När då Susse inte är i närheten av vanlig klass, så blir det sådär illa. Jo, den här insatsen är ju lite som Linköping borta. Exakt noll fart och då kan man inte spela hockey.

Speciellt illa mot FBK som spelar så mycket med klubborna, för då måste man ha fart och kraft för att komma förbi. Nu lät man sig fångas in av deras spelare:(
Kommentera

Wayne Gresky: Skit också! 1 kr i sjön.
Kommentera

NuMo: HUA!

Att "göra en slät figur" har man inte många fina jämförelser där ute i cyberspace.

Men vill man ha bra förslag på vad de betyder så har vi ett perfekt underlag.

Spelarna åker omkring och visar brösthåret mot publiken, ingen är imponerad, men spelarna förstår inte.

De har spelat bort en fantastisk chans att förföra sin publik. Med tanke på det så är det otroligt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrik Källstr: Vet inte vilka förluster som är värst, dom där vi förlorar efter en tät jämn match eller en tråkig skit match där vi hade fått spö av björklöven...

Vad fan äre för fel på första kedjan?!?!
Kommentera

J F K: Nu håller vi alla på TIK ikväll, med eller mot deras vilja. Det finns ju fortfarande några kuperade hyndor i deras gäng.

Heje haja Timrå IK! - Gör ett mål.

Kommentera

RIDÅÅÅÅÅÅÅÅ! Nåväl, kan inte vinna varje match
Kommentera

J F K:

Inte undra på att Christian Berglund gör hattrick,han spelar ju i Calle Järnkroks tandskydd=)
Kommentera

NuMo: Jag spelade en enkelrad på stryktipset. Jag rättar den efter matchen. Med lite tur kan det ju bli en riktigt vinstgivande eftermiddag iaf.
Kommentera

NuMo: Tredje har varit dålig igen. Modo har ingen fart alls.

Ser man hockeyn är det inte förvånande att folk börjar bli less att se. Luleå extremdefensiv, FBK hugg, slag och bök, Växjö defensiva som fasen och samma sak med Frölunda. Synd.
Kommentera

Lumber Jack: Fy. Ja, man får väl kompensera förlusten på något sätt.
Kommentera

NuMo: Ridå. Idag var det lika dåligt som i tisdags,
Kommentera

J F K: Man måste tillåta ej perfekta räddningar hos målvakter, det är så små marginaler. En snabb handledare i ett läga där en motståndare egentligen inte borde tillåtas ta ett avslut. Klart att man för vara nöjd med goda reflexer. 

Själva avgörande räddingen tillskrivs däremot målvakten.  Så länge pucken inte går in så får vi vara nöjda med målis.

Kommentera

Wayne Gresky: Passningskvalite!
Kommentera

Wayne Gresky: Jag gillar verkligen din retur på att Modo skulle ha igelkottförvar.
Kommentera

spud: Susse var fantastiskt bra förra matchen enligt mig.

Men det är något i sinnet som saknas. Typ, att det är liv eller död, när det faktiskt inte är det. Motivation alltså.

Kommentera

NuMo: Att Tellan gör en jätteräddning är ju för att han gör en dålig räddning. Wallins målchans var ju knappt en chans egentligen.
Kommentera

NuMo: På tal om igelkottsförsvar.
Kommentera

Wayne Gresky: Är du säker på att det är NickyD som varit dålig? 
Jag tycker det är Sundström som varit kass. Han har har inte gjort några bra matcher sen han skrev på kontraktet.  
Kommentera

Berka: Fy fan vilken fart färjestad tillåts komma med. Tellan gör en fantomräddning tillslut i ett anfall. 

Vi kan inte anfalla på det sättet i den här matchen med tanke på vår höga utgångsposition, men vi måste komma med spelare på spelare i uppföljning. Det gör vi inte. Vi får inget tryck.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: "madsen"
Kommentera

J F K: Dom hade minst 3 bra chanser + något skott, inte jättechanser, men Modo har ju inte haft nån, ja ska väl vara masarna då men annars är det ju stendött.

Vet inte vad du druckit, men Modo är inte bättre än fbk i 2:a trots 3 raka pp!
Kommentera

NuMo: Där är vi överens.
Kommentera

spud: Jo, Sundströms kedja är värdelös, Ritola passar aldrig pucken och egentligen är det här mest bara Hari, Kalus och Madsen som rör sig.
Kommentera

J F K:

Färjestad är rätt bra på att ha sina spelare tätt på Nihlstorp och eftersom vi inte har folk på kassen så blir det svårt att göra mål. Känslan är att FBK har saker och ting under kontroll.

FBK bra, Modo dåliga är väl en bra sammanfattning av de två första perioderna.

Kommentera

Gbg: jag har bara svårt att se den distinktiva skillnaden mellan mot och medgångssupporter. Skulle vilja se de som hellre går på match och visar större engagemang när det går åt helvete än tvärtom. Jag känner ingen i alla fall.
Kommentera

J F K: Jag varken menade eller skrev att vi inte skapade några chanser att göra mål för det gjorde vi. Men tycker FBK har riktgit bra koll på oss.
Kommentera

Berka: Så FBK är närmare 3-0 trots att man inte har en enda målchans. Där ser man...
Kommentera

NuMo: Tja, jag följer varje Modomatch och ibland åker upp 90 mil enkel för att se en match men har blivit kallad för medgångssupporter för att jag har varit kritisk till lagets insats ngn match...

Kommentera

spud: Första var ju horribel. I andra var det väl bara tre powerplays, men du kanske har rätt. Saken var ju den att Modo skapade bättre chanser i fem mot fem generellt än fem mot fyra.

Chansen man hade i powerplay var i mina ögon där Schremp snabbt kastade in pucken till en helt fri Skröder. Är inte det en bra målchans så har vi olika åsikter på den punkten.
Kommentera

NikkiNine: ?
Kommentera

J F K: Fbk har kontrollerat Modo fullständigt, inte ens i PP skapar vi något! Nä jag tycker verkligen inte att Modo varit i närheten av fbk idag!

Mycket närmare 0-3 än 1-2
Kommentera

Berka:

Finns det ett tredje alternativ?

Kommentera

J F K: 4 utv med oss gjorde sitt i andra. 

Känns som FBK har kontroll över händelserna. Vi gör ingen vidare bra match och offrar oss inte till 100% vilket hade behövts för att kunna utmana FBk om poängen idag. 

Det jag såg av första var ju otroligt imponerande, FBK spelade ut oss totalt.

Men vi har fortfarande chansen att få med och några poäng. Jobba in 2 enkla kassar nu! 

Kommentera

NikkiNine: Vad tycker du att ett forum går ut på då? Hålla käft när dom spelar dåligt och snacka när dom spelar bra?!

J
Kommentera

Wayne Gresky: Håller tyvärr med om Danielsson. Han har verkligen inte varit bra. Svensson rätt menlös mycket pga att Ritola bara dribblar till han tappar pucken. Svensson får ju inget att jobba med, men visst är han begränsad.
Kommentera

Gbg: Om man supportrar spelarna i med eller motgång?  Jag tycker att klubben skall vara glad att man supportrar laget i medgång. Resten är ren bonus. Annars vore det allt för lättt att skapa ett lag.
Kommentera

Berka: Färjestad är inte överlägsna. De har inte haft en riktig målchans i andra. Jag förstår att du är besviken efter första perioden, men FBK var inte bättre än Modo i andra. Helt omöjligt.

Sedan känns det lite Ingemar Stenmark när man anfaller mot FBK. De där smällarna på Stenis via pinnarna är som huggen, slagen och hakningar får karlstadstöserna.
Kommentera

J F K: Jag tycker att Danielsson har varit ganska medioker efter landslagsuppehållet. En som annars tappat allt är Björn Svensson. Han kommer ingen vart.
Kommentera

Berka:

Haha, skräll att du lever rövare här inne idag.

Kommentera

NuMo: Bra idé! Men då blir man antagligen klassad som medgångssupporter...
Kommentera

« · 1468456 · »