1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Färjestad 120218

« · 1531738 Till forumet

Sv: MoDo - Färjestad 120218
Berka: Intervju med Robert Hägg efter kvällens debutmatch

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Man är ändå rätt lyckligt lottad, för det finns alltid de som har det värre. Tänk om man vore djurgårdare...
Kommentera

J F K: även fast alsefelt ryckte upp sig igår så överspeglas hans sista 59 minuter av en dundertabbe som kostade oss segern.

Kommentera

J F K: Brynäs vann ju sm guldet senast pga av grym utdelning, och då speciellt i PP.

Det där är en myt.
Under slutspelet så var spelet (och utdelningen) i numerärt överläge
för Brynäs, högst mediokert. Vi var bland de sämre lagen där.
I grundserien levde vi mycket på spelet i numerärt överläge.
Men SM-guldet vanns tack vare att vi fick ordning på spelet 5 mot 5
och att Svedberg, när han fick hoppa in, hade sin livs form.

Kommentera

Säongens mål miss av Muller finns på bild i dagens ÖA (papperstidning) !

Kommentera

Enaranger: Nja, fram till finalen var Brynäs tvåa i PP. Bara Skellefteå var bättre.
Kommentera

NuMo: Igår tyckte jag att man sköt hela tiden på försvarande FBK:are, istället för att dra en gång till, finta, så sköt man på spelare, så skotten gick därmed långt utanför. Mer smartness!

Jaja, som nån sa, vi kunde haft det värre, tex Gårdare! De har ju Chet Pick, han har närmast obligatoriska tavlor. Vi skulle haft en Anze K!

Kommentera

zigge:

Jag både lider och njuter av att följa Djurgården. Det är en anrik klubb som har väldigt trogna fans, även om många av dem är idioter.

Samtidigt är de ofta otroligt störiga. "MoDo, pfft... Hur många guld har ni? Jag e gårdare, jag... 16 guld har vi, höhöhöhö".

Och när Challe var tränare för MoDo, var det förstås olagligt att kritisera honom. Han var ju en levande legend som stod för nytänkande, och anledningen till att det gick dåligt var att Sundström, Svartvadet och Timander var tjuriga över att Challe inte lät dem bestämma längre.

Därför kan jag inte låta bli att njuta lite av att höra deras egna reaktioner över Challes coaching och attityd i media. Tongångarna är minst sagt annorlunda nu.

Kommentera

J F K: Vad tycker ni om Expressens rubrik : En påse.......är värd....
Kommentera

Nybbe: Det har redan diskuterats och det är bara att ta på sig en skämspåse pga våra så kallade fans. Pinsamt tyvärr.
Kommentera

Bad_Brett: Det var dock inte ett ord i tidningana om Müllers tackling. Jag antar därmed att saken är utagerad och att den inte alls var så illa som du målade upp.

Jag hoppas bara att det innebär att han börjar använda sin fysik!!!

Kommentera

« · 1531738