1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508275 inlägg · 4106 ämnen

MODO - FBK 20061002

« · 758273 · » Till forumet

MODO - FBK 20061002
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
38 Adam Andersson,
43 Niklas Öman.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

19 Mikael Pettersson,
20 Oscar Streen,
18 Peter Öberg

11 Pasi Tuominen,
4 Mattias Hellström,
40 Magnus Gästrin

29 Andreas Molinder,
33 Johan Nilsson.

Harald Lückner:
Vi gjorde en bra match senast kul spela i Swedbank Arena igen
Efter 3-3 (förlust i förlängningen) i nya Läkerol Arena i Gävle mot Brynäs väntar regerande svenska mästarna Färjestad hemma i Swedbank Arena för MODO Hockey.
- Blir förstås en utmaning precis som de senaste matcherna vart, menar Harald Lückner. Vi har fått en bra start så här långt, men det gäller att inte stanna till och slå sig för bröstet.

Det talas om en bra hockeymatch mot Brynäs senast.
- Så var det också. Det var en fartfylld match, där jag tillsist var nöjd med den poäng vi tog. Sedan Brynäs med två snabba mål vänt vårt 2-1 till ledning 3-2 var vi illa ute. Starkt komma igen och ta poäng.

Regerande mästarna Färjestad har ännu inte förlorat i höst.
- Precis som inte heller Djurgården och Brynäs, våra två senaste motståndare hade gjort. Men vi är beredda på tufft motstånd. Bara att titta på Färjestads uppställning så ser man att det är ett lag som inger respekt.
- Hur som helst blir det kul att komma hem till Swedbank Arena igen och spela. Vi trivs redan finfint här. Visst var ombyggda Gavlerinken fin också, men vår egen arena är trots allt strået vassare.

Försvarsspelet bra senast?
- Helt klart ett fall framåt. Vi stod upp bättre och släppte inte till så klara lägen som tidigare. Vi måste helt en enkelt ge Karol i målet bättre stöd även om han i sig själv är suverän.

Elitseriens upptakt så här långt?
- Ganska intressant. Det har redan hänt en del, men man måste vara uppmärksam på att det knappt börjat. Det återstår i stort sett en 50 omgångar, en hel gammal elitserie med andra ord.

Laget mot Färjestad?
- Pasi Tuominen och Peter Öberg är klara för inhopp. Tyvärr är backen Tommy Wargh axelskadad och måste vila. Hur vi formerar styrkorna avgör vi inte förrän matchdagen.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh ur spel, axelskadad..

Noterbart 2: Senast Färjestad besökte Örnsköldsvik blev det sista tävlingsmatchen i Kempehallen. 3-0 till MODO Hockey i SM-kvartsfinal 3 i våras
Kommentera

Sv: MODO - FBK 20061002
Jaha, förstöra Tuominen genom att sätta honom i samma kedja som Gästrin. Grrr. Återförena Hellström, Tummen och Öberg så vi får igång dem igen.
Kommentera

Poffa: Det står ju: -Hur vi formerar styrkorna avgör vi inte förrän matchdagen.
Kommentera

Poffa: Hmm, Wargh axelskadad... var det av vinddraget när Ove Molins rullator smet förbi honom? 
Kommentera

Frisco: Vilket förmodligen gäller backsidan.
Kommentera

Paddan: Wargh slog väl upp den där axelskadan redan på försäsongen? Detta var anledningen till att han började säsongen som sjunde back eftersom han inte hade hunnit ikapp.
Kommentera

Martin S: På så sätt, tja då lär väl Adam få möjligheten att visa att tiden på avbytarbänken gjort honom gott... eller något sånt.
Kommentera

Poffa: "Återförena Hellström, Tummen och Öberg så vi får igång dem igen."

Absolut. Och sätt in Nilsson med Steen och Pettersson. Även om jag helst skulle vilja se att man provade Steen och Pettersson på flankerna med Molinder som center.
Kommentera

Hawerchuk: Håller med dig helt och hållet.
Förutom då att man skulle forsätta med Steen som center med Molinder och Nilsson på kanterna.
Kommentera

qwertas: Nilsson???? Pettersson hette han visst.
Kommentera

Paddan: Jag byter tråd... Undra om de kommer låta pompom-töserna hinna på plats eller om det kommer ske ett mordförsök även i kväll? Hon som gick först av tjejerna förra matchen höll på att bli tacklad av två stycken framrusande lok i form av Hasse Jonsson och Skröder.
Kommentera

Poffa:

Gör mig en tjänst och spöa Fbk idag så man kan få en bra kväll =)
Kommentera

Poffa: Senaste matchen gjorde man ju också sitt bästa för att skada spelarna genom att lägga ut mattan så långt man kunde på isen att vissa spelare stöp rakt över den
Kommentera

Paddan: Det är väl iofs ingen dum taktik, om man nu meddelat detta till spelarna i MODO. Att FBK kommer ut och får Jönsson, Ledin och Kåberg skadade redan innan nationalsången skulle jag bara uppskatta. Mycket!

(Dravvelvovven: Se ironin!!!!111!!111)

Kommentera

Poffa: Mot templet!!!
Kommentera

Komigen nu Modo :)
Kommentera

Började ju mindre bra detta!!
Speciellt för Adam A :-S

02.13 0 - 1 PP1 Färjestad 24. FRÖGREN, Jonas
(14. HÖGLUND, Jonas)
02.03 2 min MODO 38. ANDERSSON, Adam HOOK
Kommentera

Winnerborg tänker visst gör rätt för traktamentet idag!
Händelserik halvminut det här:

First Period
02.29 2 min Färjestad 25. RHODIN, Thomas HOLD
02.13 0 - 1 PP1 Färjestad 24. FRÖGREN, Jonas
(14. HÖGLUND, Jonas)
02.03 2 min MODO 38. ANDERSSON, Adam HOOK
Kommentera

Och nu blev det genast roligare för Adam!!

04.19 1 - 1 PP1 MODO 38. ANDERSSON, Adam
(15. SALOMONSSON, Andreas
24. SUNDSTRÖM, Niklas)
Kommentera

Vad tusan!!!!!

09.48 1 - 2 EQ Färjestad 7. ERKGÄRDS, Stefan
(25. RHODIN, Thomas)
Kommentera

Fin start på period 2, NOT!!

21.33 1 - 3 PP2 Färjestad 14. HÖGLUND, Jonas
(17. JOHANSSON, Mathias
25. RHODIN, Thomas)
20.38 2 min MODO 24. SUNDSTRÖM, Niklas HOOK
Kommentera

Gidde: Sådär, då knäppte man på MartinS och han svarar med att skrika en rakt i örat. Trevlig typ.
Kommentera

Per-Åge Scorer 3-3. Den här matchen skulle man kanske ha kommit några minuter sent till, hoppas att MoDo annonserade om det i ÖA innan match. De uslingarna.
Kommentera

Gidde: Kom in nu och inte ser det väl så pjåkigt ut???

34.533 - 3 PP1MODO10. SKRÖDER, Per-åge 
 (5. JONSSON, Hans)
33.442 minFärjestad14. HÖGLUND, JonasSLASH
31.252 - 3 PP1MODO24. SUNDSTRÖM, Niklas 
 (6. ENSTRÖM, Tobias)
29.3310 minFärjestad27. KÅBERG, EmilCHE-B
29.332 minFärjestad27. KÅBERG, Emil

CHE-B

Kåberg verkar vara som vanligt, märker jag...

Kommentera

Mats Edström:

Tycker det är mer anmärkningsvärt att inte sopan Ledin varit med i protokollet
Kommentera

Mats Edström:

Jupp, nu ser det trevligare ut!
Hände mycket medans jag var i tvättstugan ;-)
Kommentera

mattias - 74: Lugn och fin, han hinner än...
Kommentera

Gidde: Undrar om man inte ska gå och tvätta lite nu...???
Kommentera

Mats Edström:

Jag kan gå, det funkade ju sist! :)
Kommentera

Nu är det overtime som gäller...
Kommentera

Härligt!!

Overtime Period
63.59 4 - 3 EQ MODO 6. ENSTRÖM, Tobias
(10. SKRÖDER, Per-åge)
61.53 2 min MODO 5. JONSSON, Hans TRIP
Kommentera

Fantastiskt. Har Enström fått en Lidnersk knäpp? Nåväl, härligt vilket som.
Kommentera

Gidde: Anfäkta och anamma, vilka toppar och dalar det här laget har. Jag tror minsann att den här säsongen kommer att tarva en närmast komplett uppställning av Kapten Haddock-svordomar på originalspråk.

www3.sympatico.ca/brooksdr/haddock/main.htm
Kommentera

Så, då kanske man skulle lämna lite utrymme här för de väntade backsågningarna också.

Varsågoda, firma P.S.P a.k.a BHK.
Kommentera

Jag glömde ju meddela att jag under Overtime stod och vek handdukar!!!

Påminn mig om detta under slutspelet, jag hemma i tvättstugan och frugan skickas till varje match!!! ;-)
Kommentera

Gidde: Assist av Skröder? Jag som tyckte det var ett basebollslag av Krizan som var passningen. Slag alltså.
Kommentera

Vad förvånad jag blev när de kom ut på isen och det såg ut som att det var Rögle vi skulle möta.

BHK bredvid mig satt iaf och hyllade Timmy halva matchen, Alfred. Men de kanske vill dissa någon annan.
Kommentera

Gillade kommentaren på mittnytt om att Krizan skulle platsa i Slovakiens tennis landslag :D
Kommentera

Gidde: Vi måste tvätta oftare, det funkar ju bra!
Kommentera

Cyklob: Som Crister Jonasson på radiosporten:
"Det var lika osannolikt att Modo skulle komma tillbaka i matchen som att korven skulle kunna vara god i pressrummet"
Kommentera

Alfred Awful: Jag kan såga en back. Hasse Jonsson. Han verkar ha skaffat sig betonghandleder och blykeps. Hoppas han kommer igång så att inte Timmy måste dra hela lasset själv. Timmy höll dock Hysén-klass, 6+.
Kommentera

knaskamilla: Sådär såg Färjestad ut när jag började se på hockey, minus lite svart och plus lite rött. Men om det var äkt-äkta ska jag inte uttala om och det kan ju antagligen ingen göra.

Adams känsla för utvisningar måste väl gå att dissa? Eller det där blålinjetappet i första perioden?
Kommentera

Alfred Awful:

Har Löfbergs dragit ner på sponsringspengarna, eller bara blivit lite snällare? Snyggare var det i alla fall (fast det såg ut som Rögle).
Kommentera

Poffa: Måste hålla med om att Hasse hade det ordentligt tungt, känns som att han och Enström har bytt klubbor och att Hasse nu fått gummiklubborna. Enström tycker jag dock återigen gjorde en riktigt bra match och Timmy var ju outstanding. Micke P gjorde också en strålande insats, trots handikappet att spela med en kedjekompis med LGF-skylt. Skröder smällde på ordentligt i andra halvan av matchen i varje fall, Peter Öberg och Pasi verkar dock inte riktigt vara i form ännu.
Kommentera

Paddan: Sedan är det intressant att det från min plats nästan är lättare att se highlights när man försöker titta på platteven i pressrummet på andra sidan arenan än vad det är att försöka se något på mediakuben.
Kommentera

knaskamilla: Inte mindre sponsringspengar. Anledningen till färgbytet var för att Löfbergs Lila var rädda att lila skulle förknippas mer med Färjestad än med kaffet.
Kommentera

knaskamilla: Schjooo, det verkar vara en medelväg av många aspekter. Som Zoega's-aficionado förstår jag dock inte hur blask-LL kan vara besvikna över att bli förknippade med vad som helst.

www.sponsorworld.com/SW/ArticlePage.asp?id=2255
Kommentera

Paddan: Dom där gummiklubborna är ju populära på försäsongen har jag märkt, kanske Hasse bara har glömt att byta?
Kommentera

Paddan: Han med LGF-skylten måste fått en lidersk knäpp i 3:e för då åkte han ju ikapp och ifatt en av FBK-backarna för att i nästa byte tackla ner 2 av dom. Kan det vara nåt han hittat i grannkåken som har denna effekt.

Kommentera

berghult: Det kan ju vara så. Skulle det hända att man efter lördagsmatchen också känner sig lite knepig och ostadig så måste det vara så att jag snott gummiklubban och drämt den i mitt eget huvud.
Kommentera

« · 758273 · »