1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004

« · 429067 · » Till forumet

Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Paddan:

Kommer Lärking att falla fort, eller vad menar du?
Kommentera

Poffa:

Jag mailade någon på kansliet. Han tipsade om de spelare jag redan har i mitt poängjaktslag. Undrar om man ska låta bli att byta då, mao?
Kommentera

knaskamilla:

Med tanke på kvällens domare så var kanske inte mitt skämt en så dum uttagning ändå.

Domare: Christer Lärking, Solna.
Assisterande: Åke Andersson och Klas Nilsson.

Clärking kan ju få för sig vad som helst, hur som helst. Helt säkert är dock att det blir utvisningar, men bara då det är målchanser.
Kommentera

Poffa:

Men...så ser ju mitt lag ut nu.
Kommentera

knaskamilla:

Sätt in Hedlund, Janne Öberg och Green framåt. Jansson och Viklund på backen.
Kommentera

Jag behöver experthjälp. Ska jag göra något byte i mitt poängjaktslag inför matchen ikväll? Vilka gör poäng, tror ni?
Kommentera

Frisco:

Skyttishallen?
Kommentera

Frisco:

Dagens klena backuppsättning? Där har du allt fel, Jansson är ju inte med. MaJo skulle på sin höjd få bära vattenflaskorna.
Kommentera

Frisco: Från en king till en annan m.a.o. Mot projektet!
Kommentera

Ikväll blir det Kingens röda tröja med #27. Kingen skulle förresten behövas i dagens klena Modobackuppsättning.

Ses runt 17.40 i en lada nära dig.
Kommentera

Paddan: Hostak gjorde totalt 286 poäng i Elitserien och ligger på en hedrande 42:a plats i tabellen över mest poäng genom tiderna.
Kommentera

Dream Team: Jepp, det är därför den ligger relativt orörd här bredvid. Det känns tungt bara att titta på eländet...
Kommentera

Paddan: Jag riktigt känner hur tung börda din LPO94 utgör för dig.. ;)
Kommentera

Martin S: Hmm, det var nog så det måste ha varit.
Hostak, mannen som, bara han ville, relativt obehindrad kunde storma mot mål trots en "ryggsäck" på vardera axeln.

Jäklar, mitt i alltihop har jag glömt bort Peter Högardh. Sicket uselt minne jag har, eller så är den lilla valnöten numer fullproppad med allehanda nonsens om utvecklingspsykologi, läroplansteori mm
Kommentera

Paddan: Jag tror inte att Hostak var aktull då han gick från SSk till LHF utan det var väl när han ville lämna Sparta Prag(eller någon annan Tjeckisk klubb) som han sa i media att han ville tillbaka till Ö-vik där han trivdes oerhört bra.

Jo jag var också en av de som applåderade han. Hade jag inte suttit upptagen i radio ikväll så hade jag också applåderat Påhlsson och Högardh. En gång MODOit, allitd MODOit.
Kommentera

Martin S: Tja, jag vill minnas det så i varje fall. Själv tillhörde jag i varje fall skaran som applåderade då Hostak gjorde mål för SSK den matchen.
Var det inte något snack i samma veva om att Hostak var för gammal...eller var det i samband med flytten till LHF?
Kommentera

Paddan: Visst var det så att stora delar av Kempis applåderade då Hostak gjorde mål för SSK? Han o Karjalainen var det väl som vann matchen åt SSK om jag inte minns helt fel.

Hostak ville tillbaka till MODO men Boork ansåg att man inte behövde han. Han gjorde väl två säsonger i SSK och tre säsonger i Luleå om jag inte minns helt fel.
Kommentera

Paddan:

Själv tycker jag inte att Rapport låter lockande alls. Nej, jag ska på match och njuta av den. Nästa match blir DIF-MoDo. Nästa hemmamatch för min del blir MoDo-Luleå om nästan exakt en månad (!). Usch, tragiskt.
Kommentera

knaskamilla: Hmm, kan Claes Elfsberg spela hockey?
Äh, jag tror att det nog blir ett besök i Kempis ändå, trots att det lät lockande med Rapport.
Kommentera

Paddan:

Jag frågade Fredrik om jag var tvungen att stanna hemma och kolla på Rapport. Jag fick inget riktigt bra svar.

Gusse:

Hmm. Är det MODO Support som ÄR Hellge? ;)
Kommentera

knaskamilla: annonsen i ÖA är MODO SUPPORT som ligger bakom å har tagit insiativet till..
Kommentera

knaskamilla: Eeh, enligt den där annonsen så borde jag tydligen stanna hemma och kolla på Rapport. För med "titta på" så antar jag att de menar "titta på...hockeymatchen"

Fast jag kan ju alltid prova med att byta matchtröja ikväll.
Kommentera

Poffa: Äh, då har jag ett recept som borde bita på de illbattingarna...
Kommentera

Paddan:

Varför? För att det finns en massa idioter (framför allt unga förmågor på ståplats) som anser att han svikit MODO och bla bla bla, och genast så kommer någon idiot att vissla då han har pucken, vilket lockar med ett gäng fjortisar som inte förstår bättre och så var det fina mottagandet kört.
Kommentera

Poffa: Tja, varför skulle inte Samme kunna få samma varma välkomnande som Hostak fick när han gjorde sin första match i SSK-tröjan i Kempehallen.
Kommentera

knaskamilla:

Skall bli intressant att se vad som händer i kväll. Endera blir det pannkaka av allting, eller så blir det en rolig upplevelse.

Roligt vore dock om Samme fick en varm applåd då han beträder isen. "En gång MODO-it, alltid MODO-it..."
Kommentera

Icing-Ove:

Till vänster om Tummen, är det. Fast det stämmer ju inte, han har ju sittplats på H Höger. Hmm... Nä, jag vet faktiskt inte. Nu blev jag jätteförvirrad.
Kommentera

knaskamilla:
Vill inte vara petig, men...
Längst ner står det "tumman". Ska det vara "trumman" eller "tummen"?
:-)
Kommentera

knaskamilla:

Äh. Jag glömde en ) och ett ". Ni får själva sätta in dem på rätt plats i texten.
Kommentera

Annonsen i ÖA idag, som Hellge säger att han betalat helt själv men MoDo Hockey uppenbarligen varit inblandade i:

"Glöm allt gammalt...... (usch, vilka hemska punkter (knas anm.)
[f]NU KÖR VI![/f]
[k]Idag tisdag är avstamp för att fixa drag runt MODO's matcher. Vi ska skapa en ny och kraftfull klack i Kempis.[/k]
- [f]Du[/f] som är gammal f.d. klackmedlem kommer tillbaka och ställer dig i klacken och sjunger.
- [f]Du[/f] som är en ung skrikhals och hungrig på supporterkultur ställer dig i klacken och sjunger.
- [f]Du[/f] som tänker vara tyst och titta på. Du stannar hemma och kollar på Rapport istället.
[k]Vi syns på Stora Stå kl. 18.30 till vänster om tumman
MODO Support & MODO Tifo[/k]
Kommentera

Kommentar:
Kent Forsberg: Mera kamphockey krävs

Fyra matcher spelade - och ännu ingen förlust. Så långt är Kent Forsberg, coachen, nöjd.
- Men vi har också bara en trepoängare, säger han. Nu har vi hemmamatch igen och hemma måste vi vinna matcherna till att börja med om vi ska hänga med i toppen.

Salo bra igen nere i Färjestad?
- Ja, verkligen, han gjorde en stormatch. Men i övrigt fanns mycket att
önska. Vi måste kampspela mera, inte bara försöka lira. För krångligt,
för omständligt är vad det är.

Steen mot gamla kompisarna i Frölunda?
- Tror jag inte många mer än media tänker på. Påhlsson spelar ju mot oss också, men så här är det i den moderna idrotten.

Frölunda, serieledare, ny tuff match?
- Visst är det så. Nu möter vi serieledarna tredje matchen i rad, först
Timrå, sedan Färjestad och så nu Frölunda. Hur som helst imponerar 4-0
mot Linköping senast. Vi måste upp ett par snäpp om vi ska ta poäng.

Laget?
- Samma trupp som senast, några ändringar men det tar vi atchdagen. Mattias Wennerberg som hoppade in senast och var lyckosam spelar dock från start.

============================================

Laget:
Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Michael Zajkowski).

Backar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

3 Mattias Timander,
33 Pierre Hedin -

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman.

Extraback:
32 Tobias Viklund.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
17 Fredrik Warg,
21 Peter Forsberg -

13 Mattias Weinhandl,
20 Henrik Sedin,
12 Daniel Sedin -

22 Joakim Lindström,
27 Alexander Steen,
39 Per Svartvadet -

26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg -

4 Jan Öberg.

============================================

Noterbart om laget:
Lars Jansson knäskadad, i övrigt är alla friska och krya.
Kommentera

knaskamilla: Gonatt..
Kommentera

Snart match igen. Bäst man sover, så man orkar med. Gonatt på er!
Kommentera

Det finns fortfarande biljetter kvar till matchen imorgon, såg jag nu.
Kommentera

Poffa:

Ja, jag har ju flyttat boxen nu så det ska gå bra
Kommentera

scim:

Jaha, då är du förhoppningsvis en hyvens kille och tar med dig Brynäsmatchen i morgon, och så får du lov att spela in morgondagens match dessutom.
Kommentera

Poffa:

Brynäs - MODO finns inte på DVD ännu, men jag ska göra mitt bästa för att hinna bränna ut den till imorgon. FBK - MODO spelade jag dessvärre inte ens in (hade lyckats placera min digitaltvapparatur i en på tok för trång hylla i TV-bänken, något som skapade en hiskelig värmeutveckling och i sin tur omöjligjorde all form av inspelning, det tog mig ett halvt dygns diagnosticerande innan jag hittade felet)
Kommentera

scim:

Det har du garanterat rätt i. Själv stod jag där av ren LJ-ovänlighet, tror jag. Spelade liksom ingen roll var man ställde sig så hamnade han framför ändå...
Kommentera

scim:

Du är en hyvens kille, du. Undra om du är så hyvens att du kommer ihåg DVD:n med Brynäs - MODO i morgon, och kanske till och med så ultrahyvens att du kan tänka dig att bränna FBK - MODO till mig också?
Kommentera

knaskamilla:

Du lider nog mer bakom LJ än jag. Dessutom står jag där av ren vänlighet till mina medmodoiter.
Kommentera

scim:

Korkat av dig. (Men skönt att höra att någon tagit över min plats.)
Kommentera

Frisco:

Där brukar ju jag hamna.
Kommentera

Lumber Jack: Skönt att det är lite svängrum i Curva Nord. Sen finns det ju alltid en plats ledig bakom dig.
Kommentera

NuMo: Oftast är det bara ett par tre stycken kvar av dessa, oftast iklädda svartåvitt.
Kommentera

Lumber Jack: Det känns bra nu när man rensat utt drägget.
Kommentera

Jag minns då man stod som sillar på stora stå och det dessutom var en massa folk längs kortsargen bakom plexit.
Kommentera

Deas: Frågan är väl hur alla småttingar som tidigare gick in gratis räknades, gled dessa bara in utan att räknas eller? En sak är säker att det är betydligt mer plats i dag när det är fullsatt än när det bara var typ, 4 800 förr.
Kommentera

Deas:

De har ju ändrat maxantalet. Sen släpper de kanske inte in fler än vad som är max längre heller. Kan det vara en förklaring? Skulle tro att de 100 biljetter som släpptes nu är de Frölundaklacken inte ville ha.
Kommentera

Sitter de och håller på ståplatsbiljetter tro? Mot Timrå var det officiellt slutsålt men vi stod hur glest som helst på stora stå. Jag var riktigt besviken....
Kommentera

« · 429067 · »