1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004

« · 429067 · » Till forumet

Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Paddan:

Kommer Lärking att falla fort, eller vad menar du?
Kommentera

Poffa: Tja, det måste ju vara så. Tydligen var jag inte på mitt bästa humör när jag gjorde språkgranskningen av den bokframsidan.
Kommentera

Hmm, lyckas inte få igång webb-tv:n just nu, men tydligen var Timander inte så bra på att baka bullar som han gav sken av att vara i gårdagens Allehanda.

Fast struntar han bara i kanelen och utlovar riktigt heta bullar mot Frölunda så kanske det går vägen till slut.
Kommentera

Paddan: Är det bara jag och min värmländska eller sa Daniel att det kommer bli defensivt spel? :
Kommentera

Nikki: Tja, fråga inte mig. Jag får bara in någon underlig lokalteve från Frölunda...
Verkar vara märkligt folk de där indianerna...
www.funnypart.com/funny_flash/singhsons.shtml
Kommentera

Nikki:

Jag tror att han hotade med att bjuda indianerna på Timanders kanelbullar, men jag vet inte säkert. Han kan ha sagt att det skulle bli defensivt spel mot Frölunda också.
Kommentera

knaskamilla:

"Frölunda har en bra målvakt och är ett bra lag, så det blir lite defensivt spel och sätta chanserna som gäller..."

Någonting sådant, typ.
Kommentera

knaskamilla: Nej. Det rosa alternativet.
Kommentera

Poffa: Kingen skulle platsa i alla lag.
Kommentera

Poffa: Låter förnuftigt. Kör något av lagen med tokoffensiv ikväll kommer de att bli brända av snabba omställningar. Lite defensivt tänkande skadar aldrig. Tror dock stenhårt på en superoffensiv match ikväll oavsett.
Kommentera

Frisco: Han skulle platsa bredvid Jansson när som helst. I cykelrummet.
Kommentera

Salle: Jag tycker Janssons lojalitet till klubben är rörande. Trots sina handikappade knän så kämpar han för att förstärka laget så fort han kan, utan gnäll och gnöl.
Kommentera

Frisco:

Kingen skulle platsa i alla allsvenska lag, menar du väl?
Kommentera

Så var då matchen slutsåld. De sista ståplatsbiljetterna gick idag efter lunch. Det här kan bli en sjuhelsikes match. Men det är klart, det sa jag om matchen mot Färjestad också.
Kommentera

Poffa:

Ååh. Nu börjar jag bli lite nervös. Det var ju så länge sen jag var på hockey sist... Fan, vad kul det ska bli! (Hoppas jag.)
Kommentera

knaskamilla: MODO SUPPORT tillsammans med helge förstås...
Kommentera

Gusse:

;) Jaja. Jag såg iaf Fredrik sitta och knepa på den där annonsen, så lite hjälp har ni nog fått...
Kommentera

Lite ändringar ikväll:

Forwards:
1. Steen-Warg-Forsberg
2.Sedin-Sedin-Weinis
3. Salle-Svarten-Wennerberg
5.Öberg.Gästrin-Öberg

källa: stats.swehockey.se
Kommentera

Man kan ju inte säga att man inte var förberedd på att åka på stordäng. Den formen Frölunda är i, medan MODO inte visat upp så bra spel hittills(förutom mot Luleå) och den överdrivna hypen om MODO.
Kommentera

audiblegiraffe:
Man förväntar sig ju mer än 11 skott på 2 perioder på hemmaplan när man har: Forsberg, Sedin, Sedin, Weinhandl, Salle, Svarten, Steen i laguppställningen.
De kommer väl igång så småningom....
Kommentera

Icing-Ove: Det är bara namn. Säger ingenting... Elitserien är bra också. NHL-namn är överskattade.
Kommentera

Han såg ruskigt ut den där Salo.. Tommy alltså..
Kommentera

Ambroo: Kanske dags att testa den unge Zajkowski i nästa match.
Kommentera

Ambroo:
Håna inte Real Modo, då kan Foppas fanclub Aftonbladet & Expressen bli ledsna.
Kommentera

jaja Hata Göteborg eller nått....
Kommentera

audiblegiraffe: Kanske lika bra att lufta J-20, för som den kära scim skrev igår: "Det krävs två bra lag för att det ska bli en bra match.."

Eller vad säger du Willysson?
Kommentera

mok: Hörde man klackens "Hata Göteborg"? Jag ursäktar så mycket för den plumpen. Jag blev så förbannad på dom att jag kastade en flaska i huvet på en av dom.
Kommentera

Salle: All heder åt dig Salle för att du står upp för en positiv klackkultur.
Kommentera

Salle: Suveränt. Det är småglin som håller på sådär. Jäkligt tråkigt.

Jaja, det är väl bara att bryta ihop och komma igen..
Kommentera

Salle: Jodå man hörde det gång på gång måste jag säga. Förstår inte varför man skall skrika så. Tror dessutom inte det finns många MoDo supportrar här inne som tillhör det gänget. Känns iaf som ni kan tillföra vettigare saker. Men trevligt Salle att du står upp!!
Kommentera

Usch och fy! Det är nästan så man skäms lite.
Det tog 2 perioder emot FBK innan MoDo fattade att man måste kämpa i hockey. Samma sak idag... Först i 3:e slutade man att finlira och då börjar det se bättre ut (iofs mot ett VF som bara bevakade).

PP var bedrövligt och det MÅSTE bli bättre annars blir det tungt.
Kommentera

audiblegiraffe: Tyvärr var det ju inte småglinen som drog igång detta. Och att sedan MoDoMartin hänger på och eggar vidare är värdelöst.

Speciellt i en match där MoDo inte är bra och behövde annan support.
Kommentera

Salle: Småsaker att reta upp sig på tycker jag.
Kommentera

Salle: Tja, det gick ju väldigt fort för klacken att halka in på den mindre trevliga ramsan ivrigt megafonpåhejade av MoDo-Martin.
Kommentera

Rent spontant känns ju inte VF-MoDo den första november som någon särskilt bra idé längre. Jämarns, vad tråkig matchen blev till slut. Första perioden tyckte jag att det såg ut som att det var en massa små tornados som for omkring på isen, men det lugnade ner sig lite sen (eller också lärde de sig bara att stå på benen ordentligt, kanske?).

Snyggjanne var ju i alla fall hyfsat bra i afton, och Gästrin gjorde ett snyggt mål. Däremot är jag besviken på Salo. Tycker att han får ta på sig åtminstone två av målen. Ett av dem får Svarten (var det väl?) ta på sig. Undrar när Zakke ska få chansen? Jag tippar på hemma mot MIF den 21 oktober...

Man kan ju inte säga annat än att Frölundaiterna visste vad de gjorde, i alla fall. De visste vilka de skulle reta och när. Effektivt att få ut Foppa, t.ex...

Undrar också om vi halkar ner lite i PP-effektivitetstabellen nu?
Kommentera

knaskamilla: För egen del skulle jag gärna se att Zakke får debutera redan på torsdag mot Luleå.
Kommentera

Paddan: Zakke har redan gjort sin debut. Mr 50%. Fast den procenten kommer nog att höjas lite.
Kommentera

Frisco: Jag retade upp mig på att det var totalt obefogat i det läget att "Hata Göteborg". Dessutom så är Göteborg ett fotbollslag (förutom en stad).

Vill dom ha fler folk i klacken och få BÄTTRE stämning så är dom snett ute om dom fortsätter med sånt här.

I mina ögon skall detta INTE uppmuntras utan kvävas. Om en spelare är ful/ojust så kan jag hålla med om ett "hata" men inte där och då.
Kommentera

Klacken, eller rättare sagt MODOMartin skämmer ut sig efter noter. Istället för att locka till sig röster från de som sitter och står runt omkring så hånar han, fjantar sig och drar på sig de flestas ogillande.

Jag trodde att det skulle bli bättre än vanligt, tyvärr blev det bara mer pinsamt än vanligt.

Jag ber verkligen alla Göteborgare om ursäkt för det patetiska beteendet som visades upp i kväll. Tråkigt att det dessutom kablas ut runt om i Sverige.

Var det någon som såg upphovsmannen Hellge förresten?
Kommentera

Poffa: Tycker det alltid är lika förvånande varje gång Martin väljer att dra igång "Ska ni gå hem nu"-ramsan när några på sittplats väljer att lämna sina platser. För att inte tala om den osedvanligt korkade "Medgångssupportrar" som ljöd ett par gånger den sista minuten.
Kommentera

Poffa: [Jag ber verkligen alla Göteborgare om ursäkt för det patetiska beteendet som visades upp i kväll. Tråkigt att det dessutom kablas ut runt om i Sverige.]

?? ??? ?
Kommentera

Paddan:

När han dessutom följer upp den med "Ni kan dra åt helvete" då folk fortsätter gå, då går ridån ner totalt.

Tidigare har jag gillat hans engagemang, det är liksom slut med det nu.
Kommentera

Paddan:

Du missade något av lågvattenmärkena de körde med i slutet av matchen, men jag kommer inte på vad det var de skrek... Nä, pinsamt. Tycker annars att de var ganska bra ute där ett tag med den där ramsan om att älska Örnsköldsvik (eller hur det nu var), som faktiskt hade bra melodi.
Kommentera

Frisco:

När det i TV går ut "Hata, hata, hata Göteborg", då det inte finns någon anledning, då tycker jag det är pinsamt över alla gränser.
Kommentera

Paddan: Du menar den som var ackompanjerad av minst ett halvdussin ensamma långfingrar riktade mot just din sektion...

Den talande tystnaden ifrån sittplats (H Höger) när klacken försökte dra igång en "Ni på sittplats..." var dock komik på hög nivå. En karl snett bakom mig sa "Dra igång en våg osså" typ...
Kommentera

Salle: Jaså, var det mot min sektion? Nej, nu jäv... att det inte ska gå att ändra tröja en match utan att det blir klagomål ;)
Kommentera

Oerhört patetiskt att dra igång ramsor som Hata Göteborg och Ni kan dra åt helvete. Man skäms ju över att vara Modoit när sånt förekommer...
Kommentera

Paddan: Hmmm. Både du och Poffa ändrade tröjor och MoDo plattmatchar...
Kommentera

Salle:

Min tröja har varit med på en klar vinst och en klar förlust. Nästa match blir det MIKA!
Kommentera

Poffa: Överreaktioner från er på sittplats i mitt tycke. Modos back/försvarspel är i mitt tycke en massa ggr viktigare att bekymra sig över än en ramsa.

När Frölundas fans förra säsongen visade att de trots sin slogan inte älska bara hata, nej det var tvärtom visst hatade så får de skylla sig själva.

Oh oh Peter Höööögardh.

Gonatt

z zZZ zZzz
Kommentera

« · 429067 · »