Asch också, idag hjälpte det inte att jag höll tummarna för Er. Det var några olycksaliga minuter Ni hade när Färjestad kunde vända.
Bara att ta nya tag till nästa säsong, väl mött då!
Poffa: Om det nu stämmer att Aucoin spelade med känningar av en knäskada, varför lät man då inte honom vila och Hedman spela istället, för Aucoin var inte bra i man-man spelet idag.
Sen måste jag be om en tyst minut för Mackes självförtroende, det dog nog i samma stund som vi blev klara för slutspel. Så uselt som han spelade idag så tror jag att han haft problem att platsa i KB.
Inom kort bör det väl också stå klart vem som blir ny huvudtränare i MoDo. Blir säkert Melinder...
Sannes:
Men åååhhh...man ska ju bara hålla en tumme! Annars betyder det otur, lärde jag mig för ett tag sen.
Just nu känns det ganska bra att jag varit avtrubbad vad gäller hockeyn ett tag. Nu önskar jag mig något omöjligt: att folk slutar älta Skägget och Näslund och allt vad det är. Känns som att ältandet kan bli jobbigt framöver.
Jaha, då var det slut för i år. En bra insats vändes till en pinsam då laget kollapsade som ett korthus. Jag är så besviken på laget så att jag tror jag dör. Mest besviken är jag på Näslund och Kent Forsberg. Näslund försvinner sin vana trogen totalt då det gäller. Kent Forsberg har inte gjort ett rätt på hela säsongen. Som idag, så kan man ju undra hur FAAAAAN han kunde låta Näslund få spela hela tiden. Karln är ju helt värdelös, medans han på slutet bänkar den klart bästa kedjan med Gästrin, Wennerberg och Weinhandl.
SATANS SKIT! Det enda positiva är väl att Kent nu försvinner som coach.
knaskamilla:
Otur, nähä du. Jag höll båda tummarna för MoDo, Timrå och Södertälje och för de två sistnämnda gick det jättebra.
Sannes:
Jaha. Timrå och SSK tog varsin tumme, och sen var det ingen kvar till oss.
Poffa, Paddan, knaskamilla mfl:
Någon ny tränare som är helt klar eller är det bara massa rykten i farten.
Vem vill Ni se som ny tränare?
knaskamilla:
Nämen, det var då själva den då. I såfall så var det en tumme till Timrå och MoDo, det beror på att jag känner mest HS:are som håller på dom lagen.
Poffa:
Lückner tycker jag känns som ett himla bra alternativ. Han klarar av att få grabbarna och spela som ett lag.
Paddan:
Jag håller med dig. Det blir ju kaos om ingen vet vad som händer med NHL till hösten förrän...hösten är här.
Det var det det. Nu är det dags för Bengt Hedin och styrelsen att agera.
Nu vill vi snabbt se en ny tränare och några spelarkontrakt. Annars försvinner nog våra klubbtrogna hockeyarbetare tyvärr. Skit i NHL-stjärnorna om dom inte skriver helårskontrakt. Fast vissa (läs Näslund) borde INTE få kontraktsförslag alls ens om dom skriver på för hela säsongen om du frågar mig.
Albert Hall:
Fänstren är borttagna, begränsningen bör införas om inget händer med NHL snart. Annars kommer nästa säsong också gå i orons och spekulationernas tecken.
Paddan:
Ingen är betrodd längre. Synd att vi inte har MoDoratorer som bor närmare Kempis, då hade vi kanske haft en Silly Season-tråd vid det här laget. ;)
knaskamilla:
Scim är i Umeå nu. De körde in i Umeå då jag pratade med honom på telefon för ett par minuter sedan. Snart, snart får vi börja Sillysnacka. Sillytråden skall börjas med ett inlägg på de spelare vi har klart med inför nästa säsong. Enbart dessa spelare vill jag se listade. Sedan kan vi allt eftersom fylla på den med spelare då de ansluter till MODO.
Tycho: Nä, faan nu är det bara att bryta ihop. Tyvärr måste jag komma igen också, för det var tydligen mitt ansvar nu i några veckor att ha engelsklektioner med sjuorna, åttorna och niorna.
Vad tomt det känns, vad ska jag nu skylla på för att undvika lektionsplanering?