1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506580 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - AIK 2011-09-22

« · 1403086 · » Till forumet

MODO Hockey - AIK 2011-09-22

Kommentar

Ingen kommentar inlagd

Noterbart om laget

Headcoach Ulf Samuelsson
- Det fanns all anledning att vara nöjd i lördags. Vi genomförde matchen mot Djurgården på ett mycket bra sätt och trepoängaren var fullt rättvis.
- En match blir aldrig perfekt men kan vi spela på den här nivån i flertalet matcher tror jag vi kommer att ha ett bra år.
- Nu väntar AIK som är ett bra och jämnt lag. De har också en väldigt bra målvakt och ett hett power play.
- Vi föll mot AIK i vårt elitseriegenrep och den matchen ska vi nu ta lärdom av. Då var vi för odisciplinerade - tog för många utvisningar.
- Vi kommer till spel med samma trupp som senast. När det gäller Dick Axelsson så går hans rehabträning framåt. Vi utvärderar statusen varje dag.

Truppen mot AIK
Målvakter: 1 Anton Forsberg, 32 Mikael Tellqvist.
Backar: 2 Jens Westin, 3 Joonas Lehtivuori, 22 Thomas Pöck, 34 Freddy Meyer, 51 Jonas Ahnelöv, 55 Ole-Kristian Tollefsen.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 13 Fredric Andersson, 17 Morten Madsen, 19 Rob Schremp, 24 Niklas Sundström, 25 Anton Hedman, 26 Kristian Forsberg, 33 Mika Hannula, 35 John Westin, 36 Erik Nyström, 44 Nicklas Danielsson, 67 Henrik Samuelsson.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - AIK 2011-09-22
Referee(s) Mikael Holm, Patrik Sjöberg
Linesmen Johannes Käck, Tomas Ahlström
Kommentera

Goalies

32. Tellqvist, Mikael

1. Forsberg, Anton

1st Line 

34. Meyer, Frederick

55. Tollefsen, Ole Kristian

44. Danielsson, Nicklas

24. Sundström, Niklas

10. Skröder, Per-Åge

2nd Line 

22. Pöck, Thomas

3. Lehtivuori, Joonas

67. Samuelsson, Henrik

19. Schremp, Rob

17. Madsen, Morten

3rd Line 

2. Westin, Jens

51. Ahnelöv, Jonas

33. Hannula, Mika

13. Andersson, Fredric

36. Nyström, Erik

4th Line  

35. Westin, John

26. Forsberg, Kristian

25. Hedman, Anton

Kommentera

Frisco: Samuelsson och scremp tillsammans med våran stjärncenter..
Känns så bortkastat, men dom får gärna motbevisa mig ikväll
Kommentera

Berka:

Totalt bortkastat. När Hannulas kontrakt går ut vill jag se något i den här stilen:

Skröder - Sundström - Danielsson
Axelsson - Schremp - NY
Madsen - Andersson - Nyström
Hedman - K-Fop - Byström/Westin/Samuelsson
Kommentera

Bad_Brett: Alltså, hannula var 3ggr så bra senast som mot premiären så jag kan avakta den sågningen
Kommentera

Odds på att Rosén trycker in minst en puck ikväll?
Kommentera

Gustafsson: Låga...
Han verkar ha vaknat till liv i AIK, riktigt grant mål mot dif
Kommentera

Berka: Mhm, nästan så att jag blir förvånad om han inte gör mål. ;)
Kommentera

Gustafsson: Han får göra 5 mål bara vi gör ett mer under ordinarie ;)
Kommentera

Mitt tips 4-1
Kommentera

Vem är det som kör webradion nu på MODO matcherna? Måste säga att det är svårt att förstå vad som händer.
Kommentera

Vilken otroligt korkad utv av Samuelsson att ta.
Kommentera

spud:

Härligt att se hur Meyer läser uppspelen. Han bågar ofta från mitten och ut mot den blivande puckföraren precis som Scott Stevens brukade göra. Gissar att fler än Ölvestad kommer att få känna på Mighty Meyer  vid blålinjen i år.

Skulle inte ha något emot en mätning av Fasths utrustning heller, den ser verkligen ut att vara på gränsen.

Redigerad kommentar

Kommentera

MorganaLefaey: Håller med.

"Schremp har hovmästarblicken uppe..."
Kommentera

Tellan räddar perioden åt oss.

Det går otroligt segt genom mittzonen i uppspelen, men vi spelar ganska bra när vi väl etablerat oss i anfallszon.

Tre menlösa utvisningar har vi dragit på oss.
Kommentera

Poffa: Haha. Precis.

Men låter som MODO än en gång drar på sig lite för mycket utvisningar.
Såg för övrigt att MODO fått minst antal minuter i PP så här långt. Man visade också upp finfina 0% i PP effektivitet. :)

Kanske dags att ordna till detta idag.
Kommentera

Rätt ok period, fast jag hade förväntat mig ett mer intensivt och fartfyllt spel från båda lagen.

Byt plats på Nyström och Samuelsson, tack. Nyström har uppenbarligen mer potential i offensiven och kan gott få chansen som lekkamrat med Scremp medan H.S får gå "back to basics" och gnugga på tillsammans med Andersson och Hannula.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Man undrar ju varför HS får så mycke förtroende i en levererande kjedja????
Kommentera

MorganaLefaey:

Vilken fröjd det är att se Nyström spela. Han är bara 17 år, men spelar som om han hade 10 års elitserierutin. Han läser spelet mycket bra och jobbar hårt i såväl forechecking som backchecking. Detta kombineras med bländade skridskoåkning och härligt spelsinne.

Folk gilla att göra sig lustiga över denna kommentar, men i det här fallet står jag för det: Om Nyström blir petad när Dicken kommer tillbaka, är det ingenting annat än TJÄNSTEFEL.

Sedan är jag återigen besviken med Hannula, som jag tycker ser trög ut i skridskoåkningen. Vi får väl höra vad parresurre har att säga om saken.

Överlag tycker jag att MoDo gör en ganska bra period. Man kommer inte till de riktigt heta avsluten, men äger spelet för det mesta.

I övrigt undrar jag vad domaren har knaprat. När jag spelar korpinnebandy är toleransnivån betydligt högre.
Kommentera

Gustafsson: Samuelsson jr skulle verkligen må bra av att få en annan omgivning. Han måste ju märka själv att hans puckinnehav ofta slutar en offensiv räd, sånt bygger inte upp en spelare. Då är det bättre att han får spela i en omgivning som har lite mer fokus på att köra in spelare i planket och vinna tillbaka pucken, något som han behärskar bättre.
Nyström däremot, han har ju fart i allt han gör. Vilket skapar utrymme till både sig själv och sina kedjekompisar.
Kommentera

Poffa: Hahaha, dom har någon ny snubbe som kör radio härifrån i år. Vet inte vem det är.
Kommentera

Bad_Brett:

Ja håller med än så länge, Hannula spridde ju inte direkt rosenblad omkring sig i första perioden. Såg faktiskt riktigt seg ut. Han säkrade dock upp fint ett par gånger då Pöck stack iväg på offensiva räder.

Samuelssons problem är just nu att han håller pucken en halv sekund för länge varje gång han har pucken vilket ofta slutar i puckvinst för motståndarna.
Kommentera

Sawchuk: Nu smäller det.
Kommentera

I fel mål.
Kommentera

spud: Det hade du rätt i
Kommentera

supertrött:

Men Ååååh vad trist.
Kommentera

Så jävla bittert, efter ett PP som var riktigt bra och borde gett oss ledningen.
Kommentera

supertrött: Jamen självklart. Matchen är ett enda stort sömnpiller, vi måste börja vinna sådana här matcher i år!
Kommentera

Gustafsson:

Vad hände med det där snacket om att irritera Fasth? Är ju inga tacklingar, inget gruff, ingenting. Danielssons miss är inte en slump, utan ett resultat av att spelet är så fruktansvärt avslaget.

Upp till bevis nu i tredje.
Kommentera

Bad_Brett: Ja, man undrar ju vart f*n spelet från matchen mot Djurgården har tagit vägen. Totalt avslaget spel, från båda lag förvisso.
Kommentera

Gustafsson:

AIK försöker dra ner tempot och förstöra i vanlig ordning (inga fel med det, förstå mig rätt) och vi vet inte riktigt hur vi ska hantera det.
Kommentera

Gustafsson: Vad händer???
Virus eller bara aikare, iofs samma sak
Kommentera

Gustafsson: Vadå? Menar du att det finns behov av moderering?
Kommentera

spud:

Jadu Bad Brett, säga vad man vill om Hannula men han skapade ett par bra chanser i andra i varje fall. Det kan man direkt inte säga om Schremp som tyvärr är så osynlig och bekväm som man bara kan vara.
Kommentera

Sawchuk: Hur ser madsen,schremp,Samuelsson ut?
Kommentera

aja 0-2 o gonatt
Kommentera

Sawchuk:

Nu skulle man behöva en näve prozac...
Kommentera

Berka: Ingen av dem syns i några positiva sammanhang iaf.
Kommentera

Berka: "Hur ser madsen,schremp,Samuelsson ut?"

Vi kan väl säga att Samuelsson synts mest i den formationen vilket säger en hel del.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: in med Werner
Kommentera

spud: Men hellvete..... Varför har vi så sjukt svårt mot AIK??
Kom igen nu Modo jävla tattargäng, hemmaplan å allt!!
Ta tag i detta nu, vi SKA slå aik hemma !!!!!!
Kommentera

Berka:

Lehtivuori är grymt bra på att inte träffa mål!
Kommentera

Berka: Att vi ligger under nu är ett resultat av dålig inställning. AIK gör verkligen ingen bra match. Men de behöver inte förta sig för att hålla MODO ifrån kassen. Sen har de tagit tillvara på de bjudningar som kommit.
Kommentera

Sawchuk: Nu är de fanimej dags att ge schremp bästa möjliga medspelare, sparka HS till j20
Kommentera

Sawchuk: Dagens målvaktsspel är så tråkigt att jag tror jag kräks! Dags att krympa utrustningen med typ 50%
Kommentera

Berka: I dag har HS varit betydligt bättre än Schremp...
Kommentera

spud: Inställningsproblem, ja då bör väl US skälla ut flickorna efter noter och mixa om i laget!
Kommentera

Sawchuk: Ofan då måste schremp blivit kass eftersom HS varit sämst i Modo de 6 senaste matcherna
Kommentera

Berka: HS har inte varit sämst idag, tycker jag i varje fall. Vad tycker ni andra?
Kommentera

« · 1403086 · »