1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - AIK 2011-09-22

« · 1403659 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - AIK 2011-09-22
Berka: Schremp ser ut som den där urtrötta arbetskamraten som fick ansvaret att ta hand om praon i en vecka ungefär men är tokless efter 3 dagar.
Kommentera

Sawchuk: I andra och tredje kedjan är alla lika bleka, tycker jag. Bortsett Nyström som blixtrar till ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Skulle jag oxå vara om jag kom hit från USA och fick spela med madsen och HS !
Kommentera

Seriöst kan nån moderera här???
Kommentera

Sawchuk: Varför producerar inte våran stjärna då?? Samuelsson har varit sämst i de första matcher förutan kanske idag då.. Tycker du de är rätt att sätta våran bästa spelare med våran sämsta och 17 åring och madsen som Max är en 3:e kjedjespelare?
Kommentera

Berka:

Jag tycker absolut att det är en felkomponerad kedja. Tycker dock att Samuelsson bidrog mer än de flesta andra idag. Att han får skit idag för matcher han spelat tidigare är inte rättvist.

Många andra som var totalt anonyma idag som förtjänar mer skit. Vart var våra energispelare som skulle vara i ansiktet på Frisk? Hedman har fått för sig att han är en finlirare och Madsen åker ju skridskor snyggt i varje fall. K-Fop?

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Det här kändes som en repris på Frölunda matchen förra Torsdagen ..
Kommentera

zzzzZZZZzzzz
Kommentera

Gusse: Pinsamt, fruktansvärt pinsamt!
Kommentera

Så jävla irriterande att förlora sådana här matcher. AIK är inte bättre än oss. Så JÄVLA DÅLIGT av oss att inte kunna spela bättre på hemmais. Fasth får ju inte ens några vettiga chanser att rädda.

Tycker att Uffe ska satsa på att ge speltid åt spelare som visar att de vill vara med och tycker det är roligt att spela. Spelare som Nyström och Hedman. De förtjänar 19 minuter i speltid mer än vad Henrik Samuelsson gör.

Samuelsson ja. På ett sätt tycker jag att man måste få vara en junior och göra misstag. Man kan inte begära lika mycket av juniorerna. Samtidigt är det tydligt att han inte riktigt är redo för att spela så mycket än.

Om Dicken är tillbaka på lördag hade jag nog ställt upp såhär:

Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Schremp-Madsen
Nyström-Andersson-Hannula
Hedman-Forsberg-Samuelsson
Kommentera

Nikki Nine:

Vad gör Skröder som gör att han förtjänar en plats i första då? Totalt jävla osynlig förutom då han skjuter sitt patenterade slagga från långt håll ur dålig vinkel.
Kommentera

Nikki
Kommentera

Sawchuk:

Den kedjan har ju visat sig fungera. Även idag var det bästa kedjan (säger inte mycket, jag vet). Vet inte vem du hellre spelar där?
Kommentera

Nikki Nine:

Sätt Schremp på kanten där. Han ska inte vara center.
Kommentera

Gusse:

Japp, fast om möjligt ännu sämre. Frölunda spelade trots allt riktigt bra, medan AIK gjorde en riktigt dålig match och ändå lyckas vinna utan problem.

Jag tycker ändå att Schremp försöker och jobbar hårt i defensiven. Han försöker vara kreativ, men har svårt att hitta några passningsvägar.

Samuelsson var absolut inte sämste MoDoit idag, men han får för mycket istid, tar för långa byten och håller i pucken för länge.

Ahnelöv var riktigt dålig igen och det skulle verkligen inte skada med en förstärkning på backsidan.

Det största problemet är ändå uppspelsfasen. Mot Djurgården hade vi blixtsnabba omställningar, nu var det soloåkningar av Pöck, Lehtivouri och Tollefsen som gällde.

Sedan kan man undra varför ingen ens försökte spruta lite snö på Fasth. Det var nästan som att de var rädda för att skjuta mot honom. Så mycket för snacket om att gå rakt på mål.

Uffe förresten, vad pysslade han med egentligen? Time-Out 30 sekunder före power break? Och varför toppade han inte laget?

Nej, det här håller inte. Nu får de försöka visa att matchen i lördags inte var en engångsföreteelse.
Kommentera

Sawchuk:

Vilka ska Dicken belastas med då?
Kommentera

Sawchuk: Kan vi inte slå aik som är ett skitlag på hemmaplan då kan vi glömma slutspel!
Kommentera

Berka:

Fast vi kan ju slå Djurgården som är ett topplag på bortaplan?

Kamma dig.
Kommentera

Nikki Nine: Dif är väl inget jävla toppenlag!! Kamma dig!
Kommentera

Berka: I denna serie kan alla slå alla. Det finns inget lag som man vinner alla matcher mot. Så även om vi var dålig tänker inte jag dra några större växlar av detta, förutsatt att Uffe vidtar förändringar. Men han tycks inte direkt tro på att vaska om femmorna är en väg till framgång.
Kommentera

Nikki Nine:

haha, ja det vette fan. Skulle nog vilja ge Hannula en chans till.

Så här tror jag jag skulle gjort

Hmmmmmm. Får fan inte ihop något bra just nu.

Känns som vi saknar en center
Kommentera

Nikki Nine: Vi får väl lite motvilligt konstatera att AIK är ett lag i betydligt större harmoni än vad vi kan frambringa. Vi är ju lika bra, för att inte säga bättre, fram till Nicky D:s slow motion-dragning. Efter det stänger de ju ned isen totalt. Division ett-tempo och duktigt med kött framför egen bur.
Tråkigt som bara satan, men säkra pinnar.
Kommentera

spud: Vist är serien jämn, men varför är aldrig Modo laget som få vinna dessa matcher???
Jag har redan börjat tappa förtroende för uffe, spontant känns det som att jag skulle kunna coacha laget till större framgång!

Schremp,susse,danielsson
Axelsson,andersson,hannula
Nyström,byström,skröder
Westin,kfop,hedman
Kommentera

Sawchuk:

Ja, det är precis därför jag vill ha kvar Schremp på centern - vi har inga alternativ. Visst, vi kan flytta upp Andersson i andrakedjan, men vi kan inte ersätta honom med någon. Nej, Byström blir nog inte tillbakakallad i första taget.

Jag längtar efter att få se Dicken och Schremp i samma kedja. Vilken lek-potential det finns där, när två så skickliga pucktrollare får leka tillsammans. Madsen vill jag ha där för att jag tror att han kan komplettera bäst, duktig i sarghörnen och hygglig defensiv. Dessutom inte helt värdelös med puck.

Man kan sätta Hannula där om man vill gå all-out offensive, men jag ser inte det hos Hannula ännu. Däremot vill jag inte döma ut honom totalt ännu som vissa andra vill.
Kommentera

Berka:

Men du, vänta lite här. Du såg väl inte ens matchen, ändå är du den som slår hårdast på djungeltrumman? Det har gått TRE matcher. Ingen här inne vet var Modos nivå ligger. Kanske är nivån den vi såg idag. Kanske är nivån den vi såg mot DIF. Kanske är den nånstans mitt emellan.

Sen när blev DIF inte ett topplag? Vi har en serie där vi har en fem-sex riktiga topplag, då räknar jag in FBK, HV, SAIK, LHC och DIF. Dessutom har vi LHF, BIF och FHC som ligger och lurar. Den åttan till slutspel känns ganska säkert.
Kommentera

Nikki Nine: Byt plats på Bif å AIK ...
Kommentera

Nikki Nine:

Det som är lite skrämmande är att det påminner väldigt mycket om hur det såg ut förra säsongen. Vi kan dominera vissa matcher fullständigt, för att sedan vika ner oss totalt i andra. Det är ytterst sällan som vi vinner de där superjämna matcherna. Vi får dessutom inte glömma bort att segern satt långt inne mot Djurgården, trots det bländande spelet.

När vi vann 2007, var det precis tvärtom. MoDo kunde spela lojt och oengagerat, men ändå plocka tre poäng genom några snabba powerplaymål.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Helt riktigt, jag såg inte dagens match, men dom flesta andra..
Skitsamma jag är förbannad på att vi aldrig kan dominera på hemmaplan!
Är detta för att vi med så mycke nya spelare år efter år och ändå bara spelar 1 hemmamatch på försäsongen?

Verkar inte finnas ett dugg vinnarkänsla i vår Borg!
Inte som på kempistiden då alla hatade att spela i kempis!

Vi är ett säckgäng hemma och ofta oxå borta
Kommentera

Berka: Nu är det mycket försköning och lite verklighet. Kempis har haft en central roll i MODOs historia, men att få det till att MODO inte gjorde dåliga matcher och hade bedrövliga säsonger där visar på stor okunskap.
Kommentera

Berka:

Du har faktiskt en poäng. På de fem säsonger som MoDo har spelat i Swedbank/Fjällräven, har de hamnat högre upp i bortatabellen tre gånger. Och nu har de redan två förluster på hemmais.

Det skulle nog behövas mer publik på matcherna, men det lär ju inte inträffa så länge den nuvarande marknadsavdelningen sitter kvar...
Kommentera

AIK vinner återigen en taktisk seger emot MoDo.

Dom har spelat på exakt samma sätt i alla matcherna sen återkomsten ifjol.
Störa högt med hela laget för att inte ge MoDos backar tid.
Det konstiga är att MoDo inte en enda gång, varken under Challes, eller nu under Uffes tid verkar försöka hitta en lösning.

Att sedan Nikki D bjuder på ett ledningsmål gör att AIK än mer bara går in för att förstöra och få ner matchtempot.
Vi spelar inte så dåligt egentligen men krånglar, återigen, till det för mycket både i uppspel och, speciellt, när det skall till avslut.
Sen saknades det aggresivitet och känslor igen hela laget i princip. Och i PP saknas det AVSLUT!

Samuelsson Jr är en mycket duktig hockeyspelare, för att vara 17 år. Men han är INTE tillräckligt bra för att ta en plats i första 2 formationerna. Nä ner med han till J20 så han får spela in sig på stor plan, hitta fart på grillorna och dessutom få lite självförtroende på köpet.

Hannula blev bättre och bättre ju längre matchen led men det känns inte som om man skulle vilja ha honom kvar om han inte börjar producera.
Schremp förtjänar, återigen, en bättre omgivning. Om Axelsson är rätt man kan man ju bara hoppas på. Dock så vill jag se en mycket bra Hedman gå i bräschen för den trixiga centern.
Nyström bäst på plan och han förtjänar, som många redan skrivit, den speltid som Jr har. Han måste verkligen hata Sundsvall som stad för han ger allt för att inte få åka dit igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle:

Bra sammanfattning, men två smålata tekniker kombinerat med den defensiva katastrofen Hedman i andrakedjan? Brrr... Hemska tanke!
Kommentera

Bad_Brett: Ja, jag förstår inte heller riktigt logiken att ta ner Jr från top 6 och sedan stoppa dit Hedman istället. Då känns för mig Madsen som ett bättre val som iaf har lite defensiv känsla. Vad är det du ser i Hedman som brädar Madsen/Hannula för denna position?
Kommentera

Dirigo & B-B: Madsen gör inte bort sig då han "brunkar" som han gjort. Men Hedman gör det lite bättre ändå för tillfället.

Huvudsaken är att Schremp får en bättre omgivning. Och att hans medspelare går på mål oftare och hårdare.

Kommentera

Salle: Hanula gör sin bästa match i Modo-tröjan hoppas poängen kommer snart, Skröder, Susse, Nikki D sämsta linan, Skröder rakt bedrövlig.
Skärpning!
Kommentera

Pelle Hägglund skrev en tweet nyss som kan vara lite intressant:

"Jag vill se tre centrar, fyra forwardspar, Schremp ytter. Funkade 2007. #modose"

Skulle det kunna vara något? Ytterforwardsparen Axelsson-Schremp, Skröder-Danielsson, Madsen-Hannula, Hedman-Forsberg?

Nä, nu när jag skriver det kanske det inte är klockrent. Men värt en fundering om man vill ha Rob på en kant.
Kommentera

Nikki Nine:

3 centrar och fyra ytterpar är ingen dum ide, känns dock som vår centerlinje är lite för klen för det.
Kommentera

Nikki Nine:

Forsberg? Vem är din tredjecenter?

Jag gillar det inte. Detta kommer ju även rimligtvis innebära ännu mindre speltid till Nyström, som har varit en av MoDos bästa spelare i två matcher i följd.
Kommentera

Bad_Brett: Ja, Forsberg.

Som jag skrev så var det inte så imponerande.
Kommentera

Nikki Nine:

Axelsson Schremp Hannula

Nyström Susse Danielsson

Hedman Skröder Madsen

Andersson Samuelsson
Kommentera

Sawchuk: Att sätta elitseriens mest naturlige målskytt som center i en tredje kedja är verkligen kreativt.
Kommentera

supertrött:

Om du använder hjärnan lite inser du kanske att han kommer centra i alla kedjor.

Ni som plussar nedanstående inlägg kanske ska återgå till att måla lakan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Blir han inte trött då ?
Skojar bara ;)
Kommentera

Grym intervju med Masken gjord av Hasse där han frågar ungefär samma frågor som Martin frågade för några månader sen när vi fick träffa Masken första gången...

Vette fan hur länken blev. Men den finns på högerkanten i värsta fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Recycling is da shit. Det säger de ju på tv, och det gäller ju att hänga med i trenderna.
Kommentera

Det var ett väldigt nötande på unge herr Samuelsson, skulle vara intressant att höra vad ledningen i Modo ser, som ingen annan ser.
Bedrövlig i egen zon, långsam, mediokert skott och ingen blick för spelet. Säkert jätte duktig, mot de andra juniorerna.
Bör förpassas till J-20 snarast. Erik Nyström däremot visar en hel del och blir framförallt bättre och bättre för varje byte. Petar man Nyström när Axelsson och har Samuelsson kvar så är det hela en parodi på, ja jag vet inte vad. Ett skämt är det redan då pojken spelar så mycket som han gör, i de situationerna, med de spelarna och bidrar med så lite som han gör. Måste vara någon form av bedrift nästan.
Måste kännas bra för Schremp, att få spela i den här omgivningen. Upplyftande.
Kommentera

McFire:

Äh, Samuelsson är en stor talang och skall givetvis få istid som en sådan. Det innebär kanske 10 minuters istid per match, inte 20.

Det behöver inte vara svart eller vitt. Vissa får det att låta som om Samuelsson (nyss fyllda 17 år) är helt värdelös. Så är det verkligen inte och han har varit långt ifrån sämsta MoDoit. Att skicka ner honom till J20 vore också löjligt, för han är tillräckligt bra för att få istid med A-laget.

Problemet är att han får samma istid som "stjärnor" i Elitserien får, vilket skapar orimliga förväntningar. För mig är det ofattbart att han är ordinarie i den andra PP-uppställningen och får bilda forwardspar med Schremp även när det är spel 4-mot-4. I PP finns det en rad andra alternativ: Andersson har ett riktigt bra skott, Hedman kan skymma framför mål, Nyström tycks ha bra spelsinne etc.

Avslutningsvis vill jag säga att jag är övertygad om att Samuelsson kommer vara en stjärna i Elitserien om 2-3 år (om han fortfarande spelar här då det vill säga).
Kommentera

Bad_Brett: JR spelar självklart för mycket och detta kan inte vara bra för laget, skärpning av hans farsa där.

Shremp är ett stort frågetecken för mig, är han verkligen så bra?

Jaja bara att komma igen på lördag.
Kommentera

Bad_Brett: "nyss fyllda 17 år" är väl i det här fallet oväsentligt, eller? Antingen är man tillräckligt bra, eller så är man inte?

Håller helt med angående istiden och förtroendet han fått hittils, det borde ha justerats allt eftersom han nu inte levererat. Man förändrar ingenting igår utan låter dom fortsätta matchen ut.

Ja det kan han mycket väl bli och jag hoppas, men som det ser ut i nuläget så har vi inte tid att vänta på det.

Vem anser du bör förpassas till läktarn/J-20 ( extra spelare på bänken använder vi oss uppenbarligen inte av ) när Axelsson är tillbaka? För mig är han nu det självklara valet, Samuelsson alltså.
Kommentera

McFire: Det tråkiga med Samuelsson är ju att han verkligen inte har någon som helst kemi med Schremp ännu. Det blir duttigt hela tiden och det blir alldeles för få målchanser utav så pass mycket puckinnehav. Oavsett hur bra man tycker att Samuelsson varit, så måste man hitta någon eller några forwards som passar med Schremp. Annars är värvningen av honom helt misslyckad, för han behöver kedjekamrater som han fungerar tillsammans med!
Kommentera

« · 1403659 · »