1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511305 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma

« · 2786691 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma
Silly: laget vi har idag är inte så jävla genomuselt som vi tror i det här forumet. Vi är (och kommer förbli resten av säsongen) sargade som fan av en usel start. Gäller att tugga ikapp och förbi och sen bygga fint inför nästa säsong!

Ny
Lassi

Norlinder - Hägg
Winberg - LaDue
Bernhardt - Rundblad
Näsén

Aagard - Ny - V Olofsson
Södergran - Niederbach - J Olofsson
Måns - Ny - Woods
OP - True - Sebbe
(LP, Gästrin)
Kommentera

Gavelo: släpp den här nät-dyngan nu. Snart är det torsdag (igen) och då ska vi ta tre pinnar i Norrbotten.
Kommentera

Sigge: Hur det blir handlar om individuell moral och hur man vill bli ihågkommen i nuvarande klubb. Förra året hade vi liknande situation när vår toppcenter Nick Shore tidigt blev klar för Linköping. Sista delen av serien och kvalet var han klappkass och tog knappt ett skär extra för att laget skulle vinna, honom minns man mest för den delen än sina kanonmatcher tidigare på säsongen samt säsongen innan.
Kommentera

Rödluvan: Menar vi samma spelare, Toppspelare är typ Kossila, Tomasek, Silverberg. Att lägga in honom i den kategorin är för mig en gåta.
Kommentera

Lulessss: Ranta kan behöva spela med 2 backar, då får han göra sin grej och övriga 4a kan hålla tätt bakåt
Kommentera

Vikingmodo : Det kommer bli intressant att se vilket virke Ranta är gjort av resten av säsongen. Kommer han checka ut och skita i allting, eller faktiskt köra hela vägen in i kaklet?

Just nu känns det inte särskilt betryggande att luta sig mot honom i ett eventuellt kval.
Kommentera

Tarasov: Ranta är ju en toppspelare offensivt när han är på humör, så jag hade heller inte klagat på att behålla honom sett till att vi lyft i tabellen. Jag hoppas Winberg inte försvinner nu oxå pga detta.
Kommentera

erjo: Köper det, men hade gärna sett en backup som kan utmana Lassi rejält. Känns som vi lidit en del av att ha ett ojämnt målvaktspar, även om Olle blixtrat till ibland.
Kommentera

Greenwolper:
Jag gillar Ranta och hade vi varit i ett annat läge hade jag gärna behållt honom.
Kommentera

Lite tråkigt ändå för han kunde bryta mönster och verkligen ta in pucken i zon. Men hans offensiv väger väll tyvärr kanske ej upp defensiven. Kanske därför det känts som att han känts lite loj på senaste. Hoppas han ger 100% ändårå. Viktigt nu i den kampen vi har nu. Tråkigt när spelare kan värvas redan nu. Men men full fokus på att överleva denna säsong och bygga vidare på det fina spelet vi haft efter uppehållet. Goooo MoDooo🥳
Kommentera

Gavelo: Leppänen som forward!?
Kommentera

erjo: Jag tror det här är rätt beslut av Modo. Ranta har inte lyckats få kemi med nån i laget på 1,5 år och det är inte bra för ett bottenlag.

Han kan vara viktig i ett ev.kval men ska Modo lyfta som lagmaskin långsiktigt måste vi sats på andra typer av spelare. Det här har jag sagt länge.

Jag vill inte raljera över en så bra spelare som Ranta men i ärlighetens namn passar han bättre i en toppklubb med fungerande försvarsspel
Kommentera

Tarasov: Kanske kör med Atro Leppänen i en 2:a kedja.

Vilket osökt får mig att fundera på om Örebro har pantsatt något för nu börjar det bli många dyrgripar i det laget och dom har redan varit i blåsväder pga sin skrala ekonomi.
Kommentera

Gavelo:
De lär fortsätta med Karla - Kossila - Puistola och ranta får gå i andra lina.
Kommentera

Rödluvan: 😅 Ja den risken finns ju faktiskt.
Men jag tror Karla är för skicklig för att hamna utanför spelet faktiskt, sen om det blir tårta på tårta vet jag inte men jag tror dom 3 skulle kunna bli rätt sevärda faktiskt.
Tänk Karlas krosspass och Rantas avslut, oj oj
Kommentera

Gavelo: Det jag sett av Ranta så är det väl bra att Örebro tar över.
Nu har ju Hinken tid på sig att fixa en ersättare för honom vilket jag tycker inte kan vara så svårt.
Kommentera

Gavelo: Det skulle bli tråkigt för Karlkvist och Kossila om de tvingas sluta göra poäng i förmån för Ranta
Kommentera

erjo: Det är väl Hinkens oförmåga att sätta en bra första kedja som gör att Ranta inte blir ett Josh Dickinsson tapp.
Ranta med Karlqvist och Kossila kan bli sevärt.
Kommentera

jonsson: inget tapp för oss i ärlighetens namn. Vi är inget topplag som kommer spendera den största tiden i anfallszon och då behöver vi spelare som kan spela i båda ändarna av planen. Sampo är så långt ifrån en lagspelare man kan komma.
Kommentera

Sampo till Örebro nästa säsong enligt Hockeynews
Kommentera

1921ofHockey: Lassi är ingen andramålvakt, det är en av seriens bästa målvakter och i ett lag med bättre försvar (eller ett försvar öht), hade han varit ett monster!
Kommentera

Costanza: Fint gjort, jag tar rygg på dig 👍
Kommentera

Herminator:
Men det är också som Constanza säger.
Han var alltid respektfull och charmig mot
kvinnor och barn!
Kommentera

Bad_Brett: Kom igen nu forumiter. George har skänkt 50 kr nyss.
Kommentera

Tarasov: Frågan är om det finns några MAGA-moderatorer...? Tänker på mångfalden.

Goldenboy skulle kunna vara en kandidat.
Kommentera

Silly: Naturligtvis var denne pajas en djupt tragisk figur på folkhemmets bakgård. En tilltufsad medmänniska, helt i händerna på brännvinet och socialtjänsten. Men Mårtsbo-Slim kan ändå inte helt och fullt sorteras in bland de andra fylltrattarna som ockuperade stadens parkbänkar. Visst var han en högljudd tokstolle men han var samtidigt en stolt och självständig människa, djupt misstänksam mot politiker och byråkrater och inte den som lät sig imponeras i första taget. Han grubblade över vart samhället var på väg och drömde sig bort från misären – till främmande länder där han i tankarna umgicks med vikingar, indianer och en och annan lättklädd hulahulatjej.

”Mårtsbo” var under många år en av Gävle mest kända invånare och i dag, nästan tjugo år efter sin död, har han blivit något av en kultfigur. Människor lägger blommor på hans grav på Skogskyrkogården, röster höjs för att man ska resa en staty över honom på Brynäs och historierna om hans bravader lever vidare både på Facebook och på en egen webbsida.
Kommentera

Costanza: ibland vill jag slåss med George, men hade inte haft en chans. Bättre att vi kör 200kg framför mål istället. Den ska grisas in!
Kommentera

Tarasov: Tycker det är skön ton här hos MoDo.
Kommentera

Tarasov: Alla har rätt till sin åsikt!
Kommentera

SPOODI:
Jag står bakom Rödluvan som moderator, han sticker ut näsan och är envis men håller en bra ton trots det. Det är en bra egenskap.
Kommentera

1921ofHockey: Hinken kan börja med att stänga igen brödnedkastet. Måste George ringa och säga honom att stänga igen käften? Sen är det tugga in poäng som gäller.
Kommentera

Gavelo: Tycker att du och Rödluvan ska sluta fred. Som jag sagt kan ni båda mycket hockey.
Kommentera

Rödluvan: Och DÄR tog du åt dig igen.
Kommentera

Rödluvan: Bara slappna av och bli vän med Gavelo nu.
Kommentera

Gavelo: Och DÄR kom ålderskortet igen.
Kommentera

Gavelo: "men att man inte väljer att fullfölja ett avtal för att gräset är grönare någon annanstans då är man ryggradslös, precis det som hände i detta fallet."

Du har ingen aning om vilka sakliga och naturliga argument som Liljander har haft för att vilja bryta kontraktet i förtid.
Därför faller din argumentation i det här fallet redan i farstun.
Sen är det rent allmänt naturligtvis så att det alltid är klandervärt att försöka bryta ett kontrakt om man inte har ett godtagbart och acceptabelt motiv för att göra det.
Även om avhoppet kan ha kommit som en överraskning för Malmö så betyder ju inte det att Liljanders motiv för att hoppa av måste ha varit obegripligt eller förkastligt.

"avtal ärar och håller man."

Ja, och det är jag rätt säker på att Liljander också hade för avsikt att göra när han skrev på för Malmö.
Läser man intervjun med Liljander i Expressen så känns det inte som att han bara så där hipp som happ har fått för sig att utan nån egentlig anledning har velat bryta kontraktet.
Dessutom: hade Malmö uppfattat det som att han inte haft nån sakligt eller förståelig anledning att bryta, så hade man väl förmodligen satt hårt mot hårt och ex tvingat honom att på nåt sätt kompensera klubben för en plötslig och oväntad förlust.
Det mest troliga är väl att båda parter till sist har kommit till en förståelse för varandra, när alla kort har kommit upp på bordet sas.
Kommentera

Silly: den suveräne skämtaren, den där burduse kavaljeren som kunde ge damerna så fina komplimanger att de rodnade.
Kommentera

Costanza:
Var det på den tiden då din mentor
Mårtsbo Slim härjade som en gammal Idianhövding på stan? 😂😂
Kommentera

Rödluvan: Jag tror det beror på att vi är i rätt olika åldrar.
Dagens ungdomar är curlade, känsliga och blir lätt kränkta, man klarar inte av att ta kritik för då ses det som ett personangrepp.
Min årskull är ungefär precis tvärtom.

Så ja jag kommer nog fortsätta att skriva som jag gör faktiskt
Kommentera

SPOODI: Bodde ju i ett torn längst ner på Brynäs. Luktade kaffe i luften varje morgon. Underbar stad detta Gävle.
Kommentera

Gavelo: Okej, om det känns bra för dig att skriva som du gör så absolut. Jag kommer aldrig förstå mig på det sättet att skriva på.
Kommentera

Gavelo: ingen idé att argumentera med världens mest oförstående MOD
Kommentera

Rödluvan: Jag tycker det är helt okej att skriva så på ett forum eftersom det inte på något sätt är ett personangrepp, lite hårt, absolut, men inte ojuste!
Kommentera

Costanza: mycket snö nere i Norrlands sydligaste stad, Sätra slår rekord år efter år
Kommentera

SPOODI:
Du kan hjärnbiologi. George lär sig mer och mer.
Kommentera

SPOODI: Aha-upplevelse. Diplom för att kunna andas utan att snubbla skickas ut inom kort.
Kommentera

Törna: för Huges hjärna inte är färdigutvecklad såklart
Kommentera

Gavelo: ”Återigen så har du inget blodflöde till hjärnan” är inte ett schysst uttryck och ingenting som hör hemma här på forumet.
Kommentera

Rödluvan: Jag håller med i det du säger men jag tycker inte att det jag skrev är ett personangrepp, inte ens nära faktiskt.
Kommentera

Rödluvan: #2786575 · Huge - Får man andra regler som Brynäsare?

Varför är Huge’s hjärna värd mer än min? (på tal om köpa hjärnor)
Kommentera

« · 2786691 · »