1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499854 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta

« · 2750201 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
M Horava: Och när han lämnade slutade Modo kommunicera känns det som.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Tänk om det blir frivillig träning imorgon igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Sigge: Ja, och det lustiga är hur man i positiva tider gladeligen slog sig för bröstet och skröt om hur stolta man är över att kommunikationen med supportrarna har blivit så mycket bättre. Nu står vi utan VD och det är nästan så man frågar sig om Hinken har gått i rök, då vi knappt hört ett ljud från honom sedan säsongen drog igång.

Kan ingen journalist göra sitt jobb och be honom betygsätta sitt värvningsarbete i SHL såhär långt på en skala mellan 1 och 5.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Kommer vi att klå Karlskronas bottensäsong i shl tro?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Sigge: De håller jag fullständigt med om och har påtalat detta väldigt tidigt. Jag hatar att det inte finns någon transparens i den här klubben. Alltid internt som gäller. Men vi ska köpa souvenirer. Vi ska gå på matcherna. Vi ska äta korv. Nej, fy fan. Blir så provocerad.

M Horava. Jag skyller inte på någon. Jag säger att de är åt helvete att vi ligger sist och det är hela klubben som havererat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Skyll inte på Hinken. Det var ju när kung Widebro lämnade som raset började. ;-)nyoutu.be/TJPr9w2__5E?si=Z-9bBGLK2OU5OfD3
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Hinken kan väl åtminstone kliva upp ur sin källare och ge något försvarstal. Att lägga locket på kommer bara göra saker värre
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Vi kan byta sportchef efter säsongen, och så kan Dahlin kliva fram nu medan Hinken tar ett steg bakåt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Lyssna på Wikegårds inledande ord som jämförelse:

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Jag håller med om att värvningar inte blivit som Hinken har tänkt. Men jag förstår inte vad en sparkad sportchef gör för nytta till och för laget.

Inte så att papperet på bordet blir förändrat för att hinken avgår.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
True kan flytta till Christiania och röka holk.

Jasek kan dra hem till Prag och städa trappuppgångar.

Ranta kan börja jonglera på en cirkus i Helsingfors.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Vi vet inte vad han gör, bara för att han inte ger uppdateringar dagligen på X eller i Allehanda.se så betyder det inte att han inte jagar spelare.

Dock måste han hitta andra klubbar åt True, Jasek, Woods mfl först för att göra plats ekonomiskt och i laget och det lär inte bli lätt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Ja, jobbet var tydligen bara kul så länge allting gick bra och lovorden haglade. Fegis.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modosebbe: Har du sett Videll i år? Han är floppen i Östersund. Han var stjärnan på förhand men har vuxit ut till en flopp. Tycker du att Jeppe är stjärnan i laget just nu? Man blir ”stjärnan i laget” av att vara den bästa på isen.

Nu kommer han självklart inte kunna vara så bra i MoDo men han får mer än gärna frälsa oss med sitt brinn för klubben.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modosebbe: sparka hinken vid midnatt. Bara som statement. Uppenbarligen gör han INGET på jobbet. En manet gör ett bättre jobb som sportchef för ett lag i kris.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Videll är stjärnan i Östersund. Bara för att han har gjort ett mål och varit inne på fler mål bakåt gör det inte honom till en stjärna. Tror du att LP ska frälsa MoDo i år?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Brander: När HV fått tillbaka sina skador så är vi chanslösa!

Att vi hamnar i Allsvenskan är klart redan nu. Det värsta är att vi måste genomlida en hel säsong först.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Hade varit intressant att höra lite från de som var här förra säsongen. Känner Woods och Aagaard sig nöjda när lönen betalas ut, att de bidrar på samma sätt som senast och därför förtjänat det? Kanske bara tycker att de haft lite otur
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Bernhard ska fan inte få några julklappar i år!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Skulle hellre ta den forwardssidan med dagens backsida.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Försöker förstå J F K:s försvarstal när det gäller Hinken:

"Vi har ett bättre lag än ifjol på pappret!"

Ja, men då måste det ju vara spelsystem och tränare det handlar om. Dvs de tränare som Hinken har rekryterat.

"Det är inte bara Hinken som värvar spelarna, utan det görs i samråd med Karlin, Holmström och Sundell!"

Återigen är det Hinken som har rekryterat tränarna. Det blir väldigt märkligt. Om jag sjunger falskt, startar en kör, anställer tre tondöva tenorer och det sedan låter förjävligt... ska jag då urskulda mig med "Vi är minsann fyra som sjunger!". Om möjligt så blir ju underbetyget till Hinken ännu större om _både_ spelare och tränare misslyckas.

Antar att det är därför J F K gång på gång återkommer till att det är domarnas fel eller att vi har otur med studsarna...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: bara vi gör mål så lossnar det.... eller hur? Sämre än Oskarshamn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modosebbe: Sedan har vi det lilla problemet att slå ut HV med det här laget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modosebbe: Har du läst kommentarsfälten på Östersunds kanaler? Alla skriver att LP var varit överlägset bäst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Vad ska man skriva? Vad finns det ens att säga? MoDo är inte först på pucken. Det är nog den största grejen i mina ögon. Att man inte får in pucken är en sak. Men först på pucken KAN man vara om man vill. Det är ett problem. Hur en kapten kan relativt oberört stå och prata om att säsongen är lång, det är ett annat problem. Kanske det största. En mjukglass med strössel tack.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Att det här laget skulle vara ett bättre lag på pappret än det vi har nu finns inte på kartan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nucky: Det är ett stort problem att vi inte spelar de som kan komma in med god energi i ett läge där alla andra mår skit. Det kan liksom inte bli sämre ändå. Det ena leder till det andra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Vilken käftsmäll mot alla som sa att Brynäs nyförvärv skulle vara sämre än Modos…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Smurfen: Oskarshamn hade 10 raka förluster. Jag tror att MoDo slår det med råge.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Sämst av alla sett till lön och prestation är ändå Jesper Olofsson, på andra plats True men jag hoppas han inte har mer än 10 000:- i månaden, sen är Rundblad given trea vad han nu än tjänar-
Agaard och Woods bör gå ner i lön dom också, så odugliga man blir bedrövad.

Bernhard ???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Haha, "stjärnan i Östersund". Du har rökt på rejält idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Känn som om hela föreningen har gått i idé känns som om man slutade kommunicera när Widebro lämnade.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Brander: Det bästa tänkbara scenariot i dagsläget är att vi går till kval, får HV71 som motstånd, slår ut HV71, sparkar Hinken. Sen få någon som kan bygga ett slagkraftigt SHL-lag nästa säsong.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Det är verkligen vårt största problem just nu. Att LP inte får värdefull istid i A-laget
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Sigge: Finns det nått lag som har börjat så här dåligt nån gång ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Men helt ärligt så är MODO som lag inte bra. Det va någon som skrev att Södergran och Carlsson överglänser våra stjärnspelare. Det är ju helt sant men varför är det så? Är det inte detaljer i spelet som inte funkar? För det kan väl inte vara så att de spelarna bara är klappkass och överbetalda divor? Nej jag har analyserat spelet lite och jag ser massor av fel. Men det gör ju Karlin också.

Jag vill gärna se modo spela enkelt. Dump and chase har jag inte sett idag t.ex. Vi är väldigt avlånga i laget och stänger inte till mittzon. Uppspelen går för långsamt. Backarna i offensiv zon måste öka tempot i passningar och skott. Såg flera gånger att man passade en ensam fw på offensiv blå vid några Brynäs byten. Det är en spelare helt utan fart, har ingen annan att passa och han dumpar inte pucken smart i hörnet utan blir uppäten av backarna relativt lätt. Det finns så många saker som är fel och då ser Ranta och gänget helt lost ut. De får inte ut något av sitt fina spel.

MEN det är saker man kan ändra på som tur är. Rätt var det är så har Modo en streak och alla andra sitter med svansen mellan benen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
mr_brasco: Tycker Rundblad sammanfattar det bra, Brynäs är bättre men vi har en del bra saker i matchen som man får försöka ta med sig.

Säsongen är lång och det är bara försöka vara positiv och fortsätta jobba!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
mr_brasco: Tror du Hinken vågar sig ut ur sitt gryt nu då? Eller har han gått i idé säsongen 24/25?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
mr_brasco: Grabbarna sliter match efter match, problemet är att dom vi värvat som ledande spelare är tyvärr rejäla nedköp. Och det behövs nya spelare för att vända på detta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zource: Vi kan förlora varje återstående match i serien men ändå klara oss via kval. Det känns positivt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Måns och Näsen bra idag om vi ska vara positiva.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Dundee: MC, Söderköping, Näzen var bäst idag. Stängde av efter 1-0, men fick sedan höra att vi hade vänt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Brander: Mm och där försvann alla fina resultat från tidigare säsongen. Ingen kommer gå på matcherna. Vi kommer tappa egna kapitalet. Ingen fallskärm till laget som åker ner.

Ja ja. Vi lägger oss platt. Det blir bra. Heja MoDo.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zinch : Rundblads frisyr är intakt. Behöver nog inte duscha idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
JoakimE: ja det känns som att Karlin väljer att ge oss en uppförsbacke från start, med Lassi hade vi haft chans…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: jävlar vad du är duktig
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Det positiva med det här är jag jag till 98% nu räknar med kval. Jag slipper vara nervös ända till vårkanten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Alltså, kolla spelschemat framöver. Finns det nån match Modo har chans att ta poäng i?

Önskar att säsongen bara kunde stängas nu!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Av någon anledning verkar J F K rätt nöjd med Hinken. Ytterst märkligt.

Jag tippade att vi skulle skulle ta 0 poäng på matcherna 5-10. 4 av 5 nollpoängare, bara en kvar!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Det blir kval, svårt att undvika även om vi skickar Hinken nu. Jag tror dock att vi har en god chans att ta HV71 i ett eventuellt kvalspel.
Kommentera

« · 2750201 · »