1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499880 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta

« · 2750201 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
M Horava: Och när han lämnade slutade Modo kommunicera känns det som.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Såklart det kommer vara frivillig träning. Grabbarna har förtjänat vila efter denna enorma krigarinsats enligt Karlin.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Säsongen är körd ... skönt att insett det. Bygg om för kval och bryt med dom som inte levererar sina roller. Skeppa hinken helst nu men även i vår även om vi klarar kvalet.

Olofsson kan lägga skridskorna på hyllan och resten av kompiskontrakten.

Vi skämmer ut oss
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Ähh folk har ju blivit helt rabiata.
Frontis har alltid hatat Hinken.
Och BB kommer alltid med domedagsprofetior (är man bara konsekvent slår det in till slut)
Så det är egentligen inget nytt. :-)

Att MoDo är dåliga är inget nytt heller egentligen men vi glömde det fort under 3 bra säsonger. 😅

Jag tycker kanske att vår största miss är att centersidan är på tok för dålig.
Jasek är inte ens en center.
True kan åka rakt fram...
Vigge går inte att känna igen från ens sina sämsta perioder i MoDo förut.
MC gör det väl ok i 4e men vad hjälper det?

Hinken har gillat bygga en stark centeruppställning. Där har det gått helt på tok.

Sen tror jag vi förlorar mer än vad laget på pappret kanske skulle gjort, för spelarna är helt jäkla under isen just nu.
Aldrig sett så många pass på skridskorna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Undrar vilka spelare som stannar i MoDo om vi åker ut. Sebbe, Bernhardt, OP, Aagard, Byström och kanske Jeppe är de enda som jag kan komma på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Ta. Hem. Jinesjö Karlsson.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Nån som sa att Hinken är i USA , sen om det stämmer eller inte vet jag inte
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Folk är så jävla snabba på att ta till snuttefilten av att vilja se huvuden rulla vid första rejäla motgång. Försätter vi oss i en situation där vi bränner ned föreningen för att försöka kravla oss kvar i SHL än en gång så får det fan vara nog. Att åka ut är en sak, men den här ökenvandringen som pågick på grund av cirkusen innan vi landade i någon sorts stabilitet är många gånger värre.

Finns knappast några frälsare ute på marknaden, men nu får man gräva djupt i fickorna och hitta en riktig center först och främst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Jag kan inte låta bli att fundera över om Karlin har tappat omklädningsrummet. När i princip samtliga av de tilltänkta toppspelarna ser ut som nonchalanta divor så brukar det vara ett illavarslande tecken. Okej om det bara hade varit Jasek, men när Olofsson, Woods, Aagaard, True, Rundblad, Bernhardt med flera alla ser helt ointresserade ut så funderar man över om det bubblar under ytan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: ett statement att hans feta ego inte går före alfredshems ik.!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Tycker vårt största problem den här säsongen är att varken, spelare, ledare eller supportrar verkar tro på det här laget. Känslan ifjol var helt annan om vi låg under med 2-3 mål, då kände man att det här kan de vända. Visst vi vaskar fram chanser i perioder av matcherna, men vi känns stora delar sönderlästa.

Vi backcheckar sådär 95% och släpper 1-2 mål pga av det varje match. Våra 2 1:a centrar drar ned på tempot i omställningsspelet, så 3-2, 4-3 lägena blir vi stillastående när vi kommer över blå. Vi har inte ni nån målvakt som stjäl poäng åt oss i år, men inte så konstigt när det är omöjligt att veta vad backarna kommer att göra. Vill inte tjata om Berg, men där visste målvakten att den spelare han går på behöver han inte bry sig om.

Vi saknar både en back och en forward som är det där utropstecknet i varje match.

I de korta stunder vi är fysiska skapar vi bäst chanser. Kanske det är melodin, att grisa hem poäng istället?

Jag tror det finns saker bakom kulisserna som inte står rätt till i laget. Det är tydligt att det inte finns nån hierarki i laget som gruppen accepterar.

Jag ser faktiskt inte hur Karlin ska lyckas vända detta. Tidigare tycker jag att han känts lite ”kryptisk” i sina intervjuer som gett känslan av att han har en plan…. men inte längre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Specter: Ska inte komma med några pekpinnar eller terra nån härinne,
Måste säga att Som Tikare har man varit i denna situation och mått piss!
Nått plus i allt detta, det är många matcher kvar att vända, och ni gjorde mål.

Måste ta fram det positiva.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
DrCox: Man såg fram emot säsongen så mycket. Nu orkar man inte ens lyssna på hockeypoddarna längre. Bara en total kolapps från ett annat lag kan rädda oss nu. Fast givetvis kommer jag fortsätta att gå på alla hemmamatcherna och stödja Modo så mycket jag bara kan. Jag hoppas fler gör det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Fan jag tycker grabbarna bara ska ut och bara köra. Testa i att strunta i taktiken och börja lira hockey som när de va barn! Kan ju inte gå sämre iaf. Alternativet är ju att kicka Karlin och värva en dansk tränare. Det verkar ju fungera för fotbollslandslaget. Frejdig fotboll spelar dom nu
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
TIK_TIK: Det är inte mycket som är positivt men jag säger samma sak till dig som Olle i er bok, det är fint att se att som man sympatiserar minst med visar kärlek för varandra. Det är hockey i ett nötskal. Tack för att du försöker.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Om spelarna inte tror på Karlin hoppas jag att man vågar säga det till styrelsen. I det fallet måste både Karlin och Hinken få foten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno: Huvudet på spiken. Centersidan är på tok för svag samtidigt som motgångarna äter på psyket och självförtroendet. Bättre utdelning på en av nya centrarna och någon vunnen match dessa omgångar så hade det sett väldigt annorlunda ut. Marginalerna är inte större än så.

Monumental uppförsbacke på många sätt, men fortfarande bara 3 poäng upp till säker mark. Det behöver dock hända saker och då menar jag inte att alla eller någon ska avgå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
JonathanF: bernhardt kommer inte spela för Modo i Allsvenskan. Spelar han för någon klubb i AS så är det Djurgården. Åker Modo ur kommer han hämta lön i Finland eller Tyskland.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Det är väl klart det blir, det verkar finns ingen större kravbild i den här föreningen förutom att du skall vara en bra karaktär.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gusse: Om man slutar kommunicera med sina fans och bara är knäpptyst då kan man inte vänta sig att folk ska offra tid och pengar för att gå på hemmamatcherna när det ser ut så här.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Smurfen: alla SHL sportchefer har väl varit i Boston på konferens?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Smurfen: Jag tror det stämmer, han skulle dit och se några matcher nu i oktober
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
DrCox: tycker nog coachningen lite konstig. Från att vara cementfast och bara rubbas vid dödsfall typ, till nya första/andralinor varje match. Tycker nog man kunde gett

Jeppe-Jasek-nieder

lite tid

Och

Mikkel-vigge-woods har funkat förut. Visst skulle man önskat mer av dessa, alls sex faktiskt på individnivå, men verkar lite desperat med tombolan. Positivt idag var ändå Bernhardt/Näsen, den sistnämde betyder mycket för laget. Norris visade klass! Och fjärdelinan är en bra shl-fjärde, Måns riktigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Finns inga frälsare ute på marknaden så alla ni som tjatar om att byta ut halva laget det är omöjligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Jag har alltid förordat att hela Norrlandskusten ink Löven ska vara i SHL. Tummar inte på det en enda centimeter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Hur många poäng och vilken placering hade MoDo förra året efter åtta omgångar?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Men väldigt många i truppen har väl ändå lirat under Karlin några lyckosamma säsonger. nÄr det då dom nya så kallade stjärnorna som underminerar Karlin och får resten med sig menar du?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
mr_brasco: "Jag ser faktiskt inte hur Karlin ska lyckas vända detta. Tidigare tycker jag att han känts lite ”kryptisk” i sina intervjuer som gett känslan av att han har en plan…. men inte längre."

Där sa du något. Tidigare har han haft lite Sickan "Jag har en plan"-uppsyn, nu ser han mest ut som någon som är på väg in i väggen och mest vill stänga av.

Har också noterat att Sundell och Holmström tar en allt större del av intervjuerna, vilket också är ett svaghetstecken. Har för mig att det var Sanny som sa det, att bra tränare ger cred åt andra när man vinner men tar på sig skulden när man förlorar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Problemet är att det inte finns någon bra karaktär trots att det ska vara kravställningen. Hinken har ältat att han inte värvar en spelare om han inte passar in i gruppen. Och det är tyvärr en låg ribba för att skapa ett fungerande lagmaskineri. Spelarna ska fungera att spela med varandra, det är inget sällskapsspel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
M Horava: 15p, 4? 6? Minns inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
M Horava: Så måste Modo vinna ungefär varannan match under ordinarie tid resten av säsongen för att nå den magiska gränsen som säkrar kontraktet, det förstår vi nog alla att det inte kommer ske.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Igår lovade du att hålla käften i 8 matcher. Visa lite ryggrad och håll det löftet, tack!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Törna: Någon på X som konstaterat att vi måste ta tre pinnar varannan match framöver för att undvika kval. Vilket säger sitt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Golden boy : Brett mår bäst av att konspirera, vi andra lider bara
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bilyaletdinov: Håller med, det har varit alldeles för desperat redan sedan försäsongen med tombolan där våra spelare aldrig har fått spela ihop sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Det räcker att ta 3 poäng mer än HV och Rögle, säger någon på Y
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Golden boy : Det finns ju en anledning varför spelare kan lira en hel karriär i samma klubb medan tränare sällan blir kvar i mer än tre säsonger. Räcker att man tappar 10% i engagemang för att det ska bli katastrof. Kolla på Hellkvist som alltid får ut max av sina lag när han går in under sina maniska episoder.

Karlin är en duktig tränare, men vi behöver nytt blod. Plocka bort Holmström i sådana fall som ryktades ha hemlängtan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: Rögle och HV71 har tagit 2p mer än oss. Vi hade en likadan svacka rent poängmässigt i januari ifjol. Allt handlar om hur nästkommande matcher utspelar sig och hur man agerar. Funkar inte att ge upp i oktober.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: det låter väldigt mycket, men samtidigt är det inte så att vi är tok-avhängda heller.
Det är just nu 3 poäng upp till säker mark.

Säger inte detta för att jag inte är oroad, menar bara att man inte behöver se det i det värsta ljuset.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Vi gjorde 10 mål i omgång 2 och 3, och lyckades ändå tappa poäng. Därefter har vi inte ens varit nära och knappt gjort ett mål.

Det är inte direkt som att vi fallit på mållinjen gång på gång.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Bara gnugga på. Inte få panik. Inte sparka folk. Vi skall vinna säsongens sista match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Holmström var ju på möten med andra klubbar under vår/sommar. Om Hinken skulle hålla fast vid sin princip att "de som inte vill vara här kan dra" skulle han fått gå. Men inte ens den principen har han hållit fast vid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Jag hann nästan glömma att Rundblad fortfarande är kapten i detta haveriet. Varför är han fortfarande kapten?! Och Bernhardt är typ inne på 40% av våra baklängesmål men får alltjämt toppförtroende av Karlin. Jag kan inte se hur han ser det.

Jag blir oroad av att tränarna inte markerar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Alla som såg HV71 - MoDo borde väl veta att de förstnämnda inte direkt har ett imponerande spel. Leksand gjorde vi fyra raka mål på, de kommer nog ha det tufft med sin defensiv. Än finns chansen att bli lag nummer 12!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Specter: ånej. Säg inte så. Det är klart
Att vi gör, vi slår alla såna rekord.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Enda chansen Modo har, det är att Anton Blomqvist trycker ner sina spelare. Så pass mycket att dom inte gillar hockey längre. Då har Modo en chans i kvalet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: Frågan som dyker upp är hur vi skall kunna vinna matcher framöver?!
Att det kan lossna framåt ibland är nog fullt troligt men vad hjälper det när vi släpper in 4-5 mål i varje match.
Holmström har under flera säsonger nu ansvarat för backarna och defensiven, han förlitar sig väldigt mycket på statistik och underliggande siffror men det till trots så har han ändå inte lyckats sätta en vettig defensiv.

Att sedan se våran kapten stå intervjun och prata om att säsongen är lång och himla med ögonen så tycker jag det säger rätt mycket om kravbilden i Modo.
Minns Krüger efter alla finalförluster, han var förbannad, nästan otrevlig i intervjuerna efteråt för han hatade att förlora, den glöden finns inte i Modo, inte ens i Dansken längre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
modomille: Hinken för väl börja leta spelare från Ungern eller Vitryssland då.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Det är meningslöst att hålla på och slänga med att vi omöjligt kan uppnå X poängsnitt för att klara oss kvar i det här läget, kom tillbaka senare isåfall när inte hela den tesen kan slängas omkull med enbart en match. Blir liksom löjeväckande då det är tre riktigt usla lag just nu som inte matchar poängsnitt för att klara sig över den magiska gränsen. Eventuellt fyra då Leksand dansar på det strecket. Ryms inte så många där nere om inte Anders Larsson känner för att spexa till det i systemet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Rödluvan: jag tror att när Hinken säger bra karaktär menar han snälla spelare utanför isen. Uppenbarligen så är det alldeles för snälla spelare på isen också vilket ju är en rejäl missräkning. Klart man kan undra vad planen var där egentligen?
Kommentera

« · 2750201 · »