1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499769 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta

« · 2750709 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Jag gjorde lumpen som flygbasjägare, (relativt hård militärtjänstgöring) där hade vi raka puckar så att säga.
Hade en del riktiga machobefäl som jag inte var jätteimponerad av och en del som var mer som Karlin lite "tråkig" och inte så känslosvallande.
Vet ju vilken av de olika befälstyperna som funkade bäst på plutonen efter tag..😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: ska man släppa alla negativa tankar och komma ihop som grupp igen så är en drängfylla nog inte en jättedum idé.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Jo men det går absolut att ställa krav på ett lugnt och metodiskt sätt.
Just i detta fallet verkar det inte riktigt fungera om man skall tro Karlin själv och kanske även Olofsson som spelare beskriver situationen, det kanske behövs en näve i bordet eller en bänkning av Ranta (endast exempel) för att väcka laget.

Men jag har absolut ingen aning då jag inte är insatt i modos omklädningsrum utan jag förutsätter att Karlin och Co vet vad dom gör.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
erjo: Förvisso, men gäller nog mer oss supportrar, än laget. Dom ska spela hockey och vi ska vara ett fullt stöd(Höga Kusten tack), råttet är mågat!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Domsjö: Fan du är en riktig stridspitt, spännande 🍺😊
Ursäkta språket.
Jag gjorde på I21/T3, vi hade en löjtnant som var stor som ett hus, åt förmodligen grävlingar till lunch och pratade med så djup röst ur en jättemustasch så att sängarna skakade, han var tuffheten personifierad men samtidigt en otroligt snäll herre bakom den hårda fasaden.

Han levde sig in i rollen på ett väldigt unikt sätt 😆
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
erjo: Det är givetvis inget professionella idrottare ska hålla på med mitt under pågående säsong. Oerhört dåligt förslag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: "När Olofsson nätat , lyssnar många", gammalt djungelordsrpåk
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Wauzsig: Håller med. Jobba igenom det här och vänd trenden på 2-3 matcher, då ser allt redan mer just ut. Sen ska vi inte glömma att vi har ju ens börjat möte Brynäs, Örebro, HV hemma. Med folk på läktaren och med "positiv vänd trend" tar vi 3p mot dem samtliga.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
OMP: Börjar med 2p på torsdag, sen bär det iväg.
Ni hörde det här först.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tänker att alla lag har minst 1 svacka varje säsong, iallafall MoDo! Hade varit grymt skönt om vi gör bort våra redan nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: ”När Modo drog på sig sina röda tröjor så började man med färg tv”
Stod att läsa i gamla testamentet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Wauzsig: Att jämföra ett spelarmöte med professionella idrottare, med ett möte på eran arbetsplats är skrattretande.

Trötta, omotiverade anställda som tvingas lyssna på en inkompetent chef med alldeles för höga tankar om sig själv, som ingen begriper hur denne överhuvudtaget blev påtänkt som chef.

Spelare med den inställningen når sällan någon högre nivå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Tarasov: Man har ju fått intrycket att Berhardt är som min 6åring, som en jävla gås där allt bara rinner av... Totalt obrydd...
Men uppenbart är han ju påverkad av att det går tungt.
Skillnad på HA och SHL visst, men oavsett liga bör han ju kunna träffa pucken åtminstone...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo: Smått tragikomiskt hur många som lever i förnekelse på det här forumet. Jag vågar lova att om det hade varit Challe, Montén eller Stråhle som stått i båset, hade samtliga skrikit efter deras avgång.

Givetvis kommer inte denna kris vända för att spelarna får jobba med handlingsplanen istället för att träna, för att de skriver i något policydokument att alla ska säga "god morgon" till varandra eller för att Jesper lyckas göra ett mål.

Om mot förmodan någon av de svenska spelarna uppskattar detta initiativ, är jag helt övertygad om att detta måste vara helt surrealistiskt för Jasek och transatlanterna som är vana med en tydligare hierarki.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
OMP: samspelta bra lag drar in poäng nästan varje match. Laget är snålbyggt för HA och detta kommer aldrig vända. Hinken vägrar be om ursäkt att han sett till sin egen och ledningens börs på ett billigt skitlag. Kan lova att Hinken har en jävla bra lön och en redig fallskärm

Som klippt och skuren för att gå in i kommunfullmäktige åt sossarna när detta skiter sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Zverre: LHC borta, sen SAIK hemma, luktar noll poäng allt annat är och blir en sensation.
Ser ju inte direkt ljust ut...
Vi bör nog sno fem poäng om inte säsongen ska bli en total katastrof.

Spännande dagar väntar och intressant att se om Karlin äntligen vunnit gruppens öron, eller om han bara talar inför döva?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Ja, förra säsongen var vi väldigt duktiga på att vinna mot lagen under oss i tabellen. Nu har vi åkt på spö mot Örebro, HV 71 och Brynäs. Blir kul när vi får ta oss an de förväntade topplagen som Färjestad och Skellefteå...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Din poäng är alltså att det hade låtit annorlunda här inne om vi hade haft en inkompetent/osympatisk tränare i båset? Okej, ja…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Nu kommer ni på bred front, RobinZtorken och Bad_Brett i all ära, men du lovade ju att hålla käften några matcher till. Ditt förakt är genomuselt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: rätt säker på att han menar att om det sett likadant ut med någon annan tränare än karlin så hade man varit överens om att denne skulle få sparken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: Jag hoppas Hinken har en bra lön, annat vore ju konstigt för en klubb som vill lyckas och vi har ju inte misslyckats än. Jag tror att bara för att vi står som sist i tabellen så är det kört för många här inne, inklusive för mig 5 min efter varje förslustmatch. MEN jag har förväntat mig pendling mellan plats 9-14 hela säsongen, förhoppningsvis inte 13,14 när det är slut , det är min målbild.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
erjo: Ja, men vad är det för jävla scenario? Hade varit skogstokig om vi ens anlitat någon som fått sparken i typ alla elitklubbar han tränat. Utöver bedriften att misslyckas med Björklövens storsatsning så består meriterna att misslyckas med Pantern och bli degraderad med Falu IF.

Det är väl självklart att Karlin har mer förtroendekapital än många andra? Klubbhjärtat spelar in, men framförallt vad han uträttat tidigare. Löjlig jämförelse.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: RobinZtorken och Frontschwein loggar in och ut ganska samtidigt. Skriv inte under MoDo-logga tack, ni vill bara förstöra, av någon märklig anledning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Oj, vad fel HV måste ha gjort när de sparkade Tommy Samuelsson då, med tanke på alla hans meriter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Haha. Framgångssagan HV71? Har det varit smooth sailing sen dess för deras del enligt dig?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: De är kvar i SHL tack vare det beslutet.

Det kommer inte vi vara nästa säsong med Karlin i båset.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: är du Vi med MoDo, egentligen? Ibland undrar man
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: my bad. Lovade att hålla käften. Ska fullfölja det.. ska man bara smeka medhårs för att man ska älska klubben trots att man ser att vissa poster är ansvariga?

Håller käft 8 matcher till nu, men skäll inte på mig när träsket är djupare och True och Olofsson lika stora besvikelser även då.

Fotnot, har inget med BB att göra men till skillnad från de flesta handhjärtafansen här respekterar jag hans ofta sakliga analyser och kommentarer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: all heder om du håller det löftet, men BB och sakliga analyser...Det tar vi efter din timeout, förresten är det väl bara 6 eller 7 matcher till nu?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Fast till skillnad från Stråhle, Montén och Challe så har Karlin en historia där alla lag han varit tränare för presterat över förväntan.
Han har stått för en trygghet i föreningen som vi inte haft på väldigt länge. Att slänga honom under bussen direkt det går emot är, ja lite osmakligt kan jag tycka.

Överlag en jävla konstig diskussion på forumet nu. Alla är missnöjda med hur MoDo presterar och tycker att något nog måste göras.
Men för vissa räcker inte det utan helst ska hela ledningen kölhalas sen kanske dom är nöjd?
Det är som att man minsann måste vara den som är bäst på att gnälla för annars räknas det lite? "Ni kan inte också vara kritisk, då är vi ännu mer kritisk"
Det är som en kukmätartävling där den med minst vinner...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: HV71 är typexemplet på att en sparkad tränare inte nödvändigtvis löser något alls. Poängsnitt innan/efter Samuelsson och Montén är marginell och underliggande siffror var lika usla. De hade dock förmånen att kunna lasta enorma mängder pengar på truppen under säsongernas gång.

HV71 sparkade Samuelsson och hade en ÄNNU värre säsong året efter, en match från att åka ur. Året efter Montén är de fortfarande nere i botten. Försöker du ens?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: "Håller käft 8 matcher till nu, men skäll inte på mig när träsket är djupare och True och Olofsson lika stora besvikelser även då. "

förstår inte detta, skulle träsket vara mindre djupt och true/olofsson komma igång om du var här och förklarade hur det låg till?

oavsett vad vi tycker och hur säkra vi är på ditten och datten så är vi i slutändan bara vuxna män och eventuellt kvinnor som sitter och skriker på internet. påverkar väldigt lite, om ens något:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Ett förslag, Matchtrådar borde stängas vid midnatt efter match, speciellt om vi förlorat. Allt detta borde inte skrivits, eller åtminstone varit i "Apropå Ingenting"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
BobbyG: Tror kvinnorna är få, tyvärr, vore bra med icke-reptila inlägg annars
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Frontschwein: haha gud vad du önskar att det går åt helvete i åtta matcher till så du får rubba in det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
grimiss: Vad ska han säga som han inte redan sagt under de senaste 5 åren?
Dessa gossar är så satans förutsägbar. Försöker bräcka varann med ena sågningen värre än den andra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nucky: dödar forumet lite, som om inte det räcker med Kulltorp med flera(som ändå skriver under sitt emblem, vilket är mer ok)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: Apropå annat. Värt att belysa att Jeppes ”uttalande” är vinklat enligt Mattias Persson, som var med vid intervjun.
Uppladdat:

450x300-img3925.jpegimg3925.jpeg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: "MoDo-Trollen " härinne bryr sej nog tyvärr inte om fakta, men för oss andra är det en självklarhet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: blir inte mer kvällstidning-aktigt än att läsa in massor av värderingar åt det mest klickvänliga-hållet, när det som sades lika väl kan tolkas åt det motsatta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
KB: Såg det där men fattar inte. Det är väl MP som gjort och skrivit intervjun, då är det ju han som vinklat? Eller hur menas det? Jag är för trög.😅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno: Han menar Aftonbladets intervju. Hans egen är längre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
grimiss: inte alls. Hoppas jag jinxar det grövsta och att det vänder. På papperet är inte alla spelare horribla. Vi är väl inte i kval än hoppas jag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
puffe: eftersom jag inte höll mig så lovar jag att serva motorsågen i 8 matcher till. Sen kan jag provköra den om det behövs.

Däremot vill jag förtydliga att jag har aldrig klagat på karlin och hans filosofi.

Det är hinken jag har mina åsikter om .
Men nu ska jag som sagt hålla käft och hoppas jag får äta upp det.

Nej, jag vill verkligen inte ha "rätt" I åsikterna. Jag vill att laget tar poäng.

Modo berör även ett stenhjärta som mig.

Med hopp om bättring
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Nucky: Går det bra för oss då pratas det mycket Hockey överallt , typ på arbetsplatser och liknade å mm , går det åt helskotta som det gör nu så tror jag det pratas ännu mer hockey , så är det på min arbetsplats.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Monno: På torsdag vinner vi och på lördag tar vi 2poäng, nu vänder det, måttet är rågat!
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
spartathlon: Ni som kan hockey! Modos känns väldig ineffektiva i sitt sätt att forechecka. Flera sekvenser när motståndarna tar burskydd, låter forward hämta fart, medans Modo har två gubbar högt upp i offensiv zon som står helt stilla (som koner). Det måste vara nått taktiskt som de flesta i laget inte greppat? det är mest 4:e linan som lyckas jobba fast puckar, där ser det annorlunda ut, varför?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Känns som att det kommer lossna snart. Dock förstår jag inte varför de har så många frivilliga träningar. Vi måste ju ändra något i vårt spelsystem och då funkar det inte om det bara är Jakobsson och andra spelare som inte platsar på träningen.
Visst kan man vara sliten, men det räcker med att de övar skott. I och med att vi missar alla våra lägen borde det vara obligatoriskt skott-träning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Gavelo:

Jag ska se matchen på torsdag live, på bortastå
Jag tror vi har chansen att vinna med ett uddamål, jag vill då åtminstone se att lager vill vinna och att de där misstagen som Karlin pratade om blir färre!
Kommentera

« · 2750709 · »