1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2534724 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Ge Kruger några varma tryckare vid sargen så lär han nog sitta resten av matchen.
Låst ämne

Sigge: spela bernhardt-näsen och Wahlberg-folin så mycket dom bara orkar och avlasta med berg-Ingman
Låst ämne

Gavelo: Visst att Berg kan smälla på ibland och vara jobbig men hans markering i egen zon är under all kritik gång på gång. Att han låter Kruger stå i ansiktet på Guden utan åtgärd är oförsvarbart. Markeringsspelet är inte direkt Ingmans starka gren heller.
Låst ämne

bollan123: Jag hoppas man går tillbaka till Folin-Wahlberg då jag tycker att Berg trots markeringsmissarna spelat stabilt och upprätthåller en bra fysisk närvaro och bör kunna bilda hyfsat stabilt backpar med Ingman.
Låst ämne

Sigge: Grejen med Brickley är just det att när han väl gör ett fel så blir det ett friläge emot oss. Norén är dessutom alldeles för valpig tyvärr och kommer bli uppäten av DIF.

Fattar inte bara varför man inte kör Ingman - Folin bara? Brickley sjunde back/bänkad.

Hoppas förövrigt att Hinken har anlitat några mentala coacher till spelarna inför imorgon. Det behöver några stycken där inne.
Låst ämne

Hassabassa:

Biljett såld. Hoppas det ordnar sig ändå.
Låst ämne

Kunglouie: verkar inte kunna skicka PM.. om biljetten finns kvar så köper jag den jäkligt gärna!
Låst ämne

Sitter just nu på Helenas Pizzera där Walk of life spelas i högtalarna , gott omen !!!!
Låst ämne

Tarasov: Dessa matcher blev onödigt spännande. Hoppas ni vinner nästa.
Låst ämne

modomille: Bänka Nässen och Brickley så vinner ni , om ni inte blir trötta såklart . Kanske vara med i period 1 också som omväxling ?
Låst ämne

Sigge: Precis. Förhoppningsvis kan vi skapa en härlig stämning imorgon för grabbarna kommer behöva det.
Låst ämne

MODOJohan: tänker samma, nu är ju pressen lika stor på DIF. SHL platsen är lika mycket deras att förlora nu. En gemensam matchboll. Får flashbacks till man spelade tennis och skulle serva för avgörande matchboll när man hade ledning. Stört svårt. Svagt psyke på mig haha.
Låst ämne

modomille: Det är nog den största anledningen till att det är en nackdel med hemmaplan i en match 7. Spelarna känner av publikens nervositet och agerar därefter svajigt ute på isen. Det som krävs är att vi går ifrån med 3-4 mål relativt kort in i matchen. Då kan helt plötsligt hemmaplan bli en grym fördel.
Låst ämne

modomille: Hej och välkommen till game 7. Imorgon är allt nollställt och den viktigaste matchen för säsongen inleds. Därav kommer Dif vara minst lika pressade som MoDo, oavsett vad Garpenlöv eller Klasen lovar Aftonbladet. Jag sticker ut hakan och manar till lugn. Imorgon är spöket Dif borta, och det ska bli förbaskat skönt att få se MoDo lira i SHL igen.
Låst ämne

Har en biljett över till hemmastå imorgon. Pm till mig vid intresse.
Låst ämne

Rödluvan: Tror alla mår skit. Tveksamt om dom kan ladda om efter det här. Man kan ju hoppas att publiken gör sitt imorgon men troligtvis så kommer det vara väldigt ångestfyllt. Det kommer spelarna känna av och bli ännu mer darriga.
Låst ämne

Krokis:

Nu blev det ju en icingpuck vilket gjorde att MK inte kunde byta några spelare. Gillar ändå att bernhardt försökte gå för trean eftersom man vet hur det brukar sluta när man ska försvara en skör ettmålsledning.

Sen är det så att trötta spelare gör misstag, det är sånt som händer.

Slutligen så går vi upp i shl imorgon, få förfunnat att få göra det på hemmaplan i en match sju.
Låst ämne

hanzon: Tyckte du att Norén gjorde det bra i hans senaste match? Han var ju hur klen som helst, fick inte tag på några av deras forwards. När Brickley spelar enkelt och rejält går han före Norén alla dar i veckan. Men om han ska va en säkerhetsrisk i match efter match kanske man ska testa Jakob i alla fall.
Låst ämne

modoit51: Rad 0 är längst ner
Låst ämne

Sigge: Jag anser ju personligen att det är bedrövligt coachat och en uppenbar härdsmälta att spela våra MEST OFFENSIVA spelare i slutet av matcher när man ska försvara en ledning.
Det är fan över mitt förstånd.

Nu tänker jag inte på Brickley, men att spela Nässén när det är uppenbart att han är livrädd att få en tackling.
Mikkel, Riley och Halloran som KONSTANT tjuvar i egen zon, åker runt o ”hoppas” på en lös puck att göra mål i öppen kasse på, istället för att spela klart situationer.
Spela tråk-hockey när det behövs för fan!
Chippa ut om det behövs, sätt smart press så dom inte kan vända snabbt.

Herregud, verkar ju ha gått bra för Växjö att spela tråkhockey i åratal, bara för att skydda sina ledningar.

Enligt mig är det fan bara korkat.

Det finns en del enstaka matcher då vi faktiskt har spelat tråkigt i slutet på matcher vid ledning, då har motståndare knappt haft ett skottläge. Varför är det förbjudet nu i ett slutspel?
Låst ämne

Sigge: Brickan är en varannanmatchlirare så det kommer att ordna sig. Han hade ju "en dålig dag på jobbet" förra matchen. Det kommer vara Hedmanklass vi får bevittna.
Låst ämne

Sigge: Ja nu är han skadad på ett sådant sätt att han inte kan göra sig själv rättvis, det bästa vore givetvis att vila honom.
Kanske återgå till Berna-Näsén/ Wahlberg-Folin / Ingman-Berg.

Brickley har ju gedigna meriter och spelade ju några matcher i NHL för bara 4 år sedan.
Låst ämne

hanzon: Har en sittplatsbiljett över på sekt 206
Rad 0
Låst ämne

Gavelo: Släpp fram Norén till match 7
Låst ämne

Gavelo: Jag är rädd att Brickley kommer se till att sjabbla till det igen imorgon och bjuda på minst ett mål. Han är livsfarlig på blå, när han ska vända om är han långsammare än en finlandsfärja.

Med det sagt skulle han kunna vara kvar nästa säsong i HA förutsatt att han inte kostar för mycket och höjer sin nivå avsevärt.
Låst ämne

Rödluvan: Om vi blir kvar i As även nästa säsong, skulle Brickley vara något att bygga vidare på?
Ett tydligt framgångsrecept är ju att arbeta långsiktigt och visst finns det kvalite i karln även om det finns en hel del att förbättra också.
Som fler antyder så måste han vara skadad , han stuper när han åker rakt fram och känns väldigt instabil på skridskorna vilket bör vara en av förklaringarna till varför han inte känns stekhet.
Låst ämne

KRM: Ja men samtidigt har han väl spelat bra de två matcherna som var innan dessa två senaste, så allt går inte att skylla på det.
Låst ämne

Rödluvan: Han spelar väl med en skada?
Låst ämne

Rytter: Nu drar du alla över en kam, precis som du gjorde när du påstod att alla som är negativa har dåliga psyken precis som Näsén.

Alla äger rätten till sin egen åsikt, men man har inte dålig psyke bara för att åsikten inte är enligt norm!
Låst ämne

KRM: Klart det kommer handla om vem som hanterar stressen och pressen bäst.
Lagen är helt jämna och det lag som hanterar stressnivån bäst kommer vinna.
Kommer bli en stor börda på alla spelare och misstag totalförbjudna.
Gäller att orka/kunna hantera det.

Kan vi bara spela som vi gjorde på hovet och inte drabbas av mental blokad som i matchen senast i Hägglunds, då tror jag vi vinner.
Börjar dessutom förstalinan leda matchen ska mycket gå snett för att vi inte ska lyckas
Låst ämne

KRM: Vore nästintill en tjänst att bänka Brickley på söndat. Han kändes inte alls med igår och i den här intervjun ser det genuint ut som han mår skit.

www.instagram.com/reel/CrnJpqEKRXR/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Låst ämne

Robin Ztorken L: Tror inte det är nerver det hanlar om. Och köper absolut inte det här pratet om nedärvd looser mentalitet. Våra spelare vill självklart vinna, men med undantag är deras MoDo-historia till skillnad från vi som skriver här väldigt kort. Det kommer handla om matchbild och individuella prestationer. 50-50.
Låst ämne

mattias - 74: 3-1 kunde ha varit 4-0, 2-2 ellet 1-3. Så jämnt är det. Så det där snacket om Dif och närkamper/skottäckning blir ju lite ointressant. Vi spelar olika och resultatet just nu är 3-3. Ser det som fullständigt öppet.
Låst ämne

KRM: Nu är det inte bäst hockeykunnande längre som kommer avgöra för lagen är helt jämna, så nu är det starkast psyke som segrar.
Hoppas återigen att vi kan pressa och stressa deras stukade backsida, som borde vara slutkörda nu.
Det har tvärtom varit dom som kört hårt på våra backar, det måste ändras.
I morgon blir det ultimata testet vad vi är gjorda av, stål eller darrande asplöv???

Kan vi komma upp i samma nivå som på Hovet bör det gå...
Låst ämne

Efter 6 matcher så borde karlin och co pratat om att ta bort klasen i pp. Är ju han som gör de flesta av målen.
Låst ämne

Gavelo:

Men dessa med funktionsvariationer som nu blev kränkt äger rätten att kalla våra spelare för det ena och det andra och kritisera deras psyken i avgörande lägen och tycka att vi är en looserklubb som alltid viker ned sig.

Ok tack då vet jag.
Låst ämne

atomragnar:

Jag som följer NHL och har gjort så i många år och ser de flesta matcher med Oilers, om jag orkar vet att Grundserie och slutspel är 2 helt olika saker.

Boston har lästs sönder av Florida helt och hållet. Ullmark har kastat in puckar senaste matcherna. Laget är absolut i Brygga.

Jag är neutral och för mig spelar det egentligen ingen roll vilket av lagen som går upp men en sak är nog de flesta överens om. " Djurgården har krigat till sig denna 7 match trots att MoDo had 3 - 1

Och enligt mig också, som någon modoit också skrev så vinner de mer närkamper och täcker mycket skott och det är otroligt viktiga saker i ett slutspel, att dessutom Myrenberg tagit chansen är såklart också en bidragande orsak. Vi Leksingar vet hur det är att spela sådana här finaler, det är fan inte lätt, man vill bara helst inte titta för att man är så nervös.

Jag vill inte tippa matchen imorgon men jag kommer följa den, sådana här matcher är det bästa man kan va med om som neutral.

Till sist måste jag säga att jag hade större förväntningar på Berg men han har sannerligen inte varit så bra som jag trodde, han har dock varit skadad men jag ger honom ändå underkänt. Vad säger ni? Bernhardt är min absoluta favorit i MoDo tillsammans med Niederbach.

2 spelare som håller hög SHL klass precis som Kreuger och Öhgren i DIF
Låst ämne

Gavelo: Jag förstår vad du försöker säga. Men jag tror inte problemet är att man ska acceptera någon annans åsikt. De negativa kommentarerna brukar mer fokusera kring att berätta för vad alla andra ska tycka och hur alla andra har fel. Tänker att respektera andras åsikter måste gå båda vägar då. Det är nog ingen som blir irriterad på om något i affekt skriver ut hur arga de är och värdelöst de tycker det är och att modo kommer förlora. Men när man sitter och mot kommenterar varje positivt inlägg med att berätta för den personer med en väldigt negativ inställning hur fel den har, hur den ska tänka att allt är kört, hur den bör ge upp osv. Det tycker jag är lite annorlunda från det du försöker beskriva och motstridig mot din poäng att respektera andras åsikter.
Låst ämne

M Horava: Boston som kommer ifrån en rekordsäsong i grundserien ex. Har hamnat i exakt samma situation och gått från 3-1 till 3-3. Detta trots vinnarkultur eller vad de nu är för fantasi voodoo man vill förklara tillfälligheter med.
Låst ämne

Hakning-Henrik: Nu var det ju inte riktigt det mitt inlägg handlade om, men absolut så är man ansvarig för allt man skriver.
Men sen måste andra människor lära sig att respektera andras åsikter även om det är rena kölhalningar eftersom den som skriver så faktiskt har den åsikten.

Sen rent generellt på forum som detta så får man nog lära sig att mycket av det som skrivs i stridens hetta mest är saker som kommer fram i affekt och då är det bara att scrolla vidare.
Låst ämne

Modo-Målet:
Målen räknas inget annat har jag hört här på forumet
Låst ämne

Modo-Målet: Så att jämföra effektivitet är riktigare än det faktiska resultatet? Fakta är väl att det är extremt jämnt, den jämnaste finalserien på år och dar. Fyra av sex till sudden. Kan bara erinra kvarten mot Timrå som lika hemsk. Den slutade bra. Hoppas morgondagen gör det med. Vi har fler spelare som kan avgöra. Marginalerna lövtunna, men hoppas vi har de med oss imorgon. BTW väldigt märklig planering att lägga match sju på Valborg, borde ha varit idag och att man skippat den lediga tisdagen.
Låst ämne

Modo-Målet: Vill påminna om att det står 3-3 i matcher. Lagen har gjort nästan lika många mål, skjutit lika många skott, vunnit lika många siden death.
Uppenbarligen har båda lagen sina sätt att vinna matcher. Hade jag fått välja hade jag tagit Björklövens fem bästa egenskaper och Djurgårdens dito och slagit ihop det med MoDos. Fasen vad många matcher det läget troligtvis hade haft chans att vinna i slutspelet. 12 stycken om jag räknar rätt. MoDo och DIF har nu vunnit 11 på sina egna vis. Tro fasen att MoDo har chans att vinna imorgon!
Låst ämne

DJ Hemp: Underbart att höra :)
Jag hälsar till från Alnön 👍🏼🙂
Låst ämne

Tarasov: Jag anser att du sminkar grisen rätt fin när du påstår att vi håller jämna steg där.
Låst ämne

Modo-Målet:
Ja den är inget vidare. Men 6-5 till DIF i speciallagen så vi har jämna steg där och det är det viktiga
Låst ämne

Modo-Målet:
Jo det är små marginaler. Djurgården täcker inte alls som mkt mer skott, vi täcker knappt 23% av avlossade skott de täcker drygt 24%, då i relation till avlossade vilket rimligen måste vägas in.

Jo det är faktiskt skicklighet som avgör och Klasen är en av isens puckskickligaste spelare och han avgör.
Låst ämne

Tarasov: för övrigt har vi en boxplaystatistiknpå runt 57% är det det sämsta som någonsin presterats i en final?
Låst ämne

Modo-Målet:

Match mot de moraliska mästarna + mästa mästarna
Match 7 som ”alltid” vinns av bortalaget
Djurgården har inget att förlora för tydligen kan de klara av att möta Brynäs nästa säsong men inte vi….
Bonus MoDo förlorar ALLTID viktiga matcher….
Låst ämne

Hakning-Henrik: Det är inte små marginaler som avgör. Djurgården vinner alla kamper framför vårat mål, täcker 3 gånger så mycket skott och offrar sig hejdlöst för att inte släppa in ett mål.
Det är där matcherna avgörs i ett slutspel och våra grabbar är inte lika villiga som djurgårdens dito att göra detta.
Vi kommer förlora imorgon på att vi är för mjuka framför båda målen. Våra grabbar är tyvärr inte skolade att crosschecka bort spelare, kasta sig med huvudet före för att vinna en lös puck eller grisa in det där avgörande målet.
Fint spel vinner inga mästerskap.

Att sedan efter förluster sitta och säga att vi har gjort det bra som tagit oss till final och pressat det till en sjunde avgörande mot moraliska mästarna måste bara vara ett sätt för sig själv att mota bort den värsta besvikelsen över hur det har sett ut.
Låst ämne

« · 2534724 · »