1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey-Frölunda 13/14

« · 1589112 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey-Frölunda 13/14
Rytter: estat.hockeyligan.se/c/LPlayer.aspx?LId=248&PlayerId=4811

Tog 6 matcher innan hans första poäng. 4p första 10.
Man ser även att jämnhet i produktionen inte var hans motto.
Kommentera

Någon som vet eller kan leta fram vad Schremp hade för stats på sina 10 första matcher?

Vi måste få igång Tambellini och Hensick, tycker man ser att dom behöver en tredje spelare som bär upp defensiven och vinner tillbaka pucker åt dom. Jag slår än en gång ett slag för Påhlsson i den kedjan. Kan inte bli sämre iaf.

Funderar även på ifall man skulle våga att flytta en av juniorerna till en annan kedja för att se ifall han kan dra igång den kedjan och bidra med fart och fläkt. Men det är svårt, vill ju helst inte splittra den formation som för tillfället fungerar bäst.

Vi har den trupp vi har och jag hoppas inte att man gör sig av med en enda spelare utan att ha en klubb klar som tar över all lön. Vi har inte den ekonomin att göra oss av med spelare och fortsätta betala lön.

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno: v Vad kostar Hensick? Är han värd pengarna? Sillyseasons våta dröm! Jag svarar på fråga två. Nej! Å tyvärr tror jag inte det blir så mycket bättre, stjärna i AHL behöver inte betyda att han lyckas i SHL.
Kommentera

Jäklar vad jag skriver idag. :-)

Men tycker Sullivan visade upp lite mer av sig själv i offensiven idag!
Han kan nog faktiskt bli nyttig så småningom. :-)
Kommentera

Berka: Men visst är det lite lustigt att Barry som är så erfaren ansvarar över PP. Och Jan-axel som är väldigt orutinerad ansvarar över BP?
Behöver väl inte nämna vem jag anser lyckats bäst...

Förstår inte hur Hensick kan vara så jävla värdelös i PP? Nu är ju uppspelen främsta problemet. Men vi har ju extrema problem att etablera tryck. Trodde Hensick skulle vara lite Susse, hålla puck, dra ut motståndarna och lägga det där öppnande passet. Nu åker han fram, petar lite och tappar puck till motståndarna.
Han är ju erkänt en kille med bra spelsinne, ska de va så jävla svårt att vara lite kreativ i anfallszon då? Man tycker ju att i PP ska den större isen göra mindre skillnad. Snarast bara vara en fördel. Eller är han inte bättre?
Kommentera

Saknar Ritola och hans puckkåthet. Då skulle vi iaf vara inne i zon längre än 2 sek. Sedan spelar det ingen roll att det bara är Ritola som håller i pucken under den tiden, skulle iaf vara roligare att kolla på än dessa försök till anfall.
Kommentera

Vi har sveriges sämsta backlinje innan säsongen startade ... OCH nu har vi tydligen shl´s formsvagaste forwards på de......

Nu myser motståndarna 

Kommentera

Patrik Källstr: Med den dåliga ekonomin vi har så skulle jag kräva att alla i laget förutom kedja 3 efterskänker lönen till klubben. PINSAMT!!

Kommentera

Jahapp. Bajsmatch.
Är det illa när det knappt finns något att säga om matchen?
Frölunda var bättre. Vi behöver lära oss passa. Punkt.
Kommentera

Monno: Så jävla dåligt äre. Tycker de ska bli avblåsning och tekning när domarna förstör för ett lag på det sättet.
Kommentera

Monno: Seriöst, från ingenstans när alla står å tittar så tvingas vi ta skitutvisningar, ALLTSÅ vad fan sitter det i????????????

Har vi ingen som tränar på NÄR vi kan byta utan att ställa till det, 

Kommentera

Får vi utvisning för att dommarfan inte kan lyfta på fötterna!
Kommentera

S-vikaren: Angående Susse-klass på Skröder, nånting ska han väl ha lärt sig på 7år?
Kommentera

S-vikaren: Nu är det ju lite kamp och jävlar anamma i alla fall.
Kommentera

S-vikaren: Öhnerud jävlar ba köör!
Kommentera

Susse-klass på Skröder där och Näslund-klass på Possler där. Poss på den.
Kommentera

Patrik Källstr: Fan där trillade det in 960 spänn som plåster på såret. Härligt Possler.
Kommentera

Dat Pass, Dat shot!!
Kommentera

Monno: Possler!!
Och Skröder gjorde någonting bra också!
Kommentera

Så har skröder sin första pinne

och grattis possler , tamefan att det blev tryck i pp när juniorerna fick chansen

Kommentera

Nej, inte PP igen :///
Kommentera

Bad_Brett: Bästa är ju att trippingen var typ en halvmeter innan han faller.:-P
Kommentera

Monno: Själv ser jag ingen som är direkt mycket sämre än någon annan. Tyvärr knappt någon som är bättre heller.
Kommentera

Har Modospelarna ätit fel hö idag eller?
Kommentera

Monno:

Haha. Vilket svanhopp!

Kommentera

Berka: Där har du en poäng faktiskt. Nu ser han mest bara ja, blek ut. Han hade väl hoppats på få komma hit och utveckla sin offensiv. Åsso får han spela med Forsberg och Öberg...

Btw, sitter och kollar och försöker se när Hedman är sådär klappkass som du vill få han till. Fortfarande inte hittat det? Letar jag på fel ställe? ;-):-P
Kommentera

Patrik Källstr: Årets "mest bortkastade" måste vara öhnerud, killen har skills och försöker men varför spelar han då med öberg och kfop som inte för tillfället är bra åt nått håll?

skröder har gjort sitt jobb framför målet och slagit sina indianare och spina har lyckats åka ännu konstigare än vanligt, är det då fel att byta han mot tex öhnerud och kanske få till lite anfallsspel och sen om vi får fler pp så kan man väl iaf pröva lira juniorerna som varit de enda possitiva (igen)

Kommentera

Gusse: Det är för fan en djungel i egen zon och ingen tillsymmelse till anfallspel ...... Väck mig när vi möter Karlskoga
Kommentera

Vilken bruuuuuutalt tråkig match.
Och vilket jävla duttande med pucken!
Kommentera

johan_MODO: TITTA PÅ ISMASKINEN GRABBAR...  den är snabbast på isen idag!!
Kommentera

Gusse: 4 i första iaf
Kommentera

NuMo: 0-2 och nu var den matchen körd. Har Modo tio skott på mål.
Kommentera

blir det inte bättre spel snart får vi nog räkna med kvalserie spel
Kommentera

NuMo:

Far åt helvete så fel jag hade. Ska konvertera till Islam, för gud ger mig ingenting

Kommentera

Bad_Brett: Ja detta är inte bra, det är pinsamt faktiskt.

backarna jobbar på 50% och inga forwards förutom juniorerna har lyckats slagit ett enda pass

NUJÄVLAR MÅSTE ANDERS FORSBERG TA Å VAKNA I BÅSET

Kommentera

Patrik Källstr: Väck mig om det händer.
Kommentera

Bad_Brett:

Jag känner på mig att Modo avslutar denna period bra och gör en grym tredje period!

Kommentera

NuMo:

Det här är tamejtusan det tråkigaste jag har sett på länge. Funderar på att stänga av, så illa är det.

Kommentera

Gusse:

Missade att se matchen mot Lulingarna pga. jobb, men det lär ha varit en strong insats av slutspelsakaraktär.

Men vad är det här för sömnig tillställning? Två lag som spelar mjukishockey i lågt tempo utan passningsspel och med knappt några avslut.

Kommentera

Berka: Frölunda vet att om dom drar på sig utvisningar så vinner dom.
Kommentera

Berka: Änglaflyt just nu oxå
Kommentera

Patrik Källstr: Och vi tar fortfarande bästa utvisningarna. alltså vad händer, såhär dåligt kan inte ett shl-lag vara? hemmamatch mot ett formsvagt Frölunda och vi skapar inte ett förbannade skit. pp är uselt men ändå kör man samma formationer, obegripligt!

Kom igen nu Modo dehär duger inte

Redigerad kommentar

Kommentera

Ett bra läge i PP, visade sig bero på en gubbe för mkt på isen....
Kommentera

Berka: Speciellt Hedberg i offensiv zon här i andra.
Kommentera

Berka: Som vanligt skapar motståndarna dom farligaste chanserna i Modos powerplay
Kommentera

Patrik Källstr: VIRUS i battaljonen?

Jättemärkligt att juniorerna är den enda linan som skapar tryck framåt, men likförbannat får dom inte pröva lira PP?????!

Kommentera

Skrattade så jag fick folköl på benet när jag såg de uppspelet i pp
Kommentera

Berka: Vore ju inte helt fel om Modo började ta vara på sina PP, nu har det bara varit ett i första iofs. Att se Modo spela PP har varit som ett kroniskt inre obehag denna säsong.
Kommentera

Bad_Brett: uppspelen är det största problemet nu.
Inte ett enda vettigt anfall på hela perioden.
Bara en massa chanspassningar. Hur många chanser får Hensick?
Kommentera

Monno: Absolut, sen måste vi börja värdera lägena för byte, åter igen gör vi byten som spelar motståndarna rätt i händerna.  Det blir oerhört blekt framåt när skröder, jeff T, hensik inte är i form alls, hensik är ju rent av totalt osynlig
Kommentera

« · 1589112 · »