Monno:
Hari blir bättre och bättre. Kanske bäst i Modo ikväll.
spud:
Hur i hela friden gick det här till?
61:03 | 4-2 (EQ) | AIK | 10. Gynge, Richard 6. Tärnström, Dick 87. Rosén, Robert | Pos. Part.: 6, 10, 30, 87 Neg. Part.: 30 |
59:34 | 2 min | LHC | 17. Söderberg, Carl | Holding (59:34 - 60:00) |
56:52 | 3-2 (PP1) | AIK | 86. Ahlström, Oscar 87. Rosén, Robert | Pos. Part.: 30, 86, 87 Neg. Part.: 30 |
Bad_Brett: Fan vad du letar syndabockar. Igår skulle du ha Trollås huvud på ett fat.
Idag så jämför du en junior som släpper en retur som en värre tabbe än vad Salo gör i en slutspelsmatch i OS mot ett blåbär.
Kanske ska byta nick till karaktärsmord?
Gustafsson:
Han har ju fått rätt schyssta matcher. Börja med HV borta där vi förlorar med 6-1 och han ändå var ganska bra. Vinner hemma mot Luleå med 3-1 där han är riktigt bra, förlorar sedan matchen efteråt borta mot SAIK med 4-3 och så blev han ubytt senast borta mot Frölunda efter 3-2 efter att laget ställt ut skridskorna i andra perioden.
Nog för att han inte haft sin bästa match i karriären idag men vi behöver ju inte halshugga honom totalt.
Gbg:
Inga direkta fel? Att inte kunna knipa en puck som kommer i styrfart och i princip landar i plockhandsken på honom. En av de värsta tavlorna jag har sett den här säsongen.
Gustafsson:
Till hans försvar kan vi väl säga att det är en svår match för honom, eftersom han har så lite att göra.
NuMo:
Pucken kommer dessutom rätt mot plockhandsken. På sätt och vis är det där en värre miss än den Salo gjorde i OS 2002.
Gusse: det är våran tur att vinna mot sillstryparna nu!
Dags att byta ut forsberg som varit darrig, modo har totaldominans i skotten men har endast 2-2 =/
Sawchuk:Om Frölunda läger många puckar på mål och jobbar på returerna så kommer dom att vinna det här.
Annars så har vi resultaten med oss i alla andra matcher.
NuMo:
Byt målvakt. Man kan inte släppa in sådana där mål om man ska ha en chans att vinna den här typen av matcher.
Sawchuk:
Vad är det här?
Ska vi helt plötsligt göra en bra andra period??????
Gusse:
Snyggt avslut av Skröder, ännu ett ruggigt snabbt och fint instick på bladet av Axelsson. Kul att han börjar betala av sig.
yngwie: Bra där, kul att se att vi fick utdelning för SUndströms femma fina byte. Vilket ledde till en icing och trötta VFare klarade inte av att hålla undan.
För övrigt hoppas jag att domarna noterade Lundqvist höga klubba på Andersson vid målet. Inte snygg och inte första gången som Lundqvist gör idiot saker denna match.
yngwie: Så var man och harvade i fel gästbok igen. HS är segt för mig.
Viktigt!
Nytt lag på isen i andra, än så länge.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Är Peter Andersson ambassadeur för swedish match?
Gbg:
Tyvärr är det ju i regel idioter som sitter i supporten.
NikkiNine:
Det är lite signifikativt för MoDo att göra en plattmatch nu. De har spelat bra, tagit massvis av poäng och har läge att klättra över strecket nu när Växjö ser ut att få spö mot serieledarna - Då passar de på att ha allmänhetens åkning istället. Vill minnas att precis detta har hänt åtskilliga gånger de 2-3 senaste säsongerna.
Ljuspunkten är att Skröder ser otroligt het ut. Om MoDo lyckas göra mål, vilket är långt ifrån säkert, skulle det inte förvåna mig om det är han som stänker dit det.
NuMo: Har en känsla av att skröder får en 2a snart lite för att mildra effekten av 5an..
Skojja ba, menar att jag trodde att räkan avgör rätt snart.
Redigerad kommentar