1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507807 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma

« · 2639832 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-01-27 Hemma
mr_brasco: Vad ska OP tillföra? Han är en långsammare version av Walli. Theo kan gärna kom hem för att ta Niedebach plats. Han kan omöjligt göra det sämre än Niederbach. Sedan är ju T.J mycket mer offensiv lagd också i jämförelse så kan nog bli bra mycket bättre där.

Startar Niederbach i något annat än i fjärdekedjan nästa match ger jag upp så ses vi emot IKO i kvalet istället.
Låst ämne

modomille: Hahaha.....that's me, jag står för det åtminstone!

Livet har gjort mig till den jag är. Inte positivt alla gånger, men det.är som det är. 😜
Låst ämne

Bad_Brett: Surt idag, såg bara första så jag slapp iaf se eländet. Lätt att bli negativ när resultaten uteblir, men ska försöka låta bli. Jag tycker vi ska plocka hem Theo och Oskar P. Vem vi ska vila är jag osäker på men dags att testa lite nytt….
Låst ämne

Bad_Brett: menar mer att det kanske egentligen inte är så oväntat att det blivit som det blivit.
Låst ämne

Foppatofflan: Fast det här är ju en jävla losermentalitet. Vi hade en period då vi kunde utmana alla lag trots skador på Rååma och Vigneault. Nu har vi kollapsat fullständigt och då ska det tjatas om "bästa nykomlingen" och att alla minsann tippade oss sist.

Klart som fan att vi inte ska tappa det stora försprång vi hade. Det vore givetvis ett fiasko.
Låst ämne

Bad_Brett: Vigneault var ju verkligen en härförare i början…synd att han dalat i produktionen så som han gjort. Tycker ändå de allsvenska spelarna överpresterat och de tilltänkta spetsarna (utöver Lassi och Ranta) underpresterat, så totalt sett är väl prestationen på det stora hela över hela säsongen ganska förväntad?
Låst ämne

KB: Nej jag vet, men å andra sidan är Kuokkanen och Kivihalme betydligt bättre än vår spets, så tycker ändå jämförelsen är rimlig.

Quine har för övrigt gjort lika många poäng som Vigneault, fast på färre matcher.
Låst ämne

Ah en jävla skitmatch och klart det inte ser ljust ut men kom ihåg vad Mats Lusth sa
Låst ämne

Bad_Brett: Lyssnar man på Malmö-initierade Svensson och andra Malmö-supportrar så hade Quine varit skeppad sen länge om de inte haft den här skadesituationen. Han har inte varit bra.
Låst ämne

Smurfen: Svårt att göra något när vi inte har pengar!

Vi har en backuppsättning full av offensiva backar. Då blir det svårt att rodda ihop ett bra BP!
Låst ämne

erjo: Nej, det är ett tämligen märkligt resonemang. Tänk om MoDo skulle sakna Dickinson, Ranta och Näsén. Gissar att det flitigt skulle användas som undanflykt när vi förlorade.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja 3 spelare är inte mycket ändå. Malmö har ett bättre lag än oss oavsett. Dessutom fick de förstärkning idag.
Låst ämne

Billy Öhman: förstår inte vad det har med saken att göra hur länge en spelare varit borta?
Låst ämne

Billy Öhman: De saknade även Kivihalme som är deras bästa överlägset bästa offensiva back samt Quine som gjort 5 säsonger i NHL.
Låst ämne

M Horava: Nej nej nej nej
Låst ämne

erjo: Kivihalme har varit borta länge. De har ett hyffsat lag ändå.
Låst ämne

Billy Öhman: quine och kivihalme saknades åtminstone med.
Låst ämne

Bad_Brett: Skadeskjutet? Malmö saknade bara Koukkanen.
Låst ämne

Rödluvan: Eller så är det att Josh har sagt att han inte kommer att förlänga med MoDo och Karlin tappar det såhär efter en förlust? Vi vet ju inte vad som ligger bakom, eller hur? Det enda vi vet är att vi har förlorat och det är inget som Karlin gillar.
Låst ämne

Rödluvan: Kallar du det där en rejäl pik? Han förklarar ju egentligen bara vad som hände.
Låst ämne

BobbyG: Japp det sa han också men det första uttalandet tyckte jag var onödigt. Även om det är sant.
Låst ämne

Rödluvan: ta med detta citat också

Jag tycker heller inte att de ledande spelarna leder heller nu när det är motvind.

– Josh gör det, han är vår bäste spelare i dag igen. Men det är klart att det är för få spelare som leder.
Låst ämne

modomille: ”Josh (Dickinson) signalerar byte och Adam (Pettersson) hoppar ut, sen ser det ut som Josh ändrar sig, men byter ändå till slut. Det innebär att Adam inte kommer ut för att Josh är otydlig.”
Låst ämne

Confusius: alla får uttrycka sina åsikter, men det är väl tråkigt om vi inte har nån diskussion? alla bara skriver för sig själva :)
Låst ämne

BobbyG: Jag var ironisk! Tycker bara att det är en häxjakt på folk här inne som upplevs som gnällspikar.

Låt ALLA uttrycka sina åsikter, det är det som gör ett forum.
Låst ämne

Rödluvan: ”En center eller vinge bara det är en bra spelare” efter det uttalandet är det bara att skicka Hutsko.
Låst ämne

Rödluvan: Prenumererar inte där vad säger han typ?
Låst ämne

Nucky: Problemet är att den där tesen inte håller.

Inför säsongen var många övertygade om att Woods och Aagaard skulle få det svårt. Och efter matchen ikväll tycker folk att Woods är kass och det tjatas till förbannelse om Aagards måltorka. Men trots detta ser det ut som följande de senaste 10 matcherna:

Dickinsson: 9 poäng
Aagaard: 8 poäng
Woods: 6 poäng
Näsén: 6 poäng
Bernhardt: 6 poäng

Med tanke på hur uruselt vi har spelat så är det där riktigt starka siffror. Förmodligen för att de är vana vid spelsystemet.

Men det är ju spelare Rååma, Rundblad, Oregano, Walli och Vigneault som knappt producerar en poäng. Alla kan ju inte ha blivit värdelösa helt plötsligt. Det faktum att samtliga förutom möjligtvis Oregano (men var ju ändå bäste nordamerikanska nyförvärv ett tag) inledde riktigt starkt, tyder ju också på att det gått sämre och sämre ju mer de har försökt komma in i MoDos spelsystem. Brickleys kommentar "jag vinner hellre matcher än att saker ska vara på mitt sätt" tyder ju också på att spelare har ifrågasatt spelsystemet.

Utvecklingen har gått precis tvärtemot vad vi flesta, inklusive Karlin trodde. Dvs att de allsvenska spelarna skulle kunna leva på ruset i början, samtidigt som Rundblad och gänget skulle behöva lite tid för att anpassa sig. Men bortsett från Ranta så har det blivit precis tvärtom. De tilltänkta ledande spelarna har blivit sämre och sämre, samtidigt som Dick och Bernhardt som hade lite halvtufft i början är två av våra ledande spelare.

Tyvärr, jag älskar Karlin, men det är rätt uppenbart att han inte får ut det bästa av det här laget. Att få iväg 4 skott på 40 minuter mot ett skadeskjutet Malmö är inte okej. Kolla hur deras laguppställning såg ut ikväll och ställer frågan om ni hade velat byta. En andrakedja med Olofsson, Forsberg och Wahlberg. En tredjekedja med Alvarez och von Barnekow. Ger ju inte skrämselhicka direkt?
Låst ämne

Confusius: Karlin skickar en rejäl pik till Josh i ÖA. Förstår honom men samtidigt jävligt onödigt när han är bästa centern vi har och verkligen vill ha kvar honom. Sista vi behöver är att Josh känner sig oönskad
Låst ämne

DrCox: Det gör det absolut, jag tog i!
Låst ämne

modomille: ”hela tiden”.. det har gått 37 omgångar och man kan räkna ändringarna på en hand. Vi har väll en jävla massa alternativ, det första är att testa splittra på Aagaards kedja för att förhoppningsvis få två producerande enheter istället för en som idag. Ranta’s kedja är horribelt sammansatt och det är livsfara bakåt varje gång dom tappar pucken.
Låst ämne

Sigge: Vi har även för dålig bredd egentligen. Det är bara att kolla en sån som ohlsson, vad uträttar han för bra på isen och kom inte o säg fart o BP. AP är också totalt menlös som bredd, EJK kan jag köpa han har ändå lite hockeyhjärna!
Låst ämne

Confusius: det är inte alltid onyanserade påhitt från det du kallar gnällspikarna och det är inte alltid nyanserat från det du kallar positiva.

det finns många, i dina ord, gnällspikar som har bra poänger och det finns många, i dina ord, positiva som famlar efter saker som inte finns
Låst ämne

Confusius: Men Confusius din gnällspik! Hehe
Låst ämne

BobbyG: Onyanserade påhitt? Menar du från gnällspikarna?

Isåfall, varför är det alltid "Onyanserade påhitt" när det kommer från "gnällspikarna"? Men allt som kommer från "positiva" då tydligen är nyanserat?!
Låst ämne

erjo: Det här inte fantasy premier league. Man kan inte hålla på och ändra på saker till höger och vänster. Varenda drag man gör kan få konsekvenser på individuell nivå och på hela gruppen. Sen har han inte så mycket till alternativ när det kommer till förändringar då vi bara har några få bra spelare.
Låst ämne

Smurfen: Jo det var lite det jag försökte säga!

Det spelar ingen roll hur jävla bra nykomlingar vi är om vi hamnar på plats 13 eller 14, totalt oväsentligt!
Låst ämne

Bad_Brett: tror inte heller spelarna tror på spelidén längre. Det känns som karlin är för bra polare med spelarna eller något, kan inte förstå varför han är så rädd att ta svåra beslut annars. Det tog honom 30-nånting omgångar att plocka bort rundblad från pp då alla som följer laget kunde se det långt tidigare. Han vägrar bänka spelare som inte presterar, vägrar bryta upp formationer, vi har historiens sämsta boxplay men det byts/ändras inget. Det enda tränarstaben gjort är att ge Lassi förstaspaden, men med det här försvarsspelet tror jag inte att prime-Lundqvist hade spelat till oss särskilt många fler poäng.
Låst ämne

Rödluvan: haha, var nog bland de roligaste jag hört idag. 😂
Låst ämne

BobbyG: Så som det brukar se ut för nykomlingar är att det finns en kedja som kan producera. Kolla Timrå för två säsonger sedan där Rattie och Hanzl bar allt offensivt ansvar. Tyvärr räcker inte det för att undkomma kvalplats.

Som vi länge konstansterat så finns det bredd men för lite/dålig spets. Vår räddning hade varit om Råma presterat utefter lönekuvertet samt en kortare startsträcka på Ranta. Nu har allt bara blivit fel och vi får vara glada om IKO kommer till kvalet lika stukade som oss.
Låst ämne

KB: Tycker Hinken ska kolla in Hutskos gamla kedjekompisar i AHL, för det är banne mig ofattbart hur han kunde producera där ens.
Låst ämne

KB: varför inte ett byte Hutsko mot Emil Molin förmodligen orealistiskt men drömma kan man ju.
Låst ämne

Marrdin: Jag syftade endast på nyförvärven dock.
Aagaard, Woods, JD och Näsén är definitivt SHL-kvalitet
Låst ämne

Tarasov: Väldigt många känslor kring denna matchen men hoppet är inte övergivet från mitt håll riktigt ännu. Är dock 100% färdig med Hutsko vid det här laget. Åstadkommer ingenting efter snart 40 matcher i SHL. Försök hitta någon lösning med utlandet eller HA nu - spelar hellre OP, Jacobsson eller Lucas P om vi tvunget behöver den kroppen.
Låst ämne

Bara för att klargöra, det var ingen av ni andra som mejlade Hägglund med förslaget att byta plats på Cipparone och Karlin? Haha.
Låst ämne

Nucky: tyckte näsen höde till shl gänget tills bytet vid 3-2. Får nog tänka om.
Låst ämne

BobbyG:
Vi har det vi har så vi får hoppas på att man nöter på och kan kriga till sig kring 20p till
Låst ämne

Bad_Brett: Jag tycker fortfarande Karlin är en topp5-tränare i SHL, problemet ligger i en på tok för klen trupp som nu också börjar känna av pressen.

Tror han tidigare under säsongen vridit ur närmare 100% ur manskapet där vi verkligen charmat byxorna av många experter, men nu börjar verkligheten komma ikapp.
Vi har en HA-trupp spetsad med Ranta och Lassi. Thats it.

Det är de enda som tydligt har SHL-kvaliteter.
Resterande är spelare som ligger på gränsen mellan HA och SHL.

(Edit: Tycker dock fortfarande att vi är bra nog för att kunna ha OINK, MIF och HV bakom oss i tabellen)
Låst ämne

Tarasov: ja dom var heta första fem, eller hur många var det? sen har det väl blivit nån enstaka poäng för walli och nån enstaka till för sam och södergran. såklart inte bra nog men också ganska väntat åtminstone i södergran och wallis fall. dom är vad dom är.

var för sig tycker jag sebbe, adam och ejk har en funktion, blir jobbigt bara när alla tre ska spela

har ingen bra idé hur man ska lösa problemet
Låst ämne

BobbyG:
Jag kan tycka att 3 linan får godkänt, det har bidragit till en hel del poäng i början och klarar sin uppgift att flytta upp pucken. Men det är kanske en mer akademisk diskussion.

Ja man kan önska mer från AP/Ohlsson även om jag tycker Ohlsson har en funktion i laget.
Låst ämne

« · 2639832 · »