1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505299 inlägg · 4102 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma

« · 2575364 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Robin Ztorken L:
Nej det tror inte jag heller, fortfarande i det läget att klubben vill ha honom dörborta
Låst ämne

Robin Ztorken L:

Ni får ett litet lycka till idag ;)
Låst ämne

Smurfen: Aha, tack men han är nog inte aktuell vad jag förstått.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Simon Holmström aka vår assisterande tränares son.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Är det inte Jonas pöjken ??
Låst ämne

tungt avbräck ikväll när näsen inte spelar, folin går in med bernhardt och wahlberg får vara sjundeback. i övrigt allt som vanligt
Låst ämne

Keriksson: Ni lär ha väldigt bra chans att ta er "revansch" ikväll med den digra frånvarolistan som Leksand har haft och fortfarande har. Lindholm och Zackrisson nya på den tills ikväll.

Ser extremt tunnt ut bakåt för LIF just nu och även många viktiga luckor framåt. Blir en riktigt tung inledning för oss.

Väl mött
Låst ämne

Tarasov: Vem är Simon H?
Låst ämne

Tarasov: Svårt och se att någon av dem landar in här denna säsong. Möjligen i framtiden, jag tror att Norlinder kommer ge det en rejäl chans innan han blickar hemåt.
Låst ämne

Tarasov: klockan tickar. Äntligen börjar det närma sig 😍
Låst ämne

MoDoNörden:
Av bilderna att döma

Timashov
Norlinder
Simon H

Givna namn om man skall spekulera utan att veta… Ros är ju trots allt inblandade. O Nä Rosis vi har inte glömt din (fylle) tweet
Låst ämne

MoDoNörden:
Greco har nämnts av Johan S men att vi backade ur pga prislapp, samt att vi hade kemi på fw sidan.
Låst ämne

hk: Någon som kan berätta vilka spelare Aftonbladet tar upp som eventuella nyförvärv?

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Q7b4KQ/modo-tv-special-60-min-bara-om-modo-hockey
Låst ämne

Hakning-Henrik: Peter var med som en bonus också.
Låst ämne

BobbyG: Lyssnade på Karlin i aftonbladets hockeymorgon. Så otroligt balanserad och nyanserad han är. Extremt vettig.
Vad glad jag är att han står i båset!
Låst ämne

Tarasov: spelar egentligen ingen roll vilken målvakt det blir, litar på båda, men litar nån promille mer på lassi och då ser jag gärna honom ikväll och olle på lördag. tycker det är viktigare att vinna idag än på lördag om jag måste välja en, inte osannolikt att leksand är en konkurrent i nedre delen av tabellen när vi summerar och att då ha potentiellt 9 poängs skillnad nu tror jag är bra för modo, också viktigt att modo kan plocka hemmamatcherna mot lagen som ska vara på nedre halvan.
Låst ämne

Padrone78: Hata behöver man inte göra men lite skäntsamt och buande men inget mer än så. Vi är tillbaka i SHL nu så allt som hänt innan är historia. 2020 tog dock emot mer än 2016 för då avgjordes det iallfall på isen och vi förlorade. Då får man acceptera det men 2020 blev rånade på ett försök till kval och Leksand samt IKO fick behålla sin SHL status så det tog emot fram till 30 april 2023.
Låst ämne

Padrone78: Lastgammal historia, vilken gate?
MoDo MoDo MoDo MoDo!
Låst ämne

Keriksson: Jag tycker att vi är bortom det där nu. Jag skulle respektera oss själva mer om vi visar att vi väljer att stötta istället för att hata. Kommer vara min ståndpunkt i alla lägen, så även Gate Hellkvist.
Låst ämne

Chamez: minst en vecka bort enligt Karlin
Låst ämne

Helvete va gött det hade varit om Rouhomaa va med ikväll och gjorde tre, fyra mål på sitt gamla lag. Något nytt om honom??
Låst ämne

Sputnik: inte alls omöjligt. Kentää lär ju gå till Luleå när inte löven går upp. Osäker på Nubben till Löven dock
Låst ämne

Werner: Ja självklart minns man men saker har blivit bättre efter att han lämnade så bästa hämnden är att laget vinner stort och bevisar att man är bättre än Leksand 23/24. Ett rejält buande när Hellkvist tar Timeout eller visas på mediakuben ska han dock ha!
Låst ämne

SPOODI: Ja chansen är rätt överhängande.
Spaning, om inte Löven går upp så går Kentää till Luleå och Nubben till Löven..
Låst ämne

Tarasov:

Här ger Björn sin syn på återkomsten ikväll
Låst ämne

Sputnik: odds på att Nubben e kvar då? Dags för pension eller ner i HA
Låst ämne

Werner:
Vi är där vi vill vara med dem vi villa vara, han är där han vill vara. I efterhand rätt nöjd med att det ledde till att Gradin/Karlin tog över
Låst ämne

Offside-Lennart:
Tror han skulle passa rätt bra hos er men tror tyvärr att hans bensin är slut på det rent personliga planet. Sen tycker jag inte Leksand varit så dåliga men lite tunna same skador på nyckelspelare.
Låst ämne

KRB:
Jag ska göra vad jag kan = ingen röst i morgon...
Låst ämne

Gusse: Hellqvist kommer aldrig träna HV så länge Nubben är sportchef. Det skulle skära sig direkt då Hellqvist är alldeles för frispråkig och kravställande.
Låst ämne

Werner: Åsnan förtjänar inte en sekund av vår uppmärksamhet!
Låst ämne

Keriksson: publiken, fansen minns.. därför borde något ske. Spelarna känner garanterat till historien runt hellkvist och hur han bråkade sig ut från sitt kontrakt.
Låst ämne

Signature:

Jag hoppas och tror (nästan kräver) att både MoDo och publiken krossar dalalaget i kväll
Låst ämne

Gusse: Han skrev väl på ett nytt 2 år eller tre år förra året väl?;o

Vill inte ha han, så nej nej nej

räcker väl med att vi har Munterjöken i båset
Låst ämne

Werner: Björn Hellqvist kontakt går ut i vår va? Jag tror han tränar HV71 nästa säsong. Perfekt läge för han att komma närmare hem och bygga om HV. Tror att Leksand vill ha in nytt blod till nästa säsong.
Låst ämne

Jag tror något lag kommer att vinna med 4 och det andra laget kommer ha gjort 3!
Låst ämne

hk:

Så är det, men i vissa situationer känns han lite obeslutsam.

Sen när han åker och hämtar puckar ser det ut som att han bara borde kunna ta något extra skär för att komma något snabbare till pucken och få lite extra tid på sig.

Överlag känns det som att han behöver vara lite rappare, men det bör vara hyfsat lätt att justera.
Låst ämne

KB: Bäst är att ignorera åsnan helt och hållet, behandla honom som luft eller som han inte existerar.
Sen ut och kör överLIF så det ryker!!
Låst ämne

mattias - 74:

Såg björn passera med en käpp i klippet, även om han ser ut att kunna gå ganska obehindrat.
Låst ämne

Borga4: Sjukdom eller inte betedde sig Björn som en riktig skitstövel. Visst påverkades han kanske av sjukdomen, men det ursäktar faktiskt inte hans beteende.

Men, vi drar ett streck över det där nu. Kör gärna något med glimten i ögat, men det räcker där kan jag tycka.
Låst ämne

KB: Tycker det kan vara kul att retas med glimten i ögat. Hade skrattat högt åt en bild där han blir nerbrottad av en åsna iförd MoDo-tröja.
Låst ämne

Tarasov:

Lägg därtill Zacke som skadade sig sist mot FBK

Challe hyllar MoDos spel i slutet av klippet

www.youtube.com/watch?v=kNf0hmD7lvo
Låst ämne

Robin Ztorken L:
Kloos
Caito
Martin K
Låst ämne

19MoDo21: Personligen tycker jag att vi kan skita i Björn helt och hållet? Vi hade banderoller i förra årets träningsmatch och det var ett bra budskap där.
Låst ämne

19MoDo21: tänkte de oxå, men han kommer ju aldrig bli kry heller med den sjukdomen.. ahja de tufft och ditt budskap kanske ändå är bäst.

Fan, varje match känns som game 7 i ett kval.
Tror jag måste kontakta min psykolog igen.
Låst ämne

Borga4: Tror att "Krya på dig Björn* skulle vara bäst i vår situation. Är man stark ska man vara snäll, helt ärligt tror jag också att det" kittlade med Leksand" gjorde att vi är ett SHL lag idag
Låst ämne

Signature: Vad pratar vi om för skador?
Lindholm avstängd och vad mer?
Låst ämne

Signature:
Nu är jag nu på denna sida.
Men ja. Björn har inte haft det lätt privat.
Tänker mig en banderoll som säger.
”Din svikare! Men krya på dig, mvh
Modo rövarna”
Eller likvärdigt.
Låst ämne

Keriksson: Tycker hylla Karlin istället för att fokusera på Åsnebrottaren. Allt blev bättre när vi slutade bua åt Garpen och hejade fram laget också.
Låst ämne

Keriksson: Ni möter ett skadeskjutet byte idag. Är beredd på allt annat än seger för oss. Hoppas att publiken beter sig någorlunda och nöjer sig med att glädjas över där ni är idag. Det är trots allt bara sport och Björn har det förmodligen inte lätt med sin sjukdom..

Nåväl må bästa lag vinna!
Låst ämne

« · 2575364 · »