1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505285 inlägg · 4102 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma

« · 2575638 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Dundee: Sampo Ranta ser ut att bli årets flopp tyvärr. Hade varit bättre att köra Woods i den kedjan och lägga pengarna på någon bättre senare under säsongen
Låst ämne

modomille: det känns som en match i hockeyallsvenskan när modo möter östersund och spelarna är kvar i bussen. Man vinner inte varje match men ett jävlar anamma och en fin inställning kan man kräva. Denna match är bara att glömma men på lördag vill jag se något helt annat
Låst ämne

Hur kan fyra domare missa det där
Låst ämne

Thors 22: Såg du inte träningsmatchen borta mot löven, precis lika.
Låst ämne

Steken84: Leksand är bättre idag, vi ser för första gången ut som ett allsvenskt lag.

Leksand vinner i slutändan högst rättvist
Låst ämne

modomille: Går tyvärr ej spela spelare som spelar så som han gör och kladdar med pucken och dräller hela tiden. Man blir så otroligt straffad i shl för misstag.
Låst ämne

Känns faktiskt tyvärr som att Ranta är överhypad. Han har väl aldrig varit en poängspelare. Hade passat bättre i en tredjekedja.

Känns typ som en sämre version av Södergran
Låst ämne

modomille: Det gjorde de inte. Det är helt enkelt inte en utvisning i samband med skottrörelse.

Regel 60.1.
Låst ämne

Hakning-Henrik: Jag gillar det! Det är lite osvenskt och stöddigt gjort! Tänk på hur nära ni var att få in en puck i slutminuterna när ni gjorde samma mot oss (Timrå).
Låst ämne

Rico01: Får kanske ändra mig, inte släppt in något bakåt än. Tre snabba nu då.
Låst ämne

modomille: Man kände redan vid introt och när Rundblad stöp vid första teket !
Allt redan då var bara segt å lamt !

Hoppas vi kan studsa tillbaka redan på lördag !
Låst ämne

Gavelo: Som vanligt när du uttalar dig. Malmö var mycket mer nära en seger än Leksand.
Låst ämne

Bad_Brett: Kära Modo-supportrar,

Ert lag har verkligen visat enastående uthållighet och skicklighet genom att återigen nå SHL, en bedrift som inte kan underskattas. I denna tidiga del av säsongen är det naturligt med utmaningar och motgångar. Varje nytt steg i SHL innebär en anpassningsperiod och en möjlighet att mäta krafterna mot de bästa lagen i landet.

Trots kvällens resultat är det viktigt att komma ihåg den imponerande resa Modo har gjort för att nå detta stadium. Att spela i SHL är en ära och en möjlighet att växa som lag. Tillsammans har ni redan visat er kapabla att möta de höga kraven i SHL, och även om det är naturligt att känna frustration över förluster, är det en del av den ständiga utvecklingen och anpassningen till det nya spelet.

Fortsätt att stötta ert lag med den passion och hängivenhet som definierar Modo-supportrar. Varje match är en ny chans att lära och växa, och er uppmuntran gör en verklig skillnad. Tillsammans kan ni övervinna motgångar och fortsätta er resa i SHL.

Med vänliga hälsningar,
Ett medvetet och stöttande Löven-fan
Låst ämne

Vi är tyvärr direkt usla ikväll, dessutom mot ett halvdassigt Leksand!

Nästkommande 10 matcher har vi bl.a. Frölunda x3, Luleå x2, Färjestad, Växjö, och Örebro, det blir till att bekänna färg nu!
Låst ämne

Kenttäcam: Ni kommer aldrig vara nära SHL.
Låst ämne

Kenttäcam: Kan vara det finaste jag läste från en Löven-supporter.
Låst ämne

Rico01: haha, kan nästan lova att det där onödiga eng-målet kommer stå oss dyrt i mars..

Dålig känsla från båset där
Låst ämne

J F K: Jag vet vi kommer alltid vara i farmarligan😍
Låst ämne

Confusius: Domarna pinsamma ikväll, hoppas vi får Malmö gänget fler gånger där fick jag kämpa om pucken.
Låst ämne

Gavelo: Solklar hakning dock.
Låst ämne

Kenttäcam: Modo har mer poäng i shl än vad ni har i hockeyallsvenskan. lol
Låst ämne

vilken total skitinsats det här var på alla sätt och vis. uselt spel, uselt omdöme - woods, brickley och framför allt walli tar helt oförlåtliga utvisningar i det skedet av matchen (går inte heller snacka bort varken woods eller brickley, walli vet jag inte men gissar att det var lämpligt att ta den också) och ger inte modo chansen, hade nog inte gått ändå med tanke på hur dåliga modo var idag, men det skickar usla signaler.

blir intressant att se hur karlin och gänget löser detta för det kändes som att hellkvist vann på knockout, är väl bara lassi (supermatch!) och leksands oförmåga som gör att det inte blir dubbelt så många mål. motståndarcoacherna kommer såklart titta på denna match för att hitta nycklarna till att slå modo.

nej, glöm och gå vidare. välkomna till shl
Låst ämne

Smurfen: ah, denna match är bara att glömma. Förresten smått bisarrt att besöka hyndornas bok. Sida upp och sida ner handlar om MoDo
Låst ämne

Gavelo:

MoDo är trötta, ser slutkörda ut, jag kände inte igen laget i kväll!
Vilket ansvar har MoDos rehabteam, de som ansvarar för att MoDo ska orka i förlängningen, både mentalt och medicinskt?!
Leksand ska på papperet inte vara ett av topplagen i år, de ska inte få nolla MoDo som i kväll!!

:-/
Låst ämne

J F K: Niederbach försöker cosplaya Näsén, vilket är riktigt korkat gjort då han inte har samma spelsinne. Har väl som Silly är inne på en passningsprocent på 5-10%. Hela kedjan var usel men Niederbach är ändå den som pajar mest. Såg ut som Sveningsson ikväll.
Låst ämne

Confusius: ja det här var blekt, vi får hoppas att de studsar tillbaka snabbt annars kan det bli 10 tunga matcher.
Låst ämne

Kenttäcam:
Tycker vi inte riktigt får tag i matchen, tycker det är första matchen där vi i princip inte äger någon del av matchen. Även om vi iofs får ett visst tryck i 3.
Låst ämne

Confusius: Hoppas det är förkyldningen i laget som ställer till det, Bernhardt,Niederbach, och Ranta är extra bedrövliga idag
Låst ämne

Monno: Inte kul att vara på plats ikväll, man fick inte ens jubla en enda gång
Låst ämne

Bad_Brett:
Tycker det är hans passningskvalitrt som är lite sämre, tycker ändå att han tar bra initiativ och kan säkert växa. Men rimligt att det blir lite lägre hierarkin.
Låst ämne

Greenwolper: slarvigt Modo, lam publik, kornfleksdomare och stolpe ut! Töm å glöm nu kör vi på lördag och försöker knipa någon poäng där!
Låst ämne

bengt88: Det är svårt att vinna matcher med en bedrövlig förstakedja som dessutom sätter oss i skiten flera gånger om. Sams kedja är inte menad att bära laget offensivt i match efter match vilket visar sig här
Låst ämne

Vi kan bara konstatera att Leksand vinner klart rättvist idag inge snack om saken. Dåliga matcher kommer vi göra och idag är en sådan dag samtidigt som vi möter ett hetare Leksand som kommer från 2 förluster.

Men Karlin bör som sagt överväga att bänka Ranta han är värvad för att vara en klass spelare och en ledande spelare i detta lag. Tyvärr så ser jag inte vart han tar plats idag. Orégan kommer behöva några matcher för komma in det. Men Ranta är tyvärr ett väldigt osäkert kort som ställer till mer en vad han skapar i positiv bemärkelse.

Jaja det är bara skaka av sig denna match och ladda om för Lördag då Frölunda kommer på besök.
Låst ämne

Tarasov: tycker både han och ranta har problem med beslutsfattandet, tar ofta inte rätt beslut med pucken och det sätter laget i dåliga situationer. lägg därtill att oregan var helt osynlig idag, förståeligt såklart, så är det ett riktigt bra recept på något rikitgt dåligt
Låst ämne

Hakning-Henrik:

Nu får vi hoppas att Karlins
åsikt om sirap i systemet lite bygger på sjukdom i laget. men jag misstänker på att det gått lite hybris i laget med tanke på hur lätt det gått hittills. Vi kommer ju i från allsvenskan och då gick det bra att ha lite hybris.

Bernhardt, helt usel ikväll tycker jag. Inget bra bakifrån, men ännu värre framåt. han träffar inte mål om han väl kommer till skott. Slarviga passningar. - Han kanske saknade Näsén.

Men det gäller de övriga spelarna också. ingen gör efter vad de kan, i stort sett. Det blir helt enkelt ingen laginsats.
Låst ämne

Inte en speciellt underhållande match att se. Ni hade ett par i ramen och om dom hade gått in så tror jag vi får se en helt annan match.

Lycka till nästa match!
Låst ämne

Saltmasen:
Detsamma. Grattis till segern. Tror ni kommer sluta rätt högt.
Låst ämne

ToddW: Poängspelare å poängspelare. Han gjorde en hel del poäng i Nordamerika som junior och besitter bra skills men har ännu inte riktigt fått ihop det bara. Kommer bli bra när han får spela tillsammans med O'Regan och Ruohomaa. Då kommer han få rollen som det var tänkt.
Låst ämne

NuMo: lassi 5/5 men är nån annan ens 2/5? nån enstaka möjligtvis.

förhoppningsvis en jäkla väckarklocka både till alla i och runt modo.
Låst ämne

Saltmasen: grattis till en välförtjänt seger trots alla era skador. Vi var inte riktigt där idag.

Ett under att vi tog 2 poäng mot Malmö dessutom. Känns som laget är i en nedåtgående trend.
Låst ämne

NuMo: Man såg tröga ut hela matchen. Man ville, man försökte, men det gick inte. Lite vila så hoppas jag man får tillbaka speeden igen till lördag. Kan vara så att fler är krassliga än nänzen
Låst ämne

KRB: Haha äntligen är snacket om fysträningen tillbaka! Saknat den några år. :-)

Tror det är lite kombination av förkylning, hårt matchande och att vi behöver prestera på absolut topp för att ta poäng.
För oss funkar det inte att vi tappar någon procent.

Sen Folin i 2a backpar duger tyvärr inte. Framförallt när Bernhardt inte kommit i form än. Hjälper nog inte Bernhardt att tappa Näsén som varit hans trygghet nu när det går lite tungt.

Sen 1a kedjan, Niederbach får mkt skit, men fan vet om han är sämre är Oregano och Sampo. Oregano ska väl få komma in i det lite mer, men nja. Och Ranta har ju tappat det helt. Han kan ju spela utan kedjekompisar lika gärna, han passar ju ändå aldrig.
Låst ämne

AHHHHH PANIK MoDo FÖRLORADE EN MATCH
Låst ämne

BobbyG: Alla utom JFK då ska du väll tillägga?
Bara tömma och glömma ny match nästa gång 0-0 läge säsongen är lång det kommer dippar för alla lag.
Ni har startat bra ändå👍
Låst ämne

Bad_Brett: Jag tycker synd om Lechtinen. Han släpper in så många mål pga slarv av andra på isen. Han är en riktigt bra målvakt och förtjänar med.
Idag är alla underkända enligt mig. Möjligtvis Woods som får godkänt. Vigneault kedjan helt osynlig. Leksand va inte bra heller men vinner på våra misstag. De sänker tempot på ett märkligt sätt och gör Modo sämre. Vissa matcher är såhär och det är bara att acceptera.

Ranta är en bra lirare men han spelar så individuellt. Han måste passa snabbare annars blir han en flopp. Kanske blir bra med Rouhomaa när han är tillbaka.
Låst ämne

modomille: Det som jag irriterar mig på med Karlin ibland är att han inte under några omständigheter försöker skaka om i kedjorna för att få en effekt. När han väl har bestämt sig så ska kedjorna vara gjutna oavsett hur dåligt det går.

Kanske är dags att tänka om gällande Ranta? Om han inte höjer sig måste det bli bänken för honom
Låst ämne

modomille: har inte sett nån som har panik, däremot måste man få diskutera även när modo har dåliga matcher och konstatera att matchen och insatsen är dålig. det betyder inte att säsongen är över.

har man problem med det kanske inte det är bästa iden att gå in på hockeysnack efter en förlust :)
Låst ämne

Chamez: Tror Ranta skulle må bra av Rouhoma tillbaka. Dels så får Rouhoma vara den som ska ha pucken och Ranta bara se till att kämpa och åka rätt.
Sen tror jag Rouhoma inte är rädd för att dra en väl vald finsk ramsa till honom om Ranta ska åka runt och soloköra såhär igen.
Låst ämne

Monno: I tidigare matcher har vi haft marginalerna på våran sida, ikväll hade vi inte det och då förlorar vi.
Tycker inte vi förtjänar några marginaler ikväll , för många som inte presterar men framförallt ger vi ju Leksand segern med individuella misstag.

Sjukt oroad över Oregan, tycker inte han ser ut att ha något som vi inte har i tex Helmer styf eller Jacobsson.
Låst ämne

BobbyG: Har inga problem med det brukar själv kunna va kritisk men folk här inne har verkligen en tendens att överdriva saker vid förlust.
Låst ämne

« · 2575638 · »