1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

495280 inlägg · 4088 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma

« · 2738524 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Till Jasek-kedjans försvar så byter de om pucken går ut ur zon. Nu har det varit ett antal gånger där de haft ett rejält tryck och därför inte velat byta för att undvika tappa pressen samt att motståndarna ska hinna byta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Varför jämför du med Allsvenskan??? Vi spelar i SHL nu.

Och åtminstone jag har förhoppningar om att klubben vill att vi etablerar oss på övre halvan.

-21 i SHL
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Härligt! Nu är ni 6 st som inte tycker att Bernie är bedrövlig defensivt!

Hittade förresten den här kommentaren från Pelle H's liverapportering från träningen:

"Backsidan är tunn. Näsén, Bernhardt och framför allt Rundblad hänger inte med i tempot. De agerar tveksamt i dueller, blir frånåkta och tilltryckta."

Och jag bedyrar på heder och samvete att det inte är jag!!! 😜
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Nej, det finns ett par till som inte ser Bernhardts potential. Bland dem finns uppenbarligen inte vår ledarstab.

Bernhardt fick också mest istid vilket är en tydlig indikation, men innebär såklart också större risk att få mycket minus för ett lag på undre halvan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Han var i särklass sämst bland backarna med -21!

Näst sämst var Näsén och Rundblad på -12

Sedan Brickley på -5

Bernie måste ha spelat nonstop förra säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Det skulle vara en helt annan tongång kring Bernhardt om han bara börjar skjuta igen. Av någon anledning verkar han ha glömt bort sitt skott.

Hade han haft samma rubriker om han inte gjort så många mål i HA?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Målet är inte att etablera oss på övre halvan denna säsong. Sedan kan jag garantera dig att Berg inte hade hjälpt till att etablera oss på någon övre halva i SHL.

Du hänger upp dig på +/- oerhört mycket, finns många anledningar att Bernhardt var sämre än Berg i den statistiken. Han hade fler minuter, han hade fler zonstarter i egen zon, han spelade fler minuter i världens sämsta BP vilket gjorde att han många gånger fanns kvar på isen då vi blev fulltaliga och var trötta. Du kan inte enbart gå på en så bristfällig statistik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
erjo: PP/BP räknas inte till +/- (förutom mål framåt i BP)

Så t.ex bernie mål i lördags räknas ej med, i matchen mot Örebro drog han på sig -3, när ingen spelare var bra.

B&N är kungar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
hk: Det var inte vad han skrev heller. Boxplay kan ändå ge minus då många mål kommer precis efter att den utvisade spelaren kommit ut från utvisningsbåset och man som BP-spelare är väldigt trött och under fortsatt press.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
erjo: Jag vet vad målet är, jag köper det.

Och jag har inte någonstans uttryckt att Berg skulle hjälpa till att etablera oss på övre halvan. Det är han definitivt inte tillräckligt bra för. Och jag kommer inte att gråta floder över att han lämnat.

Det jag HAR sagt dock, är att jag tycker att det var fel SPELARTYP som fick lämna. Eftersom att jag tycker att vi har ett överflöd av "offensiva" backar.

Själv tycker jag det är naivt att enbart skylla usel +/- på enormt med speltid. Och ja man kan undra varför vi hade som du uttrycker det "världens sämsta BP"

För enligt vissa här inne kan det absolut INTE handla om att vi har för många defensivt svaga backar.

Jag nöjer mig därmed med att konstatera att vi har olika syn på hockeyspelares kvalitet, och att det är bra så!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: i fallet Bernhardt tror det delvis är mental härdsmälta fär honom. Han hade alldeles för höga förväntningar samt att SHL är mer tilltäppta än HA. Alla ligger i skottlinjen här. Då gäller det att agera snabbt men Bernie hamnar tyvärr alltid mellan tanke och handling. Tror han skulle må bra av att lånas ut till HA, få bättre självförtroende och få ek chans till nästa säsong. Hans kontrakt är till 26
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Jo, menade mest att plussidan av PP poängen inte syns. Samt att det är Örebro matchen som gav så mycket minus.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
hk: jag vet att bp/pp inte räknas in i +/- och det var därför jag skrev "vilket gjorde att han många gånger fanns kvar på isen då vi blev fulltaliga och var trötta".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vikingmodo : Jag undrar hur mycket våra backar jobbar med till exempel en sådan som V Hedman under sommaren? Han borde ha många tips och knep som till exempel en sån som Bernhardt hade haft nytta av. Sen förstår jag att han vill ha ledigt och spendera tid med familjen men lite borde man kunna trycka på?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
modomille:
Han brukar iaf träna med laget under sommaren så lite lär de väl snappa upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Ja precis men varför inte fråga om man kan ha videogenomgångar med han till exempel? Det kanske man också jag vet inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Bara så du vet det.
Med Bernhardt på isen var det längst tid mellan insläppta mål i boxplay. Han var vår klart bästa boxplayspelare rent statistiskt.
Mig veterligen handlar boxplay mer om defensiv kompetens än offensiv, eller vad tror du???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Härligt, vi kör på det! 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Nu har du grävt djupt haha!

Då lös den där defensiva kompetensen med sin frånvaro rejält i 5 mot 5.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Var 6 minuter och 53 sekund med Bernardt på isen i BP gjorde motståndarna mål.
Dickinson tvåa med 5 minuter och 39 sekunder.

Folin 4:32
Rubins 4:13
Brickley 3:35

Berg var rätt bra där också på andra plats av backarna med 5:27
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Vilka hade mest istid i BP? Spelade Bernardt i BP1?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Peja: Nej, han spelade mindre. Precis som Berg gjorde i fem mot fem.

Givetvis gör det utfallet mer slumpmässigt, men han spelade definitivt tillräckligt för att ge en bra indikation.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Enligt dagens träning kommer Näsén troligtvis bli sjundeback imorgon. Rundblad körde med Byström och Berhardt med Winberg. Det är nog klokt att låta Näsén sitta tills han kan koncentrera sig igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: Ja jävlar. Match imorgon ju!

Vad tror vi om veckan?
Vågar man hoppas på 6p?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: minst 8p skulle jag säga. Kan bli övertid i nån match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna:
Hoppas på 3+
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: 6 poäng är nog inte omöjligt! Vinst mot HV, stortorsk mot Frölunda och ny 7-1 vinst mot Timrå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: Beror på morgondagens match, torsk så blir det en 0-poängsvecka. Vinst och det blir 5 p.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
19MoDo21: Ja de känns lite antingen eller. 0p eller grand slam.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: borgström på kanten och AP20 är tillbaka men känner att vi kan dessa bibelgossar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
smyl: Finns viljan kan vi nog spöa kreti och pleti
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: HV kommer behöva spela för säsongen denna match. Torskar HV mot MoDo på hemmaplan så kommer det se djävligt mörkt ut för Jönköping.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
smyl: Helt klart - Historiskt sett har vi väl inte haft det jättesvårt i bibelborgen. Kommer aldrig glömma 2007 när jag och några vänner bilade ner till 7e avgörande. Hem direkt efter och upp till jobbet dagen efter. (Jag jobbade som telefonförsäljare vid det här tillfället. Tror du jag hördes bra?) haha!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna:
Nä även när vi var som sämst och HV som bäst lyckades vi slå dem, var min känsla iaf.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: hur mycket sålde du dagen efter då?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Det handlar inte bara om istiden i sig. De som spelar minst i BP ingår inte i BP1/2 och matchas därmed mot motståndarnas PP2 i mycket högre utsträckning än mot motståndarnas PP1. Därför är det högst rimligt att deras statistik kan se bättre ut och göra att de framstår som bättre BP-spelare om man inte sätter in statistiken i en kontext.

Det är också högst troligt att de som får mest istid i BP är lagets bästa BP-spelare. Någonting annat vore ju inkompetens från tränarnas sida, och då tror jag nog att er tränarstab vet vad de gör.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
SPOODI: Jag svarade på mail. Mest. Efter första medhörningen iaf…..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: En sak är säker, alla i HV kommer att göra i princip allt och mer därtill för att inte åka på 5:e torsken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Peja: Är det inte rätt korkat att bara hänvisa till inkompetens från tränarnas sida på detta forumet? I sådana fall går ju inget beslut att diskutera? Ni kan ju aldrig diskutera laguttagningar i ert forum för tränarnas är facit för annars är de inkompetenta.

Sedan är det inte statiskt under en säsong vilka som är i första BP, vilka som är i andra BP och vilka som är reserver vid skador eller när en BP-spelare åker ut. Du har ju inte en susning om Bernhardt i den mån han spelade BP gjorde det i första BP. Det kan ju mycket väl ha hänt att ledningen sett att han faktiskt var väldigt bra och justesterat utefter det.

Vi har generellt inte haft BP1 och BP2 heller, utan det har mycket handlat om vilka spelare som inte varit på isen då man absolut inte vill starta ett BP med en spelare som redan varit inne en minut.

Jag förstår att du vill trolla, men det blir inte alltid rätt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Det finns ingen elittränare som skulle prata om den typen av statistik utan att sätta in den i kontexten som jag nämnde.

Att ni skulle rulla på spelare i BP är också ett märkligt påstående. I så fall skulle BP-istiden vara väldigt jämnt utspridd och så kan det ju knappast se ut i något SHL-lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Östersund på hovet, det är full fart. 1 skott på mål!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: … De va tydligen inget skott på mål jag såg. 17-0 i skott just nu 😅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: Erbarmeligt spel, Östersund det något sämre laget
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
eltifoso: Verkligen. Konstaterat 2 saker. Östersund får det tungt och Djurgården går absolut inte upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: Inte om dom spelar som nu i andra iaf, räknat till 13 pucktapp på 12 minuter från dif
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
eltifoso: Skolboksexempel på hur man inte spelar Hockey.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
eltifoso: Avdelning powerplay, jösses.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
eltifoso: Östersund får det jobbigt i år om dom bara ska parkera bussen framför mål men ha noll offensiv. Videll och Molin blir nog inga frälsare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: Ja det låter vettigt!
Kommentera

« · 2738524 · »