1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

495366 inlägg · 4088 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma

« · 2738695 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: "De va tydligen inget skott på mål jag såg. 17-0 i skott just nu 😅"

Du kan hockey!! ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: Trist att Östersund inte kunnat etablera sig i HA.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Jag slötittades med ett öga på hockeyn och andra ögat på telefonen medans jag fingervirkade en uppblåsbar kruka. Ber om ursäkt ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Jag tyckte faktiskt att ÖIK sköt på mål i slutet av första perioden och ställningen 14-0 när forwarden bröt in på mål från kanten, men det är inte helt ovanligt att hemmalaget har lite mer tur med räkningen av skott.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan: Äh oavsett vilket lag som vimmerby kommer få möta i kvalet, så kommer de inte ha någon chans.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
JonathanF: Kanske AIK om de fortsätter som senast mot Löven. Fruktansvärt energifattiga och det var riktigt rörigt.
Men Åkerblom har väl fått sparken i sina två senaste HA-lag också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
JonathanF: Att kvala gång på gång är väl inget kul.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan:

Håller med, synd att de inte lyckas bli ett säkert HA lag…
Östersund har ett spel som påminner om ett div 1 lag, jag har inte listat ut deras spelsystem ännu,
Idag var det något sorts super defensivt system med sporadiska attacker….

En del att jobba med
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
KRB: Tror dock inte Öik ens behöver kvala i år. De kommer att ha både Vimmerby, Tingsryd och Almtuna efter sig. Jag tror de hamnar på 11 plats, alltså ingenmansland.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Andraassist: Sorry, men jag tycker att det är solklara sista platsare. Ingen struktur bedrövlig i egen zon ingen vilja att tävla.
Min tanke.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
TIK_TIK: Östersund känns fortfarande glada och nöjda över att de ens är i HA.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Var Borgström och AP tillbaka för HV imorrn eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
modomille: AP är tillbaka ifrån skadekänning. Borgström har tidigare centrat men kommer nu ut som vinge. Blomqvist vill få igång offensiven och har tränat med Borgström Kero AP20 och således är första kedjan ganska spetsig istället för att sprida ut spetsen mer.

LaDue får väl bara hålla i Andre i handlederna hela matchen så är den kedjan neutraliserad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
smyl: Ingen jävel kommer förbi kung LaDue. Nu när man var på plats så såg man tydligt hur han gav direktiv till grabbarna om vart dom skulle positionera sig och vem dom skulle ta. Jävla chef.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: Haha skämtar bara 😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
modomille: Egentligen helt sjukt... De plockar in honom som en nödlösning för att Hägg fick NHL-kontrakt och så blir det succé direkt, vilket nästan aldrig händer transatlanter. Nu hade väl Holmström bra koll, men ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
smyl: Synd bara att HV71 är hemmalag. De kommer låta den kedjan spela när Rundblad eller Bernhardt är inne på plan och då smäller det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Intressant att spekulera om Hägg verkligen hade varit bättre än LaDue? Det får framtiden utvisa om Hägg återvänder.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Brander: Det tror jag inte. Kanske i slutspelet när domarna släpper allt och spelet blir mer låst. Men LaDue känns betydligt rörligare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Brander: Defensivt tror jag faktiskt att hägg är bättre och det behövs när så många av våra backar är offensiva. Känns lite sådär när våra tre matcher slutat 0-5, 5-1 och 5-4. Som någon tidigare skrev i tråden tror jag att vi kommer ha väldigt svårt att vinna matcher med 1-0 eller 2-1 och vår offensiv kommer inte briljera alla matcher. Känns som att det kommer gå åt helvete när EK får stå. Visserligen är han inte dålig, men vi behöver en målvakt som storspelar med vår tafatta defensiv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
JonathanF: Jag tycker att backarna får alldeles för mycket skit för det defensiva. Det är framförallt forwards som kommer fel i backcheck och glömmer markering i egen zon, som gjort att vi släpper in mål. Man kan gnälla på Bernhardt och Winberg när de krockade, men hur kunde Leksand komma tre mot två? Hur kunde Lang få en helt ren gata att åka in och skjuta på? Kort sagt så är det i mina ögon mycket vanligare att felen defensivt begås av forwards än backar.

Hade forwards varit mer uppmärksamma defensivt från anfallszon så skulle vi släppt in betydligt färre mål, oavsett om Bernhardt eller Hägg varit inne.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Håller med, många av våra forwards har en vana av att tjuva och jobbar inte klart situationerna. Att våra forwards inte gör jobbet fullt ut kan inte lastas på Bernhardt eller någon annan back.

Det ligger på tränarteamet som måste se till att forwards inte är loja i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
JonathanF: Tabellen haltar, men likväl: 6 lag har släppt in fler mål än oss. Endast fyra lag har gjort fler mål än oss, och alla fyra har en match mer spelad.
Många hävdar att Modo hittills bara spelat bra i en period av 9.
Tänk då hur bra vi kan bli när spelet börjar klaffa!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Shangattay: Det har ju iofs varit vår styrka på senare år. Vi har kunnat stå för helt horribla insatser och likväl kommit undan med poäng. Är nog inte en slump. Finns extremt mycket spets i det här laget, flera spelare som egentligen skulle kunnat spela i NHL, men som på grund av olika anledningar inte fått det att stämma på alla plan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Gissar att OEK står ikväll?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Chamez: Gissar att Lassi står. Tror man kastar in OEEK mot lag Färjestad eller Skellefteå, där han har allt att vinna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: 3 matcher denna vecka. Gissar att OEEK får stå mot Frölunda om något.
HV och Timrå är mer relevant att vinna mot helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Lyssnade precis på 1921-podden. Om man går efter deras tippningar i slutet av avsnitten, då lär Modo både vinna grundserien och SM-Guld. Inte lite partiska! 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Monno: Ja, det låter rimligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: HV kallar hem Träff från Nybro nu också. Kaski och Stakkestad har ju inte direkt rosat marknaden. HV kommer köra en riktigt desperat push ikväll. Ska bli kul att se första perren
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
smyl: Träff spelade väl igår och gjorde mål, så jag kan tänka mig att just han inte gör sin bästa match idag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Tycker man borde ge Olle chansen mot ett bottenlag. Förra säsongen var riktigt otacksamt när man slängde in honom mot Färjestad, Frölunda och Skellefteå på bortaplan. Men å andra sidan är det viktigast att Lassi står mot bottenkonkurrenter där vi har störst chans att vinna
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: asså kör vi inte Lassi idag så är det jävligt dåligt makromässigt. Vi har chans att få en riktig krisstämpel på HV idag som vi måste kapitalisera på
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: Tror det är farligt att tänka HV som ett bottenlag där man inte ska spela den bästa målvakten. HV har spelat rätt bra hittills, s k hedersamma förluster där de haft stolpe ut. Hoppas det inte tas ut retroaktivt ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Olle får Frölunda, vi vaskar den. 😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Zource: Låter som att några från det här forumet driver den podden då. 😜
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Brander: Att HV71 spelat bra och haft otur stämmer inte alls. Tittar man på skottkartorna ser man att de släpper till väldigt mycket mer skott i farliga lägen än de själva skapar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
smyl: Tycker vi borde köra EK. Han har betydligt mycket högre högstanivå än Lassi och det är viktigt att vi får in alla målvakter i spel. Varför inte ge honom ett lätt motstånd någon gång? Lassi kan göra en supermatch men ändå släppa 4 kassar, EK när han är som bäst kan hålla tätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Zource:
Tycker den podden är den bästa MoDo-podden
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
biff1: Nu måste du trolla. Hur kommer du till slutsatsen att Ek har "betydligt mycket högre högstanivå än Lassi".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: Jag tror Ek spelar ikväll och tycker vi är bra nog att vinna oavsett, sålänge vi inte lirar försvarsspel som mot Leksand.
Spännande att se om han tagit steg. På försäsongen blandade han en del(precis som Lassi) men såg iallafall mindre fladdrig ut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
biff1: Menar du mot Leksand så undrar jag egentligen vad du kräver av en målvakt? Första måste han förflytta sig över centrallinjen och där skulle backen gått på Leksandspelaren istället för att stirra puck. Andra är en två mot etta. Tredje har han ju fri sikt så möjligen att han skulle tagit den men samtidigt är det ett stenhårt skott över axeln... Fjärde är Lehti lämnad helt ensam och kan inte göra nått.

Hade EK stått hade vi förlorat matchen med minst 4-7 med det dåliga försvarsspel modo visade upp. Lehti var anledningen till att vi ens tog poäng mor Leksand.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Nucky: Tycker han visade prov på betydligt mindre flängigt spel. Men frågan är ju om han kan hålla i det när motståndet blir tuffare. Han har ju den uppenbara fördelen att han ör mycket större än Lassi.
Men tycker det varit lite inkonsekvent och som som du säger, fladdrigt.

Men bästa som skulle kunna hända oss är ju om han går in och är stabil som tusan. Zacke kanske polerat till en diamant, man kan ju hoppas. :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Blake: det handlar dessvärre inte om individen OEEK; han må vara större och mindre fladdrig men han har ingenting på Lassi i dagsläget som ÅTERIGEN visar stor klass.

Det finns inte en sportmössa att Lassi inte står om han är fräsch.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: När Ek är på sin högstanivå går det inte många puckar förbi honom. Kom ihåg Skellefteåmatchen. Det är därför han har spelat i NHL/AHL. Lassis nivå är jämnare, men han släpper många puckar förbi sig oavsett hur bra han spelar.

Har EK en toppmatch är den matchen bättre än toppmatchen för Lassi.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
biff1: Och du baserar allt det här på Skellefteå matchen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
modomille: Jag baserar det på mina hockeykunskaper och vad jag har sett i matcher. Lassi täcker liten yta, det är därför han läcker flera gånger varje match även om han gör en grym match. Ek har helt klart en högre högstanivå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
biff1: Där instämmer jag inte alls. Lassis högstanivå är klart högre och det är också därför vi spelar honom 90% av matcherna. Olle är för flängig och har släppt på tok för många returer. Den Skellefteå-matchen du syftar på gjorde Skellefteå en rätt svag match, någon ”högstanivå” var det inte någon talan om där. Den tror jag inte jag sett från Olle hittills faktiskt. Utvecklingspotential finns det absolut. En helt ok andramålis.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
biff1: Anledningen varför Lehtinen inte har en topp räddningsprocent är ju på grund av våran defensiv. I Växjö så hade han presterat liknande som Larmi.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan: Du vet alltså inte vad högstanivå betyder.
Kommentera

« · 2738695 · »