1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Modo hockey - LHC 21/9

« · 752838 · » Till forumet

Sv: Modo hockey - LHC 21/9

Gidde:

Drick som en man, istället för att stå där och läppja på ölen. :-)

Kommentera

Alfred Awful: Sanning sanning. Man brukar själv alltid vilja bryta vid den tidpunkten då man tycker det är fånigt att räkna SM-Guld från -39. Men nu när det hade gynnat modo så kanske hjärnan censurerade det tankesättet.
Kommentera

Gidde: Jaja, den goda service jag fick måste väl bero på att jag ser ut som ett fyrtorn i fysionomin då. :-)
Kommentera

MorganaLefaey: 9 153, helt rätt ― men de snackade elitseriematcher (alltså 1975 och senare), de från det rosa bladet.
Kommentera

MorganaLefaey:

Då hette det inte Elitserien antar jag...
Kommentera

Alfred Awful:

Jag tycker att dom måste anpassa personalen efter hur mycket folk det är..

Som det är just nu så står man ju lång tid i kö för att få köpa något, och sedan får man inte ta med det in till sin plats, och får då det svåra valet att slänga det man nyss köpt eller missa matchen.. :-S
Kommentera

Alfred Awful: Och jag som fått för mig att rekordet var någonting på 9-11.000 pers när det bara fanns ståplats och inget tak. Är jag helt borta när jag vill minnas något sådant.
Kommentera

Gidde & Frisco: Det går i och för sig att förstå varför Aftonbladet skriver som de gör om man går in och kollar uppgiften för den matchen i swehockeys databas (som de brukar göra). Jag har aldrig varit nådig i min kritik mot äktheten i uppgifterna som finns där, och i just den Skellefteå-matchen 1978 har de lyckats knappa in "6 359" av någon anledning. I papperskällor från tiden står det i alla fall 6 640.

Men nu står det ju tydligen att det ska ha varit 6 679 och inte 6 629, vilket då trots allt skulle innebära en putsning med 39 snubbar och snubbor.

Själv är jag intresserad av pubintäkterna också, hur många äkta Bud krävs det egentligen för en artistförstärkning? :-)
Kommentera

Gidde: De har väl lite rätt ändå. Det har ju varit postadress Domsjö förut.
Kommentera

Frisco:

Japp, och då har alltså Aftonbladet fel (som vanligt)
Kommentera

Gidde: I Alfreds blog kan man läsa följande: *Publikrekordet på hemmaplan i en enskild match i Elitseriens grundserie: 6 640, mot Skellefteå AIK (1977-12-08)
Kommentera

Alfred Awful:

Enligt Aftonbladet:

"Rekordpubliken 6629 åskådare – den största officiella publiksiffran någonsin i en elitseriematch i Örnsköldsvik "

Rekord eller ej?
Jag vet inte, men så står det i alla fall...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Inte i Gävle. Här firade vi laget som tog guld 1964. Tyvärr så var det vissa som tidigare har kilat bort som Lill Strimma. En fröjd att se dessa hjältar. 1979 för er del var ju en stor tid... Sämre för FV som var en utav ers huvudsponsorer om jag inte har fel.
Kommentera

scim: Bordshockeymålvakt och bordshockeymålvakt ― sådana brukar åtminstone inte åka ut i hörnen vid varje spelavbrott och ge stora psykopatblicken till de som sitter på 9 000-kronorsplatserna. Riktigt obehagligt, tur att det fanns lugnande drycker till hands.

shinzawai: Skröder magnifik? Mnjaa, han fyller sin roll bra, och det var ju i och för sig ljusår från vad man kunde säga om honom i SkyCom. Barerna var helt ok, jag hittade ett hål så fort jag tittade in dit. När det gäller kundbemötande och trevlighet lägger personalen i SBA upp konkurrensen från åtminstone ett annat sjönära vattenhål i staden över bardisken och ger den en good spanking.

Frisco: Tack för magasineringen!

arnio: Det var bara 6 628, inget rekord alls, alltså. Det kan dock mycket väl hända att det var Alfred Awful som åt den absolut första korven med mos i Swedbank Arena på en grundseriematch, övervakningskameror måste kanske tas till för att avgöra det.
Kommentera

Gusse: Angående entren så verkar de flesta elitserie lag köra något liknande. Det verkar vara så att när man får en ny arena så blir entren fulare :).
Kommentera

scim:

Hehe, bäst vi nattar nu innan vi gör flera misstag ;-)

Natti! :)
Kommentera

scim:

Och förra inlägget är väl ytterligare exempel på detta. "till hur det gick" ska givetvis vara "till hur det gick till"...jaja,
Kommentera

Gidde:

Öh, haha, jag har faktiskt ingen förklaring till hur det gick. Man ska kanske inte skriva fler inlägg efter att man varit aktiv i ZZZ-tråden helt enkelt ;)
Kommentera

scim: Dagens kommentar fälldes om en av H-högers värsta överdrivare och löd: "P***a, mannen som kan göra en oxfilé av en fiskbulle".

Blir det aldrig lördagsmatch nån gång?
Kommentera

scim:

Hur jag nu hamnade in i detta?!

Gusse och Gidde är inte samma person, trots att vi känner varandra..

Men jag kan hålla med om att entren var lite B, plus att jag också saknade Pontare..
Kommentera

Gidde:

En vis man sa en gång: Spelarentréer är överskattade, det är sortierna som är viktiga.
Kommentera

Men vilken B ig entre Modo gjorde ..man kan tro dom snott timrås ingång helt..bara förtältet som saknas...å ingen Pontare ..Å det börjar bli kallt ute ..å räkningarna väller in ...å..
Kommentera

Hur kan folk tycka att Hasse var bra? Just ja, det är de som sett TV-sändningen, inte Live.

Hasse var, förutom tacklingen, en katastrof. Det såg ut som om han hade betonghandleder, blyfötter och träkeps. För varken skott, skridskoåkning eller placering på isen var något att skryta med.

Enligt TV-sändningen är det yttre ledbandet som fått sig en smäll på Tuominen.

Kommentera

SKRÖDER! Varför skriver ingen om hur fördjävla underbar Skröder var? Jobbade som en galning, tacklade hårt, vann mycket puck..

Arenan MAGNIFIK, har inte fått kolla in den tidigare, ojojoj. Pubbarna behöver mer personal, efter 12 minuters väntan på att få beställa sket jag i det. Och varför spelades det ingen musik i avblåsningarna? Och när de gjorde det, varför var det så låg volym?

Skröder, Steen, Sundström, Döme såg alla ruggigt bra ut. Sen gladde Svartvadet (fortfarande långsam, men idag mkt nyttig) och Salle rejält. Micke P en pärla.

Publiken var ingen höjdare (förutom ex-H-höger då). Dåligt drag på ståplats, lam sittplatspublik. Antagligen oro och nervositet. När Zebran blandade och gav dock lite härlig Kempis-lynchstämning.

Nu gäller det bara att hitta en wingman för nästa match så man får se den.

Vilket hjärta laget visade. Fuck yeah!
Kommentera

mattias - 74:

Cechmanek var ungefär som en bordshockeymålvakt, skotten returnerades alltid rakt ut. Eller förresten, ibland kan en bordshockeymålvakt styra ut i hörnen. Ingen av dom kan hursomhelst blockera.
Kommentera

Frisco: Mer en tvärhand skulle jag säga
Kommentera

Paddan: Adam Andersson. En riktig storspelare med andra ord.
Kommentera

Wayne Gresky:

Tyckte Niklas Persson tillsammans med Torrki var bäst i Lhc om man tar bort Checmanek! Rena väggen!!
Kommentera

Paddan:

Jag tyckte Skröder var bra! Och Steen. Och...få se...vad heter han...Karol?
Kommentera

Paddan: Jag gillar Wargh, men han hade inte en av sina bättre dagar. Det känns som om det finns en anledning till att han är 7:e back för tillfället.

Svartvadet gjorde en väldigt fin insats defensivt sett också.
Kommentera

Wayne Gresky: En av mina kompisar jämförde Adam Anderssons insatser med Martin Johanssons insatser i MoDotröjan. Själv tycker jag att Wargh var en ren katastrof, verkade väldigt loj och det såg ut som att den rätta inställningen inte fanns där. Enström såg riktigt bra ut, Micke P gjorde ett riktigt bra arbete i de två första perioderna och Oscar Steen såg lovande ut.
Kommentera

Salle: Kanske läge att plocka in Poffas bomb i laget?
Kommentera

Salle: Jag håller nog med Hawerchuk om att Hasse var rätt bra. Tobias Enström känns också ganska stabil. Däremot tyckte jag Adam Andersson gjorde en rätt slät figur. Detta då iakttaget framför tvn.

För övrigt irriterande med flera onödiga utvisningar, bl a ett antal gånger när vi själva skulle spela power play. Hursomhelst en klar förbättring jämfört med premiären.
Kommentera

Paddan: Håll dig i din Kafeteria istället för att klaga på våran pub.
Kommentera

Salle:

Enligt fru Tuominen hade han tydligen väldigt ont. Uppfattade dock inte riktigt var hon sa att han hade ont någonstans.
Kommentera

Frisco: Jäkla märkligt kaffe de har i det där Leftwing, bärnstensfärgat, kolsyrat och med något konstigt skum på. Kan det vara en sån där Macchiato Latte, eller vad det hette?
Kommentera

Modos skytteliga:

1) Döme, Robert 1
2 Timander, Mattias 0
Jonsson, Hans 0
Enström, Tobias 0
Hedman, Oscar 0
Viklund, Tobias 0
Wargh, Tommy 0
Andersson, Adam 0
Öman, Niklas 0
Hellström, Mattias 0
Lundgren, Per 0
Skröder, Per-Åge 0
Tuominen, Pasi 0
Salomonsson, Andreas 0
Öberg, Peter 0
Pettersson, Mikael 0
Steen, Oscar 0
Sundström, Niklas 0
Horava, Miloslav 0
Molinder, Andreas 0
Nilsson, Johan 0
Svartvadet, Per 0
Gästrin, Magnus 0

Modos poängliga:
1) Döme, Robert 1
2 Timander, Mattias 0
Jonsson, Hans 0
Enström, Tobias 0
Hedman, Oscar 0
Viklund, Tobias 0
Wargh, Tommy 0
Andersson, Adam 0
Öman, Niklas 0
Hellström, Mattias 0
Lundgren, Per 0
Skröder, Per-Åge 0
Tuominen, Pasi 0
Salomonsson, Andreas 0
Öberg, Peter 0
Pettersson, Mikael 0
Steen, Oscar 0
Sundström, Niklas 0
Horava, Miloslav 0
Molinder, Andreas 0
Nilsson, Johan 0
Svartvadet, Per 0
Gästrin, Magnus 0
Kommentera

Salle:

Hårt virke i den karln som med alla leksingar =)
Kommentera

mattias - 74: Man fick se tacklingen på TV-sporten. Persson såg lite omtumlad ut innan han reste sig upp.
Kommentera

Gidde:

Det var nog 420 som smittade av sig.
Kommentera

Salle:

Tuominen, Salle. Inte Touminen. Och han hade tydligen ont.

Kommentera

Salle:

Tycker han får kötta lite !!
Kommentera

mattias - 74: Nån som via TV eller radio som vet hur det gick för Touminen och Enström. Lite tufft med 3 skador redan. Dags att ringa hem Dahlberg... :-)
Kommentera

Hawerchuk: Hasse bra? Nja. Hans tackling i 2:a var väl det enda ljusglimten i en övrigt blek insats.
Kommentera

Frisco: Christer Jonasson på radiosporten var inte nöjd,dem serverade inga Grillspett i pressrummet i pausen,det gjorde man i Kempis:)
Kommentera

mattias - 74: 5+

Gidde: Jadå:-)
Kommentera

Frisco:

vad ger du nya hallen för betyg ?? Såg så dåligt från tv soffan =)
Kommentera

Skön seger!

Och vilken stämning det verkade vara på 401 :)
Kommentera

Kul match! Även fast den var lite hafsig och slafsig nu och då.

Krizan grym, och ingen förutom de som inte kan något om hockey hade väl förväntat sig något annat, Susse helt underbar att se, och Hasse och Timmy precis så bra som de alltid är. Men bäst tycker jag Steen och Pettersson var med sitt riv och slit och väldigt bra PP-spel. Lika bra som de var, var Hellström och Horava kassa, den sistnämnde får gärna tugga bänk nästa match.

Roligast sekvens var annars när Krizan gör en makalös räddning och i sekvensen efteråt åker Salle upp med pucken, gör en helikopterfint, leker sen runt lite innan han känner sig lite blasé och slänger in pucken på mål.

Men jag kände nog att Modo inte riktigt sattes på prov, LHC var rätt så bleka.
Kommentera

Underbart med seger :). Men det satt hårt åt med Karol visade verkligen att han blir att räkna med i vinter med :).
Kommentera

« · 752838 · »