1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Modo Hockey - Linköping HC 23-11-30 Borta

« · 2606314 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - Linköping HC 23-11-30 Borta
Rödluvan: Ja som vanligt förlorar vi framför kassarna.
Vid 1-0 åker vi till och med bort från Little för att inte råka störa honom...
2-0 kan jag tycka att OEE ska göra bättre, men vårt magiskt dåliga BP fortsätter förfölja oss. En av årets tydligaste filmningar på utvisningen iofs, men vi måste ändå kunna spela ett bättre BP.
Kommentera

Bad_Brett: plågsamt uppenbart att modos saknad av spets är en stor belastning. har inga problem att få anfall eller skott på mål men hur många skott är både bra skott och tagna i ett bra läge?

hv leder...
Kommentera

Bössa 68:
Tycker vi skapar väldigt mkt, upplever LHC som rätt ostrukturerat. Orkar vi trumma på så löser det sig.
Kommentera

Tarasov: Modo dominerat och för spelet samt skapar chanser men har sjuk oflyt med allt just nu!
LHC har fortfarande inte haft ett vettigt anfall sedan matchminut 8 och har haft 1 målchans på hela matchen, men gör 2 flytmål och leder extremt oförtjänt!

Samtligt måste Karlin börja göra något för vårat Bp är under 40% och är alltså dubbelt så dåligt mot för vad normen är i Shl.
Kommentera

Modo gör en bra första period men släpper till 2 mål på 6 skott och det speglar Växjö matchen senast. Offensivt har det skapats en hel del men när chanserna dyker upp så är det blött krut i bössan.
Får bara Modo nästa mål så kan dom vända denna match
Kommentera

duk4S: Så länge spelet ändå finns där. Men vi måste börja sätta chanserna. Annars kommer självförtroendet bli sämre och då blir även spelet lidande. Ingen panik än..
Kommentera

SPOODI: Vi kan inte göra så mycket åt hur det går för andra lag. Jag är inte orolig för vår framtid - det borde inte du heller vara. Vi är långt från Oskarshamn och det är långt kvar på säsongen.
Kommentera

Törna: Trodde våra 190 cm gubbar skulle tycka att det vore kul att safta på i närkamperna mot en rival om bottenplatserna. Jag börjar bli lite trött på alla välkammade kalleskaviarkillar. Vad fan är taktiken när vi ligger under? Tackla och tryck in pucken!!
Kommentera

duk4S: Jag vill minnas att vårt boxplay var oerhört svagt genom hela slutspelet utom mot Mora. Framför allt mot DIF så låg vi nog och puttra på stabila 50% men lyckades vinna ändå. Det syns att ingenting har ändrats så när vi ställs mot bättre spelare blir det ett haveri
Kommentera

Tarasov: Går en rätt seg influensa i stan, hoppas det ej smittat killarna.
Kommentera

Costanza: Exakt min tanke också. Vill se REJÄLT spel nu.
Kommentera

duk4S: om MoDo är helt oförmögna att ta poäng så måste lagen under oss också gå tungt. Jag vill inte kvala är misär
Kommentera

Tarasov: jag dissar inte MoDo tarasov men spelare på mål/täcka skott,där är vi inte idag..
Kommentera

Sigge: Det var mot AIK BP var dåligt. Det var betydligt bättre mot DIF.
Ser du ens matcher eller gnäller du bara?
Kommentera

Costanza: Precis! Nu vill jag se att någon av bjässarna öppnar andra perren med att göra sargreklam av Myrenberg
Kommentera

Sigge: Box play var rätt svagt under hela förra säsongen. Så inte konstigt att vi får problem i SHL
Kommentera

SPOODI: Det spelar ingen roll vad som "måste" ske - för vi kan inte påverka deras resultat. Vi fokuserar på att vinna så många matcher vi kan. Vi har inlett säsongen långt över förväntan; alla trodde vi skulle förlora långt mer än vi gjort. Sluta vara en sån defaitist nu :)
Kommentera

duk4S: Nä jag håller med, det var svagt även i Allsvenskan !

Men det gick ju uppenbarligen att ha en kraftigt offensiv-lutad backsidan i Allsvenskan, vi blir dock straffade hårt i SHL.

Det håller ju naturligtvis inte att släppa in mål i typ vartannat BP!
Kommentera

duk4S: Helt rätt det går inte att fokusera på vad övriga lag gör!
Kommentera

Confusius: Nä jag håller med; jag ville bara understryka att vi nog kan ha det bästa materialet i SHL men om vårt spelsystem i BP inte förändras så spelar det väldigt lite roll.
Kommentera

Confusius: Fast få BP mål beror på backarna skulle jag säga.
Ofta är det forwards som lämnar öppen gata...
Kommentera

Vi gör en bra match mot Växjö och gör en bra match idag med. Men vi saknar spetsen. Det som stör mig med ledningen i Modo är att vi aldrig agerar när vi får skador. Vi har våra 2 toppspelare skadade men inget händer, alla våra konkurrenter i den nedre regionen agerar rejält och rustar men här händer ingenting. Dom har ej ens skador men förstärker endå. Förstår inte riktigt vad man väntar på, vi har skaffat oss ett bra utgångsläge inför fortsättningen men ska vi vara nöjda med det vi åstadkommit? Nä börja agera nu för fan innan det är för sent. Snart kommer Hv glida förbi medan vi står kvar på perrongen.
Kommentera

Gusse: Det var det inte. Boxplay var uselt från början, men blev mycket bättre. Sedan pajade det mot AIK i kvarten, men blev bättre sedan.

Ser någon matcherna och kollar statistik eller handlar det bara om att okunnigt gnälla?
Kommentera

Dundee: Jacobsson får ses som ”spetsnyförvärv” om han fortsätter såhär
Kommentera

Gusse: boxplay är ju haveri karlin! 60%eller55% sjunker.
Kommentera

Tarasov: Ni tar det här. Har satt en rosa på dansken som näste målskytt i matchen. Han öppnar ert målskytte före 10 min av 2:a 👍
Kommentera

duk4S: En vild gissning är att modo kommer ut och fortsätter pressa ner LHC, sen efter 6 minuter så slarvar Berna på offensiv blå, hultström slår en långpuck som studsar i skarven på rinken och ställer EK i kassen och Rattie kan lägga in 3-0 i öppen kasse
Kommentera

duk4S:
Vi skall samla ihop 70p det är allt
Kommentera

Törna: Ja blir det inte bättre än så här kommer vi inte ta en poäng före uppehållet.
Vi skapar en del men kan inte göra måååål.
Svårt att inte ha en förstafemma, det är för dåligt och kommer kosta oss i långa loppet.
Vi behöver fylla på där med kompetens och en bra defensiv back, det är tydligt nu...
Kommentera

Bössa 68:

Håller med om att vi är lika dåliga på att täcka skott i BP. Vi är lika dåliga att komma förbi första täckande när vi har anfall.

Sämst ikväll för mig är backarnas slarv att hålla pucken i anfallszonen när de har pucken under säker kontroll. Har man blivit smittade av Parkinson eller vad är det? Känns så okoncentrerat vilket kommer av en nonschalant attityd. Det sitter mellan öronen enligt mitt sätt att tolka det.
Kommentera

Gusse: Passa dig från att framföra dina åsikter här. Då kommer den allsvetande härskaren JFK och ska förklara att vi minsann spelar perfekt. Vi har inte alls saknad av spets och vårt boxplay är det inget fel på!
Kommentera

mikenomad: Äh, Vela lirar ju inte. Jag måste åka ner och hämta honom i Tjeck å Slovakien.
Kommentera

Confusius: Det stämmer som vanligt inte. Dels spelar man inte de offensiva backarna i BP. Dels var vi rätt bra efter en katastrofal start i både grundserie och slutspel och dels måste man analysera varför målen görs.

Jag hoppas att ledarna är bättre än de som gnäller och killgissar.
Kommentera

Gavelo: Får ont i magen av att läsa detta. För du kan ha så jävla rätt.

Nej, nu jävlar kör vi! TROR VI PÅ MODO?
Kommentera

Dundee: Din frågeställning är precis det som Hinken tänker, och bekräftade tidigare idag. Dvs att vi gjort det bättre än alla trodde, så ingen anledning att värva vid skador.
Kommentera

duk4S: tror att hämtningen av klubban inte var så smart, blev hans kille som fick fritt fram att skjuta. Theo J var bra men såg ut som han får god mat i Västervik..kanske halsskyddet som låg på.
Kommentera

Sigge: Jag påpekar fakta gällande statistik.
Att du tycker dig ha åsikter tvärtemot verkligheten säger mer om dig än någonting annat.

Men visst. Jorden kan vara platt och du ha rätt.
Kommentera

Heyerdal: men lägg av vafan han är 20 och ska lägga på sig mer muskler då får du lite mer fett också. Man kan inte bestämma vart de hamnar
Kommentera

Dundee: En viss skillnad är ju att botten konkurrenterna inte måste finansiera Brynäs försöka att gå upp direkt. Ett helt jävla sjukt system.
Kommentera

Dags att KÖTTA
Kommentera

SPOODI: Jacobsson skulle redan fått vara med från starten, finns flera spelare han är bättre en. Men det måste in något om vi ska orka truppen är alldeles för tunn för skador det var bara vänta när det skulle braka. Vi har satt oss i en bra position men vi måste få in spelare som kan göra skillnad. Om Timrå får 2 spelare skadade i sina 2 första kedjor kommer dom agera samma med HV eller Färjestad. Det är bara vi som är nöjda och det är livsfarligt att vara det.

Jag tycker vi gjort hela rätt att behålla så mycket som möjligt av laget som gick upp. Men vi skulle behövt fått in mer bredd i truppen räcker med Rouhmaa var skadad i början så märktes det rejält. Nu har vi 2 tunga skador men inget händer det är riktigt anmärkningsvärt. Starta en insamling kunde vi skramla ihop till Karlqvist lär det väl ej vara problem nu heller att dra in pengar. Det är synd att släppa det fina vi skapat hitils.
Kommentera

J F K: Känslan är att nästa mål blir helt avgörande för matchen.
2-1 och det finns en chans att vi kan sno poäng, 3-0 så tror jag tyvärr det är ridå för i afton.
Kommentera

Heyerdal:

Att vara ung och långt borta från hemma kan ju skapa en äthets. jag antar att han drar i sig en halv falukorv direkt ur lylskåpet varje kväll när han kommer hem och är ensam och uttråkad. Så skulle jag själv göra i alla fall. ;)
Kommentera

SPOODI: Extremt frustrerande att vi tappar 2 mål bakåt på lite halvchanser. Med tanke på vårt BP är jag glad att vi inte bara tacklas och kör för då lär utvisningarna komma emot oss också.

Just nu går rätt mycket in på oss, såklart ska Little inte få stå där ostörd. Tyvärr är det så att våra spelare blir extremt attackerade i framför deras mål, vafan lite kort innan vi fick utvisning satt en spelare på Dickinson i 15-20 sekunder utan någon åtgärd. Sådant gör mig förbannad. Vi blir brutalt bortplockade konstant utan någon åtgärd och så tycker jag inte hockey ska spelas.
Kommentera

J F K: Du som kan din statistik - vilka 3 har tacklats mest i år?
Kommentera

Törna: Har inte tittat på det. Vill inte uttala mig om saker jag inte tittat på och framstå som en idiot.
Kommentera

Hakning-Henrik: kunde inte sagt det bättre själv 😀
Kommentera

Törna: Nu fick vi en felaktig utvisning med oss iaf.
Kommentera

Törna:

Nu jäklar är det upp till bevis i PP. Trafik framför mål och puckar förbi första täck tack.
Kommentera

« · 2606314 · »