1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2010-12-28

« · 1325413 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
Erat: Det går riktigt bra
Kommentera

Erat: Vi kommer äta upp er idag, bockajävlar!!!
Kommentera

Patrik Källstr: Bockajävlar, när du är från Gävle..?
Kommentera

Berka: vänder man tabellen upp och ned så.....
Kommentera

Dream Team: Va fan snackar du om?
Kommentera

Patrik Källstr: Ja, du kallade väl MoDoiterna "bockjävlar" nyss? Har inte Gävle en julbock? Tyckte det verkade vara en lite konstig liknelse bara. Nothing else.
Kommentera

arnio: ja om man endast tittar på tabelläget så har du rätt.
Ser man till framtiden så ser det bra ut, några nya bra spelare, kanske en frisk foppa och en ytterst kompetent nytillsatt GM har klart gett modo en ansiktslyftning, sen hur långt de räcker kan man ju bara sia om, men slutspel tror jag inte på.
Kommentera

Patrik Källstr: Ja, och först nu märker jag att du är MoDoit... sorry :)
Kommentera

Dream Team:

Np bro
Kommentera

Berka: Jo dom nya gubbarna verkar ju väldigt rappa på rören (not) En GM kan knappast göra underverk under säsongen om han nu inte ska värva mer. Foppa tillhör forntiden och hans fot är inte riktigt så bra.
Kommentera

arnio: Snackar man om att Nagy och Bartecko inte har bra fart på rören så tyder det på att man antingen inte sett dem eller så har man ingen aning om vad man pratar om. Nagy var riktigt rapp och åkte ifrån Luleåbackar ett par gånger. Problemet är snarare att modo är idag för dåliga på att vända spelet, så han får inte utnyttja sin speed. Det är oftast att man anfaller mot ett samlat försvar.

Kul att du verkar veta mer om Foppas fot än alla andra. Den där forntida killen gjorde urusla 30 poäng på 23 matcher ifjol. Du får en chans att lista alla spelare i elitserien som hade bättre poängsnitt än det.
Kommentera

J F K: "Snackar man om att Nagy och Bartecko inte har bra fart på rören så tyder det på att man antingen inte sett dem eller så har man ingen aning om vad man pratar om. Nagy var riktigt rapp och åkte ifrån Luleåbackar ett par gånger. Problemet är snarare att modo är idag för dåliga på att vända spelet, så han får inte utnyttja sin speed. Det är oftast att man anfaller mot ett samlat försvar.

Kul att du verkar veta mer om Foppas fot än alla andra. Den där forntida killen gjorde urusla 30 poäng på 23 matcher ifjol. Du får en chans att lista alla spelare i elitserien som hade bättre poängsnitt än det."

Hahah Bartecko snabb, Anders Eriksson snabba? Hahaha

Foppas fot har väl inte varit ok på flera år? Varför i hela friden skulle den vara det nu? Eftersom att han inte spelar hockey så får man väl anta att foten är paj..
Kommentera

arnio: Bartecko är rätt snabb faktiskt. Skulle gissa att han är bland de snabbare i elitserien. Anders Eriksson däremot är inte snabb, men du tog ju upp alla nya, vilket tyder på att du bara svammlar.

Skulle du tacka nej till en spelare som gör klart mer än en poäng i snitt? Hur många var det nu i elitserien som matchade Foppas snitt? Faktum är att Foppa snittade drygt två poäng per match innan jul när hans fot fungerade hyggligt. Det var efter jul som han bara kom upp i cirka ett poäng per match i snitt, vilket inte var bra nog för att han skulle fortsätta. Min gissning är att rätt få elitseriespelare skulle ha de kraven på sig själva.
Kommentera

arnio:

"o dom nya gubbarna verkar ju väldigt rappa på rören (not)"

Nagy - Snabb
Bartecko - Snabb
Pikken - Snabb

Dessa tre spelare ligger iallfall en bra bit över medel vad gäller skridskoåkning och snabbhet i elitserien.

Eriksson - Långsam

Detta är väl den spelare av våra nyförvärv som inte är så snabb, men än så länge är jag mer än nöjd med Ante. Han har ett bra och snabbt förstapass, sedan spelar han enkelt och använder sin rutin.
Kommentera

Bad_Brett: Jag gillar att det där trollet puffar på en cigarr. Det var faktiskt väldigt oväntat. Ja om man inte har sett det där innan alltså.
Kommentera

Rytter: Ante är faktiskt rätt skicklig med pucken också. Han drar några moves emellanåt som får en att tappa andan lite lätt. :)
Kommentera

MODOJohan:

Jo det är sant, han har än så länge varit bättre än vad jag trodde. Får vi bara tillbaka OKT snart så ska vi kunna mönstra en bra defensiv iaf.
Kommentera

Rytter: jA JUST DET DOM ÄR JÄTTEBRA, LIKSOM mODO. dE HAR HAFT OTUR BARA
Kommentera

arnio: Men snälla håll dig till ämnet. Du skriver att de inte är snabba, men tre av de fyra du nämner är bra skridskoåkare. Sedan börjar du svamla om otur och att modo är dåliga. Ja, mot AIK var verkligen Modo urusla och de nya var inte särskilt bra (ironiskt nog var det bara den långsamma som var bra hela matchen ), medans mot Luleå var Modo för ineffektiva för att vinna.

Självklart har inte Modo varit bra, för då hade man knappast legat sist i elitserien. Dock så tror och hoppas jag på en rejäl uppryckning, mycket med tanke på att vi fått in fyra riktigt bra hockeyspelare.
Kommentera

J F K: Sluta mata trollet.
Kommentera

Hahl Bundy:

Ja lite så är det ju faktiskt.
Kommentera

Hahl Bundy: Tråkigt att Boork bara blivit bitter på äldre dagar, för tidigare kunde det vara roligt att läsa hans alster. En del saker har han rätt i, men mycket är bara raljant skitsnack.
Kommentera

Hahl Bundy: SM-Guld!11!!! 1
Kommentera

arnio: bartecko,nagy,pikkarainen är 3 snabba spelare, de 2 förstnämna är riktiga raketer. Sen har du rätt i att foten foppas kanske inte är i bästa skick, men ändå levererar han makalöst bra när han spelar.

Det verkar som att klagar bara för att klaga, för inte mycket av det du skrivit stämmer.

Varför skulle en GM inte kunna göra skillnad under säsongen, våran var ju delaktig i 4 klassvärvningar veckan före jul, nu inte sagt att detta gör modo till ett toppenlag, men vi har blivit hellvetes mycket starkare på papperet iaf.
Kommentera

Hahl Bundy: Det roliga är att han sagt tidigare att MODO borde rensa i ledningen. Nu har man gjort det, och nu klagar han på det? Humor. Och vad borde vi gjort ang våra stjärnor/trotjänare/ex-NHL-killar, fockat dem när de var på topp?
Kommentera

shinzawai: Det verkar vara inne att snacka skit om Modo just nu.
Kommentera

Hahl Bundy:

Helt otroligt... Här postar jag en video där jag liknar MoDoiter med tomtar och arnio med ett hårigt gammalt troll. 31 minuter senare skriver Boork en artikel om tomtar i MoDo.

Fast att Boork har tomtar på loftet är i och för sig ingenting nytt...
Kommentera

Bad_Brett: Mycket av det Boork skrev i den artikeln är förstås bara kvällstidningstrams, men jag tycker han gör en klockren analys av läget här:

"Modo har tappat sin identitet som en av de bärande plantskolorna för unga ishockeyspelare i Sverige. Därför har rekryteringen underifrån avstannat. Modo tog hem sina gamla storspelare från NHL och vann SM-guldet 2007. Dessa spelares inre driv är nu borta. Samtidigt har omgivningen levt i en förljugen tro på gamla hjältars styrka och namn. När de blivit kvar i laget har inga andra blommor tillåtits blomma bredvid dem. Hierarkin har blivit sned."
Kommentera

Mikael Uhlin: Men han sparkar ju in öppna dörrar, det är väl ingen i regionen som låtsas att allt är bra?
Kommentera

Mikael Uhlin: Han glömde dock: Modos juniorer har under flera år varit totalt värdelösa och de som varit talanger har varit en tvärhand hög. Kullar går i vågor.
Kommentera

Visst Shinzawai, kullar går i vågor, så har det alltid varit. 50-talisterna (som var stommen i guldlaget 1979) var mycket bättre än 60-talisterna. Och sen kom 70-talisterna...
Fast vad gäller Modos juniorer på senare år så har man väl knappt ens vågat prova dem i Elitserien. Å andra sidan har Modo faktiskt levererat två spelare till NHL sen guldet 2007 - tre om man räknar Zuccarello.

Och Spud, nog tycker jag att det förekommer en hel del skönmålning, åtminstone från officiellt håll. Lite som om varje förlust är en enstaka företeelse som beror på otur samt att Modo EGENTLIGEN är mycket bättre än vad tabelläget visar. Ungefär som Boork skrev, alltså.
Kommentera

Mikael Uhlin: När ska Hasse egentligen på i pension? Han står för så mycket av det som jag inte vill ha inom Modo.
Kommentera

shinzawai:

Fast jag tycker alltid att det är lika komiskt med alla journalister som menar att MoDo inte har fått fram en enda junior av klass efter Sedinarna:

- Tobias Enström är på plats fyra i backarnas poängliga och blir tokhyllad där borta. Vissa menar att han borde nomineras till Norris Trophy.

- Alexander Edler är på plats 15 i backarnas poängliga, har +9 och spelar 24:19 per match

- Victor Hedman gick som tvåa i draften och får mest förtroende av alla backar i Tampa Bay

- Joakim Lindström dominerar Elitserien fullständigt

Vilket annan annan Elitserieklubb har fått fram så många spelare av hög kaliber utan motsvarande tid? Möjligtvis Frölunda om man räknar Lundqvist, Karlsson, Steen och Eriksson som Frölunda-produkter.

Sedan finns det en rad spelare som Sundh, Kempe, Hedman, Viklund och Wargh som troligtvis inte hade gjort bort sig i dagens MoDo.
Kommentera

Gustafsson: Vi är ju många som vill det? Vi kanske ska aktivera en mail aktion? Om alla som vill nå det målet har ett mail som man skickar varje dag till Trollsås Ros och ordförande, kommer vi ju garanterat få en reaktion.
Kommentera

Gustafsson: Normal pensionsålder för HA - om 2 år och 113 dagar.

Inlägget informationssponsrat av birthday.se

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Jag hade fått för mig att han redan var över 65.

Tarkki/Dahlberg

Eriksson - Pikkarainen
Hållberg - Timander
Westin - Josefsson
Jonsson

Nagy - Rithcie - Bartecko
Madsen - Svartvadet - Danielsson
Skröder - Rosén - Hedman
K.Forsberg - Sundström - Blomqvist
Häggström
Kommentera

Gustafsson: Bra Challe! Hoppas det faller väl ut.
Kommentera

Nikki Nine:

Madsen och Danielsson, precis som jag önskade mig. Jag tror att den kedjan kan bli en trevlig överraskning.

Jag gillar dock inte att Häggström ställs utanför laget. Enligt mig har han varit en av MoDos bästa spelare efter jul.
Kommentera

Jag tror inte vi ser speciellt mycket av Sundström i dagens match. Frågan är om han spelar alls.

Kommentera

Poffa: Då blir det Hägga i den kedjan istället då.
Kommentera

Bad_Brett: alexander edler . min gamla granne . han är väl fostrad i jämtland hockey
Kommentera

superfalle: Det är ju extremt godtyckligt hur man ser på egna produkter. MZA har ju spelat fler säsonger i MoDo än Edler t ex.
Kommentera

Paddan: Så har man precis klivit ur bubbelpoolen, hängt av sig mössan ,sparkat av sig snön i skorna och satt sig i soffan.... men va fan!! Vilken kanal sänds matchen på?
Kommentera

Berka: Å där hittade jag rätt kanal... tack berka!
Kommentera

OJ OJ OJ VILKEN STÄNKARE
Kommentera

Berka: Långsamma Bartecko börjar bra med att vika in en en backhand.
Kommentera

NuMo: ja å långsamma nagy å lika långsamma byron stod för ett fint förarbete
Kommentera

Berka: Långsamma Nagy glider över hela banan och duttar in pucken.
Kommentera

« · 1325413 · »