1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511799 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma

« · 2580932 · » Till forumet

MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma
Vigge tillbaka kanske tillbaka
Lassi i mål
I övrigt. Ja den sågade O Regan har 3p på 4 matcher.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma
Tarasov: Och 2 av dem poängen är andraassist. Räddar inte upp hans svaga prestationer om du frågar mig!
Kommentera

Tarasov:

Han skulle väl utses till flopp redan efter andra matchen trots att han var med och bidrog redan i första matchen.

Man kan tycka att han köpte sig lite tid där, men icke ;-)

Tyder ändå på någon sorts spetskvalité när man håller sig framme redan i första matchen.
Kommentera

Sigge: han hade inte ens gått på is när han kom till oss? Helt nytt land och spelsystem. Ge honom Oktober ut sen kommer han, Ranta och Ruohomaaa leverera
Kommentera

SPOODI: Här är Oreganos skottkarta efter 4 matcher. Han behöver komma in mer mot slottet istället för alibiskott från kanten!
Kommentera

Sigge: problemet för oregano är att han verkar ganska vek. Han vinner inte många närkamper. Vid två tillfällen igår såg jag Luleåspelare som bara flyttade på honom som ingenting vid sargen. Så det är troligen orsaken till att skotten kommer från sidan lite utifrån.
Kommentera

Jag har 4 st hemmastå biljetter till imorgon som jag skänker iväg. Vet ni någom vill ha så är det bara att skriva här
Kommentera

Sigge:

Då hade det inte spelat någon roll om han hade varit rightare eller leftare.

Tror skott kartan var lika dan hos Karla, Till och med längre ut när han dundra in kanonerna där utifrån.

Det är sällan man får skott chans mitt i slottet.
Och den där kartan stämmer inte heller, Den röda pricken som skall vara målet.
var mycket mer längre fram strax utanför Målvaktsområdet lite lägre än det nedersta blå punkten och ca 15 mm snett in.
Kommentera

Sigge:
Tycker inte han är särskilt svag iaf inte framåt. Däremot lite vilsen i försvarszon. Andraassist är också av betydelse.
Kommentera

Sigge:
Ny har han en center och är speluppläggare då tänker jag mig att den primära uppgiften inte är att ta avslut framför
Mål. Skulle vara desto intressant att se hans passningskarta.

I det här fallet vill jag även se en kontext, varifrån skjuter MoDo generellt och vilka tar avsluten framför mål.
Kommentera

Tarasov:

Såg dock inte alltför bra ut som speluppläggare i pp igår, men powerplay är nog lättast att öva under matchlikaformer. Svårare under träning.

Men i detta skede hade jag nog hellre sett att man matchade woods lina som pp1.
Kommentera

Tarasov:

Hedberg om någon bör ha hyfsat bra koll på oss, trots att vi svepte dom i slutspelet har han ju alltid känts som en liten bogeytränare. Känns som vi hade rätt svårt för mora borta under grundserien.

Men vi bör ändå ha relativt goda chanser att studsa tillbaka på hemmaplan, fullsatt och kanske vigneault tillbaka?
Kommentera

Trilske:
Hedberg är en sann gentleman
Kommentera

Trilske: hedberg är en grym tränare som bör ha koll på modo, men modo bör ha lika bra koll på hedberg. gissar att han inte bytt spelsystem totalt i örebro, men har nu bättre spelare iställte för vilket hopkok mora sätter ihop år efter år

med det sagt är örebro riktigt, riktigt bra.
Kommentera

Trilske: Tre puckar i Kryllan är mitt krav..
Kommentera

Snackas lite i stan om att Timashov är högaktuell igen. Från personer som har haft rätt tidigare. Men väldigt oklart hur trovärdigt nu såklart
Kommentera

Rödluvan: Ja, Greco var för dyr så uppenbarligen letar MoDo efter ytterligare en forward. Dima var ju nära MoDo-kontrakt tidigt.
Kommentera

Rödluvan:
Skulle vara ett bra tillskott
Kommentera

Tarasov: Ja, det vore tråkigt att inte bli 10:a. Tycker att MoDo ska öppna Stor-Plånkan även när det blåser medvind.
Kommentera

Tarasov:

Pricken över i:et om han kommer hit och levererar (många fd. brynässpelare som ändå sett helt ok i andra lag)

Bl.a. eklind såg rätt tung ut igår, hade nog funkat helt ok i våran 3tons-kedja.
Kommentera

Costanza:

MInns att tarre skrev att han var för dyr, men trodde snarare att vi omvärderat lite efter säsongsinledningen.

Någon blaska som skrivit att vi backat p.g.a. prislapp? Ingen fylletweet från ros?
Kommentera

Trilske: Gradin och George går för guldet!
Uppladdat:

450x300-costanza.jpegcostanza.jpeg

Kommentera

Trilske: nu är det ju aldrig alla friska, men om modo skulle värva dima och alla ÄR friska, vem bänkas?

sampo-roma-oregano
woods-dicken-dansken
300 kg

sen har vi theo, dima, ohlsson, ejk, ap och op för tre platser och jag vill påstå att åtminstone två av ejk/ap/ohlsson behövs för det dom bidrar med, trots allt helt andra spelartyper än vad övriga laget är. lätt att säga nej men kör dima-ejk-theo men tror inte LAGET blir bättre av det, det blir många offensiva spelare och väldigt få defensiva, som bara kan fokusera på det, utan då får nån annan ta över den istiden och rollen och kanske få mindre kräm offensivt. en sån kedja innebär att sebbe, adam och op är utanför laget. adam har förvisso varit dålig i inledningen, men tror inte det håller i sig.

inte ett lätt pussel att lägga, men TROR inte modo vill rubba gruppen just nu. och om dom ska göra det hoppas jag det blir en back.
Kommentera

BobbyG: håller med, ska vi ha in något nu lär det vara en back. Behövs en defensiv klippa till 5/6-back
Kommentera

BobbyG: Dima kommer spela i någon av topplinorna. 33 poäng i SHL ifjol är inte svaga papper.
Skulle gissa på:

Dima/Ruohomaa/Sampa
Oregano/Dickie/Woods
300
Nieder/AP/Aagard
Kommentera

Rödluvan: Dima är det sista vi behöver just nu. Finns en risk att han rubbar balansen i gruppen då han vill vara den största stjärnan!

Det är vår backsida som är för tunn just nu. En stabil 6:a är vad som måste in så vi kan bänka Berg eller Brickley
Kommentera

Nucky: Detta gäng borde kunna skapa lite kaos.
Kommentera

Nucky: ser inte hur Dina skulle få plats, helt fel spelare. Skulle hellre se en 4e line spelare. Stor, mycket rutin, defensiv. Men helst en back partner till Brickan vill jag ha in om man nu ska värva något.
Kommentera

Sigge: Vi ska inte vara i egen zon!
Kommentera

Nucky: det var ingen kedjeuppställning i sig utan något som visar att laget skulle bli väldigt framtungt
Kommentera

Nucky:
Skulle tro att det blir ganska exakt så om Timashov kommer möjligen att O Regan Timashov byter plats
Kommentera

Tarasov:
Justera tror 4 blir så här

Ohlsson - Niederbach-Aagaard

Samtidigt kommer de alltid vara plats för AP/EJK i laget med tanke på skador
Kommentera

Tarasov: Kan aldrig tänka mig att vi tar Timashov. Helt fel profil.

men annars tycker jag att Niederbach är för svag defensivt för att centra en fjärde, vilket i regel varit anledningen till att han inte blev bofast där när han var i Frölunda och Rögle.
Kommentera

Med tanke på att Woods ser ut att klara steget galant så vette tusan om vi borde värva Timashov.
Kommentera

Tarasov: Glömde bort Ohlsson, klart han tar plats i 4:e
Kommentera

modomille: Kan ändå se ett behov av en kreativ och spetsig spelare sett över tid. Tror inte ”300” kommer fortsätta producera i samma takt som de gjort.
Kommentera

Nucky: jag kan också se behovet av en till fw på sikt, tycker fortfarande en back är priorierat, men jag vill nog se en annan typ. skulle egentligen vilja ha en ranta/södergran/walli fast ett snäpp upp i produktion och klass, jag vet, södergran och walli är väl 1p/match, men ingen tror att det ska hålla :), eller en shinnimin, som är lite mindre men spelar stort, en jävel på isen och som också producerar. svårt att hitta givetvis, men ser heller ingen panik i dagsläget. skulle gärna utvärdera efter en månad med roma i speldugligt skick.

tycker nästan det räcker med oregan, theo och woods i kategorin spelskickliga lättviktare, för att uttrycka mig lite taskigt. vinner troligtvis mer i spelet med att fortsätta ha ett storleksmässigt och skridskomässigt övertag på motståndarnas försvar.
Kommentera

Tarasov: jag skulle vilja splittra Woods och Big D.

Om än några omgångar, men tror det skulle behövas.

X / oregan / woods

X / Rouhoma / ranta

300kg

Dansken / Big D / Ohlsson

Jag vet inte, saknar någon pusselbit men känner inte att Timö är den.
Kommentera

Törna: uum källan på timasov till modo känns minst sagt skakig.men han har ju aldrig haft rätt förut så sannolikheten ökar säkert. Brynäs hävdar att han är en energitjuv i laget, så illa dom gick ifjol kanske det ligger vissa sanningar där,vad vet jag..
Kommentera

Då var man på plats i Ö-vik för första gången i för morgondagens drabbning 👍
Kommentera

9844: Var bor du inför segermatchen?
Kommentera

Costanza: stratt. Tydligen fick jag ett renoverat rum. Var livrädd när jag såg bilder på det gamla 😂
Kommentera

9844: Statt har fixat rätt mycket. Kollade runt där i somras. Terrassen var kanon och fint därinne.
Kommentera

Costanza:

Statt menade jag såklart. Ja det var helt okej. Halvslöa lampor i taket och duschväggar i form av frostade skjutväggar kändes lite old School men vafan. Bara här för vinst. Vore skoj att träffa någon från det här forumet under morgondagen under öl-drickande 👍
Kommentera

Costanza: Nån som har koll på biljettläget? Blir det lapp på luckan i morgon?
Kommentera

8225: Räkna med +6500, tror att sittplats är fullbokat.
Kommentera

9844: Haha, Att boka rum på Stratt i stället för Statt. 10 kronor billigare . Man ska inte snåla , kostar bara

Ber om ursäkt för sexistiska inslag och avsteg från matchtråden, men hotellfrågan är dock viktig. Undvik att se den om ni gillar god kultur, men det är ändå fredag
Kommentera

Costanza: Sittplats har varit slutsåld sen i tisdags.
Kommentera

Törna: Jag är också jävligt sugen på att se Oregano, woods och varför inte Tima som tredjelänk!? Risken finns att den blir för offensiv men ändå spännande.
Kommentera

Gäsp: Röda lampan, den ska lysa!!
Kommentera

« · 2580932 · »