1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514727 inlägg · 4113 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma

« · 2582945 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 2023-10-14 Hemma
Jan-Erik :
Okej.. Hur tänker då Leksand i nästa möte ..?
Det är deras 1;a målis i dag också.. Vad Bra?
👍 😁👍

Det är ingen som vet vem vår 1: a m0lis är..
Dom har stått lika mycket typ..
Och ligger på samma röddningsprocent typ..
Kommentera

Silly: Tror att i en do or die match skulle fler tycka att man skulle ställa Lassi i målet. Om du tar Tampa så spelar deras reserv helt ok men med en skadefri ryssen Andrej Vasilevskij i mål skulle det ju ändå kännas svårare för motståndarna.

www.expressen.se/sport/hockey/nhl/jonas-johansson-hyllas-av-victor-hedman-trots-tampa-bay-lightnings-small/
Kommentera

halva oktober har gått nu, modo har hittills tagit 6 av 12 poäng. kvar att möta i oktober

växjö borta
oskarshamn borta
färjestad hemma
luleå hemma

12/24 under oktober är väl med beröm godkänt?
Kommentera

Jan-Erik : Får vi igång förstakedjan med O'Regan-Rååmaa-Ranta så kan detta bli en fortsatt kul säsong.
Kommentera

Jan-Erik :

Är det därför Leksand och Färjestad har gåt så bra.. ?
Deras före seriestart uttalade 2:a målvakter leder målvaktsligan i dag?
Kommentera

9315: Innan den här veckan så kände jag att det skulle vara godkänt med 18 poäng på 12 matcher. Är ju ändå 1,5p i snitt. Nu ligger vi redan bra till på den fronten, men hoppas vi kan knipa poäng mot ett Växjö som svajar en del och Oskarshamn som är tokdålig och i kris just nu.
Kommentera

KB: Inte helt omöjligt att vi tar 6 poäng den kommande veckan. Växjö har varit kassa så dom måste höja sig rejält för att ta poäng från oss. Mot Oskars har vi också stor fördel då jag tror att vi kommer kunna få fast dem lättare i anfallszon och stressa fram misstag
Kommentera

Silly: Leksands nya målis är en positiv överraskning. Att Lindblom skulle kunna ta förstaspaden var inte helt överraskande då FBK fick panikvärva då deras tilltänkta förstemålis gick till NHL helt plötsligt. Men det är ju inte samma sak som mitt ursprungliga budskap. Om Enroth och Johansson stått för Örebro resp Frölunda skulle det inneburit en större utmaning för oss att ta poängen. Håller du inte med om det?
Kommentera

Sigge: Så ”kassa” har dom inte varit ändå, förlorade visserligen mot Luleå men den matchen var man klart bättre och borde vunnit, man skapade väldigt många målchanser men Luleås målvakt stod på huvudet och räddade dem.
Kommentera

Costanza:

Känslan är väl att spelaren med ligans(?) mest svårstavade efternamn spelar på torsdag.

Förhoppningsvis debuterar den tilltänkta förstakedjan.
Kommentera

Trilske: det är väl inte svårt att stava roma ;)
Kommentera

9315:

Jag har riktigt svårt för den stavningen (även råma) så jag undviker det, helst... ;-)
Kommentera

Trilske:
Vigneult? : )
Kommentera

Trilske: Såg 3:e perioden precis eftersom jag följde den endast via liverapportering igår.
Jag blev förvånad när alla rapporter sagt att vi stjäl poängen och ska vara så fruktansvärt glada för vinsten. Man må vara lite färgad av att att veta hur matchen slutar, men herrejävlar vad den bedömningen är felaktig.
De första 4 minuterna i 3:e perioden är Örets, resten är vår.
Imponerande hur vi vågar sätta press och gå för att vinna efter deras mål.
Vi för matchen och skapar högkvalitativa lägen för både Aagaard och Brickley ett flertal gånger innan målet, och äger spelet däremellan.
Nån vidare forcering från Örebro kommer inte då vi fortsätter föra spelet och flytta upp det på deras planhalva.
Deras 6 mot 5 märks bara av när vi gör mål.
Lehtinen får kliva fram med nån avgörande räddning, men nån press från Örebro är det inte tal om.
När man sen hör Wikegård från studion undrar man ifall dom kikat på fel skärm. Han målar upp oss(som alla andra) som laget som ska stå med mössan i hand och vara tacksam för varje poäng de stora stygga SHL-lagen bjuder oss på.
Berömmer oss också visserligen, men ältar också att ”vi får se när matcherna kommer tätt” hur bra de är osv.
Låter som hela vårat lag är värvat från korpen och inte är van vid flera matcher per vecka.
Sen att vi mött några 2:a målvakter, det är topplag i SHL(Örebro och Frölunda) och bör ha kapaciteten att ställa 2 högkvalitativa målvakter i samma trupp.
F.ö blir jag fruktansvärt imponerad av vår HA-stomme som fortsätter lira som om det vore VIK eller Löven vi möter.
Noll respekt har man och visar inga tendenser på att man ska vika ner sig i framtiden. Kedjan med Woods/JD/dansken spelar så självklart som man gjort under åren i HA.
Näsen bättre än någonsin, Bernie matchas hårdast av alla backar och håller. Brickley är bättre än man någonsin vågat drömma om.
Ska också ha i åtanke att de som börjat trevande eller inte alls är exempelvis Ruohomaa som enligt många innan premiären är den enda i laget med SHL-kvalitet. Spetsförvärven ORegan och Ranta har mer att bevisa. Denna trio är sparkapital och behöver steppa upp för att avlasta och gärna ta över ledpinnen några matcher.
Kommentera

Nucky: Vet inte om du bara sett 3:e eller om du sett alla 3 perioder men ja man är nog färgad om man inte kan se att Örebro var bättre än Modo i stora delar av matchen, inte hela men stora delar.

Dock inte sagt att vi nödvändigtvis stjäl poäng, sådan skillnad var det absolut inte men Örebro var tunga offensiv och skapade många långa anfall där Lassi tvingades storspela, defensivt tyckte jag Örebro var nära på 100% och Modo hade enormt svårt att få tryck i deras zon.

MEN Modo som lag är en jävla maskin just nu, vi har med handen på hjärtat en hel del medstuds men samtidigt jobbar vi enormt hårt för den medstudsen, när man trodde att Örebro skulle forcera sista 6-7 minutrarna så kändes det som att dom fått lite slut på idéer och Modo kontrollerade situationerna oerhört bra.

Jag kan inte säga att 3-1 är en stöld men jag kan säga att Örebro var bättre än oss över 60 minuter och enligt mig det bästa laget vi mött hittills, det säger mycket om Örebro men samtidigt väldigt mycket om Modos maskineri när vi ändå slår dem med 3-1
Kommentera

Costanza:

Underskattat!
MoDo har en växel till vi ännu inte provat, O'Regan-Rååmaa-Ranta kan bli en grym maskin ute på isen om de klickar! MoDo har väl ännu inte hunnit spela in sig med laget som är tänkt.
Otroligt spännande de nästkommande 10 matcherna!
Kommentera

Gavelo:
Jag tyckter att våra backar har blivit enormt bra på att få fast/ stopp på måtståndarna efter sargen.
Väldigt många gånger fassnar dom där.
Rubins, Bricklwy. Rundblad. Berg och Bernhardt soelar mycket kropp där och det tar på motståndarnas krafter. Det suger regält med energi. Och sedan spelar vi enkelt sarg ut och trötta ut dom på det ... Det tär enormt att få börja om hela tiden.
Kommentera

« · 2582945