1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511785 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30

« · 2622382 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
Saleva:
Besviken trodde Coztanza hade grusat gången
Kommentera

KB: Jag tycker inte Brickley är ett utropstecken, han har trots allt spelat på högsta nivå så han bör kunna vara en bärande spelare i Shl, men han har varit fruktansvärt för att utrycka det milt riktigt dålig senaste månaden, MEN never the less Han är absolut ingen dålig hockeyspelare, han dras bara med en alldeles för låg lägsta nivå.

Mitt stora utropstecken är Berg, som jag konstigt nog tycker är bästa back för tillfället och har axlat rollen extremt väl, även Näsen har varit bra.
Kommentera

KB: framför allt svårt att gå igång på allehandas betyg öht, det är trots allt bara två personer och deras åsikt, bär lika mycket vikt som när jag säger att roma är en 1. dvs ingen alls :)
Kommentera

SPOODI: Absolut.
Kommentera

KB: och Berg
Kommentera

Gavelo: Brickley och Näsén har ju varit de stora utropstecknen av backarna den här hösten. Den förstnämnde var en gigant de första 15 matcherna. Svagare insats nu i december kanske, men har väldigt svårt att gå igång på att han skulle få höga betyg.
Kommentera

Rödluvan:
Kanske ska tydliggöra att det inte var modograbbarna som klampade in på isen med grusiga skor. Det var funktionärerna som hade en mindre genomtänkt idé att släpa in en grusig matta som de fick stå på.
Kommentera

Silly: Brickley får alltid höga betyg för att Pelle Hägglund är stormförtjust i honom och har frekvent försvarat honom fast han varit helt värdelös vissa matcher.
Dock inte sagt att han Brickley förtjänar en 4:a men man får nog ta dessa betygssättningar men en hel skottkärra med salt.
Kommentera

Tarasov: Han var stundtals dominant i HA några gånger, och har även visat tendenser av samma spel bitvis.
Kommentera

Tycker det varit en jäkla fart och speed på fjärdefemman senaste två matcherna. Kul som fan å se deras krigarinsats. Kan vara så att en sådan som ejk passar bättre i en fjärd än andra? Att han är nöjd med sin plats i hierarkin medans andra tar det lite ”tyngre” å hamna i fjärde. Jag själv ser dock mer som att vi har flera jämnare femmor än någon toppfemma. Med kanske lite olika uppgifter och styrkor. Lite egna förmiddagstankar såhär sista dagen på året😁 4 av 6 poäng på två viktiga avslutande matcher på året känns ändå jäkligt bra och givit oss bra mycket mer arbetsro än om vi förlorat dem. Känns jäkligt bra detta om vi kan kriga på som i senaste två matcherna och fortsätta förbättra defensiven.
Kommentera

Rödluvan:
Nej det tror jag inte, framförallt inte i anfallszon. Helt ok spelare och nödvändig för att vi skulle ta oss upp, men på SHL nivå räcker han inte till i anfallszon.
Kommentera

Heyerdal: Precis min upplevelse, hoppas att får visa upp sig i någon SHL match.
Jag gillar stora målvakter, ska börja följa Västervik närmare nu.
Kommentera

Robin Ztorken L: han är stor 192/90 !
Kommentera

KB: Det som stör mig är att AP kan vara ett monster om han bara vill.
Kommentera

Mangeboii: På tal om Eltonius, kollade Västervik - Brynäs och häpnade över hur stor han såg ut.
Kändes omöjlig att göra mål på :-)
Kommentera

Heyerdal: Japp, det är samma grabbar som såg till att det blev ett tiominuters-avbrott i gårdagens match. Men härligt att vi vinner vår egna cup.
Kommentera

Rödluvan: seger för MoDo i Sedin-cupen, MoDo-Timrå i final 5-2 väntat förstås! Tror det är P16.
Kommentera

Smurfen: Det är fan få saker som gör mig så glad som när våra spelare uttalar sig sådär.
Kommentera

Bössa 68: Hatar ingen, inte ens Putin eller Bidén.

Älskar dock Dånald. En av de där gnistorna som får mig att kliva ur sängen på morgonen. Lovar att han är MoDoit. #TRUMP2024
Kommentera

Bad_Brett: Lander har 11p på 29m. Finnen har ju ändå brottats med skador.
Kommentera

Bad_Brett: Fina Hensick.
Kommentera

Sigge: du har ju alltid neggat rohoma men tänk lite som karlin/gradin som vet bättre om hockey!
Kommentera

Sigge: Ärkefloppen Hensick gjorde 15 poäng på 31 matcher. Siffror man hade jublat ifall Rååma haft.
Kommentera

Rytter: Det går inte längre att skylla på Råmas avstängningar och skador. Han har inte kommit upp i en godkänd nivå den här säsongen och det ligger på honom. Sen gör det väl inte bättre att han inte passar in i Karlins system för fem öre
Kommentera

Rytter: Svåraste spelaren i laget att sätta betyg på enligt mig. Inget snack om att han "har mycket hockey i sig", men ibland är det oklart om han gör sina kedjekamrater bättre eller sämre.
Kommentera

Smurfen:

Om det nu stämmer att han spelar på ett billig kontrakt så hoppas jag Hinken är smart. Ge honom ett bättre kontrakt som gäller från och med nästa säsong mot att han förlänger 1 eller 2 år, så vi knyter upp honom en längre tid.

Har varit vår bästa forward nu på slutet och kommer ta ytterligare steg.
Kommentera

Silly: Detta gillas !!!!

Från ÖA
Kommentera

Bad_Brett:
Brickley får en 4: a u betyg igen.
I Allehanda!
Vilken kung han är

Ranta en 5: a Nu har han vaknat!
Han kommer dominera i vår!
Kommentera

Bad_Brett: Blir vi tia som jag tippat så blir det final mot FBK i vår. Gott nytt år!
Kommentera

Rytter: Som andra har varit inne på så presterar vi ju ännu så länge över förväntan, så finns väl ingen anledning till att göra några panikdrag. Men det är klart det är surt att våra prestigeförvärv har presterat på en så pass låg nivå, för annars hade vi nog kunnat vara ett slutspelslag.

Allt som allt är jag ändå väldigt nöjd över MoDos höst. Gott nytt år allesammans!
Kommentera

M Horava: Vi har passerat halvtid och saker kan nog börja röra på sig. Jag är rätt nöjd idag, men ska vi undvika att glida nedåt i tabellen så kanske det måste skruvas på några ställen.
Kommentera

Tarasov: Tänker ibland att Rundblad hade funkat bättre om han slapp tänka och vara kapten och bara jobbat på sitt hockeyspelande. Lite samma som Engsund i Oskarshamn som gått från att vara en fantstisk back till att drunkna i ansvaret att hålla ihop laget och vara ansiktet utåt.
Vigge hade kunnat vara kapten med Riley och Aagaard vid sin sida.
Kommentera

Gäsp: Tycker Sebbe har varit bra stora delar av hösten. AP har dock en tendens att växla mellan division 1 och SHL-klass lite för ofta. Inte lika ofta det senare tyvärr.
Kommentera

Bad_Brett: Ruohomaa och Rundblad är misslyckanden. Tåls absolut att repeteras men det är väl inte så många som säger emot?

Plockar vi vinster mot Rögle, Frölunda och Färjestad med Eltonius istället för Olle? Lätt att säga efter en stark match mot Brynäs men jag tror inte det. Sen har han väl haft några plattmatcher på sistone som drar ned statistiken.

För en back-up tycker jag han är kompetent nog och tror absolut han är hetare än Eltonius.
Kommentera

Mangeboii: Tack jag är också sjukt besviken på AP och S.O. Jag köper inte att de är bra 1/10. Sebbe vart dock ett monster förra säsongen när jag kallade honom menlös.
Kommentera

Bad_Brett:

Kan ju tycka att Hinken tänkte helt rätt angående Rååma. Vi behävde en förstacenter och han hittade en meriterad sådan med massor av erfarenhet som har varit i SHL ett par säsonger och kan ligan, ingen spelare som behöver köras in i svensk hockey och SHL.

Tyvärr har väl utfallet inte blivit det man hoppades på från någon sida. Rååma kom in i det helt fel från starten med avstängningar och skador och fick inte utdelning poängmässigt som är så viktigt för en spelare som ska producera.

Kan man uppgradera på denna position och släppa Rååma så visst gör det, men då ska det finnas något ledigt som gör oss mycket bättre och ingen chansning som behöver 10-15 matcher för att komma in i SHL, eller någon namnkunnig spelare som vilat hela hösten och ska ta ett kontrakt för avslutande 3-4 månader.

Annars ha kvar honom och hoppas på att han gör sina 10 bästa matcher i slutet av säsongen.
Kommentera

KB: Lassi, absolut en fullträff. Det var väl ändå de som tyckte att han var för liten. Tror även Olle hade varit en bra keeper i Allsvenskan.

Walli och Ruohomaa bör inte vara i startuppställningen när vi rundar av 23/24. Absolut misslyckanden, Rundblad också. Walli lär väl vara hyfsat billig iallafall.

Det faktum att Rubins är så svårvärderad är ändå ett plus för honom. Han spelar näst mest i laget men syns knappt. Väldigt positivt för en defensiv pjäs. Till och med Rundblad ser ju gångbar ut när han spelar med Rubins.

Besviken på Sebbe och AP, trodde de skulle kunna utgöra stommen av en kompetent fjärdekedja i SHL men de har inte gjort nåt framåt och blir konstant nedtryckta om de inte har Södergran till hjälp.

Wahlberg måste väl ha gått om Folin med hans senaste matcher. Left-fattningen är väl hans undergång just nu då vår left-sida är betydligt starkare än right-uppställningen.
Kommentera

Dexter : Har hört mycket om den karln, men att han slarvade med sommarträningen var något nytt. Har du några belägg för detta? Alla jag har pratat med har uppgett att han var en av de bäst tränade i laget, vilket är imponerande för en 35-åring.
Kommentera

Rödluvan: Det du skriver är långt ifrån Sannys ordval.
Kommentera

Rödluvan: Råååma är en felrekrytering, karln passar inte in i MoDos spelidé.
Kommentera

Tarasov: Ruouhomaa var en nödvändig värvning på förhand. Vi behövde en etablerad förstacenter som hade producerat i SHL tidigare, det var antingen det eller att värva en oprövad nordamerikan. Som nykomling sent på marknaden så fanns det förmodligen inte så många alternativ att välja mellan. Men det är synd att han floppat så hårt. Enligt Leksands-folk man snackat med så är det en duktig ishockeyspelare som dock behöver vara stjärnan i laget. Den rollen fick han i MoDo,
men så dyker han upp otränad på försäsongen..
Kommentera

Robin Ztorken L: vi har Styf, Theo, OP o Norén!
Kommentera

KB: Håller med om mycket, men likväl måste vi komma ihåg att spelare som Rååma och Oregano värvades in eftersom våra allsvenska spelare inte ansågs hålla måttet. Vi pratar om spelare som ska ligga i toppen av den interna poängligan och som bör snitta uppemot en poäng per match. De är värvade för att hålla absoluta toppklass i SHL, inte vara breddspelare som kan täcka upp när det inte fungerar för Woods och gänget. I den bemärkelsen är de - återigen, I DAGSLÄGET - totala fiakson.

OEEK var en korkad värvning. Eltonius hade gjort det lika bra och vi hade sparat massa pengar på kuppen.
Kommentera

KB: Har varit ganska tyst från experter angående Ruohomaa ett längre tag, längre än vad jag kunnat tro. Men nu börjar även de säga saker, Sanny sa idag bestämt att han inte vill vara kvar.
Kommentera

modomille: Svårt att kritisera värvningen av Ranta, då han enligt uppgift dessutom är relativt billig. Jag ifrågasätter egentligen inte ens värvningen av Rååma, då det trots allt var en spelare som Leksand gärna hade behållit (till rätt pris). Kan dock konstatera att exakt det jag oroade mig för har inträffat.

Walli däremot... han känns bara... meh. Visst, han är säkert bättre än OP, men om differensansen är så minimal kan jag prioritera en spelare men lokal förankring som inte vill någonting hellre än att spela i MoDo över en legoknekt från Stockholm. Kanske låter hårt, men som någon annan skrev, så ser jag inte skymten av det där uppoffrande spelet som han gjort sig känd för.
Kommentera

Bad_Brett: Det räcker väl ändå med att de presterar som förväntat? I det avseendet så är Lassi en fullträff. Tycker Sampo börjar landa in där sakta men säkert också, även om startsträckan har varit lite för lång.

Olle är väl en helt okej andraspade? Väldigt bra värvning som gardering för båda serier utifall vi hade varit kvar i allsvenskan.

Sam tycker jag är en fullt godkänd och vettig värvning. Speciellt i rollen som tredjecenter.

Hutsko för tidigt att säga. O’Regan var på väg att vara en fullt godkänt värvning i mina ögon tills han gick sönder. Han var väl den av de nya importerna i ligan med bäst poängsnitt vid tillfället. Återstår att se med båda.

Rubins vet jag inte riktigt. Känns habil på den här nivån? Men jag har verkligen svårt att värdera honom.

Walli glider väl mer och mer ner mot minus, men han var instrumental i en hel del av vinsterna tidigt på säsongen så där har vi fått viss valuta för pengen iaf.

Ruohomaa och Rundblad självklart på minuskontot. Där har det misslyckats. Men blir lätt onyanserat när man diskuterar det. Ser dem som 2/5 med toppar av 3/5 i betyg beroende på var man kollar på säsongen. Ett problem med tanke på vilka roller de har, men knappast 1/5 varje match som det lätt låter.
Kommentera

Blake: O reagan har ju knappt spelat en minut sen han kom hit.
Ruohomaa, Rundblad är bara att bänka eller skicka tilll HA.
De dyraste vi har som spelar på lägst nivå, skamligt dåliga sett till lön.
Hoppas vi släpper dom båda snarast, måste finnas bättre gubbar i juniorleden.

Karlin får börja hitta en lösning här och nu
Kommentera

Mangeboii: En annan som verkligen har kommit igång är Ranta. Åtta poäng på dom senaste tio matcherna, fem på dom senaste fem. Om vi blir kvar så känns det som att vi kan få rejält betalt för den investeringen. Var ju lite det som var Hinkens plan då han sa från början att Ranta på sikt kunde bli en toppspelare i ligan.
Kommentera

Mangeboii: den kedjan har utan tvekan sett intressant ut.

tycker ejk håller på att spela sig in i laget också
Kommentera

Mangeboii: Bra inlägg. Vigge har varit stabil och man ser hur motiverad han är att vara tillbaka. Mycket bättre skridskoåkare idag och fick bra SHL-rutin hos Åsa-Nisse.
Kommentera

« · 2622382 · »