1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494293 inlägg · 4086 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta

« · 2733561 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Modo har värvat okej utifrån förutsättningarna men vi kommer inte vara ett lag för slutspel om vi inte överpresterar spelmässigt.
Jag har Modo på 13e plats vilket ändå känns rimligt fast i underkant.
Som du säger så har MK inte fått svar från egentligen några nyförvärv förutom kanske Ladue och Winberg, men övriga letar fortfarande efter formen och vi får nog ge dem lite tid.

Den enda spelare jag känner mig tveksam till på förhand är True, jag tycker inte det är en tillräckligt skicklig spelare för att leda en 2:a kedja, speciellt inte offensivt, men som med det övriga nyförvärven så måste han få tid att komma in i grejerna.

På Torsdag räknar jag med en ny förlust och även match 3, sedan tror jag vi tar våran första poäng, ungefär så höga är mina förväntningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
SPOODI: Spännande, vad kan de vara?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna: Tycker vi pratar om något roligare än gårdagen.

Jag har tagit reda på den riktiga anledningen till Dick Axelssons comeback och varför han är mer vältränad nu än vad han var under hela sin karriär.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Ja, nä, nu har man sovit bort frustrationen från igår.

Jag har väntat på premiären i 6 månader, stått ut med försäsongens matcher i Augusti. Den långa startsträckan som inte gav mycket svar på vad vi kommer vara för lag i år.

- Sen kommer gårdagen, de visar sig vara sämre än sämst, längesedan man såg vårt lag så utspelat som igår i mitt tycke.

Omedvetet har jag byggt upp såna stora förväntningar på MoDo och det började redan förra året med meningar ”Det är inte i år vi ska vara bäst…”

Jag ber om ursäkt för negativiteten igår, även hur vissa spelare fick mer kritik än nödvändigt. Det är dags att rannsaka mig själv och stötta det här laget som vi alla älskar så mycket, MoDo Hockey - I med och motgång. Det är många matcher kvar.

Jag älskar MoDo - Vill klubben det allra bästa i världen - Klubben med spelare mår bäst av stöttning.

Jag tänker höja mig, är någon med mig?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Grötskalle: Det finns en anledning till att Rundblad spelade i finland innan han kom hit. Tempot i SHL är för övermäktigt för honom. Skridskoåkningen finns inte där
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Frontschwein: Men gå å lägg dig igen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Grötskalle: Skellefteå verkar visa intresse för Victor Sjöholm i HV. Känns som att de letar en helt annan backprofil än Rundblad, med all respekt för honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Rundblad är inte en dålig back, han har inte presterat som förväntat såklart men tror nog dom flesta shl-lag skulle kunna tänka sig att chansa på honom, inklusive skellefteå. En dålig säsong gör inte en hockeyspelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Grötskalle: Rundblad ska inte till Skellefteå enligt all lokalbevakning därifrån + supportrar. Vilket man såklart förstår då ett så bra lag som Skellefteå inte skulle vilja värva en dålig back. Det är lika bra att ha inga backar än att ha backar som gör defensiven sämre
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
Det blir ingen utbyggnad av Timrå Islada på en tid framöver.

Det brinner i Plywoodfabriken i Hassela nu!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Saleva: kan de vara så att rundblad håller på att bråka sig tillbaka till Skellefteå? Skellefteå har skador på backsidan, rundblad klarar inte pressen att leda ett bottenlag och vill hem för att kunna axla en mer lättsam roll i ett förmodat topplag. Känns som den mest rimliga anledningen till att han är satt på läktaren, man sätter inte en kapten på läktaren pga dåligt spel på försäsongen, det gör man bara inte. Nånting annat måste ha hänt.

Hoppas det löser sig fort oavsett vad bakomliggande orsaker är. Sånt här kan stöka till det ordenligt i en grupp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Självklart gjorde vi en succésäsong ifjol utifrån förväntningarna, men det tar inte bort faktumet att vi var ett bottenlag som hade en till stor del tuff säsong på grund av att de andra lagen var så mycket bättre. Sen ska det sägas att Hinken kom sent in i lagbyggandet osv, men några värvningar gick inte hem och hittills har vi inte fått de svar vi hade velat på nyförvärven. Tyvärr
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Frontschwein: Så fjolårets succésäsong räknas inte då?
Modo har en av Shl’s lägsta spelarbudgetar eftersom vi inte har mer pengar att lägga på den posten och därför plockar man inte spelare från den absolut översta hyllan sa Hinken så sent som tidigare i veckan.

Visst är det tråkigt att förlora men att förlora borta i Shl mot något lag är verkligen inget pinsamt, ligan är jämn och alla lagen är riktigt bra.

Sen var väl enligt det flesta att 5-0 inte riktigt speglar matchbilden även om Örebro var bättre!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Även Hinken/Widebro verkar ha missat vilken hög nivå SHL har.

Vi står återigen med flera tredjekedjor och pengarna är sopslut.

Kan fatta att det är svårt att locka lirare till lilla övik med tvivelaktigt vinnarlag, men när vi redan har kaptenen på läktaren innan start känns laget helt jävla felbyggt.

Alla poäng räknas och gårdagen var pinsam.

Allt över 13e plats är lyx.

Hoppas bara Brynäs är sämre och att Löven inte avancerar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
S-vikaren: Nu kan vi inte längre sjunka djupare i tabellen, så nu finns det bara en väg och den går uppåt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
S-vikaren: Oskarshamn vann sin premiär ifjol också. Det enda som oroar lite från i går är väl att spelsystemet inte satt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: MoDo reste sig ifjol. Man reser sig igen. Vi har inget annat val än att lita på ödet. Att det vill oss väl.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
jonsson: Jag tror inte man drar några större slutsatser faktiskt, det är bara 1 match, börjar vi se detta superslarv och förlorade matcher inne i omgång 6-7 så kommer det nog bli lite diskussioner.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
jonsson: Efter att ha sovit på det inser jag att det är hemmapremiären som kanske blir det riktiga testet, för att det är väl det alla lag ser fram emot till en början? Känns fullkomligt omöjligt att inte tagga till på torsdag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
God morgon

Nu har man fått sovit på det här några timmar, vad kan vi dra för slutsats av detta?
Finns lite att du fundera över
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rockson:
MoDo sätter sig i en onödigt besvärlig sits när de gjorde Rundblad till kapten, de måste ju ha vetat att han ligger rätt långt ner i hierarkin. Nu blir det ett tacksamt mål för rubrikmakarna "bomben, stjärnan petat". Det blir alltså ett självförvållat negativt fokus på klubben helt i onödan, det måste definitivt vara första gången som en lagkapten ställs helt utanför truppen i en premiär.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Dexter : Ja alltså tolka mig rätt, det såg inte bra ut. Framförallt defensiven tycker jag kändes väldigt förvirrad.
Tycker dock vi i vissa stunder u slutet 1a t.ex förla spelet i offensiv zon.

Ser man skottkartan som tarasov länkade nedan så ser man att vi hade i princip lika mkt avslut i high end lägen som Örebro. Och CG, är det corsi? Var alltså bättre än Örebro? Kan det verkligen stämma? Dålig på läsa sån där statistik...

Det som saknades offensivt var den där sista lila edgen. Som gör att istället för att vi sätter alla skott i bröstplattan medans Karla dunkar en från blå i krysset...
Så offensivt, dålig utdelning men kanske inte nattsvart.
Defensiven... kräver lite jobb.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Jag stör mig som fan på kommentarer som "i år finns inget Oskarshamn". Det vet vi ju inte och inte visste vi att de skulle bli ett strykgäng förra året heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Monno: Tyckte att det såg helt förjävligt ut idag och jag tänkte länge att det var den sämst insatsen jag någonsin sett. Sedan påminde någon om Hockeyallsvenskan. Omgång 3 i Hockeyallsvenskan 2021-22, Mattias Karlins tredje match som tränare för MoDo:

Tingsryd-MoDo 5-0.

Vi slutade tvåa i grundserien den säsongen.

Ja, man måste ju försöka vara positiv. Denna match är ingenting mot de bottennapp vi hade under åren i Hockeyallsvenskan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Ingen vinst idag men vi kommer tillbaka skåål
Kommentera



Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
puffe: Är väldigt enig med Karlins analys. Resultatet mycket värre än hur matchen såg ut

www.youtube.com/watch?v=s2mMzBJdIDk&ab_channel=%C3%96rebroHockeyPlay
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Monno: Vinst mot Malmö och allt är förlåtet. Förlitar mej på att vi har en fortsatt stabil organisation, så ingen ko på isen innan 5 raka förluster
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Cheese: Ja det är ju vissa som gärna gräver djupa gropar direkt det går emot. Helst för att kunna säga "vad var det jag sa" tror jag. Varit samma sak i alla år.

Det är en match av 52. Lugna ner er. Klart det inte såg bra ut men vissa behöver verkligen andas ett par andetag...

Inget löser sig av panik och göra om allt i hela laget/föreningen så fort det går emot. Det har vi testat och då hamnade vi i HA och var nära åka ur där också.

Sen finns det vissa vars favoritspelare inte får spela så mkt som man vill och då är allt åt helvete därför.

Jag känner att HA var kul för där vann vi. Nu är vi i SHL igen, som bottenlag likt typ 70% av alla säsonger vi spelat där, det har väl sin charm det också antar jag. Men vi har en tränare vi nog alla känner förtroende för och då får vi lita på att han gör sitt bästa för att få ihop detta och göra oss till ett vinnande lag.

Jag håller med, såg inte hela med typ 65% lite flyktigt och det var inte så jävla illa hela tiden, eller defensivt var sådär men offensivt tycker jag vi hade ett gäng bra stunde, men det där sista lilla saknades. Och på denna nivå duger det inte tyvärr. Men hoppas vi kan skriva på lite till Malmö och göra det bättre!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Cheese:
Skottkartan ger dig rätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Jag såg matchen på plats, och sedan kollat den på TV4play. Jag tycker faktiskt inte att MoDo gör en så dålig match. Man tar mycket skott, det är mycket rörelse och de försöker/har intentioner för ett kreativt passningsspel. PP såg faktiskt vasst ut. Det är massa farliga lägen som är nära mål. MEN tamejfan i alla moment studsar det lite fel. Passningar som studsar över bladet, tveksamma icing, tveksamma offside, utvisningarna var rätt billiga, bortdömt mål…När det samtidigt studsar rätt/turligt i varje moment för Örebro, och Arntzen gör en kanonmatch medan Lassi gör långt ifrån sin bästa, ja då kan det faktiskt sluta i 5-0. Jag tycker att siffrorna inte spelar matchen alls faktiskt. Tycker detta var ett rejält lyft från de kassa försäsongsmatcherna, och en annan kväll när de små grejorna sitter, då vinner MoDo en sån här match. Skittrist resultat, men upp med hakan folks. Det här såg faktiskt allt annat än förjävligt ut. Jag tror mer på premiärnerver än något annat. Om hemmapremiären mot Malmö slutar 0-5, då kan jag stämma in i klagokören. Men jag tycker att det såg ut som ett gäng som ville mycket därute ikväll. Kanske ville lite för mycket? Jag är inte orolig ännu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
Ja på hackkycklingarna ja
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
I kontexten av kritiken mot Niederbach och i svar på Gäsps fråga skriver jag ”javisst jag har lite svårt för flockmentaliteten…” sen kommer det jag skriver. Visserligen kunde jag varit tydligare men tycker du borde ha förstått det.

Det går ju även att lyfta fram andra spelare som tog fel beslut. Exv valde Byström att skjuta några gånger trots att Bernhardt var i bättre läge…. Osv osv
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Södergran och Niederbach på läktaren. Allt annat är galenskap
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: ”Så fort en spelare gör ett felpass ska det uppmärksammas” skrev du. Dels finner jag det helt naturligt att det uppmärksammas på SHL-nivå. Man glömmer lätt hur hög nivå SHL är fram tills man inser hur många divisioner det finns. Sen tycker jag inte att det uppmärksammas varje liten gång utan mer när det upprepas.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Golden boy : Förstår precis, man ska inte behöva skämmas för att stå i en MoDo-klack, tvärtom
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
Nej jag skrev att jag tyckte kritiken blev överdriven, vilket är en annan sak.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Forumet borde vara stängt några timmar efter förluster. sjukt tråkig läsning ikväll
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett: Niderbakker borde få spela i fjärde. Kör med LP i tredje samt MC. Södergran också i fjärde.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Du skrev att du hade svårt för när misstag uppmärksammas, så min poäng var att vi inte borde akta oss allt för mycket med att kritisera då det hör till. Hockeyspelare får kritik hela tiden och är väl även tränade för att göra det, det betyder självklart inte att de älskar det.

Att få lite kritik som hockeyspelare är resor bättre än att jobba inom sjukvården eller på ett tråkigt kontor. Totalt överlägset att jobba med det man älskar mest så de ska inte klaga (vilket de aldrig gör heller).
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
Menar du att Niederbach inte tål kritik eller var är poängen?

Eller skall Niederbach tåla kritik och du skall slippa mothugg?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Jag tycker han blivit bättre sedan han kom!
Han kan fortfarande bli ännu bättre och framförallt jämnare men det är upp till den individuella coachningen att få det att fungera, framförallt hoppas jag han slipper skickas runt i kedjorna utan får en bra roll i 3e alt 4:e där han får lugn och ro.

Nu känner jag att jag iaf har diskuterat TN färdigt för idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Det har du helt rätt i rödbettan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Team-Karlin kommer på köpet med Team Rödluvan. Fattar att vi ska stötta våra egna spelare, samtidigt är det en professionell bransch och man bör tåla kritik som spelare om man ska vara professionell. Niederbach har fått otaligt många chanser men han har inte blivit bättre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Nej det är sant.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Kanske inte vore dumt å få tillbaka en frisk Adam Pettersson , men det lär ju inte hända !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gäsp:
Javisst har lite svårt för flockmentaliteten bara så fort en spelare gör en felpass skall den uppmärksammas. Tycker också Niederbach gör en och kanske t.o.m. två missar vid 2-0. Men är inte säker på att vi skulle bli så mkt bättre med Theo J på isen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Helt klart har du rätt och givetvis handlar lagets insats om kollektivet men man kan ändå ifrågasätta enskilda spelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett: Ursäkta men vilken ofantligt dryg kommentar.
Om du inte kan citera det jag skriver så ber jag dig sluta försöka!
Kommentera

« · 2733561 · »