1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494354 inlägg · 4086 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta

« · 2732175 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Jag håller inte alls med att han är en poängspelare, visst gör han en del poäng men det är ju inte direkt för att han är en offensiv klippa utan mer för att han är en bra hockeyspelare, men det finns många som gör fler poäng.
Dock är det ju inte därför han spelar med Jasek och Ranta, han spelar där för att om något kunna ta ett visst defensivt ansvar och sätta upp under här fallet Ranta.

Visst hade det varit kul med LP i den rollen men då skulle dom vara för framåtlutande och vi skulle förmodligen få stora problem med spelvändningar och mål i arslet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Leksand ser otroligt bleka ut. Tror det är en stor tabbe att de tog in finnarna från Timrå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
mrpm: menar inte att man ska debutera i första kedjan... men tkr man ska va frisk på att testa talanger brevid bra spelar iaf när dem är så pass stora talanger som LP faktiskt är. MER SÅNT TKR JAG😁
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
hk: Inte ett dugg förvånad att Rundblad står utanför, men att han inte ens fick följa med på bussen är en rätt tydlig signal. Norén sjunde ikväll alltså.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: Dags att skicka Rundblad till Kärpät! Äntligen har Karlin satt ner foten och petat honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: Han får nog börja sikta in sig på att köra bussen i framtiden.

Jag vill ärligt talat inte ha honom på isen i Modo mer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
mrpm: Enbart pga skador vet jag inte. De brukar vara ganska duktiga på att ta upp junisar oavsett skador eller inte
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Specter:

Kan komma att visa sig att leksand har ett av de svagare målvaktsparen i ligan, beror lite på hur armalis svarar upp denna säsong.

Annars känns heljanko lite halvsvajig i lhc, inte riktigt satts på prov men känns inte som att han har full kontroll när puckarna kommer. Ger inte ett supertryggt intryck.

Baserat på dessa 40 minuter skulle jag tro att hans landsman lehtinen är strået vassare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: Det är ändå extremt anmärkningsvärt att kaptenen inte ens tar plats på sju backar. Är det så att tålamodet har tagit slut och att man sätter honom i frysboxen i hopp om att han självmant ska lämna? Eller vad är det frågan om?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Specter: Kan bara konstatera att efter två perioder av spel mellan Linköping och Brynäs så finner vi nog liknande nivå av defensivt spel i HockeyAllsvenskan.

Linköping kommer att ta sina poäng ändå pga offensiv och målvaktsspel, men 1900 NHL-matchers-klubben måste höja offensiven. Det för att Källgren är en katastrof och i särklass SHLs sämsta värvning och förstamålvakt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Du ser inte matchen, antar jag. Flera riktigt vassa räddningar av Källgren.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: En liten fråga som utomstående. Lite märkligt val med Rundblad som lagkapten trots allt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:

Har svårt att tro att ledningen tror att Niederbach plötsligt får en Lidners knäpp och börjar producera en massa mer poäng än medelmåttigt från en spelare av vad han visat på den här nivån tidigare.

Däremot så tror jag att man mer hoppas att han blir en bättre balansspelare och att poängen kan komma varefter om han lyckas med det.

Man skall aldrig säga aldrig. Spelare har faktiskt helt plötsligt fått en Lidners knäpp. Men för att Niederback skall hitta det helt plötsligt krävs snarare ett mirakel än realistiska förhoppningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Peja: Jag ser matchen och på straffen var han helt uppe på läktaren. Samma med icingen som skulle varit mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett: tror det är ett klassiskt, vake up call, till han att han borde vakna. Annars hänger det en röd lapp i hans omklädningsskåp
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Domaren blåser för en korrekt dömd icing, vilket även LHC-tränaren medgav i pausintervjun. Efter avblåsningen slappnar Källgren av och pucken studsar in via honom. Parodi om du på fullt allvar tror att det ska vara mål enligt regelboken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett:

Bristen på en självklar ledare i spelartruppen bland de bästa verkar ju ha varit uppenbar. Har man inte "uppfunnit" (Det är ju inte nyuppfunnet, eftersom Karlin uppenbarligen använt sig av metoden tidigare.) någon typ av rullande schema på vilken som skall vara kapten i olika matcher.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Peja: Det är ju inte parodi att tro något.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
NuMo: Det är parodi eftersom man i så fall är ute och cyklar på månen om sina åsikter kring reglerna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Sputnik1: som den modo hatare/sociopat du är så förstår jag inte varför du ställer en fråga om ett ämne som just nu diskuteras för fullt här inne! Försöker du hälla bensin på elden eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Peja: LHC vinner ju utan det målet ändå…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett: Norén har blivit ett år äldre och har fart och grit som Rundis saknar. Han slår bort en del puckar fortfarande men ser hellre att man ger honom chansen.
Till laget har Ladue, Winberg, Byström och Norlinder adderats som alla i jämförelse man mot man är bättre än Brickley, Rubins, Folin och Berg.

Tror vi helt enkelt fått en rejäl kvalitetshöjning på backsidan som gör det sjukt svårt för Rundis att ta en plats.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Peja: Bra gjort. Nu blev det parodi.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Zource: Ser ut som det, LHC har varit bättre hittills. Förhoppningsvis rycker Brynäs upp sig i tredje.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nu kanske jag är partisk men jag ser SJUKT mycket modoiter på plats ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: inte bra att saik ligger under, Malmö är ett lag vi skall ha bakom oss
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Ben Perrault: Malmö kanske är så där bra som Sanny och andra har pratat om?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bössa 68: Beslutet att ha 4 alternerande kaptener blir mer och mer rimligt! Bra att ledningen sänder signaler till laget att det är prestera eller dra som gäller
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Sputnik1: Tror valet gjordes innan Norlinder kom hem, men jo det kan man tycka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Zource:
SAIK har rätt många borta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
HejaKuusela : blir nästan förbannad då södergran går före Theo
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov: Det förklarar saken…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: Skrev tidigare att Rundblad och Bernhardt blir nog dom två som turas om att sitta på läktaren.nTur vi har kvantitet i år så vi har råd att nån floppar. Tror inte heller Bernhardt gör nån supersäsong
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bössa 68: Sorry. Scrollade inte ner och såg att ni skrivit om det. var inte menat att dra igång nått. Bara funderade vad tanken var?
Eftersom han inte var självklar i spelet förra säsongen heller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Zource: MIF har ju flygit fram de första 10 omgångarna(typ) flera säsonger i rad nu. För att sedan krokna rejält.

Jag sitter lugn i båten där och tror de lär hamna i botten när serien sätter sig sen. 🙂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
erjo: lite synd på Jakobsson faktiskt. Hoppas han kan slå sig in i laget.

Fan vad jag längtar till matchstart nu😍 shit vilka omrokader i laget om uppställningen stämmer. Blir spännande detta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Sputnik1: Hoppas!

Viktigt att HV och Brynäs torskar iaf. :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Greenwolper: Bra att det är lite kamp, det kommer skador och avstängningar. Den som sticker iväg nu och gnäller kan vi nog vara utan ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
4th Line n12. Pettersson, Oscarn19. Pettersson, Lucasn24. Carlsson, Månsn n14. Norén, Jakobn
3rd Line
92. Olofsson, Jespern25. Vigneault, Samn38. Södergran, Johann

40. Bernhardt, Davidn71. Byström, Ludwig

2nd Line n10. Ranta, Sampon11. True, Alexandern32. Niederbach, Theodorn
23. Winberg, Tobiasn7. Näsén, Pontusn

1st Line n17. Woods, Rileyn86. Jasek, Lukasn29. Aagaard, Mikkeln
27. Norlinder, Mattiasn6. Ladue, Pauln nGoalies

31. Eriksson Ek, Ollen30. Lehtinen, Lassin
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
skavsår: HAHA! Fel skärmdump. Tur det inte var värre än så.
Uppladdat:

450x300-namnlos_5.jpgnamnlos_5.jpg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Zource: Nu vet man vad S&S kommer handla om på Måndag iaf.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
skavsår: verkar bara bli hemmasegrar hittills
Det måste vi ändra på
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: Malmö onani! :/
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Zource: 30 minuter! TAGGA!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Heljanko släpper två mål på samma sätt. Svag plock pga svag positionering. Första målet särskilt, stannar han vid stolpen. Kommer inte ut ordentligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
S-vikaren: Bara min TV4-sändning som ballar ur då och då? Skärmen blir svart och det tjuter som en brandvarnare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: jag vet inte. Gör som oss andra. VAR PÅ PLATS!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna: vågar ej titta tror jag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna: Jag är lite av ett nervvrak ikväll.. vetefan varför jag är så nervös.

Vill se ett spel som håller, då är jag nöjd.
Kommentera

« · 2732175 · »