1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504504 inlägg · 4099 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma

« · 2603619 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 23-11-25 Hemma
Smurfen: Man började redan i våras under finalen känna hur det var nått bubblande på gång. Var på promenad och så såg man röda tröjor/flaggor hänga utanför hus här och där.

Men aldrig hade jag tänkt det skulle bli sånt här drag nu på hösten! Så kul att se!
Kommentera

Smurfen: nästan vartenda skyltfönster på stan hade röd/gröna ballonger, matchtröja och flagga. Fint å se att glädjen är tillbaka på stan
Kommentera

Smurfen: en välskött förening, som modo verkligen är idag, har lätt att få med sig, tolka mig snällt, marginalsupportrarna. att spela i shl hjälper också givetvis men det är å andra sidan ett led i att modo är välskött.

kan modo bara hålla sig kvar och börja etablera sig igen så kommer det bli riktigt trivsamt i slutändan både på och utanför rinken
Kommentera

SPOODI: Måste verkligen få lyfta fram igen hur hockey intresset har blivit här i stan, vi har ett Publiksnitt på över 5700 å då har vi inte mött Timrå än , vi ha hade över 7100 igår å samma siffror mot Luleå.

Det andra som är så läckert å se hur stan verkligen pyntar med MoDo grejor.
Var å varannan butik hade MoDo flaggor eller MoDo tröjor hängandes i eller utanför sin butik.
Många butiker hade även MoDo T-shirt på sin personal !

Så här mycket rött har man nog aldrig sett i stan under mina 55 år i alla fall!
❤❤❤❤

Vackert å se !!
❤🤍💚
Kommentera

Silly: Holmström är lugn och klok. Glad att vi har honom.
Kommentera

Saleva:
Jonas och jag hade samma uppfattning om matchen! 😉 Skönt att höra!
Kommentera

KB: Tamby & Dalle längtar redan ;-)
Kommentera

Costanza: Gött att casha in en halv mille i månaden och ha en timmas bussresa till alla lag.
Kommentera

KB: Jo, sommaren i Ö-vik är fin. Lönen i Alperna är dubbelt så fin.
Kommentera

Costanza: Han säger ju uttryckligen i intervjun att familjen satsar på att stanna i Schweiz som det ser ut nu. Sen ger han att väldigt diplomatiskt svar att MoDo absolut är ett alternativ samtidigt som han har goda minnen från Karlstad. Hade ju varit hål i huvudet att säga något annat med tanke på att han i samma vecka har svarat på den där ledande frågan i Värmlands Folkblad.

Avslutar dock med att säga Övik är hemma.
Kommentera

Monno:
Låter ju ändå som att han mest vill vara kvar i alperna.
Kommentera

Gusse: Jag kan släppa Jeppe O. Tror inte att han lirar med rabatt hemma i Ö-vik och jag förstår honom. FBK har större kassa och han trivdes där. Satsa på någon yngre om vi klarar oss kvar och får 6 mille mer.
Kommentera

Gusse: Är vi i SHL är jag rätt säker att det blir MoDo. Förutsatt vi tänker ge en marknadsmässig lön.

Sen tänker han väl inte bränna broarna i Karlstad. Är väl inte direkt oromligt att han trivdes där, han vann ju ändå skytteligan.
Rätt ovanligt att spelare pratar illa om en plats dom varit på tidigare generellt...
Det kan bita en i arslet senare i karriären.
Kommentera

Saleva: Sedan hade jag en bra tid i Karlstad också..
Vänder han hem så blir det nog Karlstad också..
Kommentera

Tankar efter match: Känner mig förvånadsvärt inte nere som jag brukar efter förlust. Det är värre med uddamålsförluster, tappade ledningar eller bottennapp mot bottenlag. Majoriteten av vårt lag spelade hockeyallsvensk final ifjol, dem final om SM-guldet.

Tycker inte modo var bleka eller så, utan skellefte var riktigt bra igår. Modo kämpade men blev inte så mycket av det, så fort de hade pucken var spelare på dem. De hade några fina stunder i 1a perioden trots mardrömsstarten.

Dock blev jag väldigt frågande om att modo får utvisningen där i slutet av matchen när jag just såg världens mest solklara tripping på en modospelare mitt framför ögonen på mig! Inte för det påverkade resultatet men snacka om spik i kistan för matchen, det va energilöst efter det.

Skulle vart kul om modo fått fira med fulsatt arena, men nåväl. vi får göra det en annan gång!
Kommentera

jonsson: Vi förlorar mot ett bättre lag men vi kan bättre, inte många som kändes som att de kom upp i sitt max. Möjligtvis Ranta och Berg.. Men naturligtvis gör Skellefteå oss dåliga också..

Men det är ändå lite bittert, tycker att domarna inte gjorde sin bästa match heller, vet inte hur många holdings jag såg som inte blev nåt. Särskilt vid sargerna.. Men med tanke på hur svårt vi hade i PP så hade det nog inte hjälpt.

Nya tag på tisdag, förhoppningsvis mot ett sämre lag😀
Kommentera

jonsson: Utan att raljera det jag gjort så gör Modo inte sin bästa match men man ger det iaf ett ärligt försök.
Igår var Skellefteå bara bättre.
Jag hade personligen hoppats på lite mer från hemmalaget med tanke på omständigheterna runtomkring men laget kändes lite avslagna liksom hemmapubliken samtidigt som Skellefteå kändes hetare och bara snäppet bättre.
Kommentera

jonsson:
Saik är ett bra lag, livet går vidare.
Kommentera

Dagen efter: Va drar vi för slutsats av den här matchen då?
Kommentera

BobbyG: Det är ju tyvärr en sådan kultur vi lever i. Väldigt många elitister anser sig sitta på facit och alla andra inspel förlöjligas, oavsett om det gäller ishockey, geopolitik, klimat, invandring, ekonomi eller brottsbekämpning.

Det finns inga gråzoner och görs inga försök att hitta en gemensam grund, utan världen delas upp i likasinnade och outbildade troll. Ofta är argumenten väldigt svävande som "alla som har spelat hockey vet att..." eller "10 000 forskare säger samma sak!". Det är "min pappa är bättre än din!"-retorik och samma taktik som mobbare använder sig av. Vi lever i ett samhälle som i årtionden har hejat på denna [brist på] argumentationsteknik, så till sist blir det väl betingat.
Kommentera

BobbyG: Precis!
Charmen med detta forum är ju att många tycker olika, skulle vi alla tycka lika så ser jag ingen vits med denna sida längre.
Är väl lite samma med politik, så länge man kan hålla det rumsrent så är oliktänkande bra för diskussionen.

Fanns som sagt många positiva saker att ta med från matchen igår men en särskild spelare jag skulle vilja lyfta fram är Ranta som jag tycker lyft sig nära på 100% senaste 2 veckorna, han börjar se ut som den förväntade stjärna han är värvad för att vara, tror omplaceringen med ny center var precis vad han behövde.
Kommentera

Gavelo: det är märkligt att det finns en liten klick skribenter i boken som har jätte problem med att det diskuteras "negativa" saker men sakfrågan bemöts aldrig utan det är istället "sluta gnäll" (med andra ord: detta får ni inte prata om för det tycker jag är jobbigt) och/eller att det hittas på saker som inte sagts. dom har nog missat poängen med ett diskussionsforum

precis som du skriver var det nästan oväntat balanserat, absoluta merparten är rörande överens om att skellefteå helt enkelt är bättre, och det som diskuterades var väl mest det totalt värdelösa box playet samt roma. och huruvida publiken var bra eller inte :)

det är ganska enkela premisser, antingen bemöter man och argumenterar emot eller så ignorerar man och går vidare med livet. exempelvis jag och Trilske håller inte med varandra alla gånger men där tycker jag att han(?) ofta bemöter mina inlägg med nån form av substans och det har jag inte problem med även om vi har olika åsikter.
Kommentera

Monno:
Skulle faktiskt kunna göra det för 5-10 i månaden plus att jag bjuder på slutspelet 😂
Kommentera

Bad_Brett: Tycker inte heller denna förlust är mycket att gnälla över, SAIK är ett tippat lag att vinna SM-guldet denna säsong, vi är tippat att slåss i botten.
Trots det snöpliga 0-1 målet skapade vi tillräckligt att både kvittera och ta ledningen.
I det stora hela gör vi det bra matchen igenom men möter helt enkelt en bättre motståndare.
Vi klappar inte igenom utan gör faktiskt en ganska gedigen match, det är styrka i sig.
Upp på hästen igen och tvåla dit Lakers istället!!!
Kommentera

puffe: rätt så . Vinst i hängmatchen/erna och vi är förbi både Frölunda och Linköping. Fortfarande inga plattmatcher ala Oskarshamn eller HV .
Kommentera

SPOODI: Hade nån gett mig 1-2mille om året för att heja så hade jag hejat uta helvete kan jag säga!
Kommentera

Saik-Småland: Känner mig inte det minsta bitter över förlusten. Vi mötte ett förbaskat bra lag som dessvärre för vår del hade fokuset uppe.

Serien är så pass jämn så om stjärnorna hade stått rätt hade vi säkert kunnat utmana, men som det såg ut i denna match finns det inte mycket att vara upprörd över. Möjligtvis utvisningen som föranledde 4-1, men det var ju inte där matchen avgjordes.
Kommentera

sim0nster: Bra skrivit av dej du har helt rätt!! Gnällspikar finns i alla föreningar. Nu slår ni Växjö istället på tisdag. Lycka till.
Kommentera

Gavelo:
🤣🤣🤣🤣
God natt ,Sov gott!
Kommentera

Silly: Jag har aldrig påstått annat, men att som du, komma in i en diskussion och mena på att vi som diskuterar där inte behöver analysera så mycket är väl ändå en helt onödig kommentar.
Om vi vill analysera och diskutera så ska vi få göra det utan att du behöver påpeka att vi inte ska göra det.
Med andra ord, gillar du inte det vi skriver så är du fri att skrolla vidare och engagera dig i ämnen och diskussioner som du gillar.
God natt!
Kommentera

sim0nster: Alltid kul, eller inte, att läsa här efter matcher.

Tycker det var en oerhört häftig förstaperiod, trots trist start.

Med facit i hand , Skellefteå är väldigt bra och vi tappar inte mark till nedersta strecket.

Kunde varit värre
Kommentera

Gusse: och svar till Sim0nster!
Har läst här hela kvällen, kan inte påminna mig att jag läst en enda kommentar där någon skrivit att vi är urkassa, heller inte en enda kommentar om att någon är bitter.
Däremot har jag läst att Modo gör en överlag bra match men att Saik nog kan vara det bästa laget vi mött denna säsong och att genene man ändå var hyfsad nöjd.
Visst skapar en förlust diskussioner men ingen har skrivit något av det ni påstår, inte ens nära faktiskt.
Kommentera

Gavelo:
Om folk får utrycka och tycka saker här om spelare och ledare som gör fel .
Så får väl vem som helst tycka och ha åsikter pm dom som tycker saker här inne också?
Eller?
Kommentera

Silly: Absolut, men det behöver du inte tala om, gillar du inte att analysera/analyser här på Hs så är det fritt att bara scrolla förbi.
Kommentera

Helvete vad bittert här är. Ta det lugnt, vi förlorade mot Skellefteå i omgång 20. Förra året spelade de final, vi var i andra divisionen. Ta det lugnt herregud, vi kan inte vinna alla matcher, inte ens 50%. Ibland vinner man och ibland förlorar man. Det viktiga är att vi stöttar vårt lag och inte ge upp.
Kommentera

Gusse: någon som sett presskonferensen och i så fall kan länka?
Kommentera

Vi hade fyra raka segrar och segrar och allt var frid och fröjd. Vi förlorar mot SM tvåan och genast är vi urkassa. Finns verkligen många kappvändare bland hockeyfansen
Kommentera

Gavelo:
Absolut fortsätt ni!
Sa bara vad jag står!
Det får man väl?
Kommentera

Silly: Vi diskuterar bara, är väl ändå okej på ett forum?
Kommentera

Gavelo: Vårt lag är inte byggd för en fysisk hockey. Håller med om att det krävs för att förändra en matchbild. Men vi har tyvärr inte ett lag som trivs med en fysisk matchbild. Det är alldeles för bekvämt och mjukt
Kommentera

Gavelo:
Spelar roll då.. Det är bara hockey!
Man vinner ibland och man förlorar bland.
Behöver väl inte analyseras så mycket från oss på sidan om?
Kommentera

Oakleafer : Åsså kommer orcherna krypandes!!! Varför är ni inte här inne hela tiden??
Kommentera

Rytter: Men när man inte lyckas komma in i matchen om vi tittar på idag så kanske man måste pröva något ytterligare om inte detaljerna och analyserna hjälper.
Jag tror hårt på att spela fysiskt, att bryta ner motståndarna och få momentum med publiken i ryggen.
Canadickerna brukar ta till slagsmål för att förändra en matchbild, jag vill inte dra det så långt men att kunna gå på kropp ist för att gå på puck kan vara en del att ta sig in i en match man är utanför, att spela tungt och trötta ut motståndarna, kanske få lirarna i motståndarlaget att tappa huvudet.

Idag var Saik bättre på det mesta och vi var egentligen aldrig riktig nära över 60 minuter, Modo rullade på och Saik spelade av matchen.
Kommentera

Smurfen: man presterar alltid bättre om publiken är bra. Oavsett idrott.
Kommentera

SPOODI: Då är vi två som inte förstår din poäng !!
Kommentera

« · 2603619 · »