1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511319 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17

« · 2654701 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
NuMo: Sån där fin kväll. Kom hem sent så fick se matchen med fördröjning. En minut kvar och nu är det bara njutning med publikens firande och dessa underbara intervjuer efter viktig seger. Ibland är livet nästan uthärdligt
Kommentera

Rödluvan: Ser nu att Wennerholm säger att det var två givna torsk mot Skellefteå och Växjö. Hmmm
Kommentera

Gavelo: Oj gör han? Du pratar om en kille som blev skickad på lån för att han inte platsade!

Varför skulle en sådan kille vara given om vi vill ta steg upp på övre halvan?
Kommentera

NuMo: Ja, det där är riktigt jäkla märkligt kan jag tycka. Nu går visserligen ishockeyn väldigt snabbt, men även när jag har lirat innebandy på verklig amatörnivå har jag alltid varit förberedd på att något psycho som väger 30 pannor mer kan få för sig att trycka mig över sargen. Då spänner man kroppen, säkerställer att man har en låg tyngdpunkt och håller huvudet borta.

Jag menar, skit i huruvida Niederbach kunde ha tagit det ännu lugnare eller ej. Nästa gång är det en headhunter som Grewe som kommer i 100 knyck. Är ju fan att spela rysk roulette att agera på det viset och räkna med att man inte kommer bli tacklad.
Kommentera

Bad_Brett: tycker det är framför allt två saker som gör att modo vinner så pass enkelt som man faktiskt gör. såklart en jättebra match från modos sida, men dels mål i rätt lägen - 2-0 efter första som inte var en 2-0 period och sen 3-1 ganska snabbt efter deras reducering. men också att deras målvakt var direkt dålig idag. släpper in många puckar som han ska ha. vi tackar och tar emot givetvis

kommande tre ser jättetuffa ut men kanske kan sno några poäng ändå, kurvan är åtminstone på väg åt rätt håll
Kommentera

BobbyG: med mats Flöjerholm vet man aldrig, förutom att han tycker åt samma håll vinspusten drar.
Kommentera

Saleva: Då är det bekräftat med torsk på torsdag. Tur vi tagit 9 poäng denna vecka
Kommentera

Saleva: Vid nästa förlust så kommer han ändra sig igen. Hur kan han ens ha ett jobb?
Kommentera

Saleva: han har nog hunnit backa innan han vaknar imorgon igen
Kommentera

10322: Hans oförmåga att göra aktiva förändringar under matcherna. Inte ens en symbolisk timeout, byta målvakt Rulla på samma manskap, etc etc.

Dock skall största anledningen vara att flera tongivande spelare stått bakom beslutet att inte förlänga.
Förmodligen en del av ovanstående brister som gör att spelarna känner att man kört fast med Ante.
Kommentera

10322:

Det är så mycket snack om ansvar hit och dit i de här lägena tycker jag.

Alla som spelat en bollsport på i alla fall någon nivå utom pajasnivå (vad det nu är?) vet ju om att man när man är, eller är på väg att få boll/puck/fjäder, gör allt vad man kan för att behålla sitt eget momentum. Emellanåt lyckas man inte vara en geckoödla och hålla ögonen åt olika håll i samma takt som alla andra tror att man kan. Dessutom så skall man kanske när man väl inser en situation ändra sig på mindre än en ögonblink.

Samma gäller ju den i det här fallet som kanske påbörjat en perfekt offensiv tackling, men i en grisblinks tid omöjligt hinner ändra sig.

Supportrar, beroende på vilken man håller på har sina förutfattade meningar och ofta så tar känslorna över, i stället för förnuftet.

Jag förstår ändå varför det finns en nolltolerans mot huvudtackligar. Det är ju att vänja sig med att man får en avstängning ibland även om det inte var meningen. Värre kanske för den som blir skadad.
Kommentera

Förstår att det diskuterats innan, men jag fattar verkligen inte att Timrå gör sig av med Ante.
Kommentera

Törna: Lek med tanken att MoDo skulle lyckas knipa en play-in-plats. Vi måste vara ett riktigt otäckt lag att möta. Stundtals helt värdelösa, men sedan helt plötsligt beter vi oss som guldkandidater. Fick lite flashbacks från match 7 mot Djurgården ikväll.

Helt omöjligt att tippa detta lag. Efter den här urladdningen skulle det inte förvåna mig ifall vi svarar med att torska fem raka. Men på samma gång känns det som att vi har en liten skrällchans.
Kommentera

J F K: Själv brukar jag använda mig av Fletch's inställning i en av filmerna!

"It takes a big man to admit he's wrong, i am NOT a big man!" 😜
Kommentera

Inte förvånad att Karlin kör på dillchips. Dillchips är för finsmakarna och det är Karlin. Han vet sitt käk.
Kommentera

vonDöbeln: Pringles hade ”Ketchup” smak ett tag för några år sedan, den var riktigt gräslig. Fy fan vilken dålig upplevelse.
Kommentera

Bredby pajken Guld Lindström !!
Kommentera

Gavelo: Ja det hade varit ett misslyckande av klubben om man inte kan spela OP. Jobba extra med han i sommar så kommer det bli bra.
Kommentera

modomille: Jag bryr mig ärligt talat inte ett skit om hur du beter dig!!

Är bara fascinerad över folk som självmant väljer att bete sig som rövhål!

Med det sagt, så har jag ingen aning om hur du eller andra beter sig på andra lags sidor, för jag är aldrig där. Det var bara en allmän reflektion.
Kommentera

Ongo Gablogian: Jag kan ändå tänka mig att Karlin är en typisk dillchipskille kombinerat med glassbåtar.
Kommentera

Att Karlin kör dillchips känns inte rätt.
Hade trott att han föredrog Lays Barbeque eller Paprika Pringles.
Kommentera

Confusius: Op känns given om vi är kvar nästa säsong!
Kommentera

Rödluvan: Beep Beep ☕️
Kommentera

Karlin släpper en bomb på kvällens presskonferens: Han föredrar dillchips! Måste säga att jag är överraskad, trodde han var mer av en sourcream & onion kille.
Kommentera

Hälge: Har du träffat MoDo Hockey? Allt som krävs är en krönika av Wennerholm.
Kommentera

Confusius: vill vara tydlig och säga att när jag säger att op kanske har en plats i nästa års trupp så ser jag honom som 13-14 fw när alla är friska. och där tror jag han är en bra spelare att ha med tanke på att han har egenskaper som få andra i laget har.
Kommentera

erjo: Hörde på PK att rubins klivit av, jag missade helt den situationen. Någon som såg vad som hände?
Kommentera

dempa: beror på om det blir game- eller matchpenalty har jag för mig, men kan blanda ihop det.
Kommentera

Smurfen: Glömde ju å lägga in att Gunilla Persson gick till andra chansen också

Man är glad eller 🤔
Kommentera

Confusius: Jag har kanske betett mig dumt nån gång men många av mina kommentarer e me glimten i ögat jag vill inte ha mera fiender än dom ja redan har i skallen o vi vinner på att Heja på våra lag istället för att lägga energi på att bråka o skriva skit om varandras lag de tror jag att dom flesta fans i Modo/Timrå skulle vara myyyycket bättre!!!!👍👍👍👍👍
Kommentera

BobbyG: OP har gjort det jävligt bra sedan han kom tillbaka, en frisk fläkt!

Men vill vi etablera oss så högt som möjligt i SHL OM vi nu håller oss kvar, så är svaret: NEJ!

Då är det ett gäng spelare som måste bytas ut mot bättre varianter, finns tyvärr inget utrymme för sentimentalitet!
Kommentera

J F K: Tycker han kladdade med pucken på blålinjerna idag också, även om det inte är lika påtagligt som tidigare. Ser inte riktigt uppsidan.
Kommentera

NuMo: Precis alla verkar tycka att Rindell bär ganska stort ansvar här. Skulle därför inte alls förvåna mig om nämnden ger typ 10 matcher - det skulle vara konsekvent inkonsekvent!
Kommentera

NuMo: Den är sjuk,..
Kommentera

Bad_Brett: så en 5a innebär inte alltid automatisk avstängning nästa match längre? missat den ändringen isåfall. såg att petter granberg spelade idag och han fick väl en 5a förra matchen.
Kommentera

Bad_Brett: Jag är väl en av Niederbach största kritiker, men han har spelat mer moget på slutet. Jag är inte sämre än att kunna ändra mig.
Kommentera

Törna: Aj som fan, var det en mördartråd? Ja det är helt ok att svära då!
Kommentera

NuMo: Tror på typ en match. De kör ofta med någon feg kompromiss i såna här situationer.
Kommentera

Bad_Brett:

Blir i alla fall spännande om det blir en avstängning. Man vågar inte ens gissa.
Kommentera

Confusius: Men sätt mig i finkan för mina brott! Heheh
Kommentera

Rytter: Frågan är om Niederbach verkligen ska ha en plats. Jag är väldigt tveksam.

Blir han avstängd nu tycker jag Topping kan ta hans plats.

Edit: Insåg nu att ni diskuterade nästa säsong.
Kommentera

NuMo: Lugn nu! Det där var en ingång på politik…
Kommentera

vonDöbeln: Själv ställer man sig frågan hur folk orkar gå in i andra lags böcker och bete sig som rövhål( jag menar ALLA lags, även våra egna)!!

Själv har jag fan fullt upp med att följa mitt eget lag, det är i princip ett heltidsjobb! 😜
Kommentera

Törna:

Hade du bott i USA hade du kunnat stämma Rusta.
Kommentera

BobbyG:

Ja ifall han kan hitta jämnhet och förstå sin roll och spela den fullt ut match efter match.

Han bidrar mycket till laget när han jobbar hårt, är lite lagom ful och fullföljer.

Men sedan när han får självförtroende kan det bli lite mer att det går över till att han vill visa offensiv och då tappar han det han är bra på och som gett honom en plats.

Kan han bara skita i poängen och målen och se det som en bonus tycker jag han har en plats.

Alla lag behöver hårt jobbande, billiga och loja spelare som blir kvar i klubben över tid. Jag ser honom gärna som en fjärdekedjespelare eller extraforward istället för att vi ska väl in nått dyrare utifrån.
Kommentera

dempa: Det var nog det som var problemet. Det gjorde jag imorse! Jag skyller på den dyrbara Rustamattan dock, jävla skräp. 🗑️
Kommentera

Törna:

Dilemmat när man vill ge nyförvärv chansen. Man tvingas skeppa spelare som kan spelsystemet och som har hjärta. OP var drabbad av det och när inget fungerar med nyförvärven så blir det såklart bra om man kan få tillbaks den gränsspelaren man tvingades ta bort.
Kommentera

BobbyG: Klart ni spelar i SHL nästa säsong. Finns inte en chans att ni tappar detta.
Kommentera

« · 2654701 · »