1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504878 inlägg · 4100 ämnen

MODO Hockey - Växjö 2011-10-25

« · 1418361 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-10-25
Sawchuk:

J F K är nöjd med den. :)
Kommentera

Sawchuk: Ska vi byta grejer med varann?
Kommentera

Portello:

Japp.
Kommentera

Bad_Brett:

Finns det folk som är nöjd med backsidan :O

Helt otroligt i sådana fall.
Kommentera

Sawchuk: Och därför kommer han undan eller?
Kommentera

Portello:

Axelsson är ett fetto.
Kommentera

Sawchuk:

Sådärja, nu är vi ungefär så usla som jag förväntade mig att vi skulle vara.

Jag tror sällan att jag har skådat en så pass etablerad spelare med ett så dåligt spelsinne som Pöck. Det kanske bara är jag, men jag tycker att han är fruktansvärt dålig.

Gång på gång kastar han som sista gubbe in pucken i en gröt med motståndarspelare, så att det blir 2-mot-1 och till och med 3-mot-1-lägen.

Gång på gång smäller han skotten i rundeln, så att de åker ur zon och leder till livsfarliga kontringar.

En rejäl floppvärvning i mina ögon.

Jag håller inte med de som tycker backsidan är tillräckligt bra. Enligt mig är det bara Tollefsen, Meyer och Lehtivouri som visar klass. Ahnelöv har gjort ett fåtal bra matcher, men är i regel oduglig.
Kommentera

Berka:

Vinn den här jävla matchen nu Modo, jag skiter i hur ni gör. Ni får gärna lura Gerber med ett felpass eller en studsande icingpuck bara ni gör mål!
Kommentera

Sawchuk:Nu har du sett mera Modo-matcher än mig. Men Axelsson kan väl inte komma långt efter?
Kommentera

Gusse: Modo vilken bra produkt!

Kul att Modospelarna jämt säger " de är bara att kriga på" KRIGA???!!
på hemmaplan mot ett sämre lag ska man väl för fan inte kriga, man SKA styra spelet, man ska bestämma allt därute, man ska ha en gameplan och låta motståndarna dansa efter våran pipa.

Men skröder, kriga på du de verkar ju gå bra!
Kommentera

Gusse:

Schremp aspirerar på att vara den sämsta Modovärvningen någonsin om man ser till vad och hur mycket han värvades för.

Känns trist att skriva detta då jag var en av många som hade stora förhoppningar på honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: När alla våra nya spetsvärvningar är under isen så kan det inte bli så mycket bättre.

Shremp = skämt
Axelsson =Osynlig
Och snart lämnar Hannula skutan

Inga nyförvärv kan rädda detta laget från kvalserien.
Kommentera

Danielsson är väl den enda av de välbetalda som hittils gjort en bra match.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja tyvärr. Man vill så gärna att Modo ska vara med och kriga i slutspelet och så blir det så här. Man blir så jäkla besviken varje gång.
Kommentera

yngwie: Fan man blir ju förbannad, inte en passning rätt, inget kreativt tänk, ingen finess, VAD I HELLVETE SKA KRÄVAS FÖR ATT FÅ SPELARNA ATT LÄRA SIG DETTA???

Fy fan vilken slätstruken insats av modo...usch!!

Å hur fans många skott måste våra backar avlossa innan någon faktiskt träffar målet??
Kommentera

Sawchuk: Jag funderar på att göra något annat. Hockey kan verkligen vara tråkigt!
Kommentera

yngwie:

Jag har sett c-pojkar med bättre passningsmottagningar och spelförståelse än vad Modospelarna presterar idag.
Kommentera

Gustafsson: Om de menade att tellan blockerat så borde det blivit slashing på växjö spelaren. Om det var frågan om den var inne eller ej borde de väl tittat på kameran? Eller är det kamera killen som halkade innan match och därför saknas den möjligheten?
Kommentera

Berka:

Satt just och funderade, när var senast man kunde slappna av som modosupporter? 4 år sen?
Kommentera

yngwie: Det verkar inte spela någon roll vilka som tränar och vilka spelare vi värvar, de blir som aldrig nå bättre!!

Storstädning efter storstädning, stjärnvärvningar efter stjärnvärvningar och tränare på löpande band men likförbannat bara kattskit på isen...?!
Kommentera

Gusse: Visst fan var den inne??
Kommentera

yngwie: En halv match och inte en farlig målchans i spel 5 mot 5.Otroligt dåligt.
Kommentera

yngwie: Var inte pucken över linjen eller?
Kommentera

Berka:

Nånting måste göras. Det här går inte längre.

Där har vi en jävla tur.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusse: Men herregud, är vi såhär kassa??!
Kommentera

Är det Lasse Byström som spelar i #19 ikväll?
Kommentera

spud: Växjö spelar så mycket smartare än Modo.0-2 och Modo kommer inte att få nån poäng då.
Kommentera

Bad_Brett:

Tycker inte att Växjö har ett riktigt lika bra lag som Modo på papperet även om skillnaden är marginell då även Modo har ett lag som håller kvalserieklass.

Tycker det är fan pinsamt att man inte kan bjuda på bättre spel och högre tempo då man möter en konkurrent om platsen 9-10 på hemmaplan. Detta efter att ha förlorat de två senaste dessutom.

Kul att några ser positiva tendenser i den här matchen dock...
Kommentera

Statistiskt sett är vi katastrofala i andra perioden.

12 MODO 14 1 7 6 8 - 14 -6 9

Sämst i ligan.
Kommentera

Wayne Gresky: Haha Modo är för söta i egen zon HAHA
Kommentera

Wayne Gresky:

Så fruktansvärt dåligt, man skäms.
Kommentera

spud: Byt plats på Axelsson och Hari tycker jag.
Kommentera

Bad_Brett: Tyckte han skrev att Hersley var ok, vilket jag kan hålla med om. Men att när de spelade bakom räkan Hannula och axel så blev de tillbaka pressade eftersom forwardsen inte lyckades med nåt, de tappade sina positioner, de tappade puck och de överarbetade allt.
Axelsson visade lite av sitt kunnande när han gjorde en tempoväxling och trampade upp i PPet det får han ta med sig i andra.

Westin tycker jag varit strålande. Skröder kämpar väl, hade han haft lite stolpe in hade hans arbete resulterat.. Tror han sätter en idag.
Kommentera

Gustafsson:

Vet inte om jag skrev det Gustafsson.
Kommentera

Wayne Gresky:

Skröder har emellertid inte varit riktigt vän med pucken idag, men det är inget tvivel om att den kedjan har varit den överlägset bästa, någonting som Skröder givetvis har en del i.
Kommentera

spud:

Gustafsson tog upp att det backparet har varit förvånansvärt bra, medan min uppfattning är att det blev hönsgård så fort de var inne på isen.
Kommentera

Sawchuk: Det är intressant hur olika man kan se på den här sporten. Jag tycker att Skröder gör ett utmärkt jobb genom att tävla om varje puck, och dessutom vinna de flesta dueller så att ett anfall förlängs eller en kontring förhindras.

Det som intresserar mig är att vår prestigekedja med Hannula, Schremp och Axelsson inte lyckas skapa någonting utan bara håller till i egen zon hela tiden. Är det inte dags att ge upp hoppet om den formationen snart? När backparet Ahnelöv, Hersley är inne bakom dem så känns det lite väl spännande varje gång.
Kommentera

Bad_Brett: Vem är impad av #8?
Kommentera

Sawchuk: Har du sett samtliga ES-matcher i år? Respekt!
Kommentera

spud:

Jag tycker att de hjälper varandra mycket mer än tidigare. Backarna vågar stå kvar på blålinjen, det finns alltid en spelare redo vid sargen i egen zon etc.

Däremot förstår jag inte hur någon kan imponeras av Hersley. Det kändes som att det blev livsfarligt bakåt så fort han var inne på isen.

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Backparet med Ahnelöv och Hersley har spelat förvånansvärt bra idag måste jag säga. Hersley är faktiskt OK och Ahnelöv spelar rejält och resolut på ett annat sätt en tidigare.
Kommentera

Svårt att rescensera, men det märks att vi saknar självförtroende, vi släpper pucken lite för sent skjuter lite för sent.. Men tycker ändå det finns nåt som är bra..

Schremp stirrar alldeles för mkt på pucken. Han har stirrat bort den några gånger genom naivt försvarspel och märkligt passningsspel.
Kommentera

Sawchuk:

Växjö har ett lag som är minst lika bra som MoDo på pappret. Att påstå någonting annat är löjligt.
Kommentera

yngwie:

Detta måste vara årets överlägset sämsta period spelmässigt. Då inkluderar jag alla lag och alla matcher i årets Elitserie.

Kan fan inte bli sämre i varje fall.
Kommentera

Sawchuk:

Kladd, kladd, slarv, slarv!
Kommentera

Sawchuk:

Briljant PP.....nooooot!
Kommentera

Bad_Brett:

Tror också att vi vinner, mest på grund av att Växjö är ett lag för kvalserien. Dom har bara inte fattat det ännu.
Kommentera

Sawchuk:

Det slarvas en hel del, men det syns att inställningen är mycket bättre idag än tidigare. Jag tror att vi vinner.
Kommentera

Sawchuk:

Enda som ser bra ut är att Växjö spelar lika dåligt, ja kanske till och med sämre.
Kommentera

Bad_Brett: Jag hade förväntat mig ett tuffare och mer laddat Modo idag då matchen är så viktig.Tycker Modo spelar avaktande och låter Växjö ha minst lika mycket puck,,
Kommentera

« · 1418361 · »