1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MODO Hockey - VF, 2008-10-16

« · 1075895 Till forumet

Sv: MODO Hockey - VF, 2008-10-16
renen: Jag ser inte behovet av en spelade PP-back. I förstaformationen sköter sig Hedman och Timmy bra och i den andra lär endast en back spela och där är det inga problem med Hållberg (även om han hade några fel igår).
Kommentera

renen: Skall man få till det spel man har i egen zon med slarv, felaktiga beslut och härmandet av AA så tror jag inte en pp-back är det man behöver. Hoppas på en riktigt duktig defensiv back.  Men visst, man har ju vetat hela tiden att vi saknat en högerskjutande pp-back också.

Men ska man sitta här och drömma så kan man väl hoppas på en forward också, då det troligast inte kommer gå en match utan att vi har någon borta där och allt för många tror man kan gå på stålet.

Kommentera

MorganaLefaey: Problemet med defensiva backar är att de gillar att banka pucken längs rundeln. Offensiva backar är offensiva för att de har teknik och spelsinne. Har man detta brukar man kunna hitta snabba och bra vägar ur egen zon, eller t.ex. se en friställd forward vid offensiva blå.

Mange Johansson-klon tack!
Kommentera

Deas: Man kan fråga sig om Wargs tveksamma passningskvalitet är anledningen till att Hållberg inte satsar på direktskott utan hela tiden tar emot pucken?
Kommentera

MorganaLefaey: Det gäller ju ochså att kunna spela sig ur egen zon nå motståndarna checkar, låt oss säga en spelande defensiv back:)
Kommentera

Trots den dåliga publiksiffran lät det i Jonasons referat på sportradion som
om det var rätt bra stämning. Stämmer det?
Kommentera

hellge:

Jag tycker att klacken höll igång rätt bra. Det har jag tyckt hela säsongen iofs, förutom i matchen mot Luleå.
Kommentera

hellge: Bra stämning hela matchen. De är duktiga på ståplats till skillnad från sittplats. En!!!! gång hördes det nåt från sektion 401 igår också.
Kommentera

Frisco:

Ryktet säger att sen man satte upp kameror har 401:orna varit mycket tystare, samma envisa rykte påstår att samma 401:or har börjat med ansiktsmask...

www.clavis-hotels.com/bilder_upload/ansiktsmask.jpg

Och här är Kami... Har vi en mask ur damkollektionen:

www.geekologie.com/2008/02/13/fly-mask-2.jpg
Kommentera

Jag ser överhuvudtaget inte värvningar som någon lösning. Modo kommer ha etablerade, bra namn i fjärdekedjan. Om något riktigt bra dyker upp, visst, men någon till breddning av truppen ser jag verkligen inget behov till.
Kommentera

Deas: En breddning eller ännu hellre spetsning av truppen tycker jag är önskvärt, med tanke på skadorna som verkar drabba truppen som en farsot. I dagens ÖA (krönikan i pappersversionen) står bland annat att läsa att Per Hållberg utgick i slutet av matchen med en ljumskskada, och med tanke på hur de andra backarna skadas titt som tätt så har vi ju snart inga backar att kasta in. En riktig spelande back, helt högerskytt, som även kan användas i PP vore önskvärt, både för breddens och spetskompetensens skull.
Kommentera

hellge:

Ja, med tanke på att de har satt upp två kameror som bägge är riktade mot sektion 401 får man nästan räkna med att folk blir lite tystare. Vi vill ju inte att Bengt ska behöva komma springande flera gånger per match efter att ha läst på våra läppar.
Kommentera

« · 1075895