shinzawai: Bortser man från första 5 minutrarna så har försvaret sett bra ut. Men ack så borttrollade man blev i egen zon i början.
Nu får man hoppas spelet håller i sig och att man kan plocka tre poäng.
Idag är det tre forwards som förtjänar beröm. Skröder för sina två fina mål, Susse för sitt spel över hela banan (passningen till 2-1 är hockeygodis utöver det vanliga) och så TOMAS ENSTRÖM.
Enström åker skridskor, får fast pucken i offensiv zon, han jobbar hem på ett föredömligt sätt och han jobbar i varje närkamp. Hur Zacke kunde få priset för matchens lirare är en gåta, Enström var det solklara valet.
Sedan, hur mycket speltid hade Timmy i sista perioden? 12-13 minuter?
Wayne Gresky: Skulle den som är bäst på planen i MODO få priset i varje match så skulle Timmy och Susse kunna gödsla med priser. För båda dessa två överglänser Skröder i dagens match.
Wayne Gresky: Vi ser det på olika sätt, men det köper jag. Jag fortsätter och säga Enström för hans stora slit över hela banan. Och så njuter vi av att vi vann, i alla fall.
Fyra "sexpoängsmatcher" framöver med två matcher mot Timrå, en mot SSK och en mot Rögle. Vore härligt om vi tar 10-12 poäng på dessa fyra matcher. Skulle vi lyckas med detta så har vi verkligen tagit oss en bit uppåt i tabellen.
Och nu såg jag straffsituationen och straffen. Den är solklar, även om Skröder förstärker.
Måtte vi ta 3 poäng imorrn... fast jag tvivlar en aning tyvärr!